[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:03

Die gaat zeker al lekker door! :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:09

Ik zit in dubio, wie helpt me eruit? Ik ga mijn merrie onder de camera zetten sowieso, maar zal ik ook een birth alarm installeren of enkel op zicht? Bij de vorige veulens (andere merrie) heb ik enkel de camera gebruikt maar ja, andere merrie, eerste veulen hier...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:27

LaDonna ik heb camera, PH strips en een birthalarm aan het halster. Better safe than sorry

Amhorses daar komt al veel haar af zeg! Lente in zicht *\o/* Ze vult mooi door. En heeft ook al mooie punt billen :j Ja het lijkt wel wat mok-achtig. Heb het been geschoten (behalve sok) , spoel het af en droog het been. Het is gelukkig niet meer warm. Papa to be is zo knap <3 Ik zei het al tegen je maar hij wordt nu echt volwassen :j

Claudia jeetje wat is Elonia groot zeg. 170 :wow: Wou je graag wat maat of liever wat kleiner?
Oh ja, 4 nog maar. Ja niks aan! Al dat water ben ik nu wel klaar mee. Het zou wel beter worden inderdaad maar zie nu ook alweer 3 dagen regen staan..

Claucarlien spannend voor Chess! En spannend dat ze beide wat veranderen in gedrag. Zul je zien. 2 veulens in één nacht :D

Cynthia echt een groot verschil. Ze ziet er ook veel gezonder uit. Wat fijn dat je het zo hebt weten op te lossen met ander voer :j
Heb je nog niet de bokt brigade over je heen gehad hoe sneu het wel niet is om elk jaar te dekken? Ik krijg wel vaker een sneer in die trend. Zilver krijgt nu de 4e op rij. Ik ben hierna van plan nog 2 veulens te fokken en daarna eerst lekker rijden.

Imani_abby tijdje niet gezien! Fijn dat je je beter voeld nu! Wat een super leuk veulen is het toch <3

Phileine laten we duimen op enkele weken mooi weer... mag wel eens :j Wat ziet je merrie er mooi uit

Knolselder leuk fokdoel!
Hier als fokdoel vooral gezonde paarden (blijven friezen met inteelt en dergelijke.. ) met geweldige karakters te fokken. Die tevens goed kunnen bewegen

Seven spannend!! Hoe lijkt het nu? Kan inderdaad voller maar hoeft niet perse

Nieky1993 jeetje wat veel fokmerries! Kan dat wat uit qua houden en verkoop veulens? Jammer dat nog geen enkele merrie het spannend maakt hihi. Hoe gaat het zonder deken?

Luna2006 ja tis toch niet best... de modder is sinds november niet meer weg geweest...
Dat is best een mooi aantal nakomelingen! Nu lekker genieten van z'n pensioen.

Xritt ben benieuwd of de dierenarts wat vind. Als ze (veel?) te dik is kan dit zeker ook meespelen :j

Wij genieten eindelijk weer eens van de zon! <3 {:}
Afbeelding
Afbeelding

Edit.
Waar blijven de veulens trouwens >;) Zoveel veilig. En geen baby te bekennen ~~}>
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 27-02-24 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:38

Wauw de lijst van veilige merries wordt wel echt steeds langer, heel spannend :D ik hoop steeds als ik het topic open dat er weer een veulentje geboren is.

Hier maakt de merrie weer stappen met haar uier.. verder weinig nieuws. Heb het heel erg druk met werk dus ik lees wel mee maar kan niet zo goed uitgebreide berichten plaatsen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:13

Hier ook camera. En halster/singel alarm of magneet alarm. En vaak ook 24 7 waken :+

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:10

AM_Horses Wild Thing kan het wel waarderen aan haar blik te zien <3 Leuk en spannend, ze zit mooi in haar vel.

Kabayo Mooie foto’s weer van je glimworm. Héérlijk hè, dit weer {:}

Ik hou het zelf enkel bij de camera.

Wij genieten ook van dit zalige weer.

Klein beetje zon en het geluid van een kotsende kat = de ideale ingrediënten voor een goede standfoto :D
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:22

LaDonna75 schreef:
Ik zit in dubio, wie helpt me eruit? Ik ga mijn merrie onder de camera zetten sowieso, maar zal ik ook een birth alarm installeren of enkel op zicht? Bij de vorige veulens (andere merrie) heb ik enkel de camera gebruikt maar ja, andere merrie, eerste veulen hier...

