[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:57

Ze doet het super. Doet alles weer, snapt hoe ze nu moet grazen. Zou nog wat aan mogen komen maar dat komt wel zodra ze de wei weer op gaat :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:34

Wat fijn! :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:52

Memere, ja er wordt best veel gescand bij KI.. Als ze hier naar het dekstation gaan worden ze smorgends en savonds gescand.

Crome is dit jaar hier thuis gedaan en de DA is in totaal 4 keer langsgeweest.
Op 7 dagen na bevalling om te kijken of er al iets te zien was van hengstigheid (ei van 3cm)
Op 9 dagen, smorgends (ei van 4cm)
Op 9 dagen, 's avonds om te insemineren + ei afgespoten
En dan vandaag op 11 dagen om te kijken of het ei effectief weg was. Ze had een iniminie beetje vocht, dus daar ook een extra spuitje oxytocine voor gekregen.

En dan komt ze terug op 18 dagen na inseminatie om te controleren op dracht..

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:16

Zo wat gaan jullie weer hard!

Hier hoef ik niet echt te schouwen, Wish laat niks zien en Fairy alles :+ Die toont zelfs extreem hengst naar andere merries :') Als ze morgen of van het weekend hengstig wordt, dan wacht ik nog 1 cyclus. Als ze pas halverwege volgende week hengstig wordt, dan ga ik er nog eens over nadenken om haar toch eerder al weg te brengen :o

Zag alweer een aantal merries geïnsemineerd! Nu duimen dat het gepakt heeft +:)+
Wij brengen de merries naar de hengstenhouder toe. Vorige keer heeft het bij Wish drie cyclussen geduurd voordat het had gepakt, zij blijft dan ook staan totdat ze drachtig is (tenzij ze in juli nog niet drachtig is, dan mag ze wel weer naar huis komen :+ ). Fairy haal ik weer op na inseminatie.

Wish wordt waarschijnlijk morgen geïnsemineerd :):)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:40

Wat leuk tinniie, crome al geïnsemineerd dus nu duimen maar

Sultan oh wish al morgen aan de beurt succes en dan fairy spannend

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:43

ja blijf het toch altijd spannend vinden of het weer lukt :o
Begint Flo al weer hengstig te worden Fotsy?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:43

Even ego post/vraag

Ice haar griffelbeen is gebroken.. ze moet volgende week geopereerd worden. Ze is nu 57 dagen drachtig.. heeft iemand hier ervaring mee en weet of dit kwaad kan voor het veulentje ?

Natuurlijk aan DA gevraagd volgens hem is het wel een risico maar kan het nu niet echt anders.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:51

jeetje Icecrystal wat vervelend zeg :( Waarom moet het geopereerd worden? Ken meerdere paarden met een griffelbeenbreuk(je) die niet geopereerd zijn.
Denk dat het wel een risico is om te opereren, maar er zijn ook al een aantal veulens geboren van merries die tijdens de dracht geopereerd zijn :)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:56

Hij zei dat het geopereerd moet worden omdat het geen rechte breuk is en het botje anders gaat zweven..

Afbeelding

Ik maak me wel zorgen. Ze is eindelijk drachtig na 3 jaar ;(

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:01

Wat balen zeg :(:) Er zit dan denk ik niks anders op dan haar te laten opereren :(
een kleine troost is dat het wel nog vroeg in het seizoen is.... Mocht ze het verliezen kan je nog een paar pogingen doen ... Maar ik duim voor je dat het gewoon blijft zitten! +:)+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:20

Ice ik las het al op Facebook. Wat erg zeg! Hoe heeft het kunnen gebeuren? Ik ga heel hard voor jullie duimen dat baby Ice gewoon blijft zitten!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:31

:(:) jeetje ice das echt niet leuk maar ik denk dat klein beebje goed vast zit in mams buik, ik hoop dat ze niet veel stress krijgt en vlug geneest. Succes

Nee sultan nog zeker week en half

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:35

Och jee, kan mij goed voorstellen dat je hem knijpt, maar je merrie gaat even voor.
Ik heb wel vaker gehoord van geopereerde merries die gewoon netjes zijn bevallen. Alleen schijnt het dan wat later te komen.
Laten we duimen dat het allemaal goed gaat.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:38

Laten we dat dan maar hopen.. Ik was net zo vrolijk toen ik het hartje zag kloppen op de scan maandag |(

DL; Ze heeft ruzie gehad met haar buurvrouw door de paddock heen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:39

Oei niet leuk :/ Ja als het moet, moet het zeker?
Bij Crome was ook een breuk in haar griffelbeen te zien, ze heeft als veulen vastgelegen onder een stalpaneel en dat was het enige wat daar nog van terug te zien was. Kon volgens de DA ook geen kwaad omdat het een vrij nutteloos beentje was.. Maar dat was wel een mooie rechte breuk idd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:00

Merrie van een kennis brak haar griffelbeen op meerdere plaatsen, hoop losse stukjes.die is met rust helemaal in orde gekomen.
Hele moelijke keuze, veel succes en sterkte

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:48

Ahh balen zeg, maar gaat vast helemaal goed komen!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:00

Icecrystal schreef:
Laten we dat dan maar hopen.. Ik was net zo vrolijk toen ik het hartje zag kloppen op de scan maandag |(

DL; Ze heeft ruzie gehad met haar buurvrouw door de paddock heen.

