Jaa... iets met Misty is normaliter altijd net voor de uitgerekende datum en Belle zat dan nog niet in de veilig zone dus durfde ik het wel aan in de datumplanner van maanden geleden...
Misty heeft vast in je agenda gekeken. En mijn hoefsmid is geweldig. Heel goed met paarden en voor de duvel niet bang. Kan ook wel heel hard zijn, maar alleen als het moet. En hij is 82 jaar oud. Woont een paar huizen verderop, heeft vroeger met hackneys aangespannen gereden, daarna menwedstrijden met vierspan en tandem, en nu weer 2 jaar aangespannen sport met hackneys. Ik groom hem ook daarbij. En af en toe breng ik ook een pony voor hem heb in het damesnummer.
Merrie liep op einde, maar had geen tekenen. Zoonlief werd 25 en gaf feestje ( 1u45min verderop), maar we durfden het niet aan. Natuurlijk is ze niet die dag bevallen, maar waren we weg geweest, vast en zeker wel Baalde wel, maar had nooit verwacht dat ze van 1e inseminatie drachtig zou worden.
Een escape room kan je ook niet zo 1,2,3 uit, haha
Hier nu 2 dagen samen met shetjes op de wei om kennis te maken en verder nog apart. Die kleine donder is 20dagen jonger, maar gaat er gewoon op af. Hij komt duidelijk uit een kudde en de quarter dus niet. Die moet er nog even niks van weten, maar wil wel...... Komt vast en zeker goed, maar mega verschil.
Moeders koelen ook af en lijken elkaar te gaan respecteren.
@Balko Dat was een leuk idee geweest Helaas is ze nog niet helemaal klaar, al begint ze heel close te komen. @Neonlight Daar mag ze helemaal niet naar kijken! Jeetje die is op leeftijd, maar geweldig dat hij het nog zo doet en zelf zoveel ervaring heeft met paarden. @superpony Ja dan zal je altijd zien, ben nog twijfelende als ze nog niet zover is, omdat ze echt altijd, maar dan ook altijd in late avond/begin nacht gaat, dus ik moet maar even zien hoe ver het dan komt. Heb wel oppas gelukkig. Ben benieuwd naar je shetters, komen er een keer foto's ?
Misty is behoorlijk onverwachts bevallen. Ik heb om half 5 haar billen en kont gewassen, wel wat losse staart, uier behoorlijk vol, maar wel eens voller gezien. Misty beviel altijd in de avond en gezien we dinsdagavond nog gewandeld hadden en uier flink terug liep, had ik zoiets van nah zal nog wel niet. Morgenavond wel werk beetje een back-up gezocht. Maar om 17 uur naar werk gelopen, toen ik om 18 uur op de camera keek stonden ze achterin en kon ik ze slecht zien. Ik had achterin nog niet afgesloten, omdat daar de schaduw is en ik dacht van nah kan nog wel dagje. En natuurlijk achterin achter de boom, zag ik uiteindelijk Misty. Ik dacht nog hangt er nou nog meer achter bij de staart? Nah zal wel niet, zal d'r staart zijn volgens mij ging ze weer eten. Fractie van enkele minuten later weer kijken. Zag ik d'r schrapen en even later liggen. Vertrouwde het toch niet, dus thuisfront gebeld van joh wil je voor de zekerheid toch kijken. Lag ze er al achter... een klein dametje en wat een heerlijk wijs ding. Ze rent nu al rond
Hier nog weinig interesse in het veulen. Wel kijker gehad die heel graag haar wilde hebben maar die nog onder mn kostprijs bood. Dus dat gaan we niet doen.
Maar ze begint nu te verkleuren dus over 2 maand ziet ze er heel anders uit en ga ik er actief mee aan de gang.
Inoa is het leven zat, uier vol maar stabiel. Geen melk nog en dat gaat zij wel echt doen.