Zo ging melodys buik laatst ook op en neer...nog niet eerder gezien maar die kleine was goed wakker!
Tjinta
Geplaatst: 06-01-12 14:56
whow Marije dat is pas bewegingen waarnemen. arme merrie... dat zal echt niet zo lekker voelen. ik greep al naar mijn buik... Blij voor haar dat het geen eeuwigheid meer duurt.
Rosa ziet er mooi uit en dat geel staat echt geweldig mooi... leuk aan de lange lijnen werken. Dat is echt mijn ding.
Ik vind de toon van het posten gewoon belangrijk. vriendelijkheid doet zoveel meer ook als je een andere mening bent toegedaan.
Wij hebben uit 2005 dikke buiken nog een steeds een eigen hk topic. is wel wat doodgebloed maar contact hebben we nog steeds. Een van mijn beste vriendinnen heb ik aan het dikke buiken 2005 overgehouden. Voor mij blijft dat zeer dierbaar. En daarboven op wat heb ik een boel dingen gelezen en ervan geleerd.
Een aantal jaren ben ik niet zo fanatiek in het dikke buiken geweest, maar nu vind ik het leuk weer mee te doen. Hopelijk net zo leuk, en daar ziet het wel naar uit.
Dikke buiken topics zijn altijd leuk en gezellig. Ik blijf ook altijd zo lang mogelijk mee posten, tot het topic vol is. Meestal zijn mijn veulens dan ook weg, en in de vervolgtopics reageer ik dan niet meer, aangezien ik niet echt meer mee kan praten dan. Hier wordt alles verkocht. In die van vorig jaar ben ik nog actief, maar als die vol zit houd ik er wel mee op. In die van 2009 zit ik trouwens nog wel in het vervolgtopic, maar vooral als meelezer. Die nakomeling is ook verkocht en helaas zelfs al overleden, daar valt helaas dus niets meer over te zeggen (alleen dat ie binnenkort dus 2 jaar dood is).
Ik lees ook nog mee in DTB2011, post ook af en toe, jaren daarvoor wel veulens gehad, maar was toen niet op de hoogte van DTB en nog niet zo lang op Bokt (overjarige Penny's ontdekken dingen soms traag...). Ik vind de sfeer in deze topics altijd erg vriendelijk, ontspannen en ongedwongen, erg leuk. Vorig jaar toen onze Welsh haar veulen verwierp was er ook veel steun en belangstelling en dat vond ik heel fijn.
ik probeer altijd zoveel mogelijk bij te houden maar moet er steeds voor naar de bieb (wat een 3 kwartier fietsen is) want heb nog geen eigen computer. lees wel altijd alles bij maar reageer niet altijd op alles.
over het welsh fokkers topic,dat heb ik lang geleden opgestart en vind de vaak negatieve sfeer ook niet zo leuk maar ik negeer dat altijd maar. het zijn een paar mensen die elkaar gewoonweg niet mogen en die het dus moeten afreageren. niks van aan trekken,dat is iets tussen die mensen. gewoon lekker je berichten en vragen daar plaatsen,antwoorden krijg je vaak wel serieus.
@dadabo; natuurlijk valt er zo geen zekerheid te zeggen maar voor een merrie die al 6 veulens gehad heeft en die nu 6 maanden drachtig zou moeten zijn vind ik dat ze erg weinig buik heeft. ben benieuwd naar de test maar vermoedt zelf dat ze niet drachtig is. maar natuurlijk kan ik dat zo niet met zekerheid zeggen,elke merrie draagt anders...
Haha Dadabo, je merrie staat te kijken van "wat heb ik nou aan mn kont hangen"
Vind inderdaad dat de sfeer hier super is!! Keek ook erg uit naar weer drachtige meries, zodat ik weer gezellig hier mee kon gaan kletsen In het DBT2010 ben ik ook niet heul actief meer (gewoon niet) maar dat is ook omdat we Rivertje verkocht hebben, en dus niet echt mee kunnen praten... Dit jaar blijft 1 veulie op stal (al is ie dan niet meer van mij) dus hoop ik actiever mee te kunnen blijven kletsen
Over de sfeer in welshtopic ben ik het eens!! Daarom lees ik daar wel mee maar reageer eigenlijk niet!!
Heb net een huisje gekocht, en ga binnenkort beginnen met klussen dus zal dan wat minder actief zijn... Wel al laptoppie gekocht en aant uitproberen dus hopenlijk mis ik weinig
Jaaaa, plasje in de "luier"! Nu alles even op kamertemp. laten komen, binnen een uur weet ik de uitslag.
