[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:29

Bimmetje wilma is toch 10 dagen verder dan Rosa? Weet niet of jij ook met 340 dagen rekent maar dan ben jij al aan de laatste 100 dagen begonnen gister, toch? Wij mogen bíjna aftellen!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:59

Dadabo gefeliciteerd met de uitslag! Superleuk!
Marije, wat een lekker actieve beeb!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:01

Jeej dadabo DRACHTIG!!!! *\o/* *\o/*

Guinevere welkom, ben heel benieuwd naar jouw veulens!! erg leuke combi's!!

Thanx, er moet een hoop aant huisje gebeuren, dus zit er voorlopig nog niet in...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:02

diane, ja klopt wilma is idd 10 dagen verder. Ik heb niet meer gekeken hoe ver ze nu is, dus zou zomaar kunnen haha
dus thnx! :D
ik ben al al aan het aftellen idd, volgende maand beginnen we aan de merriebrokjes. ;)

Ook jij bijna aftellen dus! Leuk he!

Ik kan bijna niet meer wachten al. Heb weer zo'n zin in veulentjes tijd! :D

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:01

Dank jullie wel voor de leuke reacties! *D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:32

Gefeliciteerd met de dracht dadabo! :D

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:25

Dadabo gefeliciteerd met je drachtige merrie, en wat een handig idee om de urine zo op te vangen!
Heb ook een filmpje gezien van een hele actieve baby in de buik, geweldig. Zal vandaag of morgen als het een beetje weer is eens proberen om wat foto's van de drachtige dames hier te maken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:48

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:14

Aah die zijn vet schattig Essie! Ook erg passende namen! _O-

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:15

hihi ja he :D haha ja toen ik ze ging halen zei die man ik heb ook nog een afro cavia dus dat werd afro jack en aangezien konijn een meisje is werd t al snel paris :+

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:25

@Essie: Gefeliciteerd met je aanwinsten Afro Jack & Paris, geweldige namen!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:31

Ze zijn leuk essiesilly!!! Ik ben gek op caafjes!! Hebben er zelf nu 5 (waren er meer dan 20, maar hebben iets uitgedund!)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:38

Wat een leuke caafjes! Ik wil heel graag weer cavia's, jaren en jaren gehad, maar krijg manlief nog niet zover helaas...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:37

Marije wat een boem boem doet dat veulen in die buik zeg :P

Dadabo gefeliciteerd!! ga toch ook een keer wat van die tests halen. Hoelang zijn die houdbaar?
Laatst bijgewerkt door petraaken op 09-01-12 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic verhaal verwijdert.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:11

@DL: Opzich ook wel ideaal voor jouw kleintjes, scannen is dan niet altijd even makkelijk.
Op de verpakking stond dat de test tot ergens in 2013 houdbaar was.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:34

DL, zo lang je naam niet bekend is, zou ik me er niet zo druk om maken en lekker heen laten doen.
Ik ken jullie beide toevallig, en de eigenaar van de pony in kwestie ken ik persoonlijk.
Verder zoeken jullie het samen maar mooi uit.
Praat het onder elkaar uit en loop niet iedereen (jij en .....) lastig te vallen met jullie ergernissen over elkaar.
Los dit samen op. ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:12

net telefoontje gehad dat Alex vd Pony Hoeve, de papa dus van mijn as veulen is dit jaar WEER kampioen geworden op de premiekeuring! Dus ikke ben weer extra blij! *\o/*

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:16

Wat leuk Bimmetje! Dat is altijd goed nieuws!
Dadabo, gefeliciteerd met de dracht!
Essiesilly, wat een leuke beestjes.
Marije wat een prachtig filmpje! Snap wel dat ze daar niet zo blij mee is. Ik heb van 2 jaar geleden ook zo'n filmpje van Aziza, vind het altijd zo gaaf om te zien, dan weet je in ieder geval zeker dat het veulen het goed doet.

Hier maar weer eens wat foto's van de dames. Niet de beste kwaliteit, maar het was vanochtend nog half donker.
Wel raar hoor, de laatste jaren waren ze rond deze tijd al op 300 dagen en konden we al uiers in de gaten gaan houden enzo, en nu is Hala pas net over de helft. Maar goed, nu hopen we gewoon dat het wat beter weer gaat zijn als de veulens geboren worden :)

Ik kan trouwens bij Hala al een ruime week het veulen voelen, wel vrij vroeg, maar goed, vast een actieve baby :D Het veulen van Aziza kan je zelfs al zien bewegen, nog niet zo als bij het merrietje van Marije, maar Aziza zit dan ook pas op bijna 8 maanden. Beide dames hebben dus zeer actieve babies, kan me wel voorstellen dat Aziza de laatste tijd wat chagrijnig is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:22

Wat een mooie ronde buikjes al!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:53

Dikke buiken allemaal.
Ik zie net in een keer dat ik normaal gesproken het langste moet wachten in dit topic voordat ik de beeb kan aanschouwen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:54

Wanneer is die van jou uitgerekend kyrkelover?

