Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:11

ah pauk wat zonde zeg! Veel sterkte hoor! Mooie foto trouwens die je hier gebruikt hebt! Zo moet je hem maar herinneren!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 08:59

Jeetje Pauk Bloos!

Wat verschrikkelijk..... heel veel sterkte Ach gut

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:07

Wat een ontzettend naar bericht Pauk Bloos!
Heel veel sterkte Ach gut

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:36

Wat een ***bericht Pauk, vreselijk.
Heel veel sterkte voor jou en de eigenaren. Ach gut

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:36

vanochtend heeft Aziza de 1e van de basis inenting gehad, ze was er niet zo blij mee.. al die vervelende mannen die haar pijn komen doen, eerst de chipper nu de VA. maar later was het alweer goed. gelukkig is de hoefsmid ook een man, die haar geen pijn doet, straks krijgt ze nog een afkeer tegen mannen haha

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:44

Pauk schreef:
Nevil heeft het niet gered..
Dr zat een ontstopping in z'n darmen ter grootte van een kindervoetbal.
Hij is zojuist op de operatietafel overleden.

Afbeelding

Oh pauk wat erg, ik leef met je mee... Heel veel sterkte

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:08

Vanmorgen Relana voor de eerste keer weer aan het werk gezet, gelongeerd met de passoa, voor haar de 1e keer hiermee, ze vond het in het begin wat raar dat bontje achter haar bibs, maar ze was super braaf, niet een keer gebokt Haha! alle commando`s stap, draf en galop zaten er nog perfect op, veel gestapt tussendoor, in totaal 10 min. rechts en 10 min. links gewerkt, lekker laag en rond, ze was ook niet bezweet.

Alleen de andere dames vonden het niet leuk dat ze even nog op stal moesten blijven, een merrie begon met haar tanden langs de spijlen te gaan (super irritant geluid) de andere was tegen de deur aan het "kloppen" en de laatste hinnikte vaker Rolleyes jaja geduld is een goede zaak Haha!
Daarna de hele bubs lekker in de wei gezet.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 14:13

Klinkt goed monique OK dan!

Mijn eigen merrie flipt altijd totaal als ik met een ander paard iets ga doen en zij moet op stal blijven. Al kan ze hem constant zien, ze racet rondjes door de box en hinnikt tot ze dik in eht zweet staat.
Geduld kweken heb ik geprobeerd maar heeft op haar 0 vat. Kan er echt de oplossing niet voor gevonden krijgen

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:18

Pauk wat een vreselijk bericht Bloos! Verdrietig
Ik wil jouw en de eigenaren heel veel sterkte wensen Ach gut
Cindy dat heb je ook weer achter de rug
En nu moet die man nog een keer terug komen ,arme Aziza wat zal zij mannen haten Tong uitsteken
Monique lekker dat je weer bent begonnen en dat ze super braaf was

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:28

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:52

En ook op AZ Hafeedah Vogue Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:39

En uiteraard ook op Baldertje Pling
[KS] Bokt hengstveulen 2008 verkiezing, stemmen maar!

@Nicole, moeilijk is dat he! Ik heb ook zo'n merrie.... Alleen buiten zou ze zichzelf dood rennen denk ik Bloos Dan maar op stal, maar dat is ook drama.

@Monique, super dat Relana het zo braaf aan pakt OK dan!

Ik moet Vief ook echt weer wat meer op gaan pakken.... Maar ben zo vreselijk druk op het moment dat ik er weinig tijd voor vrij kan maken helaas.
En ben er de afgelopen dagen ook even niet zo gemotiveerd voor geweest..... afgelopen weekend is bij mijn ruin na 2,5 maand kreupelheid en zoeken eindelijk een diagnose gesteld. Die is helaas nog niet zo positief Scheve mond

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:41

En stemmen op Dana Mara B!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 23:18

Richtje: Ai, wat was het oordeel?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:25

Nicole288 schreef:
Richtje: Ai, wat was het oordeel?

Diagnose is het bandje dat onderaan het hoefkatrol zit is geblesseerd.... Dat bandje wordt elke pas die hij zet belast, dat gebruiken ze met het afzetten van de voet.