Joto
Geplaatst: 06-01-12 18:03
Ik ben ook fanatiek bijlezer in oudere topics, maar reageren houdt dan een keer op.. Dan komt er nieuw topic en ga ik dubbel zien.
BL gefeli met huisje!
Die gaat goed tekeer Marije! Goed teken..
Dadabo uiteraard gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!! Is het al gelukt met je wringende theedoek?
Nog 29 dagen voor de baby veilig mag komen hier Ik zit net uier te vergelijken met vorig jaar.. Maar lijkt er op dat ze het toch iets langer binnen houdt dan vorig jaar..Al scheelt het niet veel!
Edit: Je was me voor Ben benieuwd naar de uitslag!
GEFELICITEERD!!! Ennuh Marije wat een overactieve beeb zeg!! Zal wat zijn als die er uit is. Ik hoop ook op een overactieve beeb voor mezelf, kun je tenminste zien dat ze drachtig zijn. Nu alleen een modder(letterlijk en figgurlijk)vette merrie en nog geen beweging. Maar ja merrie is ook pas 145 dagen .
Hee wat gaaf, duidelijk drachtig, gefeliciteerd dadabo!
Wil iedereen die nog niet in de lijst op pag 1 staat mij even een PBtje sturen met daarin naam merrie x naam hengst en de uitgerekende datum? Dan werken we hem weer even bij
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 06-01-12 20:20
Gefeliciteerd dadabo!!
Yunomi schreef:
Houd jij eigenlijk nooit nakomelingen aan Neonlight?
Nee, ik fok goede sportpony's, die zijn veels te goed voor mij. Ik rijd niet, bij mij krijgen die dieren gewoon geen kans.
Dwyne
Geplaatst: 06-01-12 20:28
Zo dat veulen op het filmpje is een heel beweeglijke Marije!
Rosa ziet er ok top uit, al helemaal met dat geel!
Blijft eeuwig zonde dat Monchique geen veulens meer kan krijgen, maar kan me helemaal vinden in jullie belissing. Komt er weer een nieuwe merrie voor de fokkerij strak of even pauze Heidi?
Guinivere, welkom! Ben benieuwd naar het veulen van Sarah, Marvin heeft een tijdje op mijn stage bedrijf gestaan prachtige hengst maar wat een boevekop!
Arme Candy met luier om, gelukkig heeft het gewerkt! Gefeliciteerd met de dracht!
In het topic van 2010 heb ik ook nog wel even gezeten maar toen mijn veulen eenmaal was ingeslapen ben ik daar ook stilletjes vertrokken. Was beetje te pijnlijk toendertijd. Vond het toen wel erg gezellig en leuk om elkaar zo op de hoogte te houden dus hopelijk 2012 nieuwe poging!
Pfff iedere keer 3 kwartier fietsen voor de computer Inowa?! Respect hoor vooral met dit weer...
B_L gefeliciteerd met het huis! Heb ook sinds oktober een eigen huisje erg leuk maar komt hoop bij kijken. Denk je bijna klaar te zijn dan kom je nog weer wat klusjes tegen...
Hier staat morgen een wasbeurt gepland. Paard is te vies voor woorden en moeten zondag op wedstrijd. Kan ze ook gelijk weer wat haar kwijt met wassen. Gelukkig is het hier op stal lekker warm dus paar zweetdekentjes op en drogen maar!
En natuurlijk weer een mijlpaal gemist hier... We zitten nu op 202 dagen!
Tjinta
Geplaatst: 06-01-12 21:52
Dadabo gefeliciteerd!! supergaaf joh.
DL gefeliciteerd met je huis. lekker aan de klus dus. Met laptoppie om toch nog even bij te lezen.. altijd goed.
Dwyne succes met de wedstrijd zondag, wassen is met deze temperaturen niet zo erg.. grijns. leuke klus.
Dwyne
Geplaatst: 06-01-12 21:54
Heb ik even geluk dat het windvrij is bij de wasplaats en we warm water hebben Vind het niet zo'n erge klus gelukkig. Paard vind het ook altijd wel lekker en is ook wel weer nodig, laatste keer was met het scheren in sept. En natuurlijk dat ze niet zo'n smeerpoets is als mijn veulentje..dat is net een moddervarken!
Dadabo van harte! Das een duidelijke pregnant! super!
Ik ben ook niet actief meer in het DBT 2010, ik vind dat het gewoon een keer op houd. Ja natuurlijk is het leuk om ze op te zien groeien, maar nieuwe dikke buik, is nieuwe dikke buiken topic.