[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:20

Jij hebt het straks ineens druk denk.. Hier ook nog geen idee hoe lang het nog gaat duren voor het spannend wordt.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:22

Ocharme DL ik heb compassie met je. (Hmm deze zin is misschien wel heel Vlaams Haha)

Ik had toch echt wal wel minstens 1 veulentje bij jou verwacht. Die gaan echt allemaal ineens gaan he.. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:23

Ik ben bang dat het straks alles in een paar dagen word. Heb 1 merrie staan waarbij ik echt bij wil en moet zijn. 1e veulentje en vind haar best smalletjes dus de rest moet maar even opschieten dan kan zij sowieso onder alarm.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:26

Jeetje open dbt weer vandaag en ik lees alweer een ontzettende pech. Houdt het nu nooit eens op? Wordt er momenteel gewoon bang van.

Diane basje heel erg veel sterkte gewenst.

Jazzy weer lekker even op het gras. Super. Blij dat zij al langzaamaan steeds beter gaat.

Kelly. Ook voor jou nog een lange weg te gaan, maar een blij paard geeft toch alweer goede moed.

Kabayo. De pijn en gemis moet nog even slijten. En het hele gebeuren moet nog een plekje krijgen.

Rowan straks gaat empty nog eerder dan spook....

Diane-basje. Hoe ging je examen? Ging het een beetje met de concentratie?

Anouk het is alleen maar goed om ook positieve berichtjes neer te zetten. Leuk veulentje heb je.

Evelien dat is weer heel erg fijn gevoel. hihi de veilige zone.

Cynthia dat is lekker dan hahaha. Hopelijk komt er nu toch schot in.

Crines jouw merrie ook al niet helemaal happy?

Ik vind mijn gaya ook best rustig. En ik kan haar niet vergelijken met voorgaande jaren, want dit is haar eerste veulen. Ze eet wel. brok gaat er goed in maar ze toont zo sloom. loopt ook sloom. Zal ik haar even een vitamine spuitje moeten geven? Wat denken jullie?

Lovelyn o jee een sjachie merrie???? hihihi komt vast wel weer goed.

Vera maakt ook al vorderingen. het einde is toch in zicht.

Mijn kortste drachten waren 2x 318 dagen en 1x een beste uitschieter van 363 dagen. de rest zit er tussen in.

persoonlijk zou ik met zo'n grote trailer de merrie vastzetten en het veulen los. Je wilt echt niet dat de merrie gaat draaien in een trailer. Dat is niet lollig....
Ook de stangen erin laten. vooral de voorste. Dat is de stang die zorgt dat de trailer bij elkaar blijft. Geeft de stevigheid. Laden en gaan rijden, dan heb je de minste problemen. Tijdens het rijden staan ze bij mij altijd heel rustig. nooit gedoe met wat dan ook. Enkel als je stilstaat, gaan ze gekke dingen kunnen doen.

Kabayo ik vind dat helemaal geen vreemde gedachtengang. Ik zou voor een particuliere merrie gaan. En alles goed afstemmen. Embryo tranplantatie is verschrikkelijk duur. Dan kun je nog beter gewoon een veulen kopen. :7
Als ik nu een grote merrie had mocht je er wel 1 van mij lenen, maar helaas de gootste is nog geen meter hoog hihihi

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:40

Alexandra ze staat nog wel heel wakker te kijken!

Haha gekke merries Faline, leuk als je dat net op film krijgt!

Kabayo ik twijfel nog om mijn merrie als draagmerrie aan te melden, maar dat is wel een groot paard.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:40

Kabayo, zeker geen gek idee hoor. Maar bespreek wel alles goed. Ook in het ergste geval; wat als er iets met de merrie gebeurd... ik heb helaas niks voor je maar wil je wel succes wensen.

Fotsy, dat ziet er al serieus uit :):) speentjes even ploffen en HOP ready to go :P

Cynth, interessant!! Fi wacht nog wel even joh ;)

Rowan, arme jij!! :(:) empty gaat straks echt nog eerder dan spook.... ben echt mega benieuwd wanneer de eerste bij jou eens gaat....

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:55

Kabayo geen raar idee het kan je misschien een beetje steun geven.
Zal het via vrienden proberen te vinden en anders via marktplaats merrie lenen/huren.

Roman hopelijk laten ze je niet lang meer wachten en komen je veulentje's snel en niet alles tegelijk.

Diane-basje hopelijk heb je wat geslapen en hoe ging je examen?

Cynthia werkt het via een singel het hartslag meter.?

linda2008 durf eigelijk niet te vragen hoe het bij jou gaat?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:13

Kabayo: let wel in je zoektocht. Een draagmerrie is iets heel anders dan een leasemerrie. In een draagmerrie moet je een embryo stoppen. Een leasemerrie lease je voir een dekking naar jouw keuze. Bedragen kunnen dan varieren van een paar 100 tot tien duizenden. Afhankelijk van de kwaliteit van de merrie en diens nakomelingen.

Sylvana, spannende berichten!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:22

En meestal heeft een draag merrie een reden dat ze draag moeder zijn, en niet zelf een eigen veulen krijgen...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:25

We zullen zien waar het schip strand. Nu al 3 merries aangeboden gekregen. Zal eens zien hoe dit afloopt

Jullie zijn wel erg lief om mij zo te helpen <3

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 01:09

Woogy, ik loop stage bij stal nafiesa Arabians. Heb het er vreselijk naar mijn zin! :j

Wat super kabayo! Ja ik weet dat het leasen ook niet onder de 1000 euro is. :+ Ik hoop dat je een mooie oplossing kan vinden!

