[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:17

Ok, nu kan ik pas foto's kijken thuis op de laptop :D

Wat een knapperd Vulina! Volgende keer een foto in zijn geheel :D

Neon, leuk om te zien zo een filmpje! Gooooh, doet me nog meer zenuwen krijgen naar volgend jaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:21

Vulina, ik zie er doorgaans ook niets van, dit keer kon ik nog net meekijken. Ik zet de merrie met de kont in de deur, doe een touw door de tralie bij haar hoofd, en ga bij haar kont staan zodat ze niet kan draaien. Kon net over haar kont meekijken, het voordeel van een pony. :D
Maar het is mijn man die staat te filmen. :) Gelukkig kwam die net op tijd aanzetten toen ook de DA aan kwam rijden, dus snel de camera in handen gedrukt.

Ik heb nog een veel mooier filmpje, in 2009 gemaakt.

Op 31 sec zie je het hoofdje op en neer gaan, en je kunt zelfs al een oogje zien.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:35

Mooi hoor Neon! Met hoeveel dagen is die gemaakt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:45

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:02

Bijleespoging :)

Nessie, welkom! Leuke combinatie :) Ik zie ook steeds vaker DC voorbij komen bij rijpaarden, vaak zeer goede veulens.

CubaLibre, met hoeveel paarden kom je tzt nou terug naar NL? Heb ik goed gerekend als ik 3,5 zeg? :+
Wat leuk dat jij en Neon elkaar kennen trouwens :)

Neon, Gefeliciteerd! Spruit elf :') En wat gaaf dat andere filmpje! Je ziet inderdaad echt een mini beeb :D

Fotsy, op wat voor type merrie wil je graag een quarter hengst zetten volgend jaar?
1.50 zou voor mij echt te klein zijn, mijn merrie is 1.65 en hoop eigenlijk dat kindlief groter wordt :o

chrisje20, ik zal eens nakijken wat ik voor de losse scan betaald heb vorig jaar. Maar zo te zien in dit topic komen zulke bedragen vaker voor. Dure hobby dat fokken :\

Noisy, jeetje, das inderdaad niet vanzelf gegaan zeg! 3 jaar :wow: fijn dat het eindelijk gelukt is!!

Vulina, gefeliciteerd met je hengstje!! Knap ventje hoor!

Inowa, pepper heeft die wauw factor in ieder geval al <3

AniekR, 2,5 maand alweer, gaat best snel al!

Vientje, wat vervelend dat het er geen bewoner meer zat :(:) Gelukkig nog op tijd voor een nieuw poging, duimen maar weer! Fijn he zo'n braaf paard :j (behalve voor je smid dan :wow: ) Mijn merrie laat ook alles super makkelijk toe, zou bijna zeggen dat ze het soms lekker vind :')

Manda, gefeliciteerd! Fijn dat alles er goed uit ziet :)

Chrissy, ook goed nieuws voor jou, fijn!! Leuk dat jij ook een onbewezen hengst hebt gekozen, ik heb ook een G-tje gekozen, Geniaal :) Uiteraard een gok maar dat blijft het sowieso. En als niemand voor onbewezen hengsten zou kiezen kunnen het ook geen bewezen hengsten worden :D

amyz, spannend de 23e, ik duim voor je! Ik mag de dag erna maar mocht het weer niet gelukt zijn weet ik dat woensdag of donderdag al, dan wordt ze hengstig. Probeer het ook maar los te laten :+
Wordt bijna eng hoe het bij ons hetzelfde gaat trouwens, mijn merrie was dit keer ook (voor het eerst) gespoeld, hopen dat het voor ons beide goed uitpakt nu.

Knolselder, spannend laatste poging, ik duim voor je!

Angelpam, mocht de laatste poging gelukt zijn ga ik zeker eind september scannen voor eventuele gustverklaring :j

Luna, wat balen, zelfs op de eisprong niet gelukt. Misschien maar een jaartje rijpen dan inderdaad, zul je zien dat het volgend jaar in 1 keer pakt.

loesje21, fijn alle 3 drachtig! Gefeliciteerd :)

Hier verder geen nieuws, 24 juli de scan om te kijken of de laatste poging gelukt is, maar mocht het niet gelukt zijn zal ze woensdag of donderdag al hengstig zijn. Ik heb besloten er helemaal geen gevoel meer bij te hebben of zoeken, bij poging 1 was ze niet anders en niet drachtig, bij poging 2 was ze heel anders en raar aan het doen maar niet drachtig, ze is nu bij poging 3 een beetje anders, dus qua gedrag tussen poging 1 en 3 in :') geen pijl op te trekken dus ik denk er maar even niet over na :o

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:19

Ik kom met 2,5 terug als het goed is ;), heb nog een 4 jarige in Nederland staan :D
Neon en ik kennen elkaar alweer n tijdje maare..... dat van die steen hé, dat heeft ze dan weer niet aan manlief doorgegeven :P

