[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:09

Afbeelding

Jill vandaag geschoren, arme dier zweet zich te pletter met n half uurtje werken....

Dus mn creatieve ik weer eens uit de kast getrokken :D

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:49

De appaloosa is sowieso voor de verkoop en de Zirocco Blue ook. De Fries en dressuur veulens houden we denk ik aan, afhankelijk van geslacht en dergelijke. Ik zou graag merries hebben van de dressuurders om aan te houden, maar als we daaruit 6 merries krijgen zal daarvan ook wat verkocht moeten worden..

stephanie141

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:17

CubaLibre schreef:
[ [url=m/PLIO4r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jill vandaag geschoren, arme dier zweet zich te pletter met n half uurtje werken....

Super leuk gedaan

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:25

CubaLibre schreef:
[ [url=m/PLIO4r.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw! hoe krijg je dat zo ontzettend netjes zeg :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:39

Thanks!

Gewoon n sjabloon maken, op dr kont plakken met ducktape, zo goed als kan de grote stukken uitscheren en daarna sjabloon verwijderen en alles netjes afwerken....

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:40

Ik vind het knap! had er denk ik geen geduld voor gehad

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:42

CL dat wil ik ooooook!! Super cute!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:46

Candalisa: ik heb het sjabloon liggen (zelf gemaakt ;) ). Toen Jill dragend was van Gentle heb ik deze ook al eens gebruikt alleen die was n stuk kleiner :D

En knap.... iets met heel veel geduld en heel veel ervaring met figuren scheren denk ik :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:22

Super leuk gedaan CL! Respect voor je geduld hahah.

Hier blijft het veulen sowieso, tenzij het echt een dooie is, maar dat al wel niet. :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:46

Hier gaan ze waarschijnlijk alle 3 weg. Tenzij ik tich nog serieus verder wil in de miniatuurpaarden, maar ik denk niet dat het er nog in zit.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:48

CL wat ontzettend knap gedaan zeg.

Hier blijft het veulen ook ongeacht geslacht. Of het veulen moet uiteindelijk veel te klein voor mij blijven dan houd het op maar normaal gesproken blijft het veulen.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:02

Jill is heel strak geschoren JL! Ik vrees dat mijn kwpner gewoon met een paar strepen de winter in moet!

Hier mag het veulentje ook blijven. Vrees dat ik anders ruzie krijg met mijn dochter want in haar ogen is het haar pony!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:11

Ik denk dat ze hier beide verkocht worden, vilexa krijgt tot mijn verdriet weer een hengst en van Florida heb ik er dit jaar een aangehouden

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:25

:wave: Ik heb jullie een beetje verwaarloosd de laatste weken. :o Welkom aan alle nieuwe meepraters!

Mooi gedaan CL! Ik waag me maar niet aan patroontjes. :')

Mijn veulen blijft ook. Moet nog wel even nadenken over een opgroeiplekje. Voor een merrieveulen heb ik wel een idee, mocht het een hengstveulen zijn dan moet ik even gaan rondbellen maar dat komt wel goed.

Sæunn zit vandaag op 150 dagen. Ik dacht dat ze nog niet zo groeide, maar toch wel!

Afbeelding

Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 00:16

Ik zie heel veel buikjes ineens groeien, leuk!!

En ik zag een gaaf scheerpatroon bij CL :D Die van mij staat de weide te versieren, dus die mag mooi een teddybeertje worden :P

Myrthe zit vandaag al op 155 dagen, ze trekt af en toe eens een sprintje door de wei maar het ziet er echt niet meer uit. Ze is toch best al flink voor het aantal dagen dracht vind ik. We gaan ook rustig aan bijna naar de helft van de dracht.

Hier zal het veulen een blijvertje zijn, deze hebben we echt voor onszelf gefokt. Als we haar aankomend jaar laten dekken is dat veulen wellicht wel voor de verkoop, maar dat is afhankelijk van de situatie.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:02

Wat leuk om hier alle beginnende buikjes te zien!

Een paar weken geleden heb ik nog een keer een slijmmonster laten doen bij mijn merrie vanwege de E-coli bacterie. Ze had nu nog een klein beetje E-coli en er is een streptokokken bacterie 'bij gekomen'. En dan weet de VA leuk te melden: ja de E-coli heeft die streptokokken onderdrukt, ik dacht al dat het eronder zou zitten. We zijn een beetje achter de feiten aangelopen........En bedankt, had me dan die laatste keer niet laten dekken pffff. Ze is dus nu een aantal keren gespoeld en ik heb haar behandeld met homeopatische druppels.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:43

Hier mag het veulen sowieso blijven, hoop een toekomstig sportpaard voor mezelf te fokken. Mijn moeder zou het meest blij zijn met een merrie, maar vind zelf een hengst ook prima. Vind ruinen vaak net iets fijner om mee te werken.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:05

Eef_Bam schreef:
Hier mag het veulen sowieso blijven, hoop een toekomstig sportpaard voor mezelf te fokken. Mijn moeder zou het meest blij zijn met een merrie, maar vind zelf een hengst ook prima. Vind ruinen vaak net iets fijner om mee te werken.

