Mijn merrie wordt tog woensdag de 22e gescand in plaats van de 21e dan kan ik de visite delen.
Manda
Geplaatst: 16-07-15 11:55
Luna, ik vind het echt bijzonder dat je zoveel scant... Vaak doen mensen met de kleine pony's dat helemaal niet omdat er veel veeartsen zijn die die kleintjes niet kunnen/ willen scannen en het ook vaak allemaal niet opweegt tegen wat het veulen waard zal zijn en de kosten die je erin steekt aan scannen tot ei, controle of het ei weg is enz. Zo zit ik hier sommige merrie's 2,5 week aan een stuk door te dekken (om de dag) omdat die kleintjes vaak ook nog zo overdreven lang hengstig zijn Zou zoveel makkelijker zijn als er met dit soort ponytjes gescand wordt voor het goede moment, maar ik begrijp ook wel dat dat niet rendabel is.
Fotsy
Geplaatst: 16-07-15 12:36
oh Sarah wat jammer toch wow ki bij zo kleintjes, inderdaad duur voor zo een mini's
hier is mijn grote merrie superhengstig, ik moet zeggen dat je dan ook zoiets hebt van nog eens proberen , maar ik ben geduldig en wacht gewoon tot volgend jaar al is het hier niet makkelijk met een hengst ernaast die overstressd geraakt omdat hij niet mag van mij en als hij zou mogen dan kan hij er toch niet aan, het hoogteverschil is te groot ocharme hij lijkt al vermagerd alleen van zich op te winden en Elsa die is echt drachtig, hoop ik toch, toont niks meer en hengst ook geen intresse als hij al in de buurt mag komen .
oh Manda hier scannen ze ook perfect bij die kleintjes, vrouwelijke DA op kliniek en speciaal apparatuur, natuurlijk ik doe dit niet omdat Elsa nog zo jong is
Luna2006
Geplaatst: 16-07-15 12:39
Heb het geluk dat ik een DA heb met kleine handjes die er makkelijk in raakt Marley is nu wel 92cm en heeft hele ruime bekken, was mijn DA ook erg verbaasd van. Raakte er verbazend ver in zei hij. Maar helaas, heeft echt de hele baarmoeder afgespeurt naar een bevrucht eitje, maar niets te vinden. Wel weer 2 kleine eitjes. Ze heeft echt een lange cyclus helaas
Equus moet ze sowieso mee heen, dan gaat ze 's avonds met tina en huub mee. Dus denk eerder volgend jaar vroeg beginnen als ik het nu zo zie. Dat zei mijn opa net ook. Als ik nu echt een veulentje wil volgend jaar is het misschien handig al een drachtige merrie te kopen. Maar dat spreekt mij ook een beetje tegen om te doen. Kies je zelf de hengst niet etc. Of ik moest toevallig op echt een merrie stuiten die drachtig is naar een hengst van smaak
Vientje
Geplaatst: 16-07-15 13:11
Succes Neon!
Hè wat balen Luna....wordt zo ook wel érg laat
Hier hebben we nu ook geïnsemineerd en direct het ei eraf gespoten. Via natuurlijke weg had ook wel goed gekomen want ei stond al op springen, maar zo scheelde het weer een keer scannen etc. DA heeft vanochtend ook nog gespoeld, ze had helaas inderdaad vocht in de baarmoeder staan.
Nu dus de hele kast open getrokken met wat we kunnen om de slagingskans te vergroten ( ), hard duimen dat 3x scheepsrecht is. Dit is ook de laatste poging die we gaan doen, anders wordt het ws volgend jaar (en dan de allereerste lentecyclus meteen, dan staat ze altijd heel extreem hengstig).
Ik heb iig tegen Miep gezegd dat ze drachtig móet zijn en het ook nog eens een heel tof veulen móet worden, anders gaan we haar korten in voer om weer kosten te drukken Wahahaha
Sara, tja je moet er net tegenaan lopen dan. Ik heb het met Jupi ook gedaan, maar de hengst beviel mij ook, anders had ik het niet gedaan. Ben je op zoek naar een extra merrie dan? Ik dacht dat je een jaarling merrie op het oog had?
