Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:52

Pichu schreef:
Laurie schreef:
Eens.

'Maak het niet groter dan het is' geldt trouwens voor heel veel discussies op Bokt :D

Precies wat ik ook al zei _/-\o_

Om een of andere reden willen mensen gewoon heel veel discussiëren. Over alles. Maar dan ook alles :')
Wat ben je nu zelf aan het doen dan, vraag ik me af?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:53

Jannepauli schreef:
The Royal bad-ass?

Lieveli, her cynical highness.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:54

Maar zo'n poll zal niet per definitie een correct antwoord geven, omdat je niet weet of mensen eerlijk stemmen. Bovendien is je topic een verlengstuk van dit topic en zal het vlot dicht gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:01

Het onderwerp van dit topic is: waarom zijn er zo weinig aanmeldingen?
Het onderwerp van de poll is: om welke redenen worden er op veulens gestemd?
Dat verschil moet toch wel duidelijk zijn. ;)

Of mensen wel eerlijk zullen stemmen... Stel dat ze dat niet doen en stemmen hoe ze vinden dat er gestemd zou moeten worden, dan geeft dat ook al een duidelijk beeld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-16 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:02

Jawel ;) ;) maar een discussie vervormt vaak, zoals je kunt lezen in dit topic ;) ;) waarin mensen vertellen op welke criteria ;) ;) ze een veulen beoordelen ;) ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:03

Ook best knap om het er gewoon al 19 pagina's over te hebben, zonder nu een echt heel erg duidelijk antwoord op de vraag van TS. Want ik denk zomaar dat er een heleboel mensen zijn die die hele verkiezing simpelweg niet interesseert. En dus hun veulen niet opgeven en ook hier niet reageren.
Het is omdat ik dit topic steeds in de actieve topics zag staan :D Anders had ik ook niet eens gestemd.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:04

lieveli schreef:
Nies_ schreef:
"De forumkoninging" _O-

Ja? Ik ben gearriveerd! Boktgenoten, hallo!

Zat al te wachten uwe hoogheid :)F

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:05

Ik ga bokt sponsoren, dan krijg ik ook een titel onder mijn naam.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:05

Symbeami schreef:
Ook best knap om het er gewoon al 19 pagina's over te hebben, zonder nu een echt heel erg duidelijk antwoord op de vraag van TS. Want ik denk zomaar dat er een heleboel mensen zijn die die hele verkiezing simpelweg niet interesseert. En dus hun veulen niet opgeven en ook hier niet reageren.
Het is omdat ik dit topic steeds in de actieve topics zag staan :D Anders had ik ook niet eens gestemd.

Ik denk dat er ook niet echt een duidelijk antwoord op gegeven kan worden. Net zoals dat alle stemmers een eigen motivatie heeft om op een bepaald veulen te stemmen, zullen ook de niet-stemmers een eigen motivatie hebben om dit niet te doen.
Wel vind ik het interessant (en veelal zeer vermakelijk) om te lezen wat zo'n verkiezing allemaal teweegbrengt.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:08

Het valt mij op dat deze ophef al een aantal jaar geleden is begonnen. Toen kregen mensen al steken onder water en maakten mensen opmerkingen die als vervelend ervaren kunnen worden. Toen was er al onvrede mbt de verkiezing. Mijn vraag is dan ook waarom er nooit iets aan veranderd is, als dat is wat mensen graag willen. Misschien een idee voor de modjes om eens goed na te denken over de hele verkiezing en wat er veranderd moet worden waardoor er geen mensen meer zijn die een hele nare smaak overhouden aan de verkiezingen. Want eerlijk is eerlijk, er worden best nare opmerkingen gemaakt. Mensen achter de pc hebben ook gevoel hoor, en ook al is het 'maar' internet, het is niet leuk om bepaalde opmerkingen te lezen als je weet dat het over jou gaat.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:11

Ayasha schreef:
Vergeten zal moeilijk zijn gezien het hun hele bokt-carriere in de titel blijft staan bij volgende topics! _O- _O-

Meen je dat! :=
Nou ja ... als die personen daar dan gelukkig van worden. Ik lees die topics waarschijnlijk sowieso niet. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:15

CurlyCoat schreef:
Sunrise_ schreef:
Ik denk dat als je geen zielig verhaal hebt, of niet zoveel topics heb geopend, de kans dat je wint al vrijwel nihil is.

Ik heb niet naar de verhalen gekeken.
Heb alleen de foto's bekeken en heb op de veulens gestemd die mij het meest aanspraken :)

Ik ook. Ik kijk naar de foto's en stem op de veulens die mij aanspreken.

