[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:51

Met een dongel bedoel je Caily?
Ik ken de dongel omdat ik er regelmatig mee werk op de laptop. Maar dat is qua verbinding wel een drama.
En dan moet ik steeds opnieuw weer verbinding maken.
Weet niet of dat handig is met een camera

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:53

Caily schreef:
Je hebt toch van die kaartjes voor in de laptop met draadloos netwerk? Dus als je stroom hebt en een (geschikte) camera in de stal, naar de laptop moet hij online kunnen toch? Of denk ik nu te simpel?

Helaas wel, hadden wij ook eerst gedacht om via webcam ofzo maar ten eerste kost veel geld voor internet en volgens onze provider kan je op die manier (was wel in THE middle of nowhere) wel op internet maar geen beelden doorsturen daarvoor is het internet te zwak en zijn de beelden te onduidelijk.
Maar je kan wel de speciale horse cam kopen met een kaartje erbij voor 1maand internet, maar hierbij kan je dan enkel op je eigen ontvanger thuis de beelden zien.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:55

Dongel, dat bedoelde ik idd. Maar Fotsy haalt mijn simpele droom helaas uit de lucht. Moet tegen die tijd maar eens met de staleigenaren praten erover. Of over een tentje, kan ook natuurlijk :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:57

Ik heb toen gekeken voor een camera van KPN was dat, daar kon je via beeldbellen op kijken... Maar die zijn (voor zover ik kon vinden) niet meer te koop...

Haha Lotte, Lis staat nu wat vet eigenlijk. Maar ik laat het zo, van het voorjaar heeft ze het weer hard zat nodig met die kleine... Ze is wel in haar element zo. Lekker stapritjes, beetje (niet te veel) tutten en gewoon paard zijn... Dametje is het... <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:04

Caily schreef:
Dongel, dat bedoelde ik idd. Maar Fotsy haalt mijn simpele droom helaas uit de lucht. Moet tegen die tijd maar eens met de staleigenaren praten erover. Of over een tentje, kan ook natuurlijk :+

Sorry maar het is om je de moeite te besparen die wij gedaan hebben. 8)7
En kamperen lijkt me ook leuk. :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:24

Met beelden heb ik dan geen ervaring.
Maar internet is al een drama met de dongel.
Het is gewoon een beetje traag.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:32

Dan begin ik er maar niet aan, erger me daar heel snel aan :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:21

ik moet altijd heel kinderachtig hard giechelen als ik het word Dongel hoor/lees ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:35

hahaha waarom Woogy?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:41

klinkt gewoon zo vies, een dongel...haha

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:44

Hahahaha vies?
Grappig dat wel maar vies?
Ik heb daar niet direct een vieze klank van hahaha.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:49

klinkt als een dong in mijn oren namelijk...zo'n tweedelige zelf verwenner haha, en dan te lezen dat mensen de dongel gebruiken op hun telefoon schept voor mij hele rare beelden :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:06

Ik wil ook gaan kijken of ik het voor elkaar krijg om een camera-systeem op te zetten bij mijn merrie. Er is wifi bij de mensen die op het erf, alleen gaat dat niet zo ver tot aan de stallen, dus ik moet even een versterker regelen.

En dan nog een camera (in ieder geval infrarood, zodat ik ook in het donker wat zie), maar welke camera hebben de mensen hier?

Verder denkt mijn drachtige dame de laatste dagen dat ze een hengst is volgens mij :? met de hals erop uitdagen en gisteravond was het echt bijna vechten met de kudde-ruin. En dat terwijl ze de laatste maanden juist zo lief was...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:11

is echt drachtige merrie gedrag. Pony staat met een rondere zwaardere hals erop naar de hengsten te loeren met voorbenen aan het meppen. Vind haar wel echt op d'r allermooist zo :)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:32

wij hebben een camera met draad van onze stal door de bomen via mijn slaapkamerraam naar het beeldscherm die naast mijn bed staat straks :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:19

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar internet via mijn telefoon en dan is dat een beetje lastig.