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:57

Oeh Bimmetje das natuurlijl heel fijn!!

Mooie buikjes van Aziza en Hala!! Ze zien er goed uit!!

Wij gaan morgen weer foto's maken... ;-)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:59

Merel_Claire schreef:
Wanneer is die van jou uitgerekend kyrkelover?

19 juli

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:35

Dwyne schreef:
In het topic van 2010 heb ik ook nog wel even gezeten maar toen mijn veulen eenmaal was ingeslapen ben ik daar ook stilletjes vertrokken. Was beetje te pijnlijk toendertijd. Vond het toen wel erg gezellig en leuk om elkaar zo op de hoogte te houden dus hopelijk 2012 nieuwe poging!

Begrijpelijk, dit jaar is Mendy's veulen verkocht in de tijd dat ik buikgriep had, ik lag in bed, en de eerste beste keer dat ik weer op stal was was ze weg..
Ik vind het wel gezellig e.d om te praten over vorderingen van je veulen, maar ik blijf dan hangen op het 'leuk, leuk'. Ik zou mijn god niet weten hoe het met Akira zou gaan... :o

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:12

Hallo iedereen,

Ik heb hier nog niet veel meegeschreven, maar lees wel ieder bericht mee.
Wat een gaaf filmpje Marije! Ik voel het veulen van Sandy ook wel, en zie wat beweging, maar niet zo heftig!
@Dadabo, gefeliciteerd met je leuke nieuwe pony, en ook nog eens drachtig van zo'n gaaf hengstje.
@Essiesilly, dat konijntje is een Teddywidder toch? Die heb ik ook gehad, maar zijn helaas niet zo oud geworden. Het waren wel hele lieve konijnen, maar die vacht bleef maar klitten.
@Al_Zawraa, wat een mooie ronde buiken hebben Aziza en Hala!

Met Sandy gaat alles wel goed, ze moet nog ong 7 weken! Dat begint al echt op te schieten, we zijn druk bezig met namen verzinnen. Mijn dochter rijdt nog 3 keer per week op haar, maar we merken wel dat ze wat minder soepel begint te worden. Ze loopt nog wel lekker vlot, dus voorlopig blijft ze nog rijden. Sandy is van de stalhoudster, wij huren haar voor drie dagen in de week. We betalen zelf wel mee aan het onderhoud, zoals hoefsmid en vandaag de tandarts. Er moest helaas een kies getrokken worden en er zaten flinke haken aan haar kiezen. Ze was waarschijnlijk nooit of al heel lang niet meer gevijld. Haar wang was al kapot door de haken. Ik ben blij dat ik op mijn initiatief de tandarts heb laten komen.
We zitten erover na te denken om Sandy voor ze gaat bevallen te kopen van de stalhoudster. We kunnen haar voor een leuk prijsje kopen, maar ik vind het best een hele stap. We hebben nog nooit een eigen pony gehad, en dan hebben we er straks in een keer twee. We zullen daar wel goed begeleid worden hoor. Maar waarom ik twijfel: Sandy loopt erg stijf (ook toen ze nog geen flinke buik had) en daar moet wel iets aan gedaan worden. Of door fysio, of door middel van intensief trainen. Sandy mist nu al 2 kiezen en er zit er nog eentje een beetje los. Ze is nu nog een mooi maatje, maar over twee a drie jaar is mijn dochter er denk wel uitgegroeid. Dan kunnen we haar daar wel terug verkopen aan de stalhouder, die zet haar dan weer in voor de verhuur en lesjes.
Waarom we het wel aan het overwegen zijn: mijn dochter heeft erg veel plezier met Sandy. Ze hebben samen al veel geleerd en Sandy is van een angstige moeilijke pony veranderd in een lieve aanhankelijke mooie merrie. En ook willen we haar liever niet delen met andere jongere meisjes die haar na de bevalling ook willen gaan huren. Dit zijn vooral beginnende ruitertjes, en ik ben bang dat Sandy daar te gevoelig voor is. Als Sandy over een jaar of drie te klein word voor Alina, dan zou ze tegen die tijd kunnen beginnen met het veulen.

Ik hoop op een groot veulen, Sandy is 1,34m. Ik hoop dat het veulen een cm of tien groter zal uitvallen. Jammer dat ik nog niet weet door wie ze gedekt is, ze is bij een bloedtapperij gedekt. Daar staan veel New foresters, maar ook wat mix'jes. Ik ga volgende week bellen naar deze fokkerij, dan hoop ik erachter te komen door welke hengst Sandy gedekt is!