Een verkiezing voor het beste veulen kan volgens mij niet.
Beoordelen of het een goed veulen is, kan ik niet van een foto.
Daarvoor zou je het veulen moeten zien bewegen. En het hangt af wat je met het veulen wil gaan doen. Een goed keuringspaard is niet een goed sportpaard.
En een goed in het ras staand veulen is bij een ras stamboekveulen belangrijk, terwijl bij een sportstamboek andere zaken belangrijk zijn.

En....... volgens mij is het een twijfelbare eer om de verkiezing bokt veulen te winnen. De laatste jaren is het met een aantal bokt veulens niet goed afgelopen. Helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:17

Welke dan? Dat wist ik niet (mag ook per pb).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:24

MarlindeRooz schreef:
pol1 schreef:
Waarom zou je niet wat foto's mogen plaatsen??? Volgens mij niet verboden!
Weet niet maar sommige nemen de hele verkiezing wel heel serieus!

Omdat het oftopic is... :+

Dit topic gaat al 19 pagina's off-topic _O- _O- _O- _O-

Gelukkig is de koningin gearriveerd om wat orde in de chaos te scheppen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:33

Die gaat zo een dutje doen, het is een zware taak om bokt op het juiste spoor te sturen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:36

Check je goed op erwten onder je matras?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:36

Als ik die 54 matrassen moet optillen lig ik er vanavond voor tienen niet in.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:37

Net even gestemd naar aanleiding van dit topic..
Ik ben niet heel actief, in ieder geval niet genoeg om te weten wie er zo populair zouden moeten zijn.. ( oke, bij de hengsten heb ik een vermoeden, nadat ik de 1e pagina's aan stemmen had gelezen.. )

Ik heb gestemd om de veulens die er voor mij uit sprongen, niet vanwege vriendjespolitiek, een zielig verhaal, of een dure fotograaf/camera. :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:10

Symbeami schreef:

Hier hetzelfde. Nog nooit gestemd maar door dit topic eens gaan kijken en gestemd. En nee niet op het veulen waar tig topics over lopen maar een naar mijn mening "mooi" veulen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:09

xyzutu2 schreef:

Frummel met ataxtie, ik weet dat er eentje is die zijn been of benen gebroken had, eentje is niet eens een jaar geworden van de gouden boktveulens... Ik herinner me ook dat ik op een gegeven moment ging denken (toen ik het nog volgde) dat er een vloek op leek te rusten.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:22

Ayasha schreef:
xyzutu2 schreef:

Frummel met ataxtie, ik weet dat er eentje is die zijn been of benen gebroken had, eentje is niet eens een jaar geworden van de gouden boktveulens... Ik herinner me ook dat ik op een gegeven moment ging denken (toen ik het nog volgde) dat er een vloek op leek te rusten.

Dat klopt! Een zwarte...

Jawaika had een gewricht ontsteking als veulen gehad en geopereerd! Was zilveren bokt merrieveulen.. of dat voor of na stemmen was weet ik zo niet meer eigenlijk! Gelukkig goed uitgekomen en inmiddels een vrolijke knappe grote gezonde 2 jarige!

Ach ik doe ieder jaar mee.. gewoon lekker penny.. for fun! Ik plaatst jaarlijks meestal meer dan 1 topic omdat ik dat leuk vind.. iedereen wil toch zijn veulen delen! Gezond iets om trots op te zijn lijkt me.. of dat nu kwpn arabier tinker oliebol oid is! En dat de winnaars vaak populaire veulens zijn is niet zo gek.. ik kan me er niet druk over maken _/-\o_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:42

Ayasha schreef:
xyzutu2 schreef:

Er waren er meer, die 1 jaar niet gezond gehaald hebben. Het leek wel een vloek.

En ach, het is toch leuk zo'n verkiezing. Het hoeft toch niet altijd over geanalyseerd te worden. Zo belangrijk is het niet. Gewoon voor de leuk.
Ik kan me er altijd over verwonderen waarom mensen toch overal problemen van maken, of complotten achter zien. Het lijkt wel als je iets wil organiseren, dat meteen alle regels in drievoud vastgelegd moeten zijn bij een Notaris. :list: met alle uitzonderingen, etc. Het onderneemt mij in ieder geval de lol. ERg vermoeiend. :Z

Ik hoop dat de fokkers van de veulentjes vooral foto's blijven posten van hun veulens. Ik geniet ervan om naar te kijken en ze te zien opgroeien tot volwassen paarden <3

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:13

Ik weet ook nog dat er een heel gaaf bont (hengst?)veulen meedeed, die helaas ook niet oud heeft mogen worden.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:14

Watch my color toch? Of iets in die trant.

Er lijkt inderdaad een soort vloek op te rusten. Of onthouden we juist deze gevallen beter door de gewonnen titel?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:16

En de Dream boy van smeetjoew