Dat is hier idd ook het doel leuk sportpaard voor mezelf. Die van dit jaar hou ik ook. Die is enorm groot dus als die van volgend jaar wat kleiner is kan het best zo zijn dat ik over dik 4 jaar twee heb om zadelmak te maken.

Afbeelding
De obelisk van dit jaar. Is pas 5 maand oud. :=

Ik ben zelf maar 1,62, maar op een of andere manier stuit ik steeds op grote paarden. Mijn huidige merrie is 1,70 en ruin 1,73. :+
Daarvoor wel 3 kleinere gehad: 1,60 1,63 en 1,67.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:40

Hier gisteren een krampkoliek gehad. Dierenarts zei wel dat de dracht nog altijd goed ging maar was toch wel spannend.

Hier ook eentje om te houden en in de sport te gaan daarna :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:47

ik heb er een met dreigende uierontsteking, zolang ze geen koortr heeft, moest ik het van de da nog even aankijken, maar ze voelt zich niet fijn

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:07

ow Laurie en Fokfanaat, dat is niet fijn. beterschap voor jullie paardjes!!

Mooie dikke buikjes komen al weer voorbij, fijn dat het zo goed gaat!

Smarti groeit ook lekker, maar ik weet niet of het veulenspek of 'gewoon' welshvet is :) .. ze is nu pas 105 dagen onderweg. Ze wordt af en toe door een bijrijdster gereden en mijn kindjes hobbelen er ook af en toe op, niet heel intensief dus. Ze krijgt 2 handjes muesli en 2x een grote armvol hooi, en verder staat ze overdag op een schrale wei.
Veulen mag blijven, ongeacht hengst of merrie. Ik heb wel een voorkeur voor hengst aangezien Elliot (2017 veulen) eind volgend jaar naar huis komt, dan kunnen ze mooi samen :)

Noisy, veel sterkte voor Rudi!! hoop dat hij gauw opknapt.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:52

Is je merrie nu wel drachtig dan Barb? (weet niet of ik dat ergens gemist heb) Of is dat juist niet gelukt vanwege de E-coli?
Dat is schrikken Laurie, gelukkig weer rustig nu?

Is dat dan een merrie met veulen aan de voet fokfanaat (of net gespeend)? Of kunnen ze ook "zomaar" uierontsteking krijgen? Sneu als ze zich daardoor niet prettig voelt, lijkt me ook erg pijnlijk.

Mijn veulen blijft alleen als het een merrie is. Wil een opvolgster in mijn foklijntje, merrie is nu bijna 21 jaar en heeft mij alleen maar hengstveulens gegevens.
Heb dit "probleem" nu op een andere manier opgelost, ik kreeg haar enige merrie-nakomeling (nu voor de tweede keer) aangeboden vorige week en heb die maar gekocht. Zo'n kans krijg ik vast niet een derde keer. Ben ik nu in ieder geval zeker van voortzetting (mits deze drachtig raakt natuurlijk, maar heeft al een paar veulens gehad dus hoop dat dat gaat lukken).
En daar wordt het dan ook hopen op een merrieveulen, maar dat wordt dan voor 2020.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:55

Gelukkig is ze weer oke. Gisteren rond 18u dierenarts geweest, mijn moeder is er dan nog 2 uur bijgebleven en dan at ze alweer een klein beetje krachtvoer. Ik ben rond 22u nog eens teruggereden en dan was ze aan haar hooi bezig. Dus dat was heel mooi :) Ook krachtvoer was dan vlot naar binnen gegaan.
Vanmorgen berichtje van de stalhouder dat ze ook weer vlot at, gelukkig! 2 jaar geleden al eentje aan koliek moeten afgeven, dus nu reageren we altijd heel snel.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:01

Hmm. Spannende dingen hoor..

Ik fok ook voor mezelf, of in ieder geval mogen ze de eerste 4 jaar blijven. Maak ik ze zelf zadelmak (als het verantwoord is) en daarna gaan ze de verkoop in. Of ik hou ze aan, als ze het erg fijn doen. Maar ik heb geen ambitie om hoog in de sport te komen, vind met jong spul werken veel leuker!
Hengst of merrie maakt niet uit, voorkeur ligt bij een merrie. Maar een hengst is ook meer dan welkom. Wel ruin ik ze vroeg en blijven ze in gemengde kudde staan qua geslacht en leeftijd.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:18

Net gespeend busymissy