[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:39

die van mij wordt juist dunner nu :P
en die is nu 3 1/2 maand drachtig, (maar daar trekt nog een veulen aan :P )
Maar dat kan die van mij wel hebben, ze is vet zat ;)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:52

Die van mij is nu weer aan de bak, ook hier bij de merrie moet het veulen en gras buik eraf.
Merrie vondt het wel erg fijn dat ze nu weer mag, was helemaal vrolijk en lief en oortjes erop onder het rijden.

Ze was zo lief dat ze wist dat ze half zakje pepermuntjes kreeg dus dat is ze nog niet verleerd :=

Joto

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:54

Zo weer ff snel half bijgelezen.

Wij hebben gister Victoria verdoofd en wel weer opgehaald.
Ze was nog wel aardig aan het stampen e.d. onderweg, en toen was ze Te rustig.
Dus komen thuis aan, heeft die muts gewoon de stang aan dr kop hangen haha, maar goed ze was goed rustig, dus blijkbaar vind ze dat fijn.

Over 16 dagen scannen, dus duimen maar dat ze gepakt heeft, en anders mag ze nog een jaartje wachten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:54

spannend joto!

@maseike leuk is dat dan he, dat ze zulke dingen niet vergeten ;)

Ik wou dat ik wet look nog kon rijden, maar dat gaat helaas niet meer lukken |(
De afkeuring wordt nu voort gezet...... ;(

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:42

Wat kl*te Manueeltje :(:) :(:)

Ik kwam even snel kijken naar nieuws over Juwel. Dat ziet er positief uit *D Verder ben ik het hele weekend gruwelijk druk geweest dus lees vandeweek wel even een stukje bij!

Gister met Vief naar de keuring geweest. Die kreeg een 1e premie en is ster geworden :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 01:09

@ manueeltje idd en ik ben al blij dat ze de rest al snel vergeten is ;) en haar pepermuntjes niet :)

Vindt echt kl.te voor je meid Y;( :(:) :(:)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:15

Jee manueeltje, lees het nu pas, jouw paardje gaat dan toch
afgekeurd worden, meis vind het echt sneu voor jullie beiden en wens
je veel sterkte :(:)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:42

manueeltje wat rot dat ze dan toch afgekeurd gaat worden sterkte, heb ik ook even een vraagje meteen...sorry als het wat hard aan komt is niet zo bedoelt... Maar als je paard afgekeurd word mag je het dan nog wel houden? Of word het dan opgehaald door de verzekering? dit vraag ik omdat mijn oude pony ook was afgekeurd voor de sport en ze haar dus ook meteen op kwamen halen kun je dat ook voorkomen of is dat niet te doen bij zo'n verzekering?
Sorry als het wat hard aan komt dat is echt niet de bedoeling...

Richtje gefeliciteerd met de eerste premie voor Vief

Maseike wat fijn dat ze het zo goed weer oppakte en ja hier word ook alles gedaan voor pepermuntjes zelfs Juwel nu weer gelukkig

Joto wat een gekke merrie toch hoop maar dat ze nu drachtig is en wat voorzichtiger met zichzelf

O'marisa was denk ik niet hengstig geweest want na die ene keer knipperen is het niet weer gebeurd heb zelfs de minishethengst van de buren erbij gehad en die wilde ze zelfs vermoorden zo boos was ze op hem en hij reageerde ook helemaal niet op haar terwijl hij normaal op het miniscuulste prille hengstigheidje reageerd, verder is ze ook helemaal niet lief voor Juwel en loopt ze als een zonnetje normaal moet je er echt heel hard voor werken om ook maar iets netjes voor elkaar te krijgen. Nou ja we wachten het gewoon nog even af met haar.

