[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:01

Iedereen met veullies gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* Hier nog niks.... -O- Wel weer mega harsdruppels vanmorgen. Ze heeft van 8 tot 13 uur buiten gestaan en was net even kijken en zitten al weer nieuwe (doorzichtige) druppels aan. Heb ik weer zo'n beest wat zich niet aan de regels houd. O:) O:) Ze harst al vanaf woensdagmorgen.

Ik vind het wel even spannend weer trouwens, het is 2 mei (morgen dus) precies vijf jaar geleden dat ze d'r dode hengstveulentje van Padinus heeft gehad :(:) :(:)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:25

Weet iemand waar je die skippyballen kunt kopen met van die voelsprieten als handvat? Ben al in paar winkels geweest maar daar hadden ze alleen met van die hengsels. Flo gebruikte net dr moeder als boksbal :+

rowo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:56

Bij de blokker hadden ze die vorig jaar wel :j Weet niet of dat nog zo is?

@ lindalieneke: haha handig he die merries die zich niet aan de regels houden.
Is het padinus veulen overleden bij de bevalling?

@ roos: de 8 mei gaat ze dus niet halen? Spannend hoor?

Ik had Zetjes harsdruppels weggehaald. 1 uier heeft weer een inieminipienie harsdruppeltje, maar niet noemenswaardig.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:13

tja weet het niet mandy.... kan ook zijn dat ze toch nog wat langer draagt... zal straks met uit de wei halen nog even beetje bekijken hoe het eruit ziet :D
hopen iig dat het bij jou nu echt gaat opschieten!! zo irritant als ze langer dragen dan de datum die je verwachtte...

en idd die skippyballen zijn lastig vinden! ik heb laatst ook nog gekeken maar kon ook alleen die met een gesloten handvat eraan vinden...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:04

Talida, daar ben ik ook wel benieuwd naar :j Rafiki wil het ook :j
Hij schijnt de voetbal die hij in de wei heeft liggen regelmatig als stijger object te gebruiken en speelde vanmiddag met de jollyball van de fjord van mijn moeder :D

Rafiki zijn temperatuur opgemeten.
en het viel me alles mee hoe dat ging.
Ok, hij vond het niet leuk (mafkees wilde gaan zitten toen de thermometer nog in zijn kont zat :+ ) maar met z'n tweetjes ging het prima!
Hij heeft geen koorts gelukkig.
Heb even met ivy & rafiki in de bak gelopen en Rafiki toen los gelaten :D
hij ging effe lekker crossen :D had kan hij joh! hihi
En ook nog beetje gedraafd aan de hand met Ivy en hij netjes aan de binnenkant er langs.
en hij draafde keurig mee :D dus alvast een hele kleine oefening voor de keuring (haha die pas over 4 maanden is :+ )

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:10

Roos_s schreef:
tja weet het niet mandy.... kan ook zijn dat ze toch nog wat langer draagt... zal straks met uit de wei halen nog even beetje bekijken hoe het eruit ziet :D
hopen iig dat het bij jou nu echt gaat opschieten!! zo irritant als ze langer dragen dan de datum die je verwachtte...

Ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat ze wel eens over kon gaan dragen. Maar weet wel dat het echt niet grappig is :n

Helaas geen harsjes meer bij Zetje :O

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:14

En dan na gaan dat ik 6 dagen overtijd al erg vond vorig jaar haha (Greet bevallen op 341 dagen), maarja je kan pas echt van overtijd spreken als je weet natuurlijk hoe lang je paard normaal gesproken draagt. Volgens mij ga ik volgend jaar overal van 330 dagen uit, en die halen ze niet eens :D

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:17

rowo schreef:
Roos_s schreef:

Ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat ze wel eens over kon gaan dragen. Maar weet wel dat het echt niet grappig is :n

Helaas geen harsjes meer bij Zetje :O

das best vermoeiend ja... hoop voor jou dat ze het niet meer zolang ophoudt hoor! :(:)

bij ons is het paard er eigenlijk haast wel klaar voor (banden bijna gezakt etc) alleen uier is nog niet echt gevult, maar goed dat hoeft ook niet altijd zo te zijn dus laten we hopen dat er volgende week een gezond veulentje naast bavje staat :D

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:18

Wat een mooie veulens zijn er geboren !!!!

uier Laura vandaag

Afbeelding

en niet erg smakelijk maar mss wel interressant ,het slijm uit der muts :o :o

Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:19

Zetje is er al 2 weken klaar voor en nog steeds geen veulen. Ze zal wel ergens op wachten ofzo?

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:33

gefeliciteerd met de veulens!!!

had een update geschreven en duw op het verkeerde knopje, alles weg :( :( :( :( :( :(

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:48

gefeliciteerd met al het nieuw jong geboren grut! jammer van het weer, maar vanaf dinsdag wordt het weer droog.
ik dacht juist eens even gebruik te maken van de regen, kwam vanmorgen op stal en baby's kontje zat helemaal onder de diarree, even wat schoongemaakt met babydoekjes, maar grondig lukt het niet, ik dacht; als ik ze nou lekker even buiten zet, gaat ze natuurlijk ook liggen in het natte gras, dan weekt het een beetje en krijg ik het er bij het binnen halen makkelijk af. NOT! nu zijn haar hele benen bruin :(
gelijk de eerste wormenspuit gegeven vandaag en gekkie vond het lekker :-S en kwam om MEER
gekke veulie....