Ja die heb ik ook nog steeds op het oog. Is alleen een hoop geregel en vind het zo sneu om een 4 maand oud beestje zonder leeftijdsgenootjes op te laten groeien. Marley speelt wel een hoop, das leuk. Maar de planning was oorspronkelijk tveulen van marley en de dan jaarling samen op te laten groeien. Voor mini's heb ik die plek gelukkig wel.
Nog even een vraagje. Mijn merrie is 3,5 is zij de jongste in deze groep die ik laat dekken of heeft een van jullie ook een merrie op die leeftijd die nu gedekt wordt of ervaring
Fotsy
Geplaatst: 16-07-15 14:23
mijn nieuwe merrie Elsa is vier en ze heeft een veulen sinds april dus ze was ook nog heel jong, wel heel beschermend in het begin, eerste veulen zeker? voor de rest heeft ze een grotere kling dan mijn andere merrie en bescheiden uiertje, denk niet dat ze problemen gehad heeft bij bevalling vermits de vorige eigenaar vertelde dat het veulen er plots naast stond. Dus ik kan je niet echt helpen maar komt vast goed hoor, alleen zijn maidens soms heel onvoorspelbaar.
Mijn merrie is rond die leeftijd ook gedekt (was toen nog van de vorige eigenaar) en dat is allemaal goed verlopen. (Inmiddels zijn we 2 jaar later, nu is ze ruim 5 en drachtig van een tweede). Het was wel echt een heel erg klein veulen wat eruit kwam, leek eerder een kleine pony in plaats van paardgefokte, maar hij is goed bijgegroeid en ik denk niet dat dit met de leeftijd te maken had.
Marley was 2 jaar en 11 maanden. Aar ook wel niet drachtig. Misschien er toch niet klaar voor lichamelijk. Mijn DA vond het ook vroeg en verwacht volgend beter nieuws betreft haar. "Nog een jaartje laten rijpen. Tijd zat. Nu maar lekker genieten van je knappe dieren" zei hij net aan de telefoon.
Oké dat vind ik wel fijn ok te lezen dat t bij julllie drie jarige wel goed ging
R.X.
Geplaatst: 16-07-15 15:46
Ach vientje wat balen. Hopelijk volgende keer meer geluk.
Inowa die pony's zijn goud waard, Je hebt niets aan een pracht paard waar je niets mee kan door karakter. Heerlijk die lieve betrouwbare pony's!
Manda bij jou word het al een pietsje minder spannend. Maar toch uiteraad nog een lange tijd te gaan.
Kiki zooooo schattig als ze dat doen!!!
Chrisssy ik kan me voorstellen dat je even op een wolkje zweeft nu.
Amays ik vind het soms ook wel lastig om goed bij te houden hoor ha ha. Het leven naast bokt gaat ook door he
Neonlight en weet je het al
Gossie fotsy wat ben je streng ha ha.
Arme arme arme miep van vientje
Vulina veulen is zoooooo'n knapperd!
Hier zijn we heel druk bezig met oa twee huizen en de veestapel Kwa dracht ziet het er bij mijn dames nog goed uit. Ik denk niet dat ik nog een keer laat scannnen. We wachten wel af. Ik wil ze toch niet meer nu laten dekken. Vind het te laat in het seizoen.
Kwa gust verklaring doet mijn hh niet aan ben gewoon heeel veel geld zowieso kwijt.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 16-07-15 16:39
Neon is de eerste keer gedekt toen ze 2 jaar en 11 maanden oud was.
Enne........ Zie hier het eerste filmpje van Spruit!
Mijn man vond dat ik het veulen maar Spruit Elf moest noemen.....het is nummer 9, dus wie weet over nog 2 veulens meer.
chrisje20
Geplaatst: 16-07-15 18:21
Prachtig mooi veulen!
Vulina schreef:
Ik heb ook 1 van 3 jaar, die nu drachtig is. Ze krijgt het veulen dus als ze 4 jaar is.
Veulen dat dinsdag geboren is, hij heet Hotspot: [ [url=m/8vls5E.jpg]Afbeelding[/url] ]