[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:52

Tja... Ik ben ook benieuwd, maar volgens mij vindt baby het inside nog veel te leuk...
Ik heb het gevoel dat ze gaat overdragen (zoals de meeste merries hier).
Hoe zou het met Baby Toot zijn?

Ik ga slapen, ben zo moe van het waken van vannacht en wekker gaat weer om half 6.
Tot morgen en succes voor de wakers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:54

Dela en ubimoon van harte gefeliciteerd

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:56

20.55 uur, telefoontje nummer 1, half uur later dan gisteren :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:57

KootMiraDrum schreef:
20.55 uur, telefoontje nummer 1, half uur later dan gisteren :+

Hopelijk krijg je nog wat nachtrust.

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:58

kmd dat is al snel, bij mij gaat hij maar 1 of 2 keer af, bij jou zal dat dan wel meer zijn.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:58

Ze heeft opgelopen achterbenen, en gaat waarschijnlijk daardoor in de stal vaak liggen. Overdag doet ze het helemaal niet, dan kan ze binnen of buiten staan, waar ze zin in heeft.
Ze ligt nu gewoon even te doezelen, maar kan niet lang op haar zij liggen, komt dan even in buikhouding en dat levert 't telefoontje op. Alarm staat op het minst gevoelig ingesteld, liever te veel alarm dan te weinig, hoewel ik ZEKER weet dat het vannacht niet komt.
Ze staat alweer.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 17-04-11 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:00

Zoo kootmiradrum! Jou merrie gaat vroeg liggen. Zilver is meestal tot een uur of 11 staand standbeeld. En daarna gaat ze even liggen. Opstaan. Staand slapen. Weer liggen.. Al bijna 1.5 week gemiddeld 3x per nacht wakker gebeld. De ene nacht blijft t bij 1x. En ook wel is nachten met over de 10 keer.. Laatste dagen kan ze haar draai echt niet meer vinden en plat slapen probeerd ze wel maar ligt denk ik niet lekker meer

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:01

Is ook pas sinds gisteren, de tijd ervoor ging ze pas rond middernacht liggen.

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:01

dat is bij mij ook alleen ze gaat bijna niet meer liggen, soms kijk ik bijna heel de nacht naar de cam maar ze blijft gewoon staan ook overdag op de wei.

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:04

pffff zo weer even 10 pagina's bijgelezen!! Wat zijn jullie snel haha. Dadelijk word ons veulen geboren in dikke buiken topic deel 4!! haha..

@ Dustinlover: Ik heb respect voor je!! Hoop dat je snel je veulentje mag ontmoeten!! Bijna 360 dagen pffff das wel echt lang he :-) succes!

@ Chery: Gefelciteerd met je hengst veulen *\o/*

@ Ubimone: Gefeliciteerd met je merrie veulen *\o/*

@ Dela: Mooi veulen _/-\o_

@ Sharonindezzz: Wat een kanpperd Gentleman!! _/-\o_

@ Essiesilly: Go highlight *\o/* *\o/* *\o/* aaah lief dat muisje hihi

@ Snoevie: Spannend!!!

@ Pascalfjord: Mooie uier hoor!! Ziet er goed uit...

@ Sjolvir: Sterkte hopenlijk geneest het snel! Arme Hepsi...

@ Cynthia: Vermoeiend he en idd. heb het gevoel dat er dit jaar veel overdragen!! Lorena gaat ook naar dag 337 :j

@ Zilvermoon: Heb je recente foto's van de uier? ben wel benieuwd???

Hier Lorena goed gevulde uier en staat gespannen. De spenen voelen hard aan... Maar ja hoe lang duurt het nog? echt geen idee! Ze gaat naar dag 337 :j ja echt waar :-)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:04

Ik heb geen idee wat Ravina 's nachts,maar liggen doet ze ongetwijfeld,want ze heeft nogal eens vieze plekken op haar nek

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:05

In de weide ging Zilver zowiezo al nooit liggen.. Nouja heel af en toe met een lekker zonnetje.. Kootmiradrum: Jou merrie is ook een platslaper toch? Heb je er wel is bij gezeten toen ze plat lag? Maakt die van jou dan ook van die soort van kreunende geluiden.. Alsof ze te weinig lucht krijgen?

laffayette: Ik heb net afgesloten op stal (ookal staat ze 20 meter vanaf de achterdeur) maar ik ga haar nu niet meer lastig vallen.. Zal morgen foto's maken!
Laatst bijgewerkt door Zilvermoon op 17-04-11 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:06

Ufoline vandaag op 319 dagen dus morgen mag ze op het lijstje!!
Buik groeit nu erg goed!! Ze is wel een beetje erg stoffig op de foto maar ze staat bijna de hele dag te kroelen met de oude pony waarmee ze op het land staat..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:09

Oke dat is goed zilver ben benieuwd... Wat denk je zelf???

