[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:59

muronia: duimen dat het lukt zo!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:01

Maandagmorgen ben ik met Happy wezen scannen, ze was beginnend hengstig. 's Middags naar Duitsland gebracht om daar gedekt te worden. Omdat het een natuurlijke dekking betreft, nemen ze eerst een monster van de baarmoeder.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:20

Colla is zojuist geïnsemineerd.

2 mei drachtscan

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:34

Bedankt iedereen voor de lieve woorden!
Ik ben wel enorm blij met mijn wens om haar te dekken, anders weet ik niet wanneer we de tumor gevonden hadden... Had haar dan wel laten onderzoeken voor buikpijn maar de baarmoeder zou waarschijnlijk niet hoog op de lijst van waar ze gaan kijken. Vooral omdat ze in november een mooie baarmoeder had.

Moner, het wordt wel 1 grotere snede, maar de operatie wordt wel staand uitgevoerd. De tumor is het formaat van een kleine volleybal.

Spannend Muronia!! Fijn dat de dierenarts positief was!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:36

Jemig dat is ook echt groot! Wat sneu zeg, echt sterkte met haar.

Mooi Corina, afwachten maar!

Bedankt voor de duimpjes, die kunnen we weer gebruiken :D . Is het al bijna 28 april?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:47

Flubberboot schreef:
Bedankt iedereen voor de lieve woorden!
Ik ben wel enorm blij met mijn wens om haar te dekken, anders weet ik niet wanneer we de tumor gevonden hadden... Had haar dan wel laten onderzoeken voor buikpijn maar de baarmoeder zou waarschijnlijk niet hoog op de lijst van waar ze gaan kijken. Vooral omdat ze in november een mooie baarmoeder had.

Moner, het wordt wel 1 grotere snede, maar de operatie wordt wel staand uitgevoerd. De tumor is het formaat van een kleine volleybal.

Spannend Muronia!! Fijn dat de dierenarts positief was!

Jaouk heeft dit ook bij haar Haflinger Janouk gehad. Inmiddels leeft Janouk niet meer, maar je zult er vast nog wel.iets over terug kunnen vinden op Bokt.
Bizar hoe snel zoiets kan groeien!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:55

Bedankt Kiki
Ja ik vind dat soort dingen altijd heel grappig, zo belde jaren terug iemand me over sperma terwijl ik net in de supermarkt liep. Heel aparte blikken moeten ontwijken :=

Flubberboot
Wat vreselijk sterkte
Duimen dat de operatie gemakkelijk gaat en ze goed geneest.

Dank je muronia
Wij hadden vorig jaar ook een vrouw maar deze beviel iets minder helaas kwa afspraken maken en nakomen dus nu weer een ander geprobeerd en deze bevalt heel goed.
Riekus heeft d'r geinsemineerd

De duimen draaien gewoon door, fijn dat je nog bij de kliniek terecht kon om te spoelen.

Dank je wel Jenny

Balko
Mooi bloed, ben benieuwd naar het veulen :j

Bedankt moner
Ja uitgerekend op 14 februari
Ik hoor dat meer momenteel tekorten op selenium en vit E
Kennis van me had ookal 2 paarden met flinke tekorten

Suffie
Spannend de natuurlijke dekking. Verstandig dat ze een monster nemen van de baarmoeder dan zijn ze tenminste kwa hygiëne goed bezig :j

Corina
Ook duimen voor jou :D

Flubberboot
Jeetje wat een grote, bizar het snel die gegroeid is

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:03

Muronia goed dat je gegaan bent!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:30

Kiki. Ik zal white dream morgen ochtend even lief toespreken, met je wensen. :))
Dat herken ik wel. Voor mij de normaalste zaak van de wereld. Maar als ik het te woorden komt. Kijkt iedereen mij raar aan :=

Seven *\o/* gefeliciteerd. Dat kloppend hartje is altijd zo'n opluchting.
Wat grappig. Wereldje is klein

Nobel01. Toch spannend. Duimen draaien

Flubberboot. Dat is minder nieuws. Nu ken ik een merrie waar ook één eierstok van is verwijderd. En heeft nu ook gewoon een veulen. Eerst maar richten op de operatie en revalidatie.

Moner. Ik ben benieuwd of het aanslaat. Wild Thing heb ik een jaar lang, slechte cyclussen gehad, niet mooi hengstig. Werd toen niet drachtig. Ik ben toen in januari begonnen met fertile. Na één maand stond ze mooi hengstig. Volgende cyclus gedekt en gelijk drachtig.

