[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:37

Twinklebel, sterkte. Ik hoop dat ze snel opknapt! Die van mij mist geen kiezen maar wel alle snijtanden, en die is zo veel opgeknapt sinds die rottanden er uit zijn. Dus hoop dat dat voor Vien ook het geval is!

Pradadaan, fijn dat je nu voor jezelf toch echt zekerheid hebt.

Deni, wat is die van jou nog mooi slank! Dat winterdipje komt me bekend voor hoor. Die van mij is het er nooit mee eens dat ze niet meer de wei op mag. Dus die zet zichzelf nog wel eens op de wei door te ontsnappen :\

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:05

Had jouw paard die tandziekte Myrthe? Hier bij mij op stal ook een, is ook een compleet ander paard geworden na het trekken. Was ook niet normaal wat voor tanden daaruit kwamen...
Had bij Vien niet echt het idee dat ze er pijn aan had, het sluimerde een beetje. Op de foto's was ook te zien dat die heel erg rotte kies een soort natuurlijke buffer had aangemaakt bij de wortelkanalen, was helemaal verkalkt. Waarschijnlijk speelde daardoor haar sinussen niet meer op.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:14

Mijn merrie had inderdaad EOTRH. Kwam na het afspenen van mijn nu 2 jarige aan het licht. Jaar ervoor was er niks aan de hand. Merkte verder niks aan haar. Ze was gewoon vrolijk en had energie en wilde graag mee dingen doen. Ze kwam alleen niet echt lekker aan. Ik was ook echt geschrokken van wat er uit haar mond kwam.
Hoop in elk geval voor Vien dat het toch beter gaat voelen, wat haast wel moet. En dan op naar een gezonde baby in 2018.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:18

Vulina schreef:
Pradadaan, was die kans wel aanwezig? Heb ik even gemist..

Ja ik heb dit jaar eerst een poging gedaan met onze oudere merrie Prada. Ze is gust verklaard en toen hebben we Giv laten dekken wat gelukt is.
Maar ik had ineens mijn twijfels bij prada door een gekke vorm van haar buik en de hengstigheid die uit bleef.
Maar gelukkig dus echt leeg.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:37

Vien stond er vanochtend weer wat beter bij. Meer rust, mooi allert en fit. Wel had ze heel veel moeite met eten, maar dat is niet zo gek na vijf uur een mondklem in en flink wrikken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:35

Ik was het topic kwijt :oo
Sorry sorry! Ik spring weer in!

Annelies welkom, dit jaar volhouden om in het topic te blijven he ;)

Update van mijn merries:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eigenlijk een beetje onrealistisch omdat Jupi en Angel nog te dik zijn en Bucks loopt nog met veulen aan de voet dus die heeft sowieso een "babybuik" :') maar toch leuk :D

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:21

Buikfoto van Falke. Kreeg hem er niet helemaal op :oo

Afbeelding

Vandaag 101 dagen drachtig en het lijkt of ze al bijna op haar einde van haar dracht zit :=

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:23

Ja was ontstipt linda {:}
Dames zien er goed uit maar wat kijkt jupi zuur zeg :P

WoW Sjintoo en dat voor maar 100 dagen, wat een buik al, nou de ene is snel buikiger dan de andere
Laten we het op het vruchtwater steken _O-

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:20

Beterschap met je merrie Twinklebel!

Bescheiden buikjes nog bij je mini's Linda. Erg mooie mini's heb je trouwens!

Sjintoo dat is vast veel vruchtwater. ;) Roxy is ook heel snel buikig, heeft ook veel vruchtwater (denk ik, vind het wel een mooi excuus :D)

Roxy's buik wisselt, maar ze draagt duidelijk aan de rechterkant. De vorige keer was dat ook al zo. De ene dag lijkt de buik groter dan de andere dag.

Soms ziet ze er net uit of ze elk moment kan bevallen (foto van 2 weken terug). :=

Afbeelding

En het volgende moment valt het erg mee (scheelt natuurlijk ook dat de beenzetting naar achteren is, dat trekt d'r buik strak. :+ ) Deze foto is van vorige week zondag met 116 dagen.
Afbeelding

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:31

Weer een hoop bij te lezen, we waren een weekje weg :-)
Hier verder geen bijzonderheden. Tooske doet het uitstekend, nu 169 dagen. Heeft nog steeds zin om te werken en groeit lekker door.
Wij zijn morgen op de helft , als ik uitga van 340 dagen...yeah...dat schiet lekker op !

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:46

Wat een buiken al zeg....zo te zien niet helemaal alleen van de dracht :D . Al heeft mijn Vien ook wel wat reserves. Ben ik nu blij mee, want die kiesoperatie hakt er aardig in, je ziet de kilo's verdwijnen. Fingers crossed voorlopig....