Prognose is heel onzeker, heb met verschillende klinieken contact gehad en de prognose varieert van 'matig tot slecht' tot 'zeer gereserveerd' tot 'minder dan 25% kans op herstel'. Hij moet iig de winter op rust met speciaal beslag, mag hem alleen wat stappen. De hoop is dat we in de winter een belangrijke slag kunnen slaan en we in het voorjaar kunnen gaan denken aan heel licht wat trainen. Maar dat is echt in het beste geval. Het kan ook dat hij na de rust periode niets beter is Scheve mond
Het is positief dat hij niet zo heel kreupel is, maar zeer ongunstig dat hij nu na bijna 3 maanden rust nog niets verbeterd is.
Enige optie is anders evt. nog een zenuwsnede zodat hij iig pijnvrij is.... Maar de VA gaf ook al aan dat hij dat bij uitzondering voorstelde en dat het zeer de vraag is of je dat zou moeten willen. Maar goed, daar hoef ik nu nog niet over na te denken.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:50

Richtje: pfff dat is niet niks! jeetje, is hij over het algemeen wel rustig te houden?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:56

Moeilijk! Hij gedraagt zich op het moment wonderbaarlijk goed, maar heeft de eerste 5 dagen boxrust dan ook op de kliniek gehad. Hij staat nu een goede week op boxrust en werd vanavond al heel boos toen ik hem weer op stal zette. Stappen gaat aan de hand met hoofdstel, ketting en zweep. En dan hoog uit 5 minuten achter elkaar, daarna kan hij het niet meer opbrengen om braaf te blijven stappen. Hij doet onwijs zijn best, maar het lukt hem gewoon niet.
Het is een paard dat altijd aan het springen en spelen is en nu niets mag..... We hebben al een rustperiode achter de rug natuurlijk en hij stopt eens in de 1,5/2 weken een dag of 2 met eten doordat hij niet mag werken. Dan staat hij alleen maar chagerijnig in een hoekje van de stal en reageert nergens meer op. Dat is zo sneu om te zien Bloos

De kans is dus groot dat ik een 7-jarig sportpaard heb staan die niets liever doet dan werken, die niet meer kan werken Verdrietig
Dit is ook (als hij al pijnvrij zou zijn) geen paard dat je een plezier doet met een leven in het land en af en toe een bosritje. Daar wordt hij diep ongelukkig van Ach gut
Als hij niet herstelt, zal ik hele een moeilijke beslissing moeten nemen waarschijnlijk.....

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:10

Richtje wat een naar bericht ik ga duimen met de hoop dat het goed gaat komen, en dat je geen moeilije beslissing hoeft te nemen.

Hoe gaat het met Balder?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:14

Thanks!

Balder is super fit Pling En daarmee opeens wat minder braaf dan ik dacht Haha!
Ik heb hem niet meer horen hoesten maar ben ook niet heel veel met hem bezig geweest... Hoop morgen de stalhouder even te spreken om te vragen of hij hem nog gehoord heeft. Zijn temperatuur blijft gelukkig ook goed tot nu toe Lachen

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:33

Heey Deluxe niet vergeten hè Tong uitsteken Haha!

Is al flink gestemt, bij de merrieveulens al 24 pagina`s Bloos!

@Richtje, tjonge wat balen bij je ruin, op zo`n jonge leeftijd, hopelijk valt het toch mee straks.
Fijn dat Balder nu baldadig Haha! wordt, en zich duidelijk beter voelt.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:41

richtje: dat is enorm balen voor je ruin zeg! Maar gelukkig gaat balder de goede kant op! Ook goed nieuws bij jou dus!

Uhh en natuurlijk Ilana niet vergeten hè! Als fokker had ik haar opgegeven, echt moeilijke keus tussen haar en Sun Bloos Balen dat je er niet twee op mocht geven Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:31

Jenny dat vond ik ook zo moeilijk kiezen tussen die 2 maar ik ben gewoon gegaan voor de brutaalste en dat is toch echt duidelijk Angel Bloos .

Ik ben vandaag weer bij ze geweest en gelukkig doen ze het super goed. Ze staan nu samen in een stal van 3,5 x 3,5 m. Want ze heeft Winky en Puck nu ook samen gezet per vandaag is Puck dus ook afgespeend.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:27

Super dat het zo goed gaat Mabon!

Kan me voorstellen dat het kiezen tussen de veulens moeilijk is Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 21:45

Vanmiddag onverwacht ineens Diamond Boy afgespeend. Hij is verkocht en wordt woensdag opgehaald, dus vandaag hebben we ze uit de groep gehaald, even samen op stal en toen de merrie op de trailer en weg. Die gaat op haar nieuwe stal ook ingereden worden. Als ze in de tussentijd niet verkocht wordt zal ze in het voorjaar wel gedekt worden en hier weer terug komen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:39

Nicole288 schreef:
Vanmiddag onverwacht ineens Diamond Boy afgespeend. Hij is verkocht en wordt woensdag opgehaald, dus vandaag hebben we ze uit de groep gehaald, even samen op stal en toen de merrie op de trailer en weg. Die gaat op haar nieuwe stal ook ingereden worden. Als ze in de tussentijd niet verkocht wordt zal ze in het voorjaar wel gedekt worden en hier weer terug komen.

Weer afscheid moeten nemen Ach gut