Dit is m'n grootste nachtmerrie. Upd p6 Shakyra is ingeslape

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Dit is m'n grootste nachtmerrie. Upd p6 Shakyra is ingeslape

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:35

Oh Elke, wat verschrikkelijk... Verdrietig. Ik zit hier helemaal met kippenvel, wat een ellende... Eerst je veulen kwijt en dan tot overmaat van ramp ook nog Shakyra! De nachtmerrie van elke fokker...
Ik vind het echt verschrikkelijk voor je. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen met het verlies van Kennyah en Shakyra, hele dikke knuffel voor jullie allemaal! Ach gut

Ik vind trouwens dat je een hele moedige en eerlijke beslissing hebt genomen tegenover Shakyra, ze heeft zo proberen te vechten, maar het mocht niet zo zijn.... Jij hebt haar onnodig lijden bespaard Ach gut .

Nogmaals, heel erg veel sterkte... Dit wens je niemand toe. Vriendjes zijn? Ach gut

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:50

jee wat een ellende eerst de kleine en nu je merrie ontzettend veel sterkte met dit hele grote verlies.
Het moet heel moelijk zijn om te zien hoe graag ze wil en niet kon en je kunt niks alleen hopen dan is dit idd het enige wat je voor haar hebt kunnen doen .Nogmaals heel veel sterkte en leef met je mee Verdrietig

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:21

och lieve meid.. Ach gut

hier geen woorden voor.. alleen koude rillingen over me rug..

Ik wens je zo veel sterkte met deze tijd..

Kus Dien

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:08

Vasthi schreef:
Hoe gaat het nu met jou Elke? Kun je nog een beetje functioneren en begint al goed door te dringen wat er allemaal gebeurd is?

lief dat je daar naar vraagt,
Het besef begint stukje bij beetje te komen en dat doet zo'n pijn. Mijn mooie meisje..
Er zijn zoveel schuldgevoelens, zoveel 'wat als...' .. en als ik er nu wél bijgeweest was?? Ben er helemaal kapot van en oow konden we de tijd maar terugdraaien. en hoewel ik weet dat ik haar er niet mee terug krijgt blijft dat aan me knagen, aan iedereen hier overigens. Misschien nog wel meer bij m'n vader. We zijn allemaal teneergeslagen en we missen haar allemaal. Ik kan soms opeens in tranen uitbarsten als ik aan iets denk wat ook maar een heel klein beetje met shak te maken heeft.
Ik vraag me van de ene kant af of ik haar wel genoeg tijd heb gegeven en tegelijkertijd of ze niet te lang jeeft moeten lijden..
De veearts zei wel meteen dat ik de juiste beslissing had genomen, en ze belde dinsdagavond ook nog om te vragen hoe het met me ging. Ook als we er wel bij waren geweest was het een afschuwelijk zware bevalling geweest (ze had niet voor niks koliekverschijnselen, en bloed rondom de ogen en tandvlees kapot) maar hadden we haar en kyennah dan kunnen redden?? Een vraag waar we nooit antwoord op zullen krijgen, want het is gebeurd.
Zoals m'n vader gisteren al zei; Hoe meer je er aan denkt, hoe meer pijn het doet.
En helaas is het zo, ow wat mis haar Huilen en wat moet ze vreselijk veel pijn hebben gehad, dat vind ik nog het allerallerergste..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:10

Ik kan me voorstellen dat je dat het ergste vindt, de pijn die ze gehad moet hebben omdat je machteloos bent...

Neem je tijd meid... Ergens fijn dat je dit met je hele familie kan delen...

En de wat als.. begrijpelijk, maar ze helpen helaas niet.

Nogmaals sterkte.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:26

Ik heb nu pas je topic gevonden,maar zoals ik bij dikke buiken al schreef,Ik leef met je mee en wil je veel sterkte toewensen.
De pijn die je nu voelt zal nog lang voelbaar blijven,maar zal wel wat wegebben na verloop van tijd.
Veel moed en dat er snel geluk je richting mag uitwaaien.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:02

MM je bent echt erg dapper hoor, ik heb respect voor je,
ik weet je blijft er mee bezig van wat als. maar dat moet je niet doen. het heeft geen zin. neem je tijd voor het verwerken hier van. probeer van darlah en haar veulen te genieten en troost te zoeken.
heel veel sterkte de komende tijd, voor jullie allemaal.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:02