Zit met hetzelfde. Twijfel nog. Heb wel al 2 mensen die willen mee willen waken dus dat is fijn. En ik mag iemand bellen als ik denk dat het veulen komt en als die tijd heeft komt die. Dus dat is ook wel een fijne gedachte.

Voor degene die het birthalarm aan het halster hebben. Hebben jullie dan een safetyhalster om? Want normaal heb ik geen halster om op stal.

Kabayo heerlijk glimmen in het zonnetje. Ze ziet er super uit.
Ja ik zit ook op de veulens te wachten! Ik zag wel in mijn topic van One Million nakomelingen dat er weer een veulentje is geboren dus dat is wel leuk.
Maar zou hier ook wel wat meer veulen spam willen zien.

SophievdV heel herkenbaar. Ik zit ook elke keer te kijken of er veulenspam is. We moeten toch nog even geduld hebben!
Ben benieuwd wie er als eerst gaat bevallen van de veilige lijst. Over 15 dagen mogen wij er ook op!

Phileine83 ze ziet er super uit en glimworm. Ik moest wel lachen om je kotsende kat ook al zal dat niet lekker klinken.

Seven fijn dat jouw merrie nu ook op de veilige lijst staat.

Nieky1993 dat zijn mega veel paarden die je hebt. Dan snap ik wel dat jij het druk hebt. Petje af!

Iemand had gevraagd of ik plek had voor een ruin maar weet niet of wel verstandig is om in de laatste maand die stress te geven van een nieuw paard in de groep. Dus ik neig naar nee. Maar wie weet ben ik wel te voorzichtig.. Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door kiko op 27-02-24 14:34, in het totaal 3 keer bewerkt

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:28

hier gekozen voor camera 2 kanten van de stal, birth alarm aan het halster en ook ph strips. verder meerdere mensen die mee willen waken en zowel mensen met kennis die ik gelijk kan bellen als het veulenen begint als aantal dierenartsen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:33

Hier doet het niet veel nieuws wel harsjes nog steeds
Wel minder gevuld en ze lijkt nu een heel stuk rustiger en veulen zit flink ver naar achteren te trappelen *\o/*
Afbeelding

Luna
Wat fijn dat red bij jullie op pensioen kan

Knolselder
Dat lijkt me een goed fokdoel, wel lastig heb je het perfecte paardje al gefokt?

Muronia
Prachtig is je jonkie wat al een paard :j

Claucarlien
Jeej ook een harsje *\o/*

Kabayo
Ja je weet het nooit bij een maiden
Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen

Cioccolato
Ik had altijd een halster of singel alarm maar deze merrie vind dat niet fijn dus we waken met camera en ze staat aan huis dus dat scheelt ook weer
Onze camera registreerd en meld meer beweging dan normaal zogezegd dus dan krijg ik ook een melding.

Phileine
Knapperd is het

Moet ik deze zelf updaten ?

Lijst veilige merries
Anders is dit die van mij :Y)
Seven- Fiona- 321 dagen

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 15:19

Ik heb PH strips en Camera, bij twijfel ga ik niet meer van stal.
Maar inmiddels ken ik m'n merries wel, ph daalt, melk drupt, melk spuit eruit, liggen en veulen. Alles binnen 24u..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 15:23

Ik had het halsteralarm idd aan een veiligheidshalster met zo’n klittenbandje. Zodat het halster in theorie ook af kan als ze vast komen te zitten ofzo.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 15:23

@Seven: kan je ooit het perfecte paardje fokken? :=
Nee. Ik heb al veel ‘perfecte’ paardjes gefokt. Maar perfect aan mijn fokdoel nog niet denk ik. Ja, ik wil graag de kleur er ook inbrengen. Gezien er vaak alléén op kleur gefokt wordt, is het moeilijk om daar kwaliteit in te vinden. En dus moet je soms compromissen sluiten om zelf de kwaliteit er te gaan inbrengen. En dan neem je dus soms een stapje terug om hopelijk in de toekomst met de juiste combinaties stappen vooruit te kunnen nemen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 16:36

vorig jaar heb ik ook alle 3 gehad (birth alarm, ph en camera). Dit jaar wordt het denk ik ph en camera.
Alleen voor overdag op de wei zou birth alarm nog wel fijn zijn omdat er dan ook gewerkt moet worden en ik niet heel regelmatig op camera kan kijken.

Ofwel ik twijfel nog.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:17

Wij hebben een camera. Vorig jaar hadden we ook een birth alarm. Dat beviel me wel heel goed.

Perfecte paarden fokken.. kan dat überhaupt? Zou ik wel willen :D Wij hebben wel vaak gefokt wat we voor ogen hadden. Sportpaarden en een ggk KWPN dekhengst. Die laatste is natuurlijk ons paradepaardje. En dan nog met hem een Elite Sport merrie gefokt uit onze eigen merrie en nog een SubTop paard uit een merrie die we geleend hadden. Dat zijn wel de krenten in de pap.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 18:36

Knolselder
Nee denk ik niet maar ik bedoelde meer in jou ogen perfecte paardje dus en karakter en kleur en en :D
Ik vind de kleintjes soms echt ongelooflijk knap en super bewegen dus was wel benieuwd naar de voor jou perfecte pony :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:33

Edit
Dat zal zeker de droom zijn van veel fokkers Sophie :j

Dromen doe ik ook zeker en het perfecte paard hebben we zeker niet gefokt maar al wel trots dat eigenlijk elke nakomeling het tot nu toe goed doet :j

Het was eens zonnig vandaag dus maar eens een fotos van onze drachtige dame gemaakt <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:06

Seven schreef:
Knolselder
Nee denk ik niet maar ik bedoelde meer in jou ogen perfecte paardje dus en karakter en kleur en en :D
Ik vind de kleintjes soms echt ongelooflijk knap en super bewegen dus was wel benieuwd naar de voor jou perfecte pony :D

Mijn droom is een goedbewegend, verfijne silver grullo in de minimaat :=
Lief en mensgericht. Goed met kinderen.
Ik heb bijna alles in huis om dat te krijgen, maar fokken blijft gokken _O-

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:12

Gelukkig ben ik niet de enige die twijfelt over wel of niet een birth alarm.

Mooie foto’s Seven. Ze heeft een behoorlijke buik al.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:18

Ik ben terug van weggeweest. Heb op vakantie af en toe wel eens wat bij gelezen en zag dat er een knap veulentje geboren was. Proficiat nog.

Lijstje van veilige merries word idd al langer en langer. En een aantal die het spannend maken. Zeer benieuwd naar al die knappe veulens.

Vandaag ben ik nog niet bij Mira geraakt. Te veel last van een jetlag lol. Morgen nog een dagje thuis dan maar langs Mira gaan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:42

Klinkt als een droom inderdaad knolselder
Ja het blijft afwachten welke genen blijven plakken :D

Kiko
Dank je
Ja voor haar doen is ze heel rond. *\o/*
Ze is normaal zeer strak in model :D
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:49

ladonna: idd het is een toller :j

Bedankt voor de complimenten, ze is echt schattig <3

AM: wild thing verhaart idd flink!

seven: lekkere buik al en veilig!

cynthia: Fi zit mooi in het haar! Toch nog weer een date dit jaar voor haar, ik ben benieuwd met welke hengst!

muronia: leuk dat je een hengst hebt voor dit jaar, knapperd hoor!

kabayo: Zilver ziet er goed uit!

Het lijstje wordt al mooi lang!
Wij hebben ook camera en alarm.
Goldy is nu de 300 dagen gepasseerd, 301 dagen is ze nu drachtig. Nog een kleine 3 weken tot veilig!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:38

Seven een harsje *\o/* Spannend zeg benieuwd hoelang ze het rekt. Ik zet je merrie op de lijst erbij. Ik wou haar al erbij zetten maar wist de naam niet meer van je merrie :+ Normaal is het de bedoeling dat mensen mij een pb sturen als de merrie veilig is. Ik zal dat misschien bovenaan het lijstje erbij zetten voortaan. Je merrie is flink rond idd vergeleken met normaal *D

knolselderHopelijk mag je wens uitkomen en krijg je je mooie merrieveulen. Het is je van harte gegund. Leuk ook om je fokdoelen te lezen.

Phileine83 Je merrie is echt flink breed. Draagt ze puur naar beneden of ook naar opzij?

Imani_abby Klinkt idd als een heftige periode zo vlak na je operatie :(:) Wat een dotje is stella <3

cynthia82 ooh welke hengst heb je uitgezocht? 8-) Fi ziet er idd heel erg goed uit.

Muronia Ze hebben inderdaad wel eens vaker last van het veulen en tonen dan koliekerig. Alleen Daisy was echt op het punt dat ik dacht als het nu niet verbeterd moet de veearts komen. Liggen, staan, liggen, rollen, zweten en de diarree spoot eruit op een gegeven moment. Echt hele flinke krampen. Ik denk combi druk veulen en reactie op het hooi ( nieuw pak maar wel van dezelfde partij). Ben al lang blij dat de colosan hielp, dat is echt top spul.

Hoe groot denk je dat je merrie wordt? Ze toont echt mega idd.

Am_horse Gelukkig gaat het al iets beter. Maar ik snap idd dat je je geen gekke dingen kan permitteren nu. Heb je al een ruiter gevonden voor WD? Wild thing is een echt tonnetje van voren gezien :D Haar banden zijn ook al super los en de uier groeit ook goed *\o/*

Ladonna75 Wij waken puur met camera en ph strips.

kabayo Eigenlijk gaat de verkoop altijd wel vlot van de veulens. Tot nu toe blijven we niet zitten ermee. Maar ik ben ook heel actief op social media en daardoor verkopen de veulens makkelijk. En je krijgt veel mond aan mond reclame op een gegeven moment. Vorig jaar bv kocht iemand een veulen en niet veel later kocht haar stalgenoot ook eentje :+ In principe heb ik voor 4-5 veulens al een koper :j Voor sommige combinaties heb ik zelfs wachtlijsten :+ Idd jammer dat ze het niet spannend maken :+ Ik ben nu het ongeduldigst tijdens de dracht :') Helaas ging het niet zonder deken. Hij stond gisteren te rillen. Nu moet ik wel zeggen dat mijn ruin ook al 20j is en de nodige gezondheid problemen dus dat speelt ook mee.

Zilver geniet heerlijk in het zonnetje <3 Ze glimt super mooi.

Kiko Ik zou dat ook niet riskeren eerlijk gezegd :o Niet alleen voor de stress maar stel dat ze een verkeerde trap krijgt ofzo. Het risico zou mij te groot zijn.

jennyK Je kunt bijna aftellen dus. Hoe gaat het met de pees van Goldy?

hier zijn de merries nogal saai en gaan weinig vooruit met de uier :') Alleen loes gaat wat vlotter vooruit als de rest.
Fleur ( 332 dagen)
Afbeelding

Loes ( 326 dagen)
Afbeelding

Daisy ( 325 dagen)
Afbeelding

Amy ( 324 dagen)
Afbeelding

b]Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wilt[/b]
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Tinniie - Jade - 339 dagen
Cheytjuh - Fenyalenza - 335 dagen
Nieky1993 - Fleur - 332 dagen
Am_horse - Wild thing - 326 dagen
Nieky1993 - Loes - 326 dagen
Nieky1993 - Daisy - 325 dagen
Nieky1993 - Amy - 324 dagen
Claucarlien - Shivani - 323 dagen
Claucarlien - Chess - 323 dagen
Cookie2222 - Brown beauty - 322 dagen
Seven - Fiona - 321 dagen
Luna2006 - Meesje - 318 dagen
Knolselder - Quinn - 310 dagen
Luna2006 - Kato - 307 dagen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:45

O sorry nieky ik twijfelde al hoe het 2 jaar terug ook nog maar was :o
Bedankt dat je d'r er bij hebt gezet

Wat een verschil in uiers heb jij zeg je zou zeggen dat Amy en fleur minder ver heen zijn dan de rest :D

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:18

Kiko Als ik het zelf voor het zeggen zou hebben, zou ik ook zeker nee zeggen.
Wat een mijlpaal hè, dat ze over 15 dagen al op de veilige lijst mag *\o/*

Seven Wát een mooie foto’s zeg. Prachtige sfeer!

Nieky1993 In de breedte zie je het ook wel fijn schommelen in beweging, maar ik denk voornamelijk naar beneden.

Kun je het zo een beetje zien?
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jouw merries van plan zijn, hoelang het saai blijft :o
Wel fijn zeg, dat je ze makkelijk verkoopt. Doen jullie goed *D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:44

Dank je phileine

Lekker helder beeld heb je zo :j