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:41

Wat een glimworm Astrid :wow:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:21

Twinklebel hoe gaat het nu met je merrie? Heftig, zo'n kies operatie en helemaal balen als ze dan ook nog afbreken. Hopelijk gaat het weer wat met haar.

Roxy ziet er super uit zeg! Zit lekker in haar velletje :). Inderdaad 2 verschillende buiken lijkt het wel.

Tooske al op de helft, jeej, dat gaat de goede kant op dus :D

Die heeft al een beste buik zeg Sjintoo, en dan moet ze nog zo'n eind.

welkom terug Linda, jouw merrie's hebben nog niet zo'n lange wintervacht, dat is wel prettig. Suzie krijgt zo'n mega lange vacht.

pradadaan nu heb je in ieder geval zekerheid met haar. Was aan de ene kant natuurlijk wel een hele toffe verrassing geweest als het toch zo was.

Suus is inmiddels over de 160 dagen (162 om precies te zijn). Ze moet nog wel wennen eraan dat ze 's nachts alleen in de stal staat (die deelde ze met Helga), maar ze is flink. Ze kletst tegenwoordig heel veel met me (hinniken), echt heel schattig. Ik heb het gevoel dat ze wat meer toenadering zoekt bij mij nu Helga er niet meer is. Ze staat natuurlijk overdag wel samen met haar paardenvriendinnen en op stal kan ze ook contact met hen maken door de tralies, maar het is toch anders als je normaal samen met een andere pony in 1 stal staat. Ze heeft wel echt zeeën van ruimte nu daar, mooie veulenstal straks.
Afbeelding

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:55

Murosch schreef:
Twinklebel hoe gaat het nu met je merrie? Heftig, zo'n kies operatie en helemaal balen als ze dan ook nog afbreken. Hopelijk gaat het weer wat met haar.

Roxy ziet er super uit zeg! Zit lekker in haar velletje :). Inderdaad 2 verschillende buiken lijkt het wel.

Tooske al op de helft, jeej, dat gaat de goede kant op dus :D

Die heeft al een beste buik zeg Sjintoo, en dan moet ze nog zo'n eind.

welkom terug Linda, jouw merrie's hebben nog niet zo'n lange wintervacht, dat is wel prettig. Suzie krijgt zo'n mega lange vacht.

pradadaan nu heb je in ieder geval zekerheid met haar. Was aan de ene kant natuurlijk wel een hele toffe verrassing geweest als het toch zo was.

Suus is inmiddels over de 160 dagen (162 om precies te zijn). Ze moet nog wel wennen eraan dat ze 's nachts alleen in de stal staat (die deelde ze met Helga), maar ze is flink. Ze kletst tegenwoordig heel veel met me (hinniken), echt heel schattig. Ik heb het gevoel dat ze wat meer toenadering zoekt bij mij nu Helga er niet meer is. Ze staat natuurlijk overdag wel samen met haar paardenvriendinnen en op stal kan ze ook contact met hen maken door de tralies, maar het is toch anders als je normaal samen met een andere pony in 1 stal staat. Ze heeft wel echt zeeën van ruimte nu daar, mooie veulenstal straks.
[ [url=m/uZdp44.jpg]Afbeelding[/url] ]

Suus ook bijna op de helft... yeah

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:30

Twinklebel, heftig zeg zo,n kies operatie nu!

Linda, leuk om je paardjes weer te volgen!

Sjintoo, mooi buikje van falke!

En al een aantal paardjes op de helft!

Ik klets ook graag weer gezellig mee!
De eerste is voor 12 maart uitgerekend, nu precies op 200 dagen!

Hier verwachten we dit jaar 3 maxi en 4 mini veulens! ( als alles drachtig blijft en goed blijft gaan ;) )

Over onze maxi paarden heeft icechrystal weer een volgtopic gemaakt.
Ik weet nog niet of ik dat weer over de mini paardjes ga doen aangezien ik niet heel goed ben in het bijhouden :')
Ook helpt gelukkig kimsydney heel veel mee met de verzorging zelf kan ik op dit moment niet veel door mijn zwangerschap ( bekkeninstabiliteit).

En tog ook dit jaar al wel weer wat nieuwe tegenslagen te verwerken gehad.
1 merrie helaas overleden aan een hartaanval, dikke vette pech volgends de veearts.
En 1 helaas tog leeg gebleven.
Maar tog ook wel weer een hoop moois om wel naar uit te kijken!
Zelf volgend jaar wederom ook weer bijna tegelijkertijd met de 1ste merrie uitgerekend :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:44

Sjintoo, hahaha past niet op de foto! :')

Fotsy, hihi inderdaad ontstipt :o
Die blik is een typische Jupi-blik als ze door heeft dat ze niets te eten krijgt :=
Hoe gaat het met jouw paardjes? Is ze trouwens al wat aan het bijtrekken?