Ik kom even inbreken. Hier meerdere drachtige dames op de tafel gehad en nog geen problemen voor zover ik weet. Deze waren wel een stuk verder in de dracht.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:13

jeetje icecrystal wat balen!! Hopen dat het netjes blijft zitten, snap dat je hem wel knijpt!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:22

Och Icechrystal wat ongelovelijk vervelend. Hoop dat de baby blijft zitten en dat je merrie er goed bovenop komt.
Hier op stal een oudje gehad met dezelfde breuk. Nu een jaar/anderhalf jaar later is hij weer de oude.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:09

Tinniie schreef:
Cynthia, neen Cheyenne ga ik niet meer dekken.. zal nu haar laatste veulentje krijgen. Ze wordt 22 dit jaar..

Mooi moment om te stoppen, inderdaad :)

Memere schreef:
Hier is de ene merrie afgedekt. Joy gingen we dit weekend naar de hengst brengen maar Joy ging haarzelf niet zijn als ze alles volgens plan doet.. ze is een week eerder hengstig geworden en dit terwijl ze 13 tot 20 maart hengstig was. Geen probleem maar we gingen trailer huren omdat onze trailer opnieuw gekeurd moet worden, word ze uitgerekend op een zondagmiddag hengstig :+

Zijn jullie al aan het kijken naar hengsten voor het jaar/de jaren erop?

Handig, zo'n merrie :+

ik had dit jaar een hele lastige keus tussen twee hengsten. Dus de hengst waarvoor ik nu niet gekozen heb, staat op de lijst voor over 2/3 jaar.

Zo, Woogy! Die Cefir! <3

Hele mooie opvoelbox, ML!
Jij hebt zulke knappe paarden! <3

De lokruin bij mij op stal is afgelopen weekend verhuisd, dus we hebben nu alleen nog maar merries. Zo kan ik niet zien wanneer Fiore weer hengstig wordt. 1 mei gaat ze naar de hengst, dus ik hoop dat ze daar met haar timing rekening mee houdt ;)

Is je merrie al hengstig, Linda?

Silly, Fiore is van een ritje van 20km op de trailer al zeiknat van de stress. Ik heb dit besproken met mijn va, maar hij gaf aan dat dit soort 'kortdurende stress' niet schadelijk is voor het veulen. Juist langdurige stress kan tot gevolg hebben dat ze het vruchtje verliezen.

Silly, ik gebruik Days Left.

Ik laat altijd op 18 en 42 dagen scannen. Daarna niet meer. Als ze het vruchtje kwijt is, vind ik het toch te laat in het seizoen.

Wat erg, Ice!! :(:) Ik ga duimen dat alles goed blijft gaan!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:45

Cynthia, handig met alleen merries hihi, ik hoop ook dat haar timing juist zal zijn.
Ben je niet bang dat je in 2-3 jaar nog tig mooie hengsten op je lijstje hebt bijgeschreven? :')

Nee :n Bucks nog steeds niet hengstig. Ze staat hier natuurlijk ook pas 2 weken dus kan goed dat ze eind volgende week ofzo pas hengstig word... Of dat ze gewoon een cyclus overslaat vanwege nieuwe omgeving enzo.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:54

Nog even geduld Linda haha. Normaal zijn mijn nieuwe merries bijna 1 a 2 dagen nadat ze zijn aangekomen hengstig als er een hengst bij staat, maar als ze net haar cyclus heeft gehad dan hopelijk over een weekje ofzo :) ga je dan gelijk dekken?

Hier vandaag amber weer gedekt. Ik Denk een van de laatste keren want ze stond niet super hengst meer als 2 dagen geleden. Dan zijn er 3 gedekt en is het afwachten :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:31

Ja ze "moet" gelijk gedekt omdat de hengst daarna naar Tina gaat (klaar maken voor MWS en de twenterkeuring)
Vandaag tilde ze wel al heel voorzichtig haar staartje op, dus we denken (hopen :o ) dat ze er tegenaan zit... :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:47

linda2008 schreef:
Cynthia, handig met alleen merries hihi, ik hoop ook dat haar timing juist zal zijn.
Ben je niet bang dat je in 2-3 jaar nog tig mooie hengsten op je lijstje hebt bijgeschreven? :')

Nee :n Bucks nog steeds niet hengstig. Ze staat hier natuurlijk ook pas 2 weken dus kan goed dat ze eind volgende week ofzo pas hengstig word... Of dat ze gewoon een cyclus overslaat vanwege nieuwe omgeving enzo.

Nee jooooohhhhh...... :+ Ehhhmm... dus... bedankt hè :+

Ik hoop dat Bucs snel hengstig is!