Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Neonlight schreef:Tja, over waken.........grote kans dat ik ook niet ga waken.Neon heeft ons 4 keer totaal verrast met geen enkel teken voor te bevallen, gewoon controleren, niet harsen, niet kegelen, niet gigantische uier, niet onrustig, goed eten, normaal gedrag, maar wel binnen een uur een veulen eruit gooien.
Ik moet ook gewoon werken, werk ook nog eens in ploegendiensten met bijna onmogelijke werktijden. Ik heb in 2010 in de WTV gezeten vanwege de economische recessie, toevallig tegelijk toen Neon uitgeteld was. Ik heb bijna 2 weken gewaakt, in de stal geslapen, nou ja, poging tot slapen, want in die 2 weken ook geen oog dichtgedaan op stal. En ze weet hem eruit te werken als ik net de hielen heb gelicht, wederom zonder enig voorteken. Dit soort praktijken trek ik echt niet als ik ook nog moet werken. Bovendien met mijn reuma ook niet echt prettig.
Vorig jaar is het 1ste jaar geweest dat er tekenen waren. Op vrijdag hars, zaterdagochtend was ze aan het kegelen. Ik had toen verplichtingen in het parcours van CH Eindhoven (dat internationale concours in Eindhoven, ik coördineer daar de parcours-opbouwploeg) en de hele dag in spanning gewacht. Direct daarna naar stal geraced, staleigenaar was manen aan het trekken bij een pony eigenlijk vlak voor haar stal. Ze was dusdanig gestoord dat ze het op aan het houden was. Ze stond al te zweten, onrustig, ik heb haar toen buiten gezet en ze is direct begonnen met de bevalling.
Kijk, als het zo gaat wil ik wel gaan waken, als er tekenen zijn, maar om nu 2 weken op stal te liggen, helaas, dat kan ik echt niet. Wel kom ik meermalen per dag om te checken in die tijd, en staleigenaar (die is gepensioneerd) gaat later naar bed en controleert om 1 uur 's nachts nog eens.
Cynthia82 schreef:Ik ga ook waken, maar pas als Dais echt verandert; slappe banden / platen en kegelen. Dan pas ga ik daar overnachten. Ik moet ook gewoon iedere dag werken, dus als ik zomaar op stal ga slapen, zonder voortekenen en het duurt dan nog 3 weken... dan sterf ik, denk ik