Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:54

Ik ben even rustig bij gaan lezen vanaf pagina 175..

@ Borderdan.. Dikke merrie Haha! Is er al een veulen ondertussen?
@ Amandakè.. Hengstig.. Komt dat vaak voor bij drachtige merries? Kan dat ook als ze nog nooit hengstig zijn geweest tijdens een dracht?
@ Borderdan.. Ik heb de uierfot's gezien.. Maar die zien er toch goed uit hoor.. Veel uier of veel speen hoeft niet altijd.. Ze kunnen er zo naast liggen..
@ Tienn.. Jellie ziet er goed uit.. Leuke namen? Ik zit net als jij met de N.. Vreselijk he.. Mijn vader wil Nandjuuk.. Misschien een idee.. Haha!
@ Frenia.. Angel ziet er goed uit... Schiet al lekker op! Verharen klopt hoor! Ik heb geleerd dat merries eerst verhaard zijn voor ze veulenen. Terwijl daar toen de 1e merrie al in februari veulende.. Maar die was ook zo goed als uit haar wintervacht..Het zou mijn 1e bevalling worden die ik meemaakte, dus ik poetsen poetsen.. Ik wilde haar wintervacht er heel snel af, want dan zou het veulen vast snel komen Clown
Tinkerbell ziet er ook goed uit!
@ Quirinake.. Ook je merrie in de bevallingsstal.. Lekker he! Wat voor camera heb je gekocht?
@Jennyk.. Sterkte!
@ Maseike.. Je merrie lekker thuis, wordt ook wel meer stress hoor.. Maar heerlijk dat je het zo mee kan maken!
@ Holliebollie.. Ze wordt lekker dik!
@ Dreeke.. (Afkloppen) Geen pleeborstel hier!
@ Holliebollie.. een week later kwa uitgerekende datum? Dan is de kans wel groot dat het er tegelijk aankomt Haha! Het is namelijk een knap paard in vroege veulens (volgens de vorige eigenaar)
@ Pretty.. 4 veulens.. Leuk!!
@ Naomi_s.. 17 veulens Cool Zeker een ervaren mama!
@ Dreeke.. Mooi buikje.. Geloof me.. Het lijntje komt echt wel weer goed
@ Mazzel-meid.. Volgens mij zit daar echt wel wat in!
@ borderdan.. Wat is ze mega! Nog steeds geen veulen.. Agh ja.. Het komt zodra het er klaar voor is..
@KootMiraDrum.. Een buik met een paard eraan.. Jeetje hoe lang moet die nog?
@Amanda_Kiony.. Ik vind het juist heel goed! Je heb gedaan wat je het beste leek en dat is toch juist goed? Vlaardingen is hier niet eens zo ver weg..
@ Cubalibre..Wordt ook al een lekker buikje!
Ik heb gelezen dat meerdere dames last hebben van hun hormonen.. Gelukkig maar.. Ik dacht al: "Wat heb ik gekocht" Maaar.. Volgens de oude eigenaar wordt het een merrie als ze zo doet..Dus ik duim!

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:59

Evita's buik groeit enorm! En af en toe kan ik het veulen voelen. Zo gaaf! Nog 3,5 maand geduld hebben! (Evita is gedekt door Sorento)

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:13

oh my god, ik word écht nerveus nu... NIET TE GELOVEN Tong uitsteken alleen als ik er nog maar aan denk slaat mn hart al tilt! Nog 12 dagen te gaan Nagelbijten / Gniffelen Haha!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:21

rustig blijven dan komt alles goed hoor de merrie moet het doen niet jij

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:27

hahaha nou.. Ik weet niet.. Maar vorig jaar dacht ik dat ik zelf moest bevallen.. Zo de zenuwen had ik.. Agh.. Denk maar zo.. Je wordt tante!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:32

als je het tegen mij hebt pauk, dan word ik oom, geen tante Clown Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:33

Bloos Bloos Bloos hahahaha blunder.. Nou goed.. Oom is vast ook leuk!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:52

oom is zeker leuk, tis voor de tweede keer dat ik nu oom word Tong uitsteken je kan zien in mn profiel dat ik geen meisje ben hoor (mommenteel niet aan de foto's want die werken allllllllllemaal niet Tong uitsteken )

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:53

Ik kijk eigenlijk nooit profielen..

