[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:14

linda2008 schreef:
Hoe is het gegaan op de keuring Aniek?

Goed! Dat had ik allemaal even niet meer verwacht. Half 6 's ochtends nummer doorgekregen van de hoefsmid die er zou zijn, gevraagd hoe laat ze aanwezig zou zijn en voor 9u had Lies weer twee gelijke hoefjes!

En ze stond 1A met een uitnodiging voor de CK *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stond ze dan zo maar op kop opgesteld :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En met een hele trotse baas ^_^

Zit nog een beetje in zo'n roes. Loop al zoveel jaar rond bij de Welsh, vroeger ook wel pony's voorgebracht enzo. Maar nu voor het eerst mijn eigen volwassen pony helemaal van A tot Z klaargemaakt met dit als resultaat.
Op naar Kootwijk volgende maand! :):)

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:18

Wauw wat goed zeg! Ik kan me voorstellen dat je trots bent, gefeliciteerd!!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:35

Wauw! Gefeliciteerd!

Hier gisteren de smid weer bij mn dame gehad, 4 weken en 3 dagen geleden is ze gedaan maar de afgelopen 1,5 week (net voor we dus op show moesten) viel het me op dat ze op 1 voetje letterlijk over dr ijzer heen zat.... Dus tegen mn staleigenaresse gezegd dat ze echt gedaan moest worden want dit kon niet goed zijn!

De smid had heel eerlijk gezegd geen goed woord over voor onze andere stalsmid, ze stond op n te klein ijzer waardoor haar wand is gaan afbrokkelen/scheuren, er werd me de laatste keer gezegd dat ze WLD had maar hij heeft niets gezien dat daarop wees (opzich is dat goed maar ik ben dus al die tijd bezig geweest om ervoor te zorgen dat de WLD weg zou gaan en ben me dus bijna dood geschrokken toen mijn andere smid me dit vertelde!) maar haar rotstraal (op alle 4 haar hoeven) is weg!

Dus dat heb ik goed behandeld....

Haar witte voorvoetje was totaal uit balans waardoor dat dus in combinatie met een te krap ijzer ervoor gezorgd heeft dat haar hoef is gaan scheuren en brokkelen, hij heeft er nu een wedge aan de buitenzijde opgezet en hoopt dat als hij de volgende keer komt (jups, ik heb n nieuwe smid!) hij haar voet terug kan corrigeren zodat ze weer in balans komt te staan (zie het alsof je zelf alle druk van je voet op de buitenzijde zet!).

Al met al ben ik blij dat ik een andere smid erbij heb gehaald want was hier anders niet achter gekomen! Verder is deze smid ook nog eens goedkoper (scheelt $50,- met de andere) dus de andere smid heeft n klant minder!

Jill was wel echt aan het etteren! Smid proberen te bijten, mij proberen te bijten, in de lijnen gaan hangen (zo erg dat haar achterhoeven bijna tegen dr voorhoeven aanstonden), voetjes wegtrekken (autsj, niet tof als je aan het nagelen bent!) en toen dit alles niet werkte (en ik haar even heel snel duidelijk gemaakt heb dat ze zich behoorde te gedragen!) had ik n slapende Jill in op mn armen hangen, ze zakte met haar koppie scheef in mn armen en viel zo in slaapstand <3.
Ik stond echt heel raar te kijken van dit gedrag! Ze heeft dit nog nooit eerder gedaan, is de liefste die je als smid maar kan hebben want eigenlijk hoef je haar niet eens vast te zetten... *heeft ineens een heel ander beeld van dr merrie!*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:44

Een hele stuiteren aniek gister haha. Moet ze nu op kop, staat ze op kop toink toink en weg was ze :')
Ze stond er gewoon top voor en was gewoon de beste! Zie die mooie kop van der ook.
Mn foto s zijn zo raar nog niet geworden ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:08

Thanks!

CL, wat verrot om dan te horen dat die vorige juist meer verkeerds heeft gedaan dan goeds. Maar goed dat je er nu een andere smid bij hebt. Hopelijk herstelt de schade snel weer!

En Ines, super dat je er was! Geeft toch een beetje rust in zo'n stressvolle ochtend. En jouw foto's zijn inderdaad net zo mooi! ^_^

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:10

Ja ik was de rust zelve, ik slaapwandelde gewoon :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:56

Hahaha, ja dat deed ik pas toen de pony's van de trailer af waren O:)

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:31

Nou nog 3 dagen tot ik het weet. Hou t bijna niet meer. Spannend

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:39

Gefeliciteerd aniek *\o/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:45

Gefeliciteerd Aniek!!!

Wat erg van je vorige smid. Gelukkig inderdaad dat je er dankzij deze achter komt!

Ik ben zo benieuwd of onze laatste poging wat opgebracht heeft.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:51

Fotsy, merries :roll: rare wezens haha net vrouwen ;)

Aniek, gefeliciteerd!! Is je slapeloze nacht niet voor niks geweest :D

CL, ai wat vervelend van de smid en haar voetje! Fijn dat je nu een goede getroffen hebt!

chrisje, nog even geduld :) duimen draaien!

Knolselder, voor jou ook spannend, wanneer is de scan ook al weer?

Hier nog 5 dagen geduld, of minder als ze hengstig wordt... begin langzaam toch zenuwachtig te worden ook al was ik van plan om dat uit te schakelen :+ toch extra beladen zo'n laatste poging!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:53

Thanks allemaal. Die slapeloze nacht was het inderdaad waard! Toch hoop ik de nacht voor Kootwijk iets meer slaap te hebben, ook aangezien ik de pony's nog veilig heen en terug moet rijden, is iets verder dan Annen ;)

En spannend voor de mensen die nog afwachten! Hopen op nog wat last minute drachtige merries!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:08

Gefeliciteerd Aniek! *\o/*

CL, het is toch ook wat, goed dat je overgestapt bent van smid.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:36

Ik heb nog geen afspraak gemaakt, maar ze kan vanaf 31 juli gescand worden (15 dagen)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:01

gefeliciteerd Aniek, mooie pony ook, verdiende 1e plaats

CL oeie das minder zeg, goed dat je een andere mening eens hebt genomen. En rotstraal ook al zo een vervelend iets. Hier sinds ze op vlas staan geen last meer van, had ook eentje die daar heel gevoelig aan was.

chrisje spannend, duimen draaien +:)+

vesceron, ik duim heel hard mee, het is je zo gegund en begrijpelijk die stress kan je niet zomaar wegdenken, is toch ook altijd speciaal he, zo een wondertje.
en wij raar <<) hoe kom je er bij 8)7 , vrouwen zitten wel logisch in elkaar hoor, mannen snappen dit gewoon niet altijd (gebruiken maar 1 hersenhelft :P ) en je mag ze ook niet teveel toelaten he, het zijn net kinderen, geef ze een vinger en ze nemen een hand :D

succes knolselder

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:39

En Sientje is ook drachtig! Stond wat vocht in, dus paar keer gespoten en goed geduimd en het is mooi gelukt :)
Nu zitten ze volgend jaar weer binnen een maand van elkaar ipv met maanden ertussen.

Bij Gi was mooi een kloppend hartje te zien :)

De 31e Sientje nog scannen op 30 dgn en dan zitten ze er hopelijk allemaal mooi in.

Sorry dat de lijsten even niet lukken, komt goed, mijn laptop heeft enorm ruzie met het modem, ik kan alleen af en toe even op telefoon. Wordt aan gewerkt.

Aniek gefeliciteerd!

CL wat een geluk dat je een nieuwe smid hebt.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:34

Ik zal waarschijnlijk voorlopig het niet bijhouden hier.

Teveel narigheid komt er alsmaar op ons dak.
Eens houd het op.

Succes allen tot gauw hopelijk.

Soms zal ik wat bijlezen.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:43

Gefeliciteerd Aniek! Mooie prestatie! Toch gaaf van je eigen paardje van A-Z met zon prestatie :D

Gefeliciteerd! Nicole! weer een drachtige merrie erbij *\o/*

R.X. Dat klinkt niet best. :( Weet niet wat allemaal gaande is maar Sterkte..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:12

Ik heb nog steeds geen hengstige merries gezien hier (behalve degene die niet gedekt zijn). dus ik vermoed dat ze drachtig zijn. ik ga denk ik wel nog even laten scannen voor de zekerheid.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:03

Begrijpelijk rx, succes met de verhuis

Super nicole

Cemlys klinkt goed

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:51

Sterkte R.X!

MBT mijn hoefsmid, ik dacht dat hij goed was.... Heb nog niet eerder problemen met hem gehad maar ja, na dit alles blijf ik lekker bij de nieuwe!

Hier staan de paarden op zaagsel, worden de stallen elke dag uitgemest en krijgen ze elke dag nieuw zaagsel maar toch had ze rotstraal (wss opgelopen in mijn 2 weken vakantie). Ben blij dat dat nu weg is en dat er geen WLD te vinden is!

Voor de liefhebbers: Ik heb net een topic gemaakt van de 6 maanden dat Jill nu in mijn bezit is :D
[WN-ITP] DG Dry Jill, alweer 6 maanden van mij!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:01

schijnbaar kunnen ze op vlas of zaagsel sneller rotstraal krijgen...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:33

Sterkte rx!

Duimen clemys dat ze drachtig zijn.

Na lang nadenken laatste kans met marley wagen

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:56

Net even bij Anne langs geweest bij de HH. Haar lekker ff gepoetst. Stond naast een shet hengst en ze reageerde helemaal niet. Vorige x op 16 dagen begon ze al te knipperen. Nu vandaag op de 16e dag geen reactie op een hengst. Dus hoop echt dat t nu gelukt is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:38

Toch wel een beetje trots op wat ik gefokt heb uit mn eerste zelfgefokte merrie!

Hopelijk volgend jaar minimaal hetzelfde <3