Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AngelofLove schreef:Een veulen moet niet in pension, die moet lekker 24/7 buiten met andere paardjes. Mijn jaarlinghengst staat ook 24/7 buiten met een leeftijdsgenootje en nog wat oudere paarden voor de opvoeding. Ik ga er niet elke dag heen, laat hem lekker jaarling zijn zonder teveel getuttel
Mallodie schreef:Nou. Typ je weer geen hoofdletters.. Ik vind het echt vervelend om zulke teksten te lezen.
Verder vind ik het een beetje dom van je om het veulen niet te verkopen. Een jong paard (hengst) opvoeden is echt niet om mee te lachen hoor? Ik weet niet of je dit al eerder gedaan hebt maar ik hoop voor jou van wel. Veulen in een pensionstal is nou ook niet echt wat ik zou doen. Wat dacht je van de opfok?
vrouwke schreef:Mallodie schreef:Nou. Typ je weer geen hoofdletters.. Ik vind het echt vervelend om zulke teksten te lezen.
Verder vind ik het een beetje dom van je om het veulen niet te verkopen. Een jong paard (hengst) opvoeden is echt niet om mee te lachen hoor? Ik weet niet of je dit al eerder gedaan hebt maar ik hoop voor jou van wel. Veulen in een pensionstal is nou ook niet echt wat ik zou doen. Wat dacht je van de opfok?
wat ben je lekker vriendelijk![]()
zo te zien heb jij al een conclusie getrokken, we hebben 2 verschillende verhalen, dus je weet helemaal niet hoe het zit.
en waarom zou yvonne geen paard (veulen) kunnen hebben straks?
iedereen moet eens beginnen, hebben jij en ikke ook gemoeten.
yvonne heel veel sterkte, en eppie jammer dat je niks meer laat horen.
en waarom staat er geen kadootje bij me naam, ik ben jarig vandaag![]()
Netje schreef:Ik denk dat Yvonne helemaal niet weet waar ze het over heeft !! Ik heb hier verderop twee éénjarige hengsten in de wei staan en een tweejarige. De tweejarige is goed te benaderen, maar de éénjarige (komen zo uit de opfok) kun je niet eens bij in de buurt komen. De veulentje blijft niet zo lief en klein maar wordt een stoere hengst. Of ze moet hem laten castreren (kosten?). Vervolgens zit je nog 3 jaar met opfokkosten (en hoefsmid, entingen, ontwormen en wellicht zadelmak maken) en wat dan? Rijdt ze paard, of gaat ze hem voor de gezellie in een weitje zetten. Het komt me allemaal erg ondoordacht over. Nu is TS ineens de pineut, maar het feit blijft dat Yvonne na 1 of 2 dagen al niet meer wist hoe ze het moest redden en TS toevallig een flinke dot meer ervaring heeft met paarden. Had Yvonne hem ook naar Friesland gebracht of gewoon naar de volgende die het over wilde nemen van haar....? Dat ze niet wist waar hij stond: TS is helemaal niet geheimzinnig geweest hier op Bokt over waar ze hem naar toe bracht en volgens mij was Yvonne vrolijk aan het meelezen. Kortom: ik wordt een beetje moe van dat zielige gedoen van iemand die zich als dierenbeschermer voordoet, maar ondertussen dingen doet waar ze nul verstand van heeft.