[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:57

Wat een dotjes zeg!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:14

Ow wat een schatjes Lovers

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:14

wat lief!!!moeder poes kijkt ook heel tevreden!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:40

Inderdaad heel apart.
De rode kittens zijn nu ook gewoon katertjes
De zwarte zijn beide poesjes.
Mooi twee om twee.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:52

Wat een droppies zeg!
Gister op de Zuidlaardermarkt tevel veulenhalsters te koop en tja, dan kan je er niet aan voorbij lopen.......ik heb een rode en een blauwe gekocht Lachen.
Naam heb ik ook (spaanse voor als ik hem/haar laat inschrijven als Cruzado), kan voor zowel merrie als hengst.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:55

aaaaagh wat lief die poesjes, zo snoezig. (sst laat het mijn kattenbaal niet horen, die is vast jaloers Tong uitsteken)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:29

Wat een lieve poesjes,mama lijkt er zeer content mee te zijn.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:55

schattig zeg die katjes!!!

ik zal eens een topicje zoeken met foto,s van de kat van de buren,die heb ik gefokt uit onze poes x onze kater.
is nu wel al 1 jaar oud.

met de drachtige mutsen hier gaat alles nog steeds goed,valt weinig te melden he....
pepper gaat richting 6 maanden dracht en winoa 5 maanden.
de strooptocht is voorbij!!!
ze plunderen eindelijk niets meer!!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:01

dit is het katje wat uit onze poes(die hebben we niet meer)is gekomen,de papa is dus onze kater die we nog wel hebben

Afbeelding

en toen werd hij ouder,6 maanden oud.
Afbeelding

en nu is hij al 1 jaar oud en nog groter en dikker dan zijn papa(en dat is een kater van bijna 10 kilo die niet te dik of te dun is)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:26

hij lijkt veel pluiziger als baby Lachen
wij hadden ook zo'n grote kat, machtig beest, net een hond. kwam als je hem riep, liep mee op buitenritten echt ik mis hem elke dag. hij woonde al 1 jaar bij ons, we zijn verhuisd, deze weg is rustiger als waar hij eerst woonde, hij keek ook altijd goed uit.(kwam eigenlijk zelden aan de andere kant) maar op een dag is hij aangereden met een baby konijn in zijn bek... echt dat was zo'n lief dier.
mijn poes nu arwyn (hier beter bekend als starving marvin) is echt gek heel vriendelijk maar ze loopt gerust in haar eentje door ons bos te mauwen terwijl er niemand is. gek op eten en aandacht en helemaal dol.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:35

Wat een lieve kittens, idd zie je vaak dat de rode katers zijn dus idd wel bijzonder.

Heb ook een dikke shet langs zien komen Wow! die is duidelijk drachtig Knipoog

Mijn merrie is ook met 18 dagen gescand zaten 2 vruchtjes op er is er één afgehaald na twee á drie dagen is ze weer gescand en op een maand of drie.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:44

Leuke kittens! Rode poes is zeker bijzonder, dat is namelijk een genetisch foutje. Ik weet neit meer precies wat het was, maar volgens mij zat het gen voor rood bij katten op de Y, en hadden rode poesen XXY als geslachts genen. (weet ik niet 100% zeker, maar zoiets was het wel)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:08

ja is inderdaad net zo iets als een schildpad vrouwtje, of zo iets. (met schildpad bedoel ik grijs met lichtrode vlekken, net als arwyn in mijn profiel, let niet op hoe scheel ze kijkt, ze gaf een knipoog Knipoog )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:47

Airborn schreef:
Leuke kittens! Rode poes is zeker bijzonder, dat is namelijk een genetisch foutje. Ik weet neit meer precies wat het was, maar volgens mij zat het gen voor rood bij katten op de Y, en hadden rode poesen XXY als geslachts genen. (weet ik niet 100% zeker, maar zoiets was het wel)

Rode poezen kunnen gewoon voorkomen. Als je er op let vallen ze meer op (ken er ondertussen ook al 3 in mijn omgeving Haha!). Dat genetisch foutje zit 'm bij lapjeskaters meende ik. Lapjes zijn in principe altijd poezen, kom je een lapjeskater tegen dan heeft ie dus een genetisch 'foutje'.

Ah, kijk waar Wikipedia al niet goed voor is:
Citaat:
Kleurgenen
De kleur wit wordt door een bepaald gen veroorzaakt dat ervoor zorgt dat katten witte haren, vaak tot vlekken geconcentreerd, in hun vacht hebben. Waar dit gen niet actief is, wordt een kleur waargenomen.

Er bestaat echter geen gen dat codeert voor drie kleuren tegelijk: wit, zwart en ros. Wel bestaat er een gen dat de keuze voor ros (een geelachtig rood) bepaalt, en een gen dat kiest voor zwart. Deze genen zijn gekoppeld aan het X-chromosoom. Vrouwtjes hebben van dit X-chromosoom twee exemplaren, en dit verklaart waardoor de twee kleuren ros en zwart naast elkaar voorkomen. In het kattenembryo wordt na verloop van tijd in elke afzonderlijke cel van het paar X-chromosomen er één inactief; het actieve chromosoom bepaalt nu de kleur. Deze kleurfactoren zullen vaak geclusterd optreden; vele cellen met gelijksoortige chromosomen naast elkaar veroorzaken dan een kleurvlek, hetzij zwart, hetzij ros.

