[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:00

Apple, ik heb mijn merrie na het insimineren een week op rust gehad. Kon echt merken dat ze dit even nodig had, ze was best een beetje van slag na al het gebeuren. Daarnaast is het ook best een stresskipje dus ga voorlopig ook even geen wedstrijden ofzo rijden, gewoon lekker thuis aan de slag en wat buitenritjes als het weer het weer toe laat. Dit is de 2x dat ze geinsimineerd is en de vorige keer heeft ze het eruit gegooid na een paar weken, waarschijnlijk doordat ze zich te druk had gemaakt vanwege een verhuizing van stal.

Anonymous86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:07

Ik heb nog geen idee hoe ik t ga doen met liz. Denk rustig wennen. Tijd geven tot ze zelf wil :)

dit topic is wel super goed voor tips en tricks.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt gek wordt liz is nog niet hengstig. Ben ik nou gewoon juffertje ongeduld? :=

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:14

Ha ha ik zit er op te wachten dat het span hengstig word.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 00:19

Hier ook nog steeds niet hengstig. Hopen dat de berichten van beter weer na de Pasen doorzetten, en dat we weer beter weer gaan krijgen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:05

Wij brengen de merries gewoon heen en zien wel wanneer ze klaar zijn

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:23

*\%/* 18 dagen vrucht *\%/* super mooi groot vrucht zat er van bijna 3 cm. Nou over 17 dagen weer scannen en hopen dat we volgend jaar een mooie wollige wolk hebben :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:25

Ahh super Woogy! Gefeliciteerd!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:28

Gefeliciteerd! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:28

ben echt rete blij, na een goed jaar rommelen lijkt het gelukt te zijn, al durf ik niet echt heel hard te juichen gezien ze vorig jaar ook een keer drachtig is geweest maar dag 40 gewoon gust was :(

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:29

Top Woogy!

Hier zijn we alles in gereedheid aan het maken... Contract getekend en die gaat straks met een aanbetaling de deur uit, VA is gisteren ook al gebeld en die gaat even op dr kalender kijken zodat we redelijk gelijk komen met de dagen van collecteren (doen ze op ma, woe en vrijdag). Dan zsm de merrie op regumate zetten (en dat gaat onze staleigenaar geven want vrouwen mogen dat niet doen) voor een dag of 10, daarna komt de VA weer scannen, spuit erin en dan 24u van tevoren sperma bestellen (komt vanuit Indiana).....

Word dus even n spannende maand voor mij :D

Maar heb er zin in en ben benieuwd of onze dame snel zal pakken enz......

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:31

waarom moet je merrie op de regumate? En waarom mogen vrouwen dat niet geven? :) wat voor spuit gaan ze erin stoppen?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:34

Ze gaat op de regumate om haar cyclus een boost te geven.... Doen ze hier schijnbaar vaker.

Vrouwen mogen het niet geven omdat het dus met de cyclus kan rommelen en sorry, dat wil ik niet hebben want mijn cyclus is prima! Dadelijk weet ik niet eens meer wanneer ik mn ei heb :P

Ze krijgt na de regumate een spuit om (als ik me niet vergis) het ei te laten springen, na die spuit kunnen we sperma bestellen en dan 24u later insemineren...

Ik heb nog nooit met dit bijltje gehakt dus laat het braaf aan de experts hier over en betaal maar gewoon braaf de rekeningen ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:39

Gefeliciteerd woogy!! Nu duimen.

Peppertje vandaag,lekker vies.

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:42

aaah super Woogy! Gefeliciteerd! En zeker nog vroeg in het jaar.

Karin staat ook weer hengstig. Ik twijfelde even om haar te laten dekken maar ik vind het voor mezelf nog altijd wat vroeg. Anderzijds heeft ze nog nooit in één keer gepakt. Twijfel twijfel.. :P

Cubalibre oude bekende,andere merrie,welkom. :D

Cynthia sterkte morgen..kan me inbeelden dat het iets te dichtbij zal komen zo. :(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:43

Noem je dat vies Inowa? :')

Cubalibre ik heb mijn merrie vorig jaar wel 4 maanden regumate gegeven zonder handschoenen nog niks..soms goed geklooid ermee. Niks gemerkt aan mijn cyclus gelukkig. :P

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:45

Ik moet nog even goed bijlezen maar Jolmer20, bij je woonplaats staat Rotterdam, als dit klopt, kan ik je misschien helpen wat betreft vervoer.