Het ergste is denk ik dat je je af blijft vragen, heb ik dit wel goed gedaan? Wat als ik het anders had gedaan? Dat zijn rotvragen waar je niks aan hebt. Wij hadden dat hier ook met onze tinker die straal kanker had, we hebben haar laten inslapen, maar vragen bleven er heel lang. Zoals: hebben we er alles aan gedaan om haar een kans te geven? Hebben we niet te lang gewacht om met haar naar de kliniek te gaan (we dachten in eerste instantie dat het rotstraal was, dat zeiden de dierenarts en hoefsmid ook) Hebben we er goed aan gedaan om haar te laten inslapen? De behandeling tegen straal kanker zou zo pijnlijk voor haar zijn, dat konden we haar niet aan doen, en dan kun je maar 1 ding doen uit liefde voor het paardje: laten inslapen.

Je hebt echt de goeie keuze gemaakt, zoals je zelf al aan gaf, ook al waren jullie er bij, dan was het waarschijnlijk nog zo gelopen.
En ze heeft misschien wel pijn gehad, maar wat ik uit je verhaal kon opmaken, is dat ze de hele tijd probeerde op te staan, ik vindt dat je precies op tijd haar hebt laten gaan, je hebt haar de kans gegeven om het te proberen. Ach gut

Hoe kwam het eigenlijk dat haar tandvlees kapot was, en dat er bloed zat rondom haar ogen? Had dat te maken met de zware bevalling?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 07:02

brenda21 schreef:
Hoe kwam het eigenlijk dat haar tandvlees kapot was, en dat er bloed zat rondom haar ogen? Had dat te maken met de zware bevalling?

waarschijnlijk omdat ze het idd zo zwaar gehad heeft.. Verdrietig

bedankt voor jullie lieve reacties, doen me zo goed. Vind het ook fijn om erover te kunnen praten, m'n verhaal kwijt te kunnen. En thuis praten we er ook heel veel over, ik denk dat dat wek goed is

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:18

Wat ontzettend erg voor je!!
Ik voel heel erg met je mee en zit hier ook met tranen in mijn ogen.
Ze heeft nu iig geen pijn meer en is samen met haar dochter.

Heel veel sterkte en ik hoop dat de tijd de pijn een beetje verzacht. Ach gut

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:55

MM je mag je verhaal altijd kwijt hoor hier, inderdaad je kan er beter over praten ipv, opkroppen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:02

Jeetje wat vreselijk zeg...
De pb box staat altijd open! Lachen
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet...

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:23

He bah, ik lees je topic nu pas... wat een nachtmerrie Ach gut

Ik wens je heel veel sterkte en erover praten is altijd goed. Misschien zul je het nog niet geloven, maar ooit zul je het een plekje kunnen geven. Een paard verliezen is het ergste wat je kan overkomen.

Nogmaals veel sterkte en denk aan de mooie herinneringen die shak je gegeven heeft Ach gut

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:33

Elke, het is heel begrijpelijk dat je er zo over na blijft denken. Je krijgt Shakyra er idd niet mee terug, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het maar door je kop blijft malen 'wat als...'. Het helpt niet, maar je doet het wel en dat zal voorlopig denk ik ook nog wel even zo blijven.
Het is iig wel fijn dat je er thuis ook over kan praten en hier kun je natuurlijk ook altijd je verhaal kwijt. Het is niet niks als je je merrie op deze manier kwijt raakt, het moet zoiets moois zijn en dan raak je haar juist kwijt aan het mooiste wat ze je had kunnen geven.

Is het ook niet moeilijk voor je om Darlah met haar veulen te zien? Ergens zal het wel fijn en mooi zijn om naar te kijken, maar dan zal Shakyra ook wel door je kop spoken met haar veulen... Ze hadden verdorie gewoon nu met zn 4en op de wei moeten staan Scheve mond .

Toen Ivanka aan de nageboorte was blijven staan ongemerkt, heb ik mezelf ook wel voor mijn kop kunnen slaan en mezelf de schuld gegeven toen ze alleen maar achteruit ging. Ik gaf mezelf er de schuld van en dat gevoel zit er nog steeds, ook al is het wel goedgekomen met haar.

Welke DA heb je eigenlijk, ik zie dat je niet ver bij me uit de buurt woont. Misschien dat ik haar ook wel ken.

Nogmaals heel erg veel sterkte en neem er de tijd voor Ach gut !

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:15

Heel veel sterkte toegewenst! Vind het heel erg. Dan durf je bijna je merrie niet meer te laten dekken he. Je weet dat er risico's aanzitten maar dat het nu net jou moet overkomen...

Ach gut

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:51

Het helpt zeker als je thuis er met elkaar over praat, je moet het niet weg stoppen Ach gut

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:04

ik kan me heel goed voorstellen,dat je je blijft vragen "wat als"

alleen daar zal je nooit antwoordt op krijgen...toen Yara overleden was,heb ik me ook zovaak afgevraagd,waarom ben ik niet eerder gaan kijken,waarom heb ik niet duidelijk tegen de veearts gezegd dat ze 3 weken te vroeg was,waarom had ik eerdere singnalen gemist...

waarom???die vraag gaat wel slijten,zo heel af en toe schiet het nog steed door mijn hoofd,al die vragen,en wat als ik wel eerder was gaan kijken,en wat als...

het is niet zo,het helpt ok niet meer,je zal moeten gaan accepteren dat het zo gelopen is,en zeker als je een merrie erbij verliest,die je al zo lang kent,dan is dat een hele zware klus...

gewoon er over blijven praten,thuis,bij vrienden,op bokt...

verder zegt men dat de tijd alle wonden heelt...en dat zal ook de tijd leren.

echt heel veel sterkte de komende periode,maar voor mij en denk voor iedereen die het verhaal gelezen heeft,had je dit niet kunnen voorkomen,en heb je het allerbeste voor je paard gedaan,en dat is haar meer pijn besparen,en haar vredig laten gaan..

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:43

De rillingen lopen over mijn rug...

Wat vreselijk. Ik wil je heel veel sterkte wensen!

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:56

ik wens je heel maar dan ook heel veel sterkte toe Verdrietig

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:30

Woorden schieten tekort. Dan toch maar: sterkte. Vriendjes zijn?

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 07:42

meis ik wil je hier ook even sterkte wensen ik las het topic al een tijdje mee maar wil nu toch echt even een reactie geven, ik heb zo ongelovelijk met je te doen dit is echt de nachtmerrie van iedereen en we weten hoe gekje op haar was... jehebt de goede keuse gemaakt en voel je niet schuldig meis. Jij hebt gedaan wat je kon en nu heeft ze rust en ze samen met haar kleintje... ik snap hoe moeilijk de gedachte is .. hoe lang heeft ze geleden wat een pijn e.d maar probeer voor jezelf het ergens waar het past een plekje te geven en onthou alle mooie geweldige herrinneringen aan haar.. heel veel sterkte meis en bokt is er voor je ! veel liefs melisssa

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:09

And I don't know why you're gone, now you're gone
No beautiful goodbye
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven

Anouk - One word

Jeetje mina, ik zag dit topic nu pas...wat verschrikkelijk, heb het doorgelezen met tranen in mijn ogen...
Lieve meid, ook namens mij heel veel sterkte met het verlies van je mooie meisje en haar dochter...
Heb er verder even geen woorden voor... Verdrietig

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:42

ben blij dat je er met je familie over kan praten,dat zal je goed doen!
En ik vind je nog steeds ontzettend dapper!

Helaas,de klok terugdraaien kan je niet,en zovelen(ook ik)nemen het risico hun merrie te laten dekken,maar jij kreeg echt het ergste wat kon gebeuren op je bord..dat had zo niet mogen zijn,maar helaas had niemand het voor het kiezen..
Wat telt is dat je Shakyra heel graag zag,altijd het beste voor haar gewild hebt,en zeer zeker de juiste beslissingen gemaakt hebt!!

Ach gut

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:28

jeetje... ik ben er echt helemaal stil van, ik heb dit topic gemist en kwam er via via ineens op terecht. Ik vind dit echt vreselijk voor je en leef echt met je mee.. Ik hoop dat het een beetje goed met je gaat, lijkt me echt heel zwaar.
heel erg veel sterkte!! Vriendjes zijn? Ach gut

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 23:00

loslaten meisje... vooral de kwellende gedachten aan haar pijn... Ach gut hier help je shakyra niet mee, en jezelf zeker niet. wat je doet is een allesvernietigend schuldgevoel opwekken en in je lijf en geest vastzetten... ophouden, niet doen!