Vulina schreef:
En meestal heeft een draag merrie een reden dat ze draag moeder zijn, en niet zelf een eigen veulen krijgen...

Klopt veel draagmerries worden of naar de slacht of als draagmerries ingezet. Draagmerries kunnen vaak zelf ook erfelijk overdraagbare aandoeningen hebben wat dus een reden is dat ze zelf geen veulen mee krijgen maar wel een embryo van een gezonde merrie. De merries worden natuurlijk wel gecontroleerd in hoeverre ze ergens last van hebben, als het niet dragelijk is en ze er niet (fatsoenlijk) mee kunnen leven gaan ze vaak naar de slacht of worden ze ingeslapen..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 05:52

Draagmoeders zijn vaak gewoon niet goed genoeg voor iets anders, maar wel goede moedertje

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 06:16

Thanks dames!! <3

De merrie van mijn buurman is verder helemaal gezond, maar hij heeft er 1x een veulen uitgehaald die hij niet mooi vond. Te beknopt. En nu wil hij geen veulen meer van die merrie :') hij is ook al 72. Ik snap het wel. Maar goed de uitzondering bevestigt de regel :)

Geen veulentjes afgelopen nacht?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:02

Wow mijn berichtje op fb is al 99x gedeeld! Heb net nog 2 leuke pony's via pb aangeboden gekregen. Keuze word lastig!
Dese pony's moesten doorgereden worden maar is nooit gebeurd en nu staan ze maar wat niks te doen. Dus ik mocht ze wel gebruiken

Enne... Waar blijven de veulens :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:38

Goeiemorgen allemaal. Geen veulens vannacht???

Kabayo, ik zou wel kritisch zijn naar de merrie, die geeft de helft van de genen voor het veulen mee. Alleen de hengst zegt nog niet zoveel, kan zijn dat zoiets helemaal niet matched.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:57

Neonlight schreef:
Goeiemorgen allemaal. Geen veulens

Nope.

Vannacht voor de eerste keer, om de 1.5 a 2 uur gaan kijken en iedere keer stonden ze te snurken.
Vannacht volle man. Volgens de voerleverancier moet Chick dan héél goed in de gaten houden.
Nu ben ik niet zo van bijgeloof en volle manen maar zal je zien dat ze dit keer gelijk krijgt.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:00

Kabayo wat super op deze manier kan je ook echt kijken of het past.
En je helpt elkaar jij een veulen hun een doorgereden merrie.

Bij een vriendin van mij is vanacht eindelijk naar 5 weken overtijd een veulen geboren.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:19

DL, duurtlang!!! :(:) Ze mogen nou toch echt wel op gaan schieten!

Faline, Wat een heerlijk filmpje van je drachtige merries. Ze kunnen hun hormoon issues lekker op elkaar uitleven := .

Sylvana, dat ziet er al serieus uit! Ik ben benieuwd.

Alexandra, Wat een knappe merrie heb je!

Fotsy, Dat begint ergens op te lijken. Nog even speentjes vullen :j

Kabayo, wat fijn dat je merries aangeboden hebt gekregen. Ik ben benieuwd naar je keuze en het is juist heel logisch dat je na deze heftige tijd opzoek gaat naar iets om naar uit te kijken :(:) .

Hier inmiddels Gambler verkocht.. Ik had hem op fb gezet en de volgende dag kwam er iemand voor hem kijken en dat klikte erg goed. Hij komt lekker aan huis te staan en ze gaat hem over 4 jaar beleren en de sport in. Het doet wel een beetje zeer want hij is toch echt mijn oogappeltje. Helaas kan ik gewoon niet alles houden..

Afbeelding
Afbeelding

Pien harst ongeveer al anderhalve week 8)7

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:31

Wel fijn ice een leuk huisje! Maar blijft moeilijk!

Hier heb ik een probleem... heb 2 stallen en 1 alarm.. en nu begint amber ook vaart te maken ineens... staat dag en nacht buiten:
Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:51

Wel fijn een goed thuisje gevonden!

DL, ojee, dat wordt spannend. Is er een mogelijkheid gewoon buiten?
Weet niet of je de twee stallen met de ene camera kunt zien? En dan buiten het alarm om?
Mijn merrie blijft ook buiten met de bevalling.

Hier trouwens erg rustig met de vorderingen.. dus geen idee hoe lang ze nog wacht, haha. Ze lijkt ook weer minder vermoeid.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:12

Ja heb 2 stallen met camera's. Ik doe degene waarvan ik verwacht dat die eerst gaat een alarm om en op stal. Dus hopelijk vanavond eentje met 6.0 ofzo dat ik echt iets kan zien.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:13

Kabayo, hoop dat je een goede geschikte merrie vindt :).

Alexandra, hahaha _O-

DL, Oh jee, zul je nu net zien dat alles tegelijk komt, een heuze babyboom bij jou..Kak dat je er niet bij woont..

Polleman, 5 weken overtijd pffff.. :'), wat zullen die blij zijn!

Icecrystal, Pien moet opschieten, wat had ik ook alweer 13 april? :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:15

Ja, hopelijk snel een veulen.
5 weken overtijd moet ik niet aan denken trouwens..
Al is het al verschillend hoeveel dagen iedereen rekent als normale duur.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:16

Bij Skaay en mij is uit Jolyne net ineens een veulentje gefloept!! *\o/*

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:18

Gefeliciteerd!!! Champie *\%/*