[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:12

Lovelyn, ben erg benieuwd waar je stage loopt?

achterstang er altijd inlaten anders is de trailer uit verband en is het strafbaar

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:17

Zou mooi zijn als je een merrie kunt vinden Kabayo! Misschien iemand die een merrie heeft met een blessure? Of zelf niet meer fokt vanwege overschot en de merrie toch maar leeg staat? Alleen moet maar net passen natuurlijk!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:30

Toch ben ik wel benieuwd wat ze hier dan nog voor vragen.. Denk dat dat geen leuk kostenplaatje is.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:35

Ja ik denk ik ook. Wellicht een particulier ofzo die dat zou willen? Dat is vast goedkoper.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:36

Faline schreef:
Ja ik denk ik ook. Wellicht een particulier ofzo die dat zou willen? Dat is vast goedkoper.

Dacht ik zelf ook aan.
Bij iemand die graag een veulentje bij de merrie wil maar dat niet kan betalen.

Heb geen zin om er te veel geld aan uit te geven

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:37

Heb je niemand in je buurt kabayo waar je een merrie van mag lenen? Kan je sowieso niet helpen aan een pony merrie. Heb alleen of mini of kwpn :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:39

Ja misschien een oproepje op fb/mp zoiets? Of binnen je vrienden en kennissen kring eens rondvragen. Anders wordt het inderdaad een dure grap denk ik.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:41

Ik vind het alleen zo raar om nu een draagmerrie te zoeken nu lady net een paar dagen overleden is :o maarja het dekseizoen is wel begonnen..

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:43

nou kom zonet op stal en mevrouw blijkt bijna de hele middag in stal te hebben gestaan nou ja eigenlijk de hele dag.. wat ze nooit doet anders staat ze altijd buiten en de uier is ineens een stuk vollerAfbeelding
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:43

Kabayo: Hoop voor jou dat je iemand vindt! En ik weet zeker dat Lady je dat met heel haar hart gunt!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:44

Ja klopt het dekseizoen is inderdaad wel precies begonnen. Het zal sowieso raar voelen, maar je moet maar zo denken, als het lukt heb je weer iets moois om naar uit te kijken. Uiteraard ook wel weer spannend.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:47

Er is iemand hier op bokt die draagmoeders heeft en aanbiedt. FlyAway is zijn boktnaam, bedrijf heet HippoSupport.

Lovelife2022

Kabayo schreef:
Ik vind het alleen zo raar om nu een draagmerrie te zoeken nu lady net een paar dagen overleden is :o maarja het dekseizoen is wel begonnen..

is er geen vriendin of kennis die een merrie heeft? dat is waarschijnlijk en dichtbij en vertrouwd

Kabayo

silvana1984 schreef:
Kabayo schreef:

is er geen vriendin of kennis die een merrie heeft? dat is waarschijnlijk en dichtbij en vertrouwd

Ik zal even kijken! Veel kennissen hebben paarden..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:00

Kabayo,
Je zou misschien ook fokkers kunnen benaderen met goede fokmerries en een van die merries laten insemineren. Ik neem aan dat fokkers vaak een bepaald richtbedrag hebben wat ze per veulen verdienen. Dan zou je een prijs af kunnen spreken excl dekgeld?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:09

Manda schreef:
Onee Diana wat erg!!! Sterkte!! Was het een moeilijke bevalling? Jullie hebben alles gedaan wat kon, meer kon je niet doen, soms is het gewoon zo ontzettend oneerlijk hoe dingen gaan ;(

Kelly wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan. Mijn merrie is nu bijna een week klaar met de metacam en regumate en moet nu nog een paar dagen antibiotica (die zak is ongeveer voor 2 weken). De eerste dagen zag ik nog wel vocht hangen maar nu al een aantal dagen gelukkig niet meer.
Ik had het al eens gevraagd maar ben nog steeds benieuwd, wat was bij jou merrie de gemeten waarde bij de placenta? (bij mijne was dat 7,8 en grens op reële verdenking placenta ontsteking bij haar termijn van de dracht was 8 dus bij mij was het net een grensgeval en ook niet zeker dus)

Oh sorry ik ben echt blind :') CTUP was 13mm en mocht 10mm zijn, en er zaten puntjes in het vruchtwater. Hier een foto er van, er staat nog iets maar geen idee wat :+

Afbeelding

Delphi ontploft bijna..