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:05

@Stef: Nee hoor, Hollebol is een volle American Quarterhorse en geen solid koetje Knipoog .
@Frenia: Beterschap Ach gut !
@Amanda-kiony: Dapper van je dat je dat besluit kon maken, en fijn dat het goed gaat met beide!
@Amandake: Gefeliciteerd met je mijlpalen! Leuk toch dat aftellen. Al moet ik zeggen dat ik hem steeds meer begin te knijpen hoe dichterbij we komen.
@CubaLibre: Mooie foto's weer! En je moet je camera gewoon overdwars houden voor het onderaanzicht Haha! .
@MarijeR: Ik hoop idd dat Hollebol wat dapperder word naar andere paarden als ze het veulen heeft. Meerdere mensen hebben me al verzekerd dat dat het geval is. Maar voor de zekerheid gaat er toch echt een schrikdraad tussen! Tja, een overbezorgd baasje misschien, maarja Bloos .
@Ingridge: Spannend, schiet al lekker op voor jou!
@Pauk: Van mijn merrie weet ik niet hoe lang ze ongeveer zal dragen, het is haar eerste. Maar zou leuk zijn als ze allebei tegelijk gaan!
@Quirinake: Heb je je nagels nog? Of zijn die er inmiddels af Haha! .

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:12

hmmm nagels? NEE, ik heb de grove middelen ingezet, ik heb mn vingers er al afgebeten Haha! Ik heb echt stress Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:50

Mikkee: Hengst ziet er ook goed uit!

Fique: Creatieve buikfoto’s! Lachen

Frenia: Angel komt al heel dichtbij, gebeuren er al spannende dingen? Beterschap voor jou zelf Ach gut

Naomi_s: Wat een apart gevormde buik!

Mazzelmeid: Darlah hengstig? Ze ziet er toch serieus drachtig uit hoor!

Borderdan: Spannend als ze zo overtijd gaan..

Quirinake: Konden we haar cam nu ook via internet gaan bekijken? Nog maar 12 dagen, spannend!!!

Jennyk: Auw… beterschap met de enkel, succes morgen met de operatie en dat het maar snel mag herstellen!

Neon: weer terug van wintersport, dat is de cue voor Kiony, haha Lachen

CarpeDiem: Leuk, jullie verwachten een Lord Z uit een Concorde merrie en hier verwachten ze een Lord Z uit een Holland merrie!

Hollybollie: van de achterkant zie je echt niks he? En van de zijkant is het toch heel duidelijk, om over de onderkant maar te zwijgen Lachen

Amanda_kiony: Wat jammer dat je ze niet lekker thuis hebt kunnen houden. Een moeilijke maar goede beslissing genomen.

Marije: Eindelijk komen je dames in beeld Lachen Macy wordt dus wel weer gedekt!

Djesseka: Dat gaat nog goed met Wild op de wedstrijden!

Dreeke: Die foto’s laten mooi het verschil zien, gaat goed!

KMD: ik ben echt helemaal fan, wat een prachtige drachtige Mira

Pauk: Ja, hier ook heel vinnig tegen de lagere in rang Ja

Ik heb foto's van de buiken, morgen eens inscannen!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:54

Nianka komt ook steeds dichter in de buurt.
Ze wordt nu al narriger als ik met het zadel aan kom wandelen, dus morgen is de laatste les dat ze mee doet, en dan is het alleen nog longewerk en wat licht werk zonder zadel onder de vrouw Haha!
Ze vindt het allemaal echt niet grappig meer, en ook haar buik is behoorlijk gevoelig.
Zal later nog wel even op de rest van jullie reageren, ga nu maar off.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:28

Ik zie dat ik gisteren een hele belangrijke mijlpaal gemist heb. Bloos
Dan maar een nieuwe in het leven roepen, Neon is 201 dagen drachtig!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:09

Quirinake schreef:
oh my god, ik word écht nerveus nu... NIET TE GELOVEN Tong uitsteken alleen als ik er nog maar aan denk slaat mn hart al tilt! Nog 12 dagen te gaan Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Dat is ook een vroeg veulen zeg. Niet beginnen te hyperventileren hé. Als bij mij het moment daar gaat zijn gaat er denk ik eentje bijna flauwvallen van de spanning denk ik. Het is nl een veulen voor een vriendin van me. zij heeft mijn merrie gehuurd. Haha!

borderdan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:33

Nee nog geen veulen.
Op mijn blog heb ik deze morgen foto's gezet van haar buikje en haar uier.
Maar nog geen veulen.
Stiekem had ik gehoopt op een Valentijnsveulen, maar ja, tot nu toe nog niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:34

De dag is nog maar net begonnen, wie weet toch nog een valentijnsveulen. Zou wel leuk zijn!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:34