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:12

Ik vind het apart dat ze zo weinig hooi eet de laatste 2 dagen. Om de 5 minuten zo'n beetje plast. Dr uier staat strak en dr spenen zijn ook redelijk gevuld en aan de vorm van dr buik te zien is het veulen gedraaid. Ze gedraagt zich sinds vrijdag anders dan normaal.
Nou was het dit weekend heel druk rond ons huis en eigenlijk pas sinds vanmiddag weer rust rond de keet. Dus kan best zijn dat ze daar op wacht. Ik hou haar iig goed in de gaten!

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:14

oke klinkt heel spannend.. Maaaaaaaar miss. een heel stomme vraag wat zijn de meest opvallende gedragsveranderingen ipv minder/niet te eten!?

@ poesnoes: Ziet er goed uit! Aardige buik ja :-)

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:17

Aanhankelijk. Bailey (dr beste vriendinnetje, normaal niet bij elkaar weg te slaan) wegjagen en boos tegen doen. Anders uit dr ogen kijken.. (ja die is moeilijk uit te leggen) En snachts in vergelijking met andere nachten kan ik op de camera zien dat ze vaak naar dr buik kijkt. Niet rustig kan liggen slapen terwijl ze ervoor zo 1.5 uur plat ging liggen.

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:22

ik ga slapen, ben bekaf.
alle wakers succes!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:22

Ik heb me ook niet blind gestaard op de uier, want bij Roos was de uier wel gevuld, maar de spenen zijn echt op het laatste moment gevuld, want gisteravond om 22.00 was de spenen nog niet gevuld tot puntjes.. en tussen 3u en 5u is het veulen geboren
Waar ik vooral op gelet heb, is of de banden slapper werden, hoe de ontwikkeling van de kling was en gedrag van de merrie.. + activiteiten in de buik...
maar goed, ik heb de bevalling gemist :+ en het was voor mij pas 3e nacht waken ( met slapen tussendoor) maar dat heeft vooral te maken door de persweeen die mijn merrie al had vanaf donderdag, waarbij ik iedere keer dacht, jaaa nu komt het, komt het niet :+
maar in ieder geval ben ik nu een stuk ontspannender, nu het knappe ding lekker bij mama slaapt!!
over 3 weken is een andere merrie op stal uitgerekend, dus straks 2 veulies in de wei!! :D (als goed is)

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:24

En voor alle wakers vanavond, succes!!
mogen er morgen weer mooie veulens geboren worden!!

En respect voor de mensen die al lang aan het wachten zijn op hun veulen, ben zo blij dat mijn merrie met 336/7 dgn gedacht heeft, nu is ze klaar!!

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:25

@ zilvermoon: Oke, ja is moeilijk uit te leggen snap ik wel maar snap nu wat je bedoelt!

@ Dela: Ja lijkt me ook een super gevoel te geven een knap/gezond veulentje te hebben slapen bij mamie! en dat alles gewoon goed gaat... Heerlijk.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:32

@ laffayette, ik was vanavond nog even op stal en moeder lag lekker langs de muur en veulie in het midden, bij moeders in bereik, was zo super om te zien!!

Jullie mogen dat ook snel genoeg zeggen!! :D

ik ga naar bed, heel wat uurtjes slaap inhalen van de afgelopen dagen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:44

@Fer: Vanavond wilde ze wel wat wandelen dus dat hebben we ook gedaan, verder ligt ze erg veel.

@Sjolvir: Lief veulentje he, is ook een plaatje om te zien! Hopelijk gaat t met Hepsi snel weer wat beter!

@KMD: Heb geen idee wat Chennai aan het doen is maar zou mij (en mn vriend en vriendin/stalgenootje) niets verbazen als we as week al een beebje krijgen.... Ze is het echt zat! Ligt heel erg veel en laat dan ook duidelijk merken dat ze niet meer wil....

Deze foto kreeg ik toen straks van mn vriendin:
Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:59

Zilvermoon schreef:
In de weide ging Zilver zowiezo al nooit liggen.. Nouja heel af en toe met een lekker zonnetje.. Kootmiradrum: Jou merrie is ook een platslaper toch? Heb je er wel is bij gezeten toen ze plat lag? Maakt die van jou dan ook van die soort van kreunende geluiden.. Alsof ze te weinig lucht krijgen?

Nee ik heb er nooit bij gezeten als ze plat lag, maar ik kan je garanderen dat er het e.e.a. aan geluid uitkomt :j Zo ook bij mijn Fjordenruin.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:59

Ahh lieve foto van chennai..
Zo lag Bar vanochtend ook
Afbeelding

En haar uier vanavond..
Afbeelding