Ik heb afgelopen week weer eens een poging gedaan om Jill op de foto te zetten, dit is er imo eentje die goed gelukt is:
Afbeelding

En nog een foto van de show (waar we 3e in hand, 2e in green 2 gait pleasure, 1e green 2 gait roadhack, 1e green 3 gait roadhack, geen ribbon in green 3 gait pleasure en overall reserve champion van de green klasses zijn geworden!):
Afbeelding

Jill 87 dagen alweer, gaat best snel :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:34

Bo is bij de vorige eigenaar als net 2 jarige (per ongeluk dan wel) gedekt.
Het heeft toen best wel veel gevergd van haar, mede doordat hun het niet wisten. Ze was dan ook echt niet dik te noemen, in mijn ogen eerder te dun.
Daarna heeft het veulen haar best leeg getrokken, en nadien zeker wel een jaar nodig gehad om verder te groeien en uit te zwaren.
Maar die was net geen 3 toen het veulen werd geboren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:10

CubaLibre schreef:
Ik kom met 2,5 terug als het goed is ;), heb nog een 4 jarige in Nederland staan :D
Neon en ik kennen elkaar alweer n tijdje maare..... dat van die steen hé, dat heeft ze dan weer niet aan manlief doorgegeven :P

Ik verneem net dat ie inderdaad al 2 dagen op een verzoek aan het wachten is......ach ziel......heb hem maar niet langer laten wachten. ~~}>

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:30

Whahahahaha... Ben benieuwd of ie nu met n baksteen thuis komt :p

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:35

Leuke filmpjes neon.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:59

Wat een leuk filmpje neon, ik probeer ook altij mee te kijken bij scan, heel interessant

Rx begrijpelijk, is toch al laat nu en je zal het wel merken

Cl prachtig hoor, zowel je paard als jezelf, lekker blingbling

Vesceron, deze merrie, ik heb alleen maar pony's dus ben geen grote paarden gewoon

Afbeelding
Dit is trouwens haar palomino veulen van dit jaar en wordt dezelfde papa

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:21

Egopost (ik ga straks bijlezen en reageren)
Aan het eind van de ochtend komt de va voor de 42 (ok 43 in mijn geval) dagen scan! :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:58

Hier ook even een egopost, Noumea is helaas weer niet drachtig -O-,wel meerdere eitjes, grootste 2 cm nu, maandag weer scannen.

Parnasse ook laten scannen en de baby zit er nog woehoeeeee *\o/*.

Zal straks ff bijlezen :).

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:48

Aangezien ik toch nog zit te wachten op het telefoontje van de veearts, begin ik maar vast aan mijn bijleespost :)

Vesceron schreef:
Cynthia, als Jazz geen beeb mag ontvangen en jij krijgt een SB hengst dan is ‘ie verkocht!! :D
Ik zweer dus bij Crimpenerwaerd, wat jij hebt bij Delta, heb ik daar. Zo meedenkend en betrokken :j
De voorrijkosten bij hen zullen misschien niet heel anders zijn, zou ik even moeten checken, maar dat pakket is wel voordelig zeg maar :)

Oké, deal! Of toch niet... ook al wil ik het minst graag SB, ik denk dat ik hopeloos verliefd ben, ben ik nu al :o Maar we onderhandelen morgen wel even :D

Welkom, Nessie! Ik ben erg benieuwd naar jouw combi! En fijn dat je laatste scan ook goed was!

Mooie combi's, Knolselder! Wish upon a Star is erg gaaf!

Wat een geluk dat het een cyste was, Noisy :)

Wat schattig die paar stipjes, Vulina! Ik ben benieuwd hoe hij doorkleurt! Supertoffe naam ook!

O Vientje, wat balen! :(:) Ik ga weer voor je duimen voor de komende ronde!

Neonlight schreef:
Ik moet ook nog eens een datum prikken om te scannen, ik scan meestal rond de 6 weken pas weer. Heb ze ook niet meer hengstig gezien, maar dat laat ze maar slecht zien. Net gekeken, vandaag (woensdag) op 41 dagen, toch maar eens bellen of ze donderdag of vrijdag gescanned kan worden.

Dan lopen wij precies gelijk! Dais zit vandaag ook op 43 dagen :)

Wat een goed nieuws, Chrisssy, gefeliciteerd!

En de va is onderweg, ik ga!

En ik ga weer verder :)

Spannend, Knolselder! Ik hoop zo dat deze laatste poging gelukt is!

