Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:27

Mijn zus (TanteMiesje hier op bokt) zegt dat Fayette d'r Beeb hetzelfde zit/ligt als haar beeb en dat het dus vast van hetzelfde geslacht is. Ze wil alleen niet zeggen wat zij krijgt... ach, ik denk dat ik met een weekje of 2 dan wel kan zeggen wat het volgens mijn zus wordt Zij is namelijk 26 januari uitgerekend
Zelf heb ik het gevoel dat het een merrietje wordt alhoewel ik hoop op een hengstje

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:32

OEHW wat een flauwe zus ! Dan zou ik me echt opvreten als iemand tegen mij zou zeggen dat ze denken te weten wat het wordt maar het niet willen zeggen. Aan de andere kant snap ik het ook wel want anders verklapt ze meteen wat haar kind is

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:32

Wel spannend trouwens dat je bijna tante word!

frenia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:46

Nu we aan het gokken zijn wat het wordt...

Vorig jaar zat ik er dik naast Ik had voorspeld dat het een eenkleurig zwart hengstje zou zijn...en het was een zwartbont merrietje

Dit jaar denk ik dat het een zwartbont hengstje wordt, net als de meerderheid op mijn log. mijn vriend denkt een zwart hengstje (maar die geloven we niet ) en mn moeder een zwartbont merrietje (hoezo verdeelde meningen )
Mijn moeder heeft trouwens wel een zesde zintuig voor zulke dingen, vorig jaar had zij het ook goed, dus ik denk dat ik tegen mijn gevoel in, weet wat het gaat zijn (des te beter hoor haha bont en merrie brengt me het meest op )

God, ik zou mezelf opvreten van nieuwsgierigheid als ik zo'n zus had (gelukkig ben ik enig kind )

Prince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:51

terorita schreef:
tjeemig jullie zijn haast niet bij te houden

zal dan wel aan de leeftijd liggen
ff zonder dollen
ben denk ik dan de oudste muts
kom uit een best bouwjaar 1970
tel maar uit voel me nog steeds 20 hoor
dus dames over 3 jaar kunnen jullie best jullie paardjes zadelmak en inrijden.
lukt mij ook nog steeds

aan allen die aan tentames bezig zijn succes!!!!!!
daar hoef ik me niet meer druk om te maken
over een jaar of 10 weer als zoonlief dan zo ver is.

Ik kom uit 1967 ! En dit topic gaat idd supersnel, lees altijd maar de laatste drie bladzijden even door om toch wat bij te blijven.
Over drie jaar laat ik ons veulen (vader en moeder grote d-pony) inrijden door mijn dochters (nu 12 en 13 jaar, dan dus 15 en 16 jaar). Beide zijn vrij slank gebouwd en niet zo lang, dus dat moet lukken. Zelf moet ik dan wel op mijn gewicht blijven letten anders kan ik er niet meer op .

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:51

Hahahaha.. dat is inderdaad ook de reden dat ik een bont merrietje wil frenia. Ik heb dan nog geen koper. Maar als je een veulen wil verkopen zijn die meestal toch het meest waard. Tenzij je natuurlijk iets heel speciaals hebt. Als er net zoiets uit Missy komt als grote halfzus Faye, dan is het een goeie want die had een mooie eerste premie op de keuring!

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 17:59

Ik hoop echt heel hard op merrieveulens
Van de laatste 2 jaargangen heb ik voor mezelf niets aangehouden en dit jaar ben ik dat toch eigenlijk wel van plan.
Alleen een hengstveulen van Macy vind ik voor mezelf interessant genoeg om op te fokken, andere hengstveulens zullen verkocht worden.

Dus... THINK PINK!!!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:02

Ik heb een reading met Utah laten doen, en daar kwam uit dat het een merrie zou worden. Stiekem hoop ik daar ook op, omdat ik zelf meer merrie fan ben. Aan de andere kant wil de eigenaar het veulen houden, en dat hoeft voor mij niet per se. Als het een hengst is wordt hij zeker verkocht. Ben net terug van stal, leek er allemaal super uit te zien. Heb alleen 1 vrij groot probleem, ik kan niet krom :S Dus de pezen heb ik niet kunnen aftasten. maar ze leek er niet echt kreupel op te zijn.

Utah krijgt inmiddels voor 2x daags 1,5 kilo ferto lac 3, (merriebrok) en 1x daags wortels en 1/2 mix. Verder krijgt ze super E bij voor haar spieren. (maar dat is niet samenhangend met de dracht).

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:11

ik ben 17, mijn gevoel is hengst maar dat zal dan wel weer niet kloppen, ga morgen nog snel naar hol voor zeer korte wandeling, poetsbeurt en even uitmesten.
ze krijgt gewoon 500 gram brokjes, ze doet niet veel dus heeft ze ook niet meer nodig, want dat eet ze gewoon niet meer op.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:20

Ik denk dat het een bruin hengstje wordt.. Al hoop ik op een merrie haha .