Geslacht
Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft een XXY-chromosoom. Hij is dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat "chimera" genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaalgesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren. Deze kater is wel vruchtbaar. Wel kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam verschillend DNA hebben. Bij sommige rassen kan er tenslotte sprake zijn van een pigmentstoring, waardoor de kater schildpad lijkt, maar het niet is. De katers vererven een gewone rode vachtkleur, ze hebben alleen voor het oog zwarte vlekjes in de vacht. Hij kan wel vaker dit soort katers vererven. Een kenner zal kunnen zien dat het geen schildpad is omdat de tekening niet zo gemêleerd is.

Dit is onze Torty Kyra:
Afbeelding
Een nestje zal ze alleen nooit kunnen krijgen... snipsnap gehad Haha!

Prachtige kittens zijn het trouwens.... ben altijd al helemaal weg geweest van rooie katers, maar ik mag geen kat meer van mijn vriend Zij zijn groot en ik is klein! (we hebben namelijk ook nog 2 zwarten Bloos)

Om maar weer even ontopic te komen:
Fayette heeft vandaag weer moeten werken voor d'r kostje. Die heb ik even gelongeerd. Gek beest verspeelt al d'r energie in de eerste 15-20 minuten door als een idioot te draven en te galopperen en is vervolgens voor de laatste 15 minuten bekaf. Morgen maar weer eens een stukje gaan dressuren Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:52

aaaaah! die poezebolletjes! Lovers ik wil zo'n graag zo'n rosse kater Haha! alleen is mn vriend vies van katten Zij zijn groot en ik is klein!

Inmiddels namen gevonden voor de veulens, voor Siuan nog netjes én een merrie en een hengstnaam, nu moeten die nog ter goedkeuring aan mn moeder worden voorgelegd Haha!

Voor Tinks veulen stond het al vast, dat wordt I..... Haha!

Voor Angels veulen heb ik er nu ineens 2 Rolleyes eerst vind je er geen, dan plots heb je de keus Tong uitsteken
en nu kan ik dus niet kiezen Rolleyes de ene klinkt heel erg vrouwelijk, en vind ik eigenlijk het beste bij het veulen passen, dat zou dan H.....a zijn, de andere is een stuk korter, H..o Clown en is eigenlijk een jongensnaam (vind hem ook bij een meisje passen, maar klinkt wel een stuk stoerder)
De eerste naam heeft de mooiere, leukere betekenis.
De korte naam vind ik zelf het mooiste, de lange naam is vrouwelijker en past beter, dus zit lekker weer in dubio Tong uitsteken

Hier trouwens ook halsters te over en tóch weet ik dat ik me weer zal laten verleiden tot... Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:23

Gefeliciteerd pauk!!

Flettie: Ik heb identiek dezelfde poes! Wow! ook echt met zo'n beige vlekjes op haar tenen ! zal even een foto uploaden zo gauw ik kan.
En idd, mijn merrie zou mooi bij jouw bonte hengstjes (?) passen Ja

edit: hier is ze dan Haha!
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Thomas5 op 22-10-08 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:33

wat leuk, wij hebben ook zo'n zelfde poes, dan met iets of wat meer rood aan 1 kant van haar snoetje

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:45

Ik ben dr echt niet bij weg te slaan, vind ze zo leuk.
Ben gek op rood maar omdat dat katers zijn blijven die niet. Een van de zwarte zal dus hier blijven.
maar voorlopig... Eerst genieten van dat kleine spul!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:54

Ah wat zie ik een hoop leuke katten voorbij komen Lachen
Dan show ik die van mij ook even Bloos
Ik heb zelf ook twee katten rondlopen...

Spykie: Kruising noorse boskat/huiskat Knipoog
Afbeelding

En Phoebe:
Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:51

leuke katten allemaal! Ik wil ook weer een kat Boos!

Ik weet trouwens zeker dat rode poesen een genetisch foutje is. Weet alleen niet meer precies hoe het zat.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:02

De kittens van onze rode poes zijn inmiddels alweer bijna 7 weken oud en mogen volgende week weg. 3x schildpadpoesjes, 2x rode katertjes.

Ze heeft 1 rood-getijgerd met zwart katertje geven. geen 3-kleur, geen wit, alleen donker en licht rood, 1 plukje zwart haar op een achterpoot, 1 zwart vlekje op een voorpoot en een zwarte streep op zijn borst.

Het donkere katertje die op de 2e foto zo lief kijkt Knipoog
http://link.marktplaats.nl/202610072
zal van de week even een foto met de streep op zijn borst plaatsen. De grote schildpaddame is ook een dochter van onze rode poes, zij pleegmoedert een beetje over het kleine spul

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:36

Lief hoor, al die kittens!

Big momma mocht gisteren weer mee naar de springles, babyshake Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:55

goede morgen Lachen

Vandaag zit Laura op dag 100 !!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:05

Gefeliciteerd Amandake! Vien zit op de 170 dagen, we zijn dus op de helft!

Wat een schattige katjes allemaal! Ik wil ook, maar ben allergisch....

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:30

Haha we gaan ineens over op katten in plaats van paarden Haha! Ik heb een hele leuke kat, een tabby oint Siamees genaamd Pikkie (heb ik dus niet bedacht Tong uitsteken). Echt een super leuke kat! Ja

Amandake gefeliciteerd met 100 dagen!

En twinklebel met 170, de helft! Precies over een week zit Ordeal ook op 170 Haha!