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:20

Moest dit even delen. Net even stiekem gefilmd, want als ze mij zien doen ze het natuurlijk niet meer. De dames en hun hormoontjes :')
(Kwaliteit even omhoog zetten)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:23

Kabayo.... Lekker blijven posten hoor, volgens mij ben je niemand tot last. W.b.t je dekking zou ik inderdaad eens polsen bij vrienden en kennissen die een merrie hebben of die wat kunnen betekenen.

Aniek....No gefeliciteerd met je hengstje!

Kelly....Hoop dat de medicijnen aanslaan bij Delphi, ze ziet er goed uit!

Verder geloof ik een hoop die op het end zitten of overtijd, succes met waken!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:36

Kabayo, zelf zou ik er geen moeite mee hebben met zoiets mits duidelijke afspraken.
Maar ja, ik heb niet echt een sportpony, haha.

Faline, filmpje wil hier niet helaas.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:42

Kabayo ik heb 12 jaar terug mijn merrie haar buik verleased. Merrie bleef gewoon bij mij.
Ik had terug de kans om dit te doen en kreeg er nu 3x zoveel voor maar mijn merrie is te oud vind ik.

Cynthia leuk he volgens mij lopen ze idd gelijk op! 10 dagen zou best kunnen. Alleen geven ze rotweer uit dan...
Strakke planning heb je voor de Fi wacht!

Silvana ik zie een glimmend uier,ik zou maar erg op mijn hoede zijn. Spannend!! *\o/*

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:52

Spannend silvana!

Wellicht dat je de draagmerriecentrale ook zou kunnen benaderen voor het leasen van de buik indd? De merries moeten per slot van rekening vruchtbaar zijn. Is ook niet goedkoop, maar geen €2500

Afbeelding
Ik wilde dit nig even met jullie delen. Merrie was ontsnapt gisteren de paddock in en was erg onder de indruk van de Sarah + spandoek voor mijn moeder die gister jarig was waardoor ze een leuk showtje gaf. Helaas nét te laat met filmen doordat ik met m'n mond open stond te kijken. Maar nog wel deze foto geschoten.
Ze is vandaag 295 dagen :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:14

Alexandra, ziet er mooi uit!

Faline, nu wel gezien. Lekker stel. Hier waren ze ook aan het hollen en doen vandaag.
Ze lijkt weer wat actiever te worden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:14

Alexandra wat een knappe merrie heb je toch

spannend silvana, als ze anders dan anders doen, ja er zit iets te duwen

kabayo even op zoek gaan al zou je toch eens moeten vergelijken of een veulen kopen van Handsome niet goedkoper gaat zijn. Kan je de dek niet verkopen?

Fi's tietjes gekrompen, hier ook bij Flo hoor, van zodra ze dat niet meer doen, wordt het echt spannend

ik vervoer in een twee paard trailer, merrie vast, veulen los, stro erin, bot hooi voor aan onze zadelkamer, zodat veulen er niet tussen raakt en zeiltje dicht achteraan, is anders veel te gevaarlijk.
als veulen wat ouder is dan blijft het tussenschot erin staan maar zoals woogy zegt, de stangen moeten er wel in, slecht voor de trailer en ook niet wettig.

carmuh jij al beslissing genomen?

kelly ze is enorm van vanonderen, ik duim zo hard voor je dat het blijft goed gaan

jeetje Faline, de hormonen slaan op hol, letterlijk

Elsa's uier loopt ook niet meer terug maar speentjes moeten nog ploffen
testje was ook nog steeds gelijk

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 10-04-17 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:15

Faline wat een gekke merries haha. :D
Clio reageert weer enorm op haar hengstige buurvrouw,dat belooft weer wat. (Hengstje :+ )

Alexandra wat staat ze er knap op zo!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:18

Knap dier Alexandra, nog even geduld :P

Ik word echt moe van mijn merries.. Pfff nooit verwacht dat er al 3 over tijd zouden gaan.. Ik ga voortaan gewoon 350 dagen standaard tellen dan kan het niet meer tegen vallen :P