Muronia. Wat goed dat je nog naar de kliniek bent gegaan. Je hebt er echt je best voor gedaan. Ik ga duimen

Suffie. Spannend. Goed dat. Ze een monster nemen. ziekte zit niemand niet op te wachten

Corinadrenth. Spannend. Wordt niet meer gecontroleerd op vocht?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:30

Muronia goed dat je toch nog gegaan bent en dat ze toch nog konden spoelen.
Duimen dat het zo lukt.

suffie hopelijk is het monster schoon en kan ze gedekt worden.

corinadrenth ga voor je duimen dat het gelukt is.

Flubberboot zo dan, best al een grote ook zeg.
Vriendin had het ook met ook, hetzelfde verhaal als bij jouw. Met scannen om te kijken hoe het eitje ervoor zou staan en dat alles van binnen goed eruit zag.

Seven haha geweldig, ik hou daar wel van.
In principe laat mijn dochter Bo dus dekken, dit had ze vorig jaar al gevraagd aan me of dat mocht met Bo. Ja hoor dat mag.
Krijgt ze van een vriendin/stalgenootje met haar verjaardag een envelop met centjes. Kaartje erbij, staat erop "bijdrage voor je zaad".

AM_Horses namens F bedankt haha.
Ja maar dat is het ook. De mannen hier thuis vinden het toch wel wat raar merk je, die hebben het gewoon over de rietjes. Ook prima haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:11

Kiki
_/-\o_
Super leuk zo'n kadootje

Ja zeker am horses heel kleine wereld

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:08

Hallo, mag ik me ook melden. Mijn merrie is dinsdag en vandaag geïnsemineerd met Mac Madison. Dinsdag had ze 2 eitjes van 4 cm en een ei van 1.5 cm, vandaag 1 ei weg en 1 ei kleiner geworden en een ei van 4,5 dus daarom toch vandaag weer insemineren. Over 2 weken scannen om te controleren op dracht.

De merrie: Kuforia: Emillion x Iroko (KWPN springgefokt)
Afbeelding
Afbeelding

De hengst: Mac Madison (Ferdinand x Jazz) dressuur NRPS
Afbeelding

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:12

Ik kom mijn eigen ook weer aanmelden voor volgend jaar. *\o/*

Ik ga Boston gewoon weer laten dekken door de zelfde hengst als een jaar geleden, Ducati Du Bios.
Dit omdat ik er een super veulen met deze combi heb uitgefokt.

Dit veulen zal dan wel voor de verkoop hoogst waarschijnlijk zijn.

We wachten de resultaten van de kliniek af 9 mei, Boston loopt sinds een jaar geleden toen ze net drachtig was van Diamond namelijk niet zuiver. Wegens de dracht kon ze ook niet grondig onderzocht worden omdat er vloeistoffen die schadelijk waren voor de dracht daar voor ingespoten moesten worden.
Ze gaat nu 9 mei dus naar de kliniek en dan horen we of ze nog onder het zadel kan of niet. Zo lang ze geen pijn onder vind als we haar niet berijden laat ik haar gewoon dekken, het is zo een lieve goede mamma namelijk. :)

Boston - Dont skip Zip x Zippos old Gold ( AQHA )
Afbeelding

Ducati du Bios - Diamond Touch x Der Harlekin B ( NRPS )

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:30

Leuke combi's komen er weer langs

Desi
Kennis van me zit er ook aan Mac madison te gebruiken waardoor heb jij voor hem gekozen?

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:20

Hey Seven, ik heb voor Mac Madison gekozen omdat mijn merrie wat "ouderwets" gebouwd is, lang in de rug, wat grof. Ze is 1.72 m, heeft wel een super karakter, is springgefokt maar kan ook leuk dressuur lopen, maar mist beweging.
Mac Madison is fijn gebouwd, korte rug, heeft veel beweging en nog betaalbaar (1.000). Ik hoop echt op een leuke combi allrounder voor eigen gebruik.
Voor wat voor merrie wil je kennis hem misschien gebruiken?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:42

desi en Kayley: welkom!

Goldy en Fay staan nu ook in Herwen voor Cassanova. Het laden ging super makkelijk, ze waren ook rustig de hele rit en kwamen braaf weer van de trailer af, geen stress :=
Pica moest nog blijven, die is nog hengstig en niet zo'n beetje :+
Don Cremello kwam net langs lopen dus je kon het mooi zien *D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:08

Desi
Ook een klassieker merrie , wel korter en heeft goede bewegingen maar mocht allemaal wel wat fijner en snittiger

Kon het niet laten even snel wat te knutselen <3

Afbeelding

Veulen van vorig jaar kwam ook uit deze combi <3

Afbeelding

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:39

Knap geknutseld Seven! knap veulen ook van vorig jaar!

JennyK, hoe lang blijven ze in Herwen? tot de hengstigheid voorbij is? of laat je ze eerst scannen op dracht en dan ophalen?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:13

Welkom Desi en Kayley!