AstridJ, dankjewel :D en wat glimt jouw spiegeltje zeg!! Mooie foto!

LdenBoer, weekje weg kan gewoon niet met dit topic :P haha

Murosch, ik vind ze al behoorlijk teddy haha! Maar inderdaad, het kan nóg erger...
Suus even wennen, dat komt vast snel goed. Als ze door hebben dat ze wat eten krijgen in stal willen ze ineens altijd erg graag naar binnen :') (althans zo werkt dat hier haha)

Skaay, ik verwacht wel een volgtopic hoor ;) Ik zal daar trouwens ook weer eens werk van gaan maken :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:53

Wat een dikkies hier al zeg, super leuk om te zien :D
Mijn merrie is dan eigenlijk nog wel heel slank haha. Ze krijgt wel best al flinke uiers, die van jullie ook al?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:51

droversrun schreef:
Wat een dikkies hier al zeg, super leuk om te zien :D
Mijn merrie is dan eigenlijk nog wel heel slank haha. Ze krijgt wel best al flinke uiers, die van jullie ook al?

Je paard heeft maar 1 uier :Y)
En nee, die van mij doen niets met uier tot dag 280-300 ongeveer, dan begint het pas een beetje...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:02

Hier ook geen activiteit aan het uier hoor, dat gaat ook nog wel een poosje duren denk ik. Wel heb ik het idee dat ze wat vocht onder haar buik heeft. Ik denk dat ik bij Suzie niet aan scheren ontkom straks, anders is er helemaal geen uier te vinden voor de kleine tussen al dat haar.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:46

Van het weekend ook ff buikfoto's gemaakt van mijn drachtige dames :o

Eerst mijn New Forestmerrie Beau (officieel Greenfield Beau Chance), zij is nu 136 dagen drachtig

Afbeelding

Afbeelding

En mijn KWPN merrie Armanda, zij is nu 80 drachtig

Afbeelding

Afbeelding

De osteopaat komt 9 november voor Armanda, ik hoop dat hij haar CTO-blokkado kan verhelpen :o

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:56

Hier ook nog niks met uier, soms zit er wat zucht. Dat is alles.

Wel een enorm actief veulen :j :wow: Zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt terwijl dit haar 7de veulen is.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:59

Hier even egobericht:
Alle wondjes genezen goed, maar Vien eet nog met lange tanden. Ze hebben haar nu iets andere pijnmedicatie gegeven, de wonden gespoeld en de pluggen ingekort. Twijfelen om haar langer te houden, maar soms gaan ze thuis beter eten. Dus afgesproken haar morgen begin van de middag op te halen en te kijken hoe het gaat.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:12

Hopelijk voelt ze zich thuis meer vertrouwd en durft ze wat meer te eten. Arm diertje, is niet niks wat ze heeft ondergaan.

Mooie buiken al bij Armanda en Beau!

Suus ook al een flinke buik, wat lief dat ze zo met je kletst. Hopelijk wordt ze weer net zulke goede vriendjes met 1 van de andere paardjes.

Mooie foto van Roxy, buik verschild inderdaad erg per foto :)

Falke doet alsof ze al bijna op het einde is :P

Mooie buikjes al bij Jupi, Angel en Bucks.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:00

linda2008 schreef:
Sjintoo, hahaha past niet op de foto! :')

Fotsy, hihi inderdaad ontstipt :o
Die blik is een typische Jupi-blik als ze door heeft dat ze niets te eten krijgt :=
Hoe gaat het met jouw paardjes? Is ze trouwens al wat aan het bijtrekken?

AstridJ, dankjewel :D en wat glimt jouw spiegeltje zeg!! Mooie foto!

LdenBoer, weekje weg kan gewoon niet met dit topic :P haha

Murosch, ik vind ze al behoorlijk teddy haha! Maar inderdaad, het kan nóg erger...
Suus even wennen, dat komt vast snel goed. Als ze door hebben dat ze wat eten krijgen in stal willen ze ineens altijd erg graag naar binnen :') (althans zo werkt dat hier haha)

Skaay, ik verwacht wel een volgtopic hoor ;) Ik zal daar trouwens ook weer eens werk van gaan maken :D

Poeh he echt niet... je loopt direct hopeloos achter haha

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:43

Mooi dat de wonden goed helen Twinkiebel... idd thuis in eigen omgeving zet ze vaak aan tot beter eten.
Ik hoop dat ze weer snel de oude is