Wij hebben onverwacht ook nog een gastmerrie erbij dit jaar. Hopelijk wordt ze snel hengstig maar tot nu toe nog geen interesse in de hengst.
Vroege veulens heb ik niet zo'n probleem mee. 3 jaar geleden tijdens de koudste week van het jaar een veulen. warmtelamp op en een dik pak stro. Buiten met een dekentje om en ging perfect. Is nu alweer een stevige 3.5 jarige die augustus mee mag naar keuring voor stamboekopname
Verder tellen we hier rustig verder: Bibi 145 dagen; Sun 116 dagen; Maylinn; 43 dagen en Kato 19 dagen
De moeder schuilt zelf vrij snel, dus die zal haar veulen wel meenemen naar schuilstal verwacht ik.
Wat was de aftel app??
Wpaard
Geplaatst: 29-07-21 14:19
Ik heb de filliumapp, erg handig.
superpony
Geplaatst: 29-07-21 14:55
Wpaard schreef:
Ik heb de filliumapp, erg handig.
Ik ga kijken.........Thanx
Cynthia82
Geplaatst: 29-07-21 15:21
Ik was vanmorgen een bijleespost aan het maken, maar toen klikte ik heel handig alles weg En om nou helemaal opnieuw te beginnen... Ik weet nog de verliefde foto's van AM: superschattig! En dat White Dream jarig is geweest: Gefeliciteerd!! En Eretria wil ik sterkte wensen!
Zo en nu verder bij pagina 175: XiiaaooNaa welkom! Daar komt vast een knap verdund veulentje uit!
Gefeliciteerd Hennos! Van welke hengst is ze drachtig?
Myrthe drachtige merries mogen wel Metacam, dat heb ik al zo vaak gedaan. Op de verpakking staat dat het niet mag, omdat het officieel niet getest is op drachtige paarden, maar het wordt veel gedaan en kan absoluut geen kwaad.
Gefeliciteerd Luna!
Charisma, welkom en gefeliciteerd!
Melissa1996, gefeliciteerd!
Miekies0710, gefeliciteerd met het kloppende hartje!
Floripori, fijn dat alles nog goed is!
Pradadaan, ik duim zo hard voor jou!
Mijn voorkeur ligt bij een (half) april veulen. Dan kunnen ze lekker 1 mei het land op (ik wil ze pas 24/7 de wei op als het veulen minimaal 2 weken is). Dit jaar had ik mijn vroegste veulen (27 maart) en ook voor het eerst een ingevallen merrie. Ik vind gras en lekker zo veel mogelijk buiten lopen erg belangrijk voor merrie met veulen. Veel later wil ik ze ook niet, omdat ik ze het liefst begin/half oktober afspeen zodat mijn merrie nog een paar weken 24/7 buiten kan lopen om zo veel mogelijk een uierontsteking te voorkomen. En mijn voorkeur gaat uit naar afspenen op 5/6 maanden. Deze keer speen ik zelfs af op bijna 7 maanden.
Hier ook veengrond en wei op een dijk, maar die wei is prima te doen nu. Beneden wat nat, maar zeker niet zo nat dat ze het kapot lopen. Met deze temperaturen droogt alles snel genoeg.
Idris loopt weer bijna helemaal goed. Alleen in draf zie ik soms nog iets (maar toen hij echt last had, draafde hij helemaal niet) en als hij naar beneden loopt. De smid heeft niets kunnen vinden, dus het is waarschijnlijk groeipijn geweest.
En Fi is alweer de twee maanden gepasseerd (65 dagen nu)
Ik wil met die Filiumapp graag Gebeurtenissen eruit gooien, zoals die rhino vaccinaties. Maar dat kan niet of wel? En ik wil mijn paarden in een andere volgorde. Maar dat lukt me ook niet.
Ik heb al een tijdje niet gereageerd, wel trouw elke dag met jullie mee gelezen. Gefeliciteerd aan iedereen die mooi een drachtige merrie heeft. Ik leef mee met iedereen die nog op het wachtbankje zit of waarbij het niet gaat lukken.
Hier een merrie die na de eerste keer insemineren niet heeft gepakt en daarna niet meer goed hengstig werd. Ze reageerde niet op hengstig spuiten en uit zichzelf kwam ze wel met een ei, maar geen hengstige baarmoeder. Als laatste optie haar naar de hengstenhouder zelf gebracht, in de hoop dat wat mooie mannen in de omgeving haar goed zouden doen. Uiteindelijk is ze na een aantal weken uit logeren en een knappe hengst als buurman toch nog zelf hengstig geworden en geïnsemineerd. We kunnen nu rond 9 augustus kijken of het gepakt heeft. Ik ga er maar vanuit dat het weer niet is gelukt, het valt deze keer wel tegen... Twee jaar terug was ze gelijk in 1x drachtig.
Dus als er nog een plekje vrij is op het wachtbankje kom ik er ook nog even bij. Ik zie dat er meer op 9 augustus gaan scannen, wordt een spannende dag!
Voor het weer hoef je het niet te laten, vroeg of laat.... Wat een nattigheid hebben we gehad. Ik heb die van mij elke dag ook buiten gehad. In het begin wat korter en met slecht weer een dekentje op. Maar nu gewoon 24/7 buiten. Worden ze groot en sterk van
Luna. Hopen dat de gastmerrie de hengst snel leuk gaat vinden. Al 145 dagen bijna op de helft
Cynthia. Fijn dat Idris een stuk beter loopt. 2 maanden alweer time flies
Mirjamalvaro. Gefeliciteerd nu de laatste nog.
Liv. Hopelijk is het nu gelukt. Duimen draaien
Heel wat merries die de 9e gescand worden. Super spannend
Superpony. Als aftel app heb ik days counter. Zowel optellen als aftellen
Nog drie dagen, dan de scan van Wild Thing. Ben zo benieuwd....
Cynthia, hier wel een plasje op onze zwakke plek die in aug wordt aangepakt, maar weitjes zijn droog. Net als de rest gelukkig. Terwijl er de afgelopen dagen toch echt stevige buien waren.
In principe zullen we heel laat tot "niet echt" afspenen, maar ligt aan een aantal dingen en is niet te voorspellen. Eventueel wordt de merrie wel weer gedekt, maar niet gelijk.
AM, die ziet er mooi uit. Ik moet nog kijken, maar dank je wel!
Ik moet echt een app hebben, want mensen vragen op hoeveel dagen ze zit en ik hou het echt niet bij. Ik hou zelf niet zoveel vast aan een anatal dagen. Ergens eind April, begin Mei zie ik het wel. Maar heb geen datum vastgesteld voor mezelf.
9 Augustus is een drukke dag. Ben benieuwd, ik zal duimen.