Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
pradadaan schreef:Zijn er inderdaad mensen met echt werkende manieren om de kans op een merrie te vergroten?
Ik hoop dit jaar ook enorm op een merrie
Yvk schreef:Chyntia: Ik zou ook voor de duitse hengst kiezen. Meen ergens gelezen te hebben dat je hem gekozen had om een grotere pony te fokken voor jezelf. En idd, een Casanova heb je al. Ik snap je twijfel wel, hij is mooi gelukt. Ik zou kijken naar wat je wil fokken, een grotere maat of een 2e zoals Idris. Maar die zekerheid heb je ook niet.
goldenarrow schreef:Ik zou voor de hengst gaan waar volgend jaar geen sperma van te krijgen is. Het zou zonde zijn als je die kans dan niet neemt.
Met betrekking tot geslachtsbepaling, wij hebben 1 van onze merries 2x gedekt zonder af te spuiten en we hadden hengstjes en 1x met afspuiten en toen hadden we een merrie. Dus dat zegt ook niks. Er is nu wel een goedje uit Amerika over komen waaien wat schijnbaar de kans op het gewenste geslacht tot 75% verhoogt. Dat heet FillyPlus en ColtPlus. Het schijnt de vruchtbaarheid van de X-cellen te verhogen, terwijl het die van de Y-cellen verlaagt (en bij ColtPlus precies andersom). Wij gaan het dit jaar voor het eerst gebruiken en we zien wel wat het doet, het KIstation waar wij naartoe gaan heeft nu de eerste paar veulens geboren waarbij dit spul gebruikt is en het lijkt te doen wat het zegt, dus ik ben benieuwd.