Yildiz, welk type camera heb jij van die Foscam?

De staleigenaren hier hebben Wi-Fi thuis en voor de camping, dus met iets ertussen wat het signaal wat versterkt moet dat geen probleem zijn.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 13-12-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:19

Leuk zo'n camera. Ik zou het ook graag willen via mobiel netwerk, maar dat moeten we eerst nog uitzoeken en kijken of het wel mag/gaat op stal.

Hier minder nieuws trouwens, onze kleinste/jongste (Knoxx) is deze nacht om 20 voor 1 opgenomen in de kliniek. Hij had koliek en brak door alle pijnstilling door. Hij is aan het nippertje ontsnapt aan een operatie en staat daar nu in observatie, maar mag waarschijnlijk morgen al terug naar huis... Oef!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:34

Hè bah Yellomofoon, dat is schrikken! Wel fijn dat hij op de kliniek zo snel weer opgeknapt is, en dat hij morgen misschien alweer naar huis mag.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:35

Bah yellomofoon! Wat sneu... sterkte...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:41

yello heel veel succes, naar zulke dingen.

Met Set gaat het goed, we lopen wat achter op jullie haha :+ heb het gevoel dat ze al minder chagrijnig is weer en weer meer lief zoals eerst, maar even afwachten nog. Ook lijkt ze minder dik omdat de echte hardheid van de buik weg is, de spanning die erop stond. Misschien voelt ze zich daardoor ook beter. Iemand hier in het topic zei al dat het bij haar merrie na 3 maanden ineens weg was (harde buik) en dat klopt dus precies.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:45

Oei heb precies iets gemist over Set. Was ze niet in orde?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:24

Oei Yellomofoon, das schrikken... :(:)
Hopelijk vanaf nu voorspoedig...

Ik heb de Foscam, model FI8918W. Had t er net met Hubbie over; voor t laatst gebruikt in 2011 dus er zijn nu vast betere te vinden. Toen nog heel gedoe omdat er op stal geen wifi was (nu wel t geval), maar uiteindelijk wel gelukt...
Vraag me niet hoe, hubbie is de computerexpert hier.
Ga m over n maand installeren dus hopelijk is er dan weer zon app. Neem aan van wel maar je weet nooit met al die veranderingen op dat gebied.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:54

Yellomofoon schreef:
Oei heb precies iets gemist over Set. Was ze niet in orde?

nee hoor :D maar ze had de eerste 3 maand een hele harde buik en deed heel boos als ik er aan zat. Ook was ze al heel erg snel dik. Nu is de harde buik weg en lijkt haar humeur meteen beter! Ook lijkt ze minder bol. Iemand hier zei al dat het bij haar merrie na 3 maanden over was met de harde zwangerschapsbuik.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:06

Yellomofoon schreef:
Leuk zo'n camera. Ik zou het ook graag willen via mobiel netwerk, maar dat moeten we eerst nog uitzoeken en kijken of het wel mag/gaat op stal.

Hier minder nieuws trouwens, onze kleinste/jongste (Knoxx) is deze nacht om 20 voor 1 opgenomen in de kliniek. Hij had koliek en brak door alle pijnstilling door. Hij is aan het nippertje ontsnapt aan een operatie en staat daar nu in observatie, maar mag waarschijnlijk morgen al terug naar huis... Oef!

Dat is nr 2 bij jou toch met koliek? Heb je je land gecheckt of komen er veel mensen langs je weide die wellicht iets zouden kunnen voeren? Het kan puur toeval zijn, maar ik zou toch even een extra check van alles doen, better safe then sorry.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:48

Inderdaad, maar onze pony's staan op een weide en onze drachtige merrie op pensionstal. Er is dus geen verband, ook letten we altijd erg op kwalitatief goed voer, ze staan niet op stro en krijgen nooit eten op zand maar steeds binnen. De veearts zei ook dat het gewoon pech was. Hij zou niet weten wat we kunnen veranderen behalve olie bijvoeren. (Dat krijgt onze drachtige merrie al)