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:56

ik ben trouwens ook 17..
Mijn gevoel is een henstje.. Vorige keer was dat merrie en was het idd ook een merrie.. Nu hoop ik dus echt op een hengst

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:09

Voor terorita, nog maar een keertje dezelfde foto (sorry, heb effe geen andere) van Lee:
Afbeelding

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:26

@ mac, ja hoor je mag: 42
@ Terrorita, troost je, je bent nog niet de oudste
@ Prince, fijn dat er nog iemand uit die roerige jaren 60 komt

Maar nog een jaartje en dan draai ik het gewoon om. Kan nu niet want dan geloven ze me niet, maar volgend jaar word ik wel geloofd. Twee weken geleden schatte iemand me nog 18 (maar ik geloof dat ze erg bijziend was!!) En waar je mee omgaat word je mee besmet, dus ik blijf gewoon jong!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:28

haha, ik ben vorig jaar nog geschat op een basisschoolscholier dus werd ik eigenlijk wel een beetje kwaad om hoor, ik ben toch niet zo jong en kinderachtig

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:31

hol wordt ook geschat op 5 of 6 jaar, terwijl ze zestien is geestelijk is ze nog drie hoor mensen haha

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:32

Hmz. Is lang geleden dat iemand me ZO jong schatte. Het buitenleven gaat zijn tol eisen, denk ik

Ik weet effe niet meer wie het vroeg, maar het veulen van Lee dat we verloren zijn was een merrietje. Copietje van Lee en dus ook van haar halfbroertje Shane. Maar dan met langere benen. Niet vreemd, gezien de hengst!

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:38

@mac eerste ingeveing zegt merrie dus daar houd ik het op
niet boos worden als het een hengst word he

enne dames we zijn zo jong als we ons voelen toch
voel me jong van geest en lichaam
heb nog steeds maatje 38 dus klagen doe ik absoluut niet!!
word bijna altijd te jong geschat,max vind dat ie een top moeder heeft
want zoals hij het zefs verwoord mijn moeder doet spannende dingen
en zit altijd op wilde paarden(een paard dat met haar hoofd schut is al wild)
zadelmak maken vind ik nog steeds gewedlig.de kick die het geeft als je als eerste op een paard zit
hellemaal als je dat beestje een aantal jaren daarvoor als veulen door de wei hebt zien dartelen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:40

ehm volg dit topic niet meer intensief vanwege school, maar nu las ik dat mac t had over een verloren veulen? meer uitleg voor mij misschien?

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:42

Ja, ik heb dit nog nooit gedaan, maar heb ook pas sinds 5 jaar een eigen paardje. Het lijkt me geweldig!! Ik ga het gewoon kijken hoe het loopt, ook met zadelmak maken etc. En gewoon goede begeleiding erbij zoeken. Maar dit duurt nog 4 jaar, dus wat loop ik eigenlijk te zemelen.....

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:43

lee heeft vorig jaar april haar veulen verloren
is nu nog steeds gezond drachitg

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:47

oke gelukkig maar. wel erg dat het vorig jaar mis is gegaan. bedankt terorita

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:58

pff nu komen ook al de uier foto's..
moet ik ook maar eens snel maken dan.. als mijn digi het aankan die is niet van zulk goede kwaliteit als die van jullie

enne ik kan die gorilla van macy wel zien

de merries krijgen bij ons extra krachtvoer..
ze krijgen zowiezo al elke dag kuil.. een grote vierkante bak vol.. maarja die moeten ze dan met z'n 5en delen..
en dan krijgen ze ook wortels en brood..

en wat word het? :
bij ukkie een merrie en bij sterre een hengstje..

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:00

terorita schreef:
@mac eerste ingeveing zegt merrie dus daar houd ik het op
niet boos worden als het een hengst word he

Absoluut NIET !! Ik wil nl dolgraag een merrie, maar iets in mij zegt dat het een hengstje wordt. Misschien omdat ik niet op een merrie DURF te hopen.

@Hollybolly: op 1 april nog wel ... géén grap!!! Was een red bag delivery; een vroegtijdig losgelaten nageboorte op 329 dagen. Alles gaat tot nu toe idd met onze Lee!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:03

haha, zul je net zien andersom C_F. ukkie hengst, sterre merrie :p en de foto's kan je altijd lichter maken hoor, komt goed, ben benieuwd naar die uierfoto's

329 dagen mac, dus was t niet levensvatbaar? jammer zeg.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:06

Hollybolly schreef:
329 dagen mac, dus was t niet levensvatbaar? jammer zeg.

Had het theoretisch wel moeten zijn ... het is "gestikt" omdat we het er door een gecompliceerde ligging niet op tijd uit konden halen (essentieel als je een red bag delivery treft; Marije heeft er gelukkig een paar gehad met goede afloop!!!). Uiteindelijk heeft de da het goed moeten leggen en eruit moeten halen. Het was toen al dood.
Laatst bijgewerkt door Mac op 17-01-06 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt