[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:02

hahah te grappig.
Ik ben dus alles behalve dressuur ruiter.
Nu heb ik dus 4 foto's van mijn wedstrijd gister er op gezet, vraagt iedereen aan mij of ik ziek ben hihi.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:03

ach,ze keken mij ook raar aan toen ik zei dat ik western ging rijden...

overigens moet ik jullie de foto,s die ik net gemaakt heb even onthouden...pc werkt niet bepaald mee

kan zeggen dat pepper toch al aardig aan het werken is aan haar uier...ze moet nog 9 weken

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:28

Pauk schreef:
@ Corine.. Ik neem de veulens nooit mee de bak in.. Vind i kveel te lastig..
Begin met een week of 2 met de mams weghalen voor korte wandeling en dat ong 2 a 3 keer en dan ga ik dr longeren en daarna weer rijden.. Zit dr dus met 3 a 4 weken weer op en het veulen gaat nooit mee..

Ok tnx. Mijn bak is in het weilandje, lopen ze ook gewoon in dus in theorie zou het wel kunnen maar denk idd handiger om gewoon veulen op stal te zetten dan, kunnen ze gelijk dr aan wennen, anders kan ik zo een half jaar niks met mijn merrie en dat is ook niet de bedoeling.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:31

kyrkelover schreef:
hahah te grappig.
Nu heb ik dus 4 foto's van mijn wedstrijd gister er op gezet, vraagt iedereen aan mij of ik ziek ben hihi.

Ach dressuur is toch de basis van alles of zie ik dat verkeerd? :+

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:37

@inowa : oei dat is niet zo fijn ,maar komt vast wel weer goed :(:)

@jennyk : ben even gaan kijken en eigenlijk is ze niet veel dikker als vorig jaar (geruststelling :j ) maar ze heeft inderdaad vochtplaten onder haar buik.

weet niet of het lukt met deze link ,maar daar zie je Romi op dezelfde periode als nu
Amandake @ [KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:50

Ik zie beste buiken voorbij komen

Inowa sterkte met winoa

Bij Bonnie begint het serieus te worden.
Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:05

Bonnie doet het niet slecht !! ;-)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:12

manueeltje84 schreef:
kyrkelover schreef:
hahah te grappig.

Ach dressuur is toch de basis van alles of zie ik dat verkeerd? :+

Jha voor een deel.
Ik vindt dressuur gewoon werkelijk niets aans, ik weet wel dat het belangrijk is.
Maar in de rensport bijvoorbeeld heb ik vrijwel niets aan dressuur.
Dressuur is veelal met je benen en met je zit, ik zou niet weten hoe ik dat in de koers wil doen.
Dressuur is (zoals dressuur hoort te zijn) zo min mogelijk met de teugels, in de rensport stuur je bijna alleen met de teugels. Is het in de dressuur zo dat "trekken" oftewel teugels korter maken en dergelijke langzamer betekenen, denkt een renpaard dat hij harder mag.
Voor de finish worden de teugels korter gepaakt en net wat meer er bij gepakt om te finish rijden.
Verder zit een dressuurruiter rechtop en een jockey voorovergebogen.
En dat zijn nog maar een paar verschillen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:17

balen zeg dat nu winoa kreupel is!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 06:35

Jus 320 dagen. *D

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:00

Goeden morgen.

Wat een buiken en melkfabrieken. :=

Mensen met een mijlpaal gefeliciteerd.

Mijn veulen mag straks gewoon mee de bak in tijdens het rijden/longeren. Uiteindelijk gaan ze braaf in het midden staan kijken. Ook mag ze mee op buitenrit. :o Al wil ik ook zo nu en dan haar in de stal laten. Maar als Dikke er niet mee eens is en die hals in de strijd gooit denk ik dat dat niet veel gaat worden.
In de 1ste maand van haar leven komt ook gelijk de hoefsmid een beetje raspen. Jong geleerd is oud gedaan. :o
Morgen heb ik denk ik foto's van Dikke. :o

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:03

Wat een lekkere dikke buiken en volle uiers al zeg! :oo
Volgens mij zijn er hier heel veel merries rond de 20ste deze maand uitgerekend?!

Iedereen ook weer gefeliciteerd met de mijlpalen!

Inowa, balen dat Winoa kreupel is zeg. Dat is niet leuk :(:)

Ik moet zeggen dat een cam die vanuit je bed te volgen is niet goed is voor je nachtrust. Nu staat ze al de hele tijd binnen zielig te staan. Wat naar mijn idee niks voor haar is gezien het weer, maargoed :+ .
Ook leuk die shetlanders die midden in de nacht met elkaar gaan spelen en stijgeren in de stal.. haha

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:13

Hoop dat ik de cam gewoon bij mijn ouders op de kamer mag zetten, halsteralarm staat daar ook op aangesloten en ik hoor het wel als het veulen er is haha.

Zippie zit vandaag op 250 dagen!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:48

Zo, ben weer terug van een weekendtripje. Heb niet alles onthouden maar geloof dat ik nog wel wat mensen moet feliciteren met de aanwinsten. En anders met de behaalde mijlpalen!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:55

gefeli met de mijlpalen!! :)

..en nog steeds is het rustig hier.. ga vnmiddag weer kijken :D

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:32

bij nobel is nog niets serieus mabon hahahahaha ze is echt HUGE maar uier, ho maar sochtends/savonds wat voller maar als ik dan gestapt heb, is ie weer net zo als de afgelopen 2 weken haha (hoop dat het geen olifantendracht wordt ofzo..)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:51

morgen :-) hier ook alles rustig ,spenen van Bibi staan iets verder uit mekaar en Kyra nog steeds niets.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:47

miszlisanne Ik vrees dat Bonnie ook geen haast heeft. Denk dat het uier weer 2 dagen zo blijft en dan weer langzaam vult.
Ik moet vrijdag t/m maandagnacht weer werken dus ben bang dat ik zelf de geboorte weer misloop. Ik had vervanging geregeld alleen nu zijn er 2 collga's ziek dus moet ik toch zelf werken.
Eigenlijk moest ik donderdag de nacht al in maar vrijdag is hier niemand dus gelukkig heb ik die ene nacht wel om kunnen zetten. Van het weekend mag mijn broer haar dan in de gaten houden.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:48

jeetje spannend! hoop dat ze het ophoudt voor je!!
nobel is zaterdag uitgerekend hahahahaha uhh ben bang dat ze gewoon in 2 dagen in de uiers knalt/slappe banden en dan ploep.. net zoals mn gedachte vanaf dag 1 is dat het een hengst wordt :P

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:53

Ik heb helemaal geen idee of zij hier toen een uier had voor de bevalling of dat het pas volschoot tijdens de bevalling. Bij haar ging ik er niet onderhangen om een foto te maken van het uier. Ze maakt het wel spannend net als Bonnie.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:56

Hier nog twee foto's van mijn paardje van gisteren op 251 dagen. Foto's zijn met de telefoon gemaakt dus geen super kwaliteit.
Vinden jullie haar nog steeds wat te dun? Ze is wel iets aangekomen voor mijn gevoel sinds de vorige keer.

Afbeelding

Afbeelding

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:13

Sasja is nu 275 dagen drachtig, ze was in vergelijking met jouw merrie Inge wel ronder op 251 dagen dracht maar het kan natuurlijk per paard verschillen.
Bij mijn tinker (een heel andere vergelijking :o) zag je toen ze drachtig was amper iets maar daarbij moet ik wel zeggen dat die tot het eind werd gereden.
Persoonlijk vind ik jouw paard wel iets aan de dunne kant maar ik weet niet hoe ze normaal erbij staat?

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:21

Ze is inderdaad niet echt rond, maar ze is ook maiden. Dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Maar ze was nogal afgevallen doordat ze aan de diarree is geweest. Vorige maand was ze zo:

Afbeelding
Volgens mij is ze wel wat dikker dan op deze foto.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:32

Inge, ik denk dat onze maiden ook ongeveer die grootte had op 250 dagen. :)

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:42

Gefeliciteerd met de mijlpalen...
Vannacht alles rustig gebleven.. net voor het hooi voeren stond ik toe te kijken wat ze deed.. ze draafde letterlijk rondjes door haar stal.. (box van 7 bij 4 meter)..
Maar even boven gaan zitten en op de cam in de gaten gehouden.. na een kwartiertje was ze weer rustig.. al haar hooi laat ze liggen.. van gisteravond had ze alles nog laten liggen...
Nog maar beter in de gaten houden.. Vanavond moet ik alleen waken want is me vriendin naar haar slaapdienst op haar werk...
Welke merries zijn er eigenlijk nog meer 5 maart uitgeteld??