@ pauk, ik ben toch blij dat ik een andere stal hebben kunnen vinden met alles erop eraan, zodat ze lekker thuis met mensen mag bevallen, vindt het ook een eer om dan lekker bij mij merrie teliggen.
En ja ik stress nu al, komt omdat we altyd naar kliniek wilde en nu wordt het druk voor mij om alle info op internet tezoeken dus ik heb het er maar druk mee.
Maar ik vindt het wel onwijs kicke en leuke ervaring Lachen

@ Neonlight Afbeeldingmet je 200 mijlpaal Tong uitsteken

@ petraaken Ik denk dat ik ook niet recht overeind blijft staan hoor,ik ga daarom ook maar bij mijn merrie liggen val ik niet op als bij mij het lichtje uitgaat hahahaha.

Vandaag 2 jaar getrouwd eens kijken wat manlief mij brengt,

@ Jenny ik zal aan je denken om 11 uur Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:45

Oei, Jenny, helemaal vergeten, succes vandaag!!!!

Maseike, gefeliciteerd met je huwelijksdag! Afbeelding

Enne.....het is de 201 mijlpaal. Tong uitsteken Knipoog

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:16

Mijn merrie moet nog ruim een maand nu, maar heeft om de zoveel dagen last van wat dunnere mest.
Normaal?
Gisteren was het behoorlijk erg/dun. Zelfs door de deken heen had ze een poepvlek gekregen Boos!
Ze had ook flink liggen rollen en was 'afwezig'. Ze heeft wel goed gegeten verder en 's avonds stond ze lekker rustig op stal (met dank aan de controle van stalgenoot Redneck Knipoog ).
Moet ik dit zien als babykrampjes?

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:30

Graag gedaan hoor!

Goeie genade wat gaat dat hard hier. Om alles bij te lezen is bijna niet te doen!

Senora heeft op het moment nergens last van, maar in het verleden wilde ze na het rijden ook weleens niet eten. Moest ze eerst even bijkomen denk ik. Misschien is het dat geweest, Mikkee! En verandering van het hooi (nieuw pak) kan de oorzaak zijn van de dunne mest. Rusty had er ook een beetje last van.

Verder zie ik hier enorme buiken voorbij komen. Wauw. Senora is nooit zo heel erg dik, hoewel ik de indruk heb dat ze nu dikker is dan de voorgaande jaren. En dat van zo'n kleine hengst... Cool Dit jaar is het voor ons extra spannend, omdat dit de eerste keer is dat Kelo Senora heeft gedekt. En dan natuurlijk Blue van Mikkee......wil iedereen helpen duimen dat haar veulen stipjes heeft? Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:03

ships hoe bereken je alweer op hoeveel dagen je merrie zit?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:15

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:16

Heb ik nog een vraagje over draagtijd, naar aanleiding van een "discussietje" op stal Knipoog

Vanaf de eerste dracht van Senora kregen wij te horen dat de draagtijd 11 maanden min 1 week bedraagt. Sommigen hebben het over 11 maanden plus 1 week. Senora veulent altijd te vroeg, 11 maanden min 2 weken, het eerste veulen 11 maanden min 3 weken. Als je dan uitgaat van 11 maanden plus 1 week zou dat eerste veulen niet levensvatbaar zijn geweest, maar het was een supergezond veulen.

Dus even op Google gespeurd: de dracht kan liggen tussen de 310 en de 365 dagen!!! Voor degenen die al eerder veulens hebben gefokt: hoe zit dat met jullie merries? Men zegt dat het per merrie (en ras) verschilt. Als een merrie meerdere veulens krijgt draagt ze ze wel allemaal ongeveer even lang. Klopt dat bij jullie ook?

*edit* had de bovenstaande post niet gezien.... Bloos klopt dus wel.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:29

Mijn appaloosa-merrie draagt 340 dagen (???), 1 hackneymerrie 325, eentje 335 en eentje 360-365 dagen. Laatste zijn ook hackneymerries. Niet rasafhankelijk dus. Haha! Ik houd bij een maiden 340 dagen aan, bij een ervaren merrie de normale draagtijd.
Mijn appaloosamerrie weet ik dus niet precies, ze krijgt nu haar 3de veulen, maar de eerste was op 341 dagen (5 mei geboren) en de 2de op 329 dagen (17 juli). Omdat de laatste zo ver in het seizoen was is waarschijnlijk haar draagtijd korter geweest. Ik tel het nu wat ruimer, begin juli en een paar dagen eraf, verwacht het eind juni. Ik bekijk het grofweg, heb nog niet 1 keer een harde datum genoemd bij haar dit jaar. Haha!