Caesar schreef:Onze toppers, daarom heb ik dat ook Vermeld. Wat voer je aan ruwvoer? Welke snede gras en kwaliteit?
Ze krijgen allemaal paardenkuil, 2e snede met grove structuur.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
polleman schreef:Bonnieaw je merrie laat dus op je wachten!
ja sorry ik was de gek die je een pb schreef keek de pendellijst na en dacht die mis ik,
hoe zou het gaan met je merrie enz.
wat leuk dat je een relatie hebt gefeliciteerd!
hopelijk kan je snel genieten van je veulentje!
ze ziet er goed uit mooie bolle buikje.
Rivendell wat verschrikkelijk heel veel sterkte!
wel erg fijn en leerzaam dat je die foto`s met ons deelt, ziet er erg leerzaam uit.
__Lauraa nog gefeliciteerd met je merrie!
dat gaat de goede kant op zal vast snel een veulentje zijn.
Dabbo gefeliciteerd.
MDJ wat een bolle buikje.
Moniquex wat een mooie bles heeft je veulen
Cemlys hopelijk gaat het nu alleen maar beter met je merrie.
wat een schatje![]()
![]()
inowa wat leuk dat je een update doet!
wat ziet je merrie er goed uit.
jeniej gefeliciteerd snap dat je even moet wennen.
maar daarom bleef baby zo lang zitten om meet gebleekt te worde van kleur.
waar zit er eigenlijk vos in bij papa of mama?
pretty wat een mooie foto met je zoontje en de pony.
Emmy7 Wings was met geboorte ongeveer 80 cm,
papa is 1.70 mama 1.68
Wings is nu met 2 jaar 1.60
irischcob ik zou gaan waken succes vannacht!
OnzeToppers misschien merriebrok meer geven en conditie brok en muesli minder.?
of een merrie muesli er bij en gewonnen muesli weg?
en luzerne van Hartog is ook heel goed wel rustig opbouwen/
wat is bloedlijn van je paard?
dit zijn goed bedoelde adviezen wat we hier geven!
Bonita heeft een dikke onderbuik maar begin de ribben ook te zien, en bij de flanken krijgt ze kuilen
Dustinlover gefeliciteerd met de mijlpaal
Vitaquilla schreef:Onze toppers het is goed bedoelt hoorik heb een tijdje terug ook gereageerd op deze vraag van jou En ook een foto van mijn merrie bijgeplaatst. Bij mijn merrie steken ook de ribben eruit en dit komt toch echt door dr buik. Ze is erg rond geribd en door die zware buik lijkt het allemaal in ene heel mager. Zeker nu de spieren ook niet meer in sportconditie zijn! Ook zit mijn merrie perfect In dr vacht maar als ik een dag niet poets ziet ze er net zo.. Combinatie van de rui en een stoffige paddock en ze zien er uit als een voddebaal! Ook geef je aan dat ze goed is nagekeken door de ta en da.. Ik zou me niet zo druk maken hoor!
Ik snap dat je je aangevallen voelt maar zelf heb ik het gevoel dat er in dit topic geen afzeikers en spokenzoekers zitten. Iedereen probeert elkaar de beste tips en adviezen te geven. Daardoor zie ik niet snel het negatieve in de reactie maar het positieve!
irischcob schreef:Haha we hebben ons verstopt in de kantine. Ze is aan het kegelen. Mogen niet aan haar komen vooral niet bij haar staart.. komt ook vocht uit. ..
onley schreef:irischcob schreef:Haha we hebben ons verstopt in de kantine. Ze is aan het kegelen. Mogen niet aan haar komen vooral niet bij haar staart.. komt ook vocht uit. ..
Spannend haha
Onze toppers nou hopelijk krijgt ze nu snel ook uier.
Maar geen zorgen 1 week terug had mijn merrie ook totaal geen uier.
Heb het voer omhoog gekrikt en tadaa nu vullen ze goed.
Ik ben van een halve schep merrie brok naar een volle gegaan. Dat had ze echt nodig.
Bij mijne zag je op een gefeven moment ook even een tijdje de ribbe erop
Toen nog veel heel veel hooi en lucerne erbij en toen waren de ribjes ook zo weer weg
Robynn schreef:Ik vind het ook wel meevallen hoor2 weken geleden zag de vacht van mijn merrie er hetzelfde uit en nu is ze al haar winterhaar kwijt en de appeltjes zitten er weer
uier idem, mijn merrie is ook een maiden en heeft pas rond de 325 dagen dracht een mini uier ontwikkeld.