Juwel zit morgen op de 12 dagen ab en krijgt vanaf vandaag geen pijnstillers mee dus we gaan weer een nieuwe fase in en ik hoop dat ze nu goed reageerd zonder pijnstiller we gaan maar weer duimen en hopen.
Mijn schoonmoeder (die nooit iets met paarden heeft gehad) heeft gister een flesje wijwater gebracht en dat moeten we elke dag een beetje geven zodat ze beter word, ach ja ik weet niet wat ik er van moet denken maar goed ze staat erop zodat als ze helemaal beter word dan gaat ze natuurlijk zeggen dat komt door dat water maar goed spreek haar niet graag tegen want er zit een behoorlijke kop op haha.
Verder gaat het wel beter vind ik met Juwel ze is weer wat drukker en word al helemaal boos als ze de dierenarts ziet met zijn puiten en daptoom en dat is een goed teken ze stijgert en gilt en doet zo boos als ze alleen al de spuit ziet maar goed na een gevecht van 10min. zit alles wat ze moet erin en nog even en ze is prik vrij.
Hoop maar dat ze zich zo goed houd dat het echt allemaal goed gaat komen.
Als ze moet bevallen in februari dan moet de dierenarts er wel bij zijn dat is wel zo verstandig maar goed dat is niet zo erg. Ze zou verklevingen kunnen hebben wat de bevalling wat zou kunnen vertragen bij het eruit komen en dan zou er ingesprongen moeten worden met trekken en eventueel verdoven maar goed dat zien we tegen die tijd wel er word niet meer in mijn pony gewroet en ze zal na dit veulen niet nog een veulen krijgen. Ook is het nog even onzeker of mijn zoontje nog zou kunnen rijden met haar maar goed dat is voor latere zorg.
eerst helemaal beter worden en met haar gekke halfuurtje door de wei en de baan zien race dan zijn we er wel denk ik wel.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:53

Ben benieuwd hoe Juwel zich gaat houden in deze nieuwe fase KG, maar volgens mij
gaat het helemaal goed komen met haar als ik lees dat ze al weer boos reageerd en zo :)
Ik duim in ieder geval nog even door voor jullie.
En als je schoonmoeder denkt dat het helpt en jij hebt er verder geen gevoel bij, gewoon lekker
doen, baat het niet dan schaad het toch ook niet in de dit geval ;)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:01

proudjusitify ik heb er zelf niet echt een gevoel bij met dat water maar goed inderdaad baat het niet schaad het ook niet.Zelf heb ik mijn vader gevraagt om een beetje geluk en beterschap naar haar te sturen op de nacht dat ik haar opgegeven had en de volgende ochtend toen ik verwachte het levenloze lichaam van Juwel te vinden stond ze te wachten tot ze haar voer kreeg, ik denk dat mijn vader vanaf de hemel toe heeft gekeken en heeft gedacht dat Dyllian niet nog zo'n afschijt aan kon... Maar goed dat is dan mijn gevoel erbij... maar ik ben er nu ook wel van overtuigt dat ze nog een aantal jaren bij ons kan vertoeven zolang ze zich goed voelt 18 is nog veel te jong vind ik.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:08

Nee ik heb zelf dat soort dingen ook niet, maar goed om dan je schoonmoeder
een plezier te doen toch :) Ach soms weet je toch niet hoe dingen lopen en ben
je gewoon alleen maar heel blij als ze er nog zijn en het weer iets beter gaat.

Pfoe nee mijn merrie is ook 18 en ik moet er ook nog niet aan denken om haar te
moeten missen hoor :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:19

manueeltje84 schreef:
spannend joto!

@maseike leuk is dat dan he, dat ze zulke dingen niet vergeten ;)

Ik wou dat ik wet look nog kon rijden, maar dat gaat helaas niet meer lukken |(
De afkeuring wordt nu voort gezet...... ;(

Wat enorm kl*te zeg!
Sterkte ermee :(:)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:33

@kappiegirl die keuze of ze haar op komen halen ligt bij de eigenaar zelf.
Je hebt als eigenaar van het paard altijd het recht om het paard naar afkeuring terug te kopen van de verzekering voor iets meer dan de slachtprijs.
Je moet dan rekenen dat er zo,n 1000 euro van de verzekerde waarde af gaat en de rest krijg je uitgekeerd.
Ik laat wet look ook niet ophalen, want de paarden gaan ten alle tijden naar de slager!
Ik heb het idee dat ze als weipaard/fokmerrie nog prima kan functioneren, ze is verder heel vrolijk en hoe onregelmatig ze ook loopt ze is niet te beroerd om een sprintje te trekken of een jolige bok te geven.

Daarbij is ze drachtig, dus aan de verzekering mee geven had ik zowiezo nooit gedaan.
Of ik haar houd in de toekomst dat weet ik nog niet... |(
Ik vindt het erg moeijlijk allemaal.
Ik heb tenslotte een paard om op te rijden, ik wil graag verder de sport in, en dat kan met haar niet meer.
Gelukkig heb ik haar prachtige dochter Enjoy nog ;)
Maar dat duurt ook nog 2 1/2 jaar voordat ik daar met aan de slag kan.