Ik heb een 2 paards trailer en woon ook in region Rotterdam.
Is alleen afhankelijk van dag, tijd en afstand. PB me anders even :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:49

Pepper is vrij schoon hoor ;)

@pretty: Hi! Jups ik hoop er weer bij te zijn.... Idd met een andere merrie en een heel ander ras :D
Ik mag het niet geven van onze staleigenaar en ik ga echt niet met hem in discussie! Als hij zegt: JIJ mag het NIET geven! dan knik ik braaf en laat ik het aan hem over :D

Daarnaast is hij gediplomeerd om KI etc te doen dus hij vind het ook gewoon leuk om te doen....
Ik moet t maar doen met hetgeen er me verteld word, heb zelf nog nooit met regumate oid van doen gehad dus....

Maar men, wat is dat contract irritant! Er staan nu wat dingen in die ik niet helemaal snap dus zowel mn staleigenaresse n text gestuurd als de eigenaren van de hengst een bericht via FB gestuurd want ik wil wel echt zeker weten dat hetgeen ik denk ook de manier is om alles te doen.....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:28

vies? Pepper is juist mooi wit...Pris wil je niet zien die is pas vies haha!

Cubalibre, wat een moeilijke manier van dekken zeg, maar wat je zegt vooral over laten aan mensen die er ervaring mee hebben :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:41

Tja, het is wat het is..... en mbt het contract dat ik voor mn neus heb liggen is ook al meer duidelijkheid. Heb ondertussen contact gehad met de eigenaren van Gus (zoals ze m liefkozend noemen) en alles is me nu duidelijk.

Leuke aan dat contact is dat zij zelf afgelopen Oktober voor werk in Nederland is geweest en er nog geen nakomelingen van hem in Nederland zijn dus ze is rete enthousiast! Zo grappig!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:31

Gefeliciteerd Woogy :) de eerste drie maanden zijn het risico volste, nog even door duimen, maar het begin is er! Top!

Jeetje, wat een gedoe, CubaLibre! Hoop dat het snel pakt, lijkt me niet fijn om zo 5 cyclussen door te moeten.

Wij zijn nog niet begonnen. De eerste merrie lijkt hengstig te worden (en we hebben nog geen hengsten keuze gemaakt!!). Andere staat op knappen, kan elk moment bevallen. Zij gaat op 10 dagen er weer voor. Hengst is afhankelijk van het veulen wat er nu uit komt.
Daarna nog 3, èèn is drachtig en later in het jaar pas uit gerekend..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:49

Oke,pepper kan idd viezer..maar dan nog is ze vies haha.

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:54

Lekker, die witjes! Mijn vosje ziet er nu ook ongeveer zo uit.. Die vond het nodig in een nat stuk van de paddock te rollen vandaag...

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:01

Op dat soort momenten ben ik altijd heel blij dat friesjes al zwart van zichzelf zijn :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:14

Ik heb het allang opgegeven.
Pepper als ze gewassen is heb je een bril nodig.

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:55

Noem je dat vies, Inowa? Hoezo, is haar echte kleur zwart? :+

Gefeliciteerd, Woogy!! Ik snap dat je heel blij bent, maar het nog niet echt durft te zijn..

Dankje, Pretty, zal best even slikken zijn, maar ik heb er ook veel zin in. En Ti gaat mee naar papa (aan mijn ketting :) )
Ik snap je twijfel, maar volg je gevoel :)

CL, ik vind het echt leuk dat je erbij bent en ben nu al heel benieuwd naar jouw combi!

Ooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhh........... Vesceron!!! Ik ga jouw ook PB'en :D Ik zoek nog vervoer voor de Ride en Run op 27 juni en mijn vaste 'taxi' gaat zelf ook, dus kan dan niet :)
Daarover gesproken, mooi bruggetje naar een ander onderwerp hier in het topic.

Dais is eind juni hopelijk zo'n 6 weken drachtig en ik twijfel of ik dan wel zo'n lange trailerrit met haar aan moet gaan (Rotterdam - Ermelo). Ze vindt trailers schitterend, rent zo naar binnen (tuurlijk, ze gaat namelijk altijd op s*ksvakantie als ze een trailer ziet :+ )
Maar toch, ze is dan pas 6 weken drachtig, lange trailerrit, vreemde omgeving, vreemde paarden. Gevoelsmatig weet ik niet of ik het dan aandurf. Ze is nog nooit een vruchtje verloren, maar moet ik het risico wel opzoeken? En hoe groot is het risico?