Hier nu Quinn hengstig. Plots gaan ze aan de lopende band _O- Morgen breng ik haar naar de hengst.

Hier thuis is Cooper niet meer super geïnteresseerd in Vita. Dat zal stilletjes op zijn einde lopen. Blijkbaar is de hengst bij Poppy ook niet meer zo geïnteresseerd. Hopelijk is dat een goed teken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:13

Desi_2409 welkom!
Leuke combi, succes op het wachtbankje

Kayley95 welkom.
Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt en te weten komt wat er aan de hand is.

jennyk altijd fijn als ze van de rit geen stress hebben.

Seven leuk geknutseld, vind het altijd leuk om zo te zien.

Knolselder geen interesse meer in de mannen klinkt goed. Fijn dat Quin nu ook hengstig is. Idd aan de lopende band nu.

Bo vandaag geïnsemineerd. Morgenochtend scannen om te kijken of het ei eraf is.

Even een vraag namens een stalgenoot. Ze ging vandaag te scannen met haar merrie en de da zei dat er een bloeduitstorting te zien was in haar baarmoeder. Van wat ze van de da begreep kwam dit omdat er een velletje van het eerdere ei was blijven zitten. Nu hengstig gespoten (om de boel te laten opschonen) en een ab spuit. Over 10 dagen weer beginnen met scannen.
Merrie was echt knetter hengstig de laatste keer, en vorig jaar een veulen gehad.
Nu voeg ze aan mij of ik er ooit van gehoord dat, maar ik niet. Zijn er hier meer die ervan gehoord hebben?
En was het nadien opgelost?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:18

De hengsten hebben geen interesse meer in de merries :+
Hopelijk wil dat zeggen dat ze niet meer op hun vruchtbaarst zijn en er nu mooie bevruchte eitjes onderweg zijn om zich in te nestelen 8-)

Nog nooit gehoord van een bloeduitstorting en velletjes van eitjes :\

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:29

Welkom desi!

Welkom Kayley, hopelijk positief bericht naar aanleiding van het onderzoek.

Jennyk ben je zomaar even 3 merries tegelijk kwijt. Hopelijk kan de eerste gauw weer naar huis!

Seven, wat leuk gemaakt! Knap veulen had je uit deze combi, snap helemaal dat je er nog eens voor kiest.

Knolselder dat klinkt positief, hopelijk beide mooi drachtig!

Kiki ik heb al van alles gehoord en gezien maar een bloeduitstorting in de baarmoeder nog nooit. Ik ben wel heel benieuwd er naar hoe zo iets kan komen en hoe je het oplost. Misschien dat iemand anders er meer over weet.

Ik ben niet zo creatief als Seven maar dit zijn mijn combi's
Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:34

Knolselder, zo vatte ik het ook op hoor!

Muronia, evengoed erg leuk gemaakt.

Nee ik ook niet, maar goed dit wordt pas het 2e veulen wat ik fok. Maar ik kon een bloeduitstorting ook niet rijmen in het verhaal. Maar ze begreep de da volgens mij ook maar half, want hij had het wel 3x uitgelegd zei ze.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:43

Dankje Desi

Ja we waren wel fan van het veulen, is nog voor 50% in ons bezit

Ze zijn er klaar mee knolselder :D
Altijd een goed teken :')

Kiki
Ja ik ook :j
Ik maak wel vaker iets voor fokkers van honden dus moest ook even voor me zelf zitten
Kom je er gelijk achter dat ik nodig wat meer foto's moet maken van m'n dames :D

Muronia
Mooie combi's <3
Ja het was een hengst veulen normaal worden die verkocht maar hebben hem nu voor de helft aangehouden. Hopelijk groeit hij goed op :j

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:15

Seven, dat is wel een heel leuk knutsel werkje. Knappe combi
Flubberboot, ik ken een Friese merrie waarbij een eierstok is verwijderd door een gezwel, ze heeft daarna jaarlijks een veulen gehad en was eenvoudig drachtig te krijgen. Hopelijk komt ze goed door de operatie heen en herstelt ze snel en voor jou. In de toekomst het gewenste veulen.

Welkom iedereen hopelijk succes met de merries

Voor Sterre heb ik een hengstenkeuze gemaakt. Onze Nieuwe Friese merrie is pas in juni uitgerekend, dit jaar slaan we over met dekken, ze gaat een jaartje de sport in, ze is M2 niveau en dat willen we graag verhogen.

De shets ligt nog lastiger, ik heb mijn eigen hengstje in Duitsland geprobeerd goedgekeurd te krijgen, maar het heeft een dekbeperking voor dit jaar omdat hij niet genoeg hengst was.

Het andere hengstje, is in Nederland op de keuring geweest en daarbij is de licentie te laat aangevraagd. Dus of dekken en geen volledige inschrijving in het stamboek of een andere hengst huren.