Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:51

@Mazzelmeid, ziet er wel heel erg drachtg uit hoor!

Voor sommige gaat het ook al opschieten... Spannend hoor!
Beterschap frenia!

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:01

haaai....Nou hier even het verhaal, he is inderdaad een flesseveulen wat ik van tevoren had kunnen weten maar de veearts heeft gezegd dat het iniedergeval uit 1 tepel kon drinken,nu blijkt dat dus nit zo tezijn .
Ik heb het veulen afgestaan aan mensen in vlaardingen die wel de tijd en het geld er voor hebben om het veulen groottebrengen
Kioon is daar ook ze mag over 2 weken al terug maar mischien blijft ze langer ligt eraan want ze heeft een uierontsteking....
Iedereen kan wel cometaar leveren en zo...maar dit is de beste keusvoor....En even over veulenpleeg er waren geen pleegmoeders...
Ik had de keus om het naar verboon te doen en dan 500pm betalen exl de biest en de melk of het veulen afstaan...
Nu heb ik het veulen afgestaan aan die familie die nemen alle kosten opzich.
Alles gaat goed met ze....

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:08

Mazzelmeid: zoo Darlh is echt wel dik, zal mij verbazen als die toch niet drachtig zou zijn.
Kootmiran: Zoooo wat een buik heeft jouw merrie al zeg! Geweldig!
Frenia: Irri hè als je het zelf eens een keer niet kunt doen Ach gut
Keresa en Hollybollie: bedankt!

De rest had ik al eerder bedankt, het is toch een fijn gevoel dat jullie zo met mij meeleven Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:11

Amanda_kiony schreef:
Iedereen kan wel cometaar leveren en zo...maar dit is de beste keusvoor....En even over veulenpleeg er waren geen pleegmoeders...

Het zal mogelijk de stress zijn, maar waar slaat dit op? Niemand hier heeft commentaar op je, iedereen leeft met je mee en wenst je sterkte. Heb er express nog even voor terug gelezen....

Nogmaals sterkte

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:13

@frenia :kruip maar lekker onder de wol Ach gut
@borderdan : spannend...ben benieuwd wanneer het komt Knipoog
@pauk : jammer ,maar volgende keer zal het wel raak zijn Ach gut
@kootmiradrum :wauw wat een buik Koe
@jennyk : sterkte iig Knipoog
@mazzelmeid :volgens mij hardstikke drachtig aan die buik te zien
@amanda_kiony :sterkte ,maar er heeft hier niemand commentaar hoor.

Vandaag Bibi op 2/3 dracht en Amanda op 270 dagen Pling

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:32

toch pauk, Honey was met haar 1e veulen ook absoluut niet dik...
Ik neem aan dat de merrie nog niet gescanned/opgevoeld is? Misschien alsnog doen? heb je iig wat zekerheid

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:08

@Amanda_kiony, wat was er eigenlijk al mis met haar ene tepel? Heb dat geloof ik helemaal gemist. Enorm balen dat het zo moest lopen. Vooral ook omdat het zo vroeg in het seizoen is dat er inderdaad geen pleegmoeders zijn, 2 maanden later had je een goede kans gehad. Je hebt een hele moeilijke beslissing moeten nemen, en niemand zal hier commentaar op geven. Je hebt gekozen voor een toekomst voor het veulen, en jezelf, je eigen emoties, weggecijferd om het veulen een eerlijke kans te geven.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:28

ik kan Neon hier volledig bijtreden Amanda_kiony! Knipoog

KootMiraDrum: Wat een buik! Haha! Maar wel een fantastisch mooie,die merrie is precies gemaakt om drachtig te zijn zeg!

Frenia: Oei,loslopend gevaar dus! Haha!
In elk geval veel beterschap hoor! Ach gut

Hollybollie: Groot gelijk dat je ze even apart laat,en bij een rustiger merrie zet.Hier worden ook voorzorgen genomen hoor!
Tegen dat Pretty moet veulenen,gaat haar driejarige zoon op training voor 6 weken,tegen dan zijn merrie en veulen terug sterk genoeg om hem op zn plaats te zetten.
Ook bij de shetlanders gaan de twee hengstjes voor onbepaalde tijd uit logeren bij mn oma.. Knipoog

Amandake; Gefeliciteerd met de behaalde mijlpalen!

Borderfan: SUPERSPANNEND! Hou ons maar op de hoogte! Knipoog

Mijn Pretty stevent af op de 280 dagen..gaat toch verschrikkelijk vlug hé?
Vera op 290 dagen zelfs;en Vicky,sjah die kan eigenlijk elk moment wel..
Ik kan niet wachten op dat waken hé,maar als het eens een week of drie begint te duren,zal ik vast gauw van idee veranderen Clown

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:16

Amandake: gefeli met je mijlpalen! Enn bedankt Knipoog

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:48

pretty schreef:
KootMiraDrum: Wat een buik! Haha! Maar wel een fantastisch mooie,die merrie is precies gemaakt om drachtig te zijn zeg!

Hahaha, prototype van een oermoeder he? Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:31

Huh had even wat gepost hier en het staat er niet. Maar goed dan nog maar eens.

Kan jullie voorlopig geen foto's tonen van mijn drachtige merrie. mijn digi is hoogstwaarschijnlijk niet meer te herstellen.

Je kan wel merken dat ze haar laatste maanden in gaat. Ze is veel sneller moe.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:43

@ petraaken ik had het wel gelezen want je had het ook over longeren,
Maar idd je berichie is weg.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:00

Maseike schreef:
@ petraaken ik had het wel gelezen want je had het ook over longeren,
Maar idd je berichie is weg.

huh waarom is het dan weg? Me snapt er even niets van. Verward

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:00

meld me ook weer even, heb het giga druk gehad en dus alleen gelezen Bloos
Cuba zit vandaag op 270 dagen en ik heb net even vlug weer wat pics gemaakt...
Gister wilde mevr niet werken en ging dus lekker in staking, ga het vandaag nog een keer proberen....

Nou de pics:
vooraanzicht links
Afbeelding

vooraanzicht rechts
Afbeelding

helemaal links
Afbeelding

helemaal rechts
Afbeelding

zijkant links
Afbeelding

zijkant rechts
Afbeelding

achteraanzicht Haha!
Afbeelding

onderaanzicht (tjee past er niet meer op Haha! )
Afbeelding

uiertje Koe
Afbeelding

zo staat ze dus 9 van de 10 keer te kijken:
Afbeelding

en toen wilde ze terug naar stal.....
Afbeelding

Ga vanavond even de buikomvang meten (vroeg n stalgenootje van me), ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 17:08

Iedereen krijgt het steeds drukker en steeds minder tijd om te reageren, zie ik.

@ CubaLibre: Mooi bescheiden buikje! Ze glimt wel, zeg. Wow!

@ KootMiraDum: Die merrie is toch wel zo onwijs mooi! Wat een plaatje, echt een mamma.

Hier een heleboel nieuws waar ik helaas nog weinig over kan zeggen. Wel kan ik melden dat Wild het nog steeds prima doet. Gister privéles op haar gehad en wow, ik was de hele avond in de wolken! Echt zo leuk! Verder gaat ze vanaf vandaag aan de merriebrok.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:34

stef schreef:
toch pauk, Honey was met haar 1e veulen ook absoluut niet dik...
Ik neem aan dat de merrie nog niet gescanned/opgevoeld is? Misschien alsnog doen? heb je iig wat zekerheid

Het is haar 3e of 4e veulen al (de volgende die er uitkomt dan he) Haha!
Merrie is gescand op 20 dagen.. Maar was mogelijk aan het afstoten..
Is op 34 dagen gescand en hij kon niets meer vinden..
Toch werd ze dikker.. In december opgevoeld door een beginner die niets voelde en niets wist maar wel kon beweren dat heel de baarmoeder vol zat met cystes ( Das toch heel knap binnen een aantal maanden) Ze werd daarna nog steeds dikker maar staat nu zeg maar "stil" En is niet dik genoeg voor dr laatst 100 dagen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:40

kan toch wel hoor, wij hadden een merrie waar ze in 1e instantie dachten dat er 2 op zaten, toen bleek het 1 vruchtje en een cyste te zijn....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:01

ben ik weer...jesus ik voel me belabberd Verdrietig kom net van bij de paarden, voer klaargezet en ben doodop...
maar ik moest en zou dat voer klaarzetten, want ik vertrouw niemand Nagelbijten / Gniffelen
niet tot bij de paarden zelf geweest, zelfs daar de fut niet voor, maar ben wel even op de voerbakken (waar de zakken inzitten) geklommen om over de wand heen Angel te begluren Haha!
dat doe ik wel vaker Knipoog en dus merkte ik toch op dat haar achterhand scherper komt te staan, dus dat de spieren behoorlijk slapper beginnen worden. Normaal heeft ze zo'n ronde volle kont, nu wordt die hoekig.

amanda: Ach gut ik bedoelde mijn vraagjes echt niet kwaad hoor en ik heb zéker geen commentaar op je beslissing want ik zou waarschijnlijk hetzelfde besloten hebben. Wat een geluk dat er een gezin is dat het veulen wilt opnemen!!!

pauk: nog altijd geen échte zekerheid dus Ach gut heb je nog recente foto's?

cubalibre: bescheiden buikje maar wat een opgezwollen uiertje al voor 270 dagen Wow!

mira is echt zo'n typische oermoeder!

zo, nu kruip ik weer languit op de sofa onder een dik fleecedeken Dromen
wel grappig eigenlijk, schrijven gaat nog vlot dus kunnen jullie niet horen dat ik eigenlijk geen stem meer heb Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:16

@Jennyk, succes morgen!
@Dreeke, Vinga groeit al lekker Ja
@Mazzel-meid, ze lijkt me toch dik genoeg om drachtig te zijn...
@borderdan, das zeker een dikke buik Haha!
@KootMiraDrum, buik_op_pootjes in wording Haha!
@Pauk, ik zou gewoon nog eens een ervaren DA laten opvoelen. Vind het eigenlijk een schande dat de DA het niet goed kan voelen, wat moet zo'n DA bij een paard met koliek als ie niet eens met een paar maanden kan voelen of er een veulen in zit?
Kan het me voorstellen dat een DA er op 18 dagen moeite mee heeft om te voelen of een merrie drachtig is maar na een paar maanden? Dan mag hij toch echt weer even terug naar school...
@Nicole288, gaat ook al opschieten met de merries Lachen
@Hollybollie, vaak verandert de rangorde flink als een merrie een veulen krijgt. In de meeste gevallen staat de merrie dan meteen boven de merries die geen veulen hebben Lachen
Moedergevoelens lossen dat prima op Knipoog
Ik heb slechts 1x meegemaakt dat een merrie (1e veulen) na een week bij de rest ging en dat ze zich liet wegjagen bij haar veulen. Weekje weer apart gezet en daarna totaal geen problemen meer...
@Frenia, beterschap!
@Amanda_kiony, lijkt me een goede beslissing! Sterkte met alles...
@Amandakè, jouw merries schieten ook al lekker op Lachen
@Pretty, leuk he dat waken? Al moet ik zeggen dat het bij veel merries ook wel erg vermoeiend kan worden hoor...
@petraaken, snel een nieuwe digi kopen dan! Knipoog
@CubaLibre, ziet er goed uit hoor Ja
@Djesseka, fijn dat de les zo goed ging Lachen
@Frenia, Angel wordt bijna spannend Haha!

Zo, helemaal bijgelezen Haha!
Ik ben vandaag lekker druk geweest in de hoop op deze manier wat sneller over m'n jetlag heen te zijn. Voelt nog niet aan dat het werkt Clown
Vanmorgen heb ik 3 stallen helemaal gestript en opnieuw gevuld met vlas en vanmiddag de 3 andere drachtige merries binnen gehaald.
Ook de cams even schoongemaakt dus mijn eigen merries zijn nu allemaal online Haha!
Van het weekend maar eens kijken om de cam bij de mini merries op te hangen en er moet nog even een nieuwe buitencam opgehangen worden.
Helaas zijn de weilanden bij huis onverwacht zo nat en kapot gelopen dat ik besloten heb om de weides nu eerst een paar weken rust te geven en straks op m'n gemak klaar te maken en te laten groeien tot de veulens er zijn. De merries gaan dus de komende tijd overdag in de bak.
Is ook maar voor een paar weekjes dus dat moet dan maar...
Voor Samson is het weer even wennen dat hij alleen staat. Ieder jaar staat hij een paar weken alleen (kan wel buurpony's zien) en ik denk dat ik hem straks in het voorjaar met Macy en veulen samen zet. Macy is de enige die ik wil laten dekken, de rest wordt verkocht.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:50

@ frenia Afbeelding beterschap!

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:18

Als ik de bescheiden buiken zie van jullie merries dan ben ik wel jaloers want mijn maiden-merrie die heeft me toch een dikke toeter Bloos (ik had foto's gemaakt vandaag maar nu ben ik mijn kabeltje weer eens kwijt).
De merrie van mijn schoonzusje is nu dikker (en niet drachtig maar ook niet gedekt) dan toen ze op d'r laatste dag zat voor de geboorte van d'r hengstveulen....

Vandaag heb ik mijn merrie lekker gepoetst en ze vond het zalig dat getut (terwijl het normaal geen tut-merrie is). Ze moet nog 32 dagen....het begint nu toch wel serieus te worden. Alle benodigdheden heb ik al op stal liggen (incl. 10 batterijen voor de camera Haha! ).

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:46

@ Stef.. Het kan inderdaad.. maar ik vind de vergelijking met vorig jaar veel te groot..
@ Frenia.. Ik zal morgen even foto's proberen te maken
@ MarijeR.. Ik wil nog wel een bloedonderzoek laten doen, daar kan weinig fout bij gaan.. Maar aan de andere kant. Het verschil is zo groot, is het dan geen weggegooid geld.. Ze gaat zowiezo begin april naar de hengst, daar kan ze eventueel onderzocht door hun dierenarts (waar ik wel alle vertrouwen in heb.. die heeft al vaker wat dingen bij mijn paarden gedaan)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:47

MarijR: bedankt! De laatste cam is wel errug donker Clown zie helemaal niets Haha!
Cuba: zooo ziet er goed uit zeg, mooi uier ook al, toch vrij vroeg? Bloos

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:58

@Pauk, mijn DA heeft een aantal jaar geleden ook eens getwijfeld bij een merrie die een maand of 3 drachtig zou zijn. Maar omdat hij er nog niet heel veel ervaring mee had, liet hij de volgende dag een collega komen en kwam hij zelf ook mee. De andere DA kon duidelijk voelen dat er wel een veulen in zat en ik hoefde voor die 2 visites en het opvoelen en scannen dan ook niets te betalen. Hij had er zelf te weinig ervaring voor en zag het ook als een leermoment voor hemzelf. Dan vind ik dat een DA het netjes oplost...

@Jennyk, ik denk dat de buitencam voorbij kwam, daar is het nu donker Knipoog
Op de 2e cam wisselen een aantal merries en de buitencam steeds. Overdag kan je daar de hengst zien lopen.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:20

Dat vind ik inderdaad netjes opgelost.. Maar Paulien was begin juli gedekt voor het laatst en in december opgevoeld.. een goede 5 maanden.. dan is het toch niet zo moeilijk meer?