Ribben vallen imo ook nog reuze mee. Ik zag vanmiddag bij Khaleesi dat het veulen ineens gezakt is en bij haar zie ik ook ribben nu.
uiltje001 schreef:Ik vind het niet meevallen. De merrie is schraal en haar vacht ziet er ook dof uit.
Zo te lezen word er genoeg gevoerd, maar de merrie heeft duidelijk een tekort.
Ik had haar een vitamine shot gedaan.
OnzeToppers schreef:polleman schreef:Bonnieaw je merrie laat dus op je wachten!
ja sorry ik was de gek die je een pb schreef keek de pendellijst na en dacht die mis ik,
hoe zou het gaan met je merrie enz.
wat leuk dat je een relatie hebt gefeliciteerd!
hopelijk kan je snel genieten van je veulentje!
ze ziet er goed uit mooie bolle buikje.
Rivendell wat verschrikkelijk heel veel sterkte!
wel erg fijn en leerzaam dat je die foto`s met ons deelt, ziet er erg leerzaam uit.
__Lauraa nog gefeliciteerd met je merrie!
dat gaat de goede kant op zal vast snel een veulentje zijn.
Dabbo gefeliciteerd.
MDJ wat een bolle buikje.
Moniquex wat een mooie bles heeft je veulen
Cemlys hopelijk gaat het nu alleen maar beter met je merrie.
wat een schatje![]()
![]()
inowa wat leuk dat je een update doet!
wat ziet je merrie er goed uit.
jeniej gefeliciteerd snap dat je even moet wennen.
maar daarom bleef baby zo lang zitten om meet gebleekt te worde van kleur.
waar zit er eigenlijk vos in bij papa of mama?
pretty wat een mooie foto met je zoontje en de pony.
Emmy7 Wings was met geboorte ongeveer 80 cm,
papa is 1.70 mama 1.68
Wings is nu met 2 jaar 1.60
irischcob ik zou gaan waken succes vannacht!
OnzeToppers misschien merriebrok meer geven en conditie brok en muesli minder.?
of een merrie muesli er bij en gewonnen muesli weg?
en luzerne van Hartog is ook heel goed wel rustig opbouwen/
wat is bloedlijn van je paard?
dit zijn goed bedoelde adviezen wat we hier geven!
Bonita heeft een dikke onderbuik maar begin de ribben ook te zien, en bij de flanken krijgt ze kuilen
Dustinlover gefeliciteerd met de mijlpaal
Merriemuesli? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik voer al mijn paarden dezelfde muesli (de basis, want daar zit meer in wat ze opnemen aan voedingstoffen dan die met kruiden volgens de fabrikant) en zonder problemen. Zigiandra is een KWPN-er; v Moneymaker vm is Imondro.
Buenootje schreef:Daar volg ik jou OnzeToppers.....het is niet voor niets dat ik maandelijks een spuit B12 moet zetten en dagelijks een dubbele dosis foliumzuur moet slikken. Anders was ik dood geweestHet is inderdaad een tijdelijke oplossing.
Bella is ook doffer nu, verharen tot en met en liefst rollen in de plekken modder....
polleman schreef:hier een link met voorbeelden van merrie muslie,
en dan heb je nog marstal merrie müsli en dan rij in de link.
zitten meer stoffen in dan de basis en is te vergelijken met merrie brok alleen dan in muslie vorm.
sommige paarden doen het beter op müsli dan op brok.
http://www.voervergelijk.nl/voer/rubrie ... ulenmuesli
de foto's die jester plaatsen ziet ze er stuk beter uit die punt kont is denk ik ook Door slappe banden en vanuit welke kant je foto's maakt.
uiltje001 schreef:Onzetoppers, lekker makkelijk, spuit erin... en klaar??? Je bent van harte welkom om een keer bij mij op stal te komen kijken!
Een veulen vraagt straks veel van je merrie. Ben benieuwd hoe ze er met een paar weken voor staat.
uiltje001 schreef:Ik vind het niet meevallen. De merrie is schraal en haar vacht ziet er ook dof uit.
Zo te lezen word er genoeg gevoerd, maar de merrie heeft duidelijk een tekort.
Ik had haar een vitamine shot gedaan.