nou ik ga niet al die webcams weer aanzetten hoor! (vind m'n pc toch niet zo leuk..) maar hoop dat de barnalarm het gewoon op tijd doet! (of dat die merrie heeeeel eventjes wacht hihi)
mijn pc vind het ook niet geweldig, vooral niet als je naast de cams ook nog met andere dingen bezig bent
maar leek me handig om even alle linkjes in 1 berichtje te hebben, anders moet je er of steeds om vragen, of hem er steeds neerzetten
Ik vind die Yella van Wisthle idd erg onrustig, maar voor mijn gevoel is dat meer omdat ze pissed is dat ze binnenstaat of dat het etenstijd is, zoiets.
het is altijd onrustig in die whistleville stallen
fenja
Geplaatst: 04-03-11 07:54
franka75 schreef:
ze zzeggen dat de merrie met het nepveulen een flesseveulen is van 7 jaar en dat ze het daarom doen.
Deels klopt dit Deze merrie heeft al twee keer eerder een veulen gehad alleen is niet voorzichtig met het veulen. Het eerste veulen hebben ze na maanden van verzorging in verband met een beenbreuk ( merrie was er op gaan staan) alsnog laten inslapen en het tweede veulen is met twee maanden gespeend, ook omdat de merrie niet voorzichtig met het veulen was. Wat er in de box ligt is een dummy foal zoals ze dat in Amerika noemen. Ze hopen dat de merrie zo leert voozichtig te zijn in de stal en uit te kijken waar ze loopt zodat de merrie niet weer op het veulen gaat staan.
Not Just a Pretty Face AKA" French Fry" Due 3-20-11 This is her 3rd foal, she is 7 yrs old American saddlebreds mare. This mare was a bottle feed mare herself and got injured as a foal. She is very clumsy and steps on her foals. She broke her first foal femur leg at 4 days old, and we doctored it till it was 4 months old, he had to be put down due to high infection. Her second foal, after me training on her which helped, was better but she still would not watch where the foal was. She does not pay attention or cares where foal is at. moves real fast. I weaned her last one at 2 months of age because I was scared she would hurt it. So I actually had given up on her and gave her to a friend and he bread her to his stud, then he got rid of horses and gave her back to me. LOL. So I'm trying again with her. She has started to bag, and she is a usual anxy mare paws allot and moves around. So this is normal for her.