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:50

poging 2 :)

cartouche der uier is dubbel zo dik dan gister *\o/* *\o/*

jeanneke blijft harsen *\o/* -O-

en jenske wacht tot die 2 samen bevallen en doet dan mee denk ik, zij is er volledig klaar voor

gistermorgen een merrieveulen geboren bij de eigenaar van jeanneke, prachtbeestje :)

dan... een leeuwenkopdwergkonijntje van intussen 7(!!!!7!!!) jaar (hoe oud worden die dingen eigenlijk???), een superagressief ding, valt aan, bijt, krabt,... altijd al gedaan, nooit kunnen afleren, is hier terecht gekomen een jaar of 6 geleven ten gevolge van bloedverversing bij die fokker, een rammelaar dus. amandake had er ook een poos terug 2 bij voor de kids dus deze zijn ook ruim een jaar intussen denk ik en ze zitten allemaal samen in een ruim hok. nagekeken en het zijn allemaal rammelaars (yess!), dus... een jaar samen in een hok, ze kregen echt 'trekjes', ze zagen mekaar allemaal graag en iedereen deed het op mekaar en weer wisselen, maar 1 voordeel het zijn allemaal rammelaars :)
tot vanmorgen dus, ik kijk en zie een hoop haren, ik dacht heuh? waarom maken mannetjes een nest? effe checken, s**t beweging, jonge konijnen, ik heel van mijn lood geslagen, ik roep de vrouw die me helpt met de paarden, idd jongen... van wie??? ik kijk even naar die beestjes die zo vrolijk huppelen rond me, stopt mijn blik bij iets roze B-) nog een nest 8)7
effe samen zelf gekeken en idd, 1 rammelaar!!!! 1!!!!! zelfs de leeuwenkop van de 'bloedverversing' is een voedster!!!!! nu snap ik waarom die weg moest, de dames raakten niet zwanger waarschijnlijk!!!!
de dader zit nu veilig in een apart hok :) ik dacht 6 jaar een rammelaar te hebben en een jaar geleden dacht ik och hoe lief en allemaal jongens, kan geen kwaad...
wel eigenaardig dat nooit ervoor jongen geweest zijn...
moeder natuur maakt het bont soms :)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:54

Heb een bal bij de action gekocht, kon nergens die met voelsprietjes vinden. Nog even handvat dichtzetten en ventieldopje vastzetten want die zit te los, straks eet ze hem op!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:07

snap niet dat iedereen mn oren zo pluis vinden ^)
Afbeelding

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:24

iedereen met veueln gefeliciteerd.

Hier tot nu toe geen veulen, vanacht slapen we weer op stal, ben nu helemaal kapot, vanacht amper geslapen en vandaag gewerkt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:36

*\o/* Amber's veulentje is geboren!!! Zijn naam is Totilas from Heaven on Earth!

Het is een vos shabrak bont hengstje.

Toen we haar binnen gingen halen lag ze al in de wei dus snel Amber binnen gehaald.
Ze nam nog snel een hap voer en toen brak gelijk het vruchtwater al en is ze begonnen. Voor mijn gevoel duurde het erg lang, maar viel mee. Heb Amber wel even mee geholpen want ze had het erg zwaar.

De nageboorte is er al goed afgekomen, nu even in de gaten houden dat hij zo gaat staan en drinken.

Afbeelding

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:47

Coloured, Eefje, Sjoos en Charaz gefeliciteerd!!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:49

Mooi veulen Charaz!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:50

vanessakusje schreef:
Coloured, Eefje, Sjoos en Charaz gefeliciteerd!!

Wilt de zelfde dingen zeggen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:59

Charaz proficiat, wat een gave kleur!

Hier nog steeds geen regen, sproeiers maar weer aangehad.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:01

Kennen jullie deze dame nog.
Wat word ze prachtig he.

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:02

móóóie veulies weer :+

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:15

Ik heb niet alles kunnen bijlezen,want jullie gaan loeihard!
In ieder geval wens ik de trotse veuleneigenaars een dikke proficiat!

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:17

@ Rowo.
Nee, het Padinus hengstveulentje is waarschijnlijk al in de merrie overleden, er zat nog een vruchtblaas (versteend, met minibotjes. Is opgestuurd voor sectie waardoor we dit weten) in, die mogelijk tegen de wand van de placenta is gekomen waardoor die los heeft gelaten. Ze was in eerste instantie op tweelingdracht gescand, eentje afgeknepen en later ook niet weer gezien op scan.
Veulen lag ook niet goed, alleen hoofd kwam. DA erbij, merrie weeenremmers gespoten en gelukkig veulen terug kunnen drukken en twee voorbenen kunnen krijgen waardoor veulen er nog op normale manier af kon. Dit gebeurde acht dagen voor de uitgerekende datum.
Als ik er niet bij was geweest had ik nou geen merrie meer gehad. Ik kan er ook niet bij dat sommige mensen dus denken dat de natuur zich altijd zelf wel red en paard niet in de gaten houden rond uitgerekende tijd. Meestal gaat het allemaal goed, maar soms ook niet.
Ik was in eerste instantie ook wel beetje huiverig om weer te gaan fokken, was eerste veulen voor ons en voor de merrie ook. DA heeft gezegd dat we gewoon ongelovelijk veel pech hebben gehad en dat dit 1 op de 10000 gebeurd en wij net de pech hadden.
Jaar erop merrieveulen gehad van Padinus en dit wordt veulen nummer drie.