Dus ik moet even voor mezelf kijken wat ik wil.
Ik heb voor mij eigen gevoel ook nog niet alles gedaan wat ik kon doen voor wet look, alleen de verzekering wil niet meer over de brug komen naar zoveel hoge kosten.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:30

manueeltje: wat vervelend dat ze nu dan afgekeurd zal worden. Gelukkig mag je haar dan dus terug kopen zodat je haar nog kunt houden.

KG: klinkt best positief voor juwel en ook o'marisa niet meer hengstig gezien. Misschien dus toch gewoon drachtig, nog maar even afwachten dan.

heidie: ah mon weer lekker aan het werk! Zal ze best leuk vinden helemaal met pepermuntjes in het vooruit zicht :9

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:44

jeetje manueeltje! wat zit jij nu in een moeilijk gedoe zeg! schrik hier eigenlijk wel van!
laatste keer zag ik in het NB topic prachtige baby foto's van je!

KG : spannend! ga je ze laten scannen?

zag dat er nog een drachtige haf bij was gekomen :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:55

jennyk schreef:
manueeltje: wat vervelend dat ze nu dan afgekeurd zal worden. Gelukkig mag je haar dan dus terug kopen zodat je haar nog kunt houden.

KG: klinkt best positief voor juwel en ook o'marisa niet meer hengstig gezien. Misschien dus toch gewoon drachtig, nog maar even afwachten dan.

heidie: ah mon weer lekker aan het werk! Zal ze best leuk vinden helemaal met pepermuntjes in het vooruit zicht :9

Ik weet niet eens of ik haar wel wil houden.
Ze mag iig niet met de verzekering mee.
Maar ik heb verder ook niks aan haar, om haar alleen aan te houden als fokmerrie is ook zowat.
Ik sta in pension, dus dat kost te veel met zoveel paarden.
Als ik eigen stalleen had gehad was het anders geweest.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:58

Ja dat zijn de moeilijke dingen manueeltje.
Zo zaten wij dus in twijfel met nog een 3 jarige (die in januari alsnog naar de slager is gegaan). Die had dr been kapot en daardoor atrose achtig iets ontwikkeld.
In het begin kwam ze nog goed mee met de groep, was een hele goeie merrie dat, 1ste premie. Echt een opvolger mn huidige.
Zaten er nog aan te denken om er alsnog 1 keer een veulen bij te fokken, maar van het winter met de harde grond werd ze slechter, kreeg groeiachterstand, dus gelijk slager gebeld.
Ze had misschien met een ouder dier prima als grasmaaier kunnen functioneren, maar goed hoe ver moet je gaan.

Ja blijft nog even spannend hier, zou wel erg gaaf zijn als deze ook drachtig was. Dan hebben we er 5 van de 6 drachtig.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:15

@ manueeltje zet maar eerst alles op een rijtje.
Over hoe en wat voordat je beslist.
Is niet niks wat je overkomt :(:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:16

Jeetje Wowo toch echt niet goed meer? Maar als je haar terug koopt mag je haar ook niet meer verkopen toch?

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:09

zo even bijgelzen lees niet veel leuke dingen hier zeg :(
Sterkte met alles en als ik binnenkort meer tijd heb reageer ik even uitgebreid!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:22

Sjelle, die merel in jouw profiel.... heeft zij ooit in dronten op een haflingerstal gestaan?

Manueeltje, heel veel sterkte!

Richtje gefeliciteerd met Vief!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:31

snowdon schreef:
Sjelle, die merel in jouw profiel.... heeft zij ooit in dronten op een haflingerstal gestaan?

Manueeltje, heel veel sterkte!

Richtje gefeliciteerd met Vief!

Dat klopt bij seadrift :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:50

Charaz schreef:
Jeetje Wowo toch echt niet goed meer? Maar als je haar terug koopt mag je haar ook niet meer verkopen toch?

Jawel, ik mag dan zelf weten wat ik met haar doe, dus ook verkopen

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:08

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:17

peetje82: Wat een lekkerding zeg!! :~

Manueeltje84: Heel veel sterkte de aankomende tijd :(:)

KappieGirl: Ben heel blij om te lezen dat het wat beter gaat met Juwel :D Spannende tijd voor O'Marissa

Richtje: Gefeliciteerd met de 1e premie en ster!! ;)

Maseike: Gelukkig pakt ze het weer goed op! Lang leve de pepermuntjes :P

Joto: Ik zal duimen voor je voor de aankomende scan!