Vientje schreef:
Ja staleigenaar zei al "Dat was er eentje tussendoor op de keukentafel" _O-

_O-

Zodra ik in de toekomst met Fi ga fokken, ga ik eens rondbellen met da'en om te vragen naar pakketten en uit te zoeken waar het het goedkoopst is. Nou was voor mij de dekking en het verblijf bij de hengst en het vervoer niet zo duur, dus dat scheelt wel. maar toch, een scan is een scan en als dat dan goedkoper kan, waarom niet? :)

Gefeliciteerd, Neon!!!

Fotsy, wat wordt je palomerrie mooi!!!! <3

Yolooo is alive and swimming!!
Is HIJ niet knap? <3 Het is net een aliën met een zeemeerminstaart. Ik ben verliefd!

Afbeelding

Op deze foto is de navelstreng mooi te zien

Afbeelding

Drie trotse ouders. YOLOOO!! {:}

Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:55

Knappe YOLOOOOOO *\%/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:14

Neon, gaaf filmpje. :j

Fotsy, knappe palo :~

ML dat is dubbel... Voor de ene gefeliciteerd en voor de ander balen!!! :(

Chynthia, haha super tof!! :D

Annelies, knappe wish!!! En knappe merries!! Dat worden mooie kinders!! :)

Mijn merrie zit vandaag op 71 dagen... Man man wat gaat de tijd langzaam :')
Ondertussen geniet ik wel enorm van Pico (veulen van dit jaar).
Mag ik wat foto's van knappe Pico plaatsen? Zo verliefd op hem <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:30

<3

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:42

Foto's zijn altijd welkom wat mij betreft.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:33

cynthia gefeli met je euhm tja alleszins yolooo palootje ;)

dank jullie voor de leuke opmerkingen over mijn veulen, ze is zo goed gelukt dat ik volgend jaar echt wel een broertje wil of zusje

linda wow pico groeit ook hard en knap is hij :9 , hij lijkt wel nog veel veulenhaar te hebben das raar de mijn is bijna even oud en is alles al kwijt, nu mijn veulen Olaf, van maand later begint ook nu pas echt te verharen. natuurlijk als mijn palo op mijn valk merrie lijkt die is altijd heel vlug van dat winterhaar verlost en krijgt zelfs niet echt veel winterhaar.
TIJD Langzaam >;) 71 dagen wat gaat die snel bij jou :D , wij dobberen er ver achter :P

ML enerzijds gefeli, ziet er goed uit en anderzijds wat jammer, volgend jaar opnieuw?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:30

Nou nog 269 te gaan, haha duuuuurt lang!! :')

Bedankt voor je pico complimenten :)
Hij is zeker enorm knap!!! En knap of niet, ik kan echt lezen en schrijven met hem, zo fantastisch <3
Ik denk hier ook na over een volle broer/zus... Lijkt me wel gaaf!! Maar aan de andere kant zijn er ook zo veel andere hengsten die ik graag eens zou proberen... als ik heel kritisch kijk zie ik echt wel wat puntjes die beter zouden kunnen aan pico, maarja het is ook niet gezegd dat een andere hengst al die puntjes wel zou verbeteren... Dus ik vind dat maar een lastige keuze :(

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 00:07

Begin nu tog wel Anne heel erg te missen! Zo raar om niet meer elke dag naar je paard te gaan. In eens zeeën van vrije tijd. Was eerste week lekker naar nou na 3 weken mis ik haar heel erg. Nu maar hopen dat het het waard was.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 02:02

Ga morgen even al jullie foto's kijken. Filmpje is ook wel heel gaaf, brengt me op ideeën... denk dat mn moeder dat ook wel interessant vindt om een keer te zien ^_^

Verder hier druk geweest de afgelopen dagen. Morgen (lees; straks) met madam naar de keuring.
Zag er vanavond gewassen en gevlochten keurig uit. Maarrrrr heeft de afgelopen nachten op stal gestaan en nou zag ik voor het wassen dus dat ze met haar ene voorhoef heeft lopen schrapen en die nu aardig kort is :( :(
Hóóp dat ze goed door de veterinair komt of dat de hoefsmid daar nog wat gelijk kan veilen. En dat ze vervolgens er niet gevoelig op loopt...

Ja alle scenario's schieten door mn hoofd. Daarom ook na 2u 's nachts nog wakker, terwijl om 5u de wekker gaat om te gaan voeren... yaay! Leuke hobby! ^_^

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:28

Hoe is het gegaan op de keuring Aniek?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:16

ben ook wel benieuwd over de keuring

Stillekes hier, verlof?

hier nog altijd geen hengstige Elsa en we zitten al op dag 36 na laatste dek, dus zit goed en ze hebben een soort van haat-liefde relatie nu,
Liefde is....samen van hetzelfde grassprietje eten

Afbeelding

en twee minuten later kwam hij te dicht en kreeg hij lekker klop :') vrouwen 8)7

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:44

_O- hahahaha vrouwen zijn onbegrijpelijk