[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nada

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:28

Jenny, echt heel gaaf die scans :D . Gefeliciteerd.
Al zie ik er toch niet helemaal een veulentje in := .

Tjinta jij ook gefeliciteerd!

Manueeltje, gefeleiciteerd met de eerste mijlpaal!
Wat een pracht van een veulen heb jij zeg, zeker een verdiende eerste premie! :+:

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:32

[quote="jennyk"]*\o/* *\o/*

Hier de beeb van sjanty, 41 dagen dracht:

Afbeelding

Op deze foto zie je in het midden van het schermpje een witte lijn, dat is de navelstreng, direct daaronder zie je een kromme witte lijn, dat is een beentje.
En dat zit dus weer vast aan het lijf :)* :+

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:24

Nou wet look vandaag dus op 100 dagen!! *\o/*
Jeuhhh ga meteen een feest organiseren hier thuis :=

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:39

Wat een super mooi gezicht die kleine vlekjes dat straks een mooi veulentje gaat worden gefeliciteerd allemaal die nu de zekerheid hebben dat het goed zit.

O'marisa is gister niet gescant die word met 32dagen gescant dat kan ze eventueel een levend vruchtje laten zien en dan aan de hand daarvan beslissen of het verstandig is om haar hengstig te spuiten of de dracht door te zetten dan moeten ze weer aan de hand van vlokken ofzo gaan beoordelen. Het kan ook zijn dat ze heeft verworpen en als ze nog niet hengstig is geweest kan ze gespoten worden en dan na 48uur geloof ik weer worden geinsemineerd. Maar goed dat is dan de laatste poging voor dit jaar want anders word het vind ik gewoon wat te laat.
Het is misschien 25%kans dat ze nog drachtig is dus daar verwacht ik niet teveel van maar goed het kan nog...

Juwel heeft weer een iets positivere prognose ze heeft mega druk met spuiten stijgeren en bokken en heel boos kijken enz.Dus het zal wel beter gaan hopen dat het straks zonder pijnstillers en ab ook zo goed blijft gaan vanmorgen om ongeveer 11 uur was ze weer wat minder voor mijn gevoel maar na het buitenlopen ging het wel beter weer. Dus we gaan gewoon door met behandelen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:03

hier zijn er ook al namen aanwezig voor volgend jaar,haha
dochter van een kennis
heeft namen bedacht

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:47

manueeltje84 schreef:
@maseike thanx! :+ ik zou Sir Oldenburg ook zeker aanraden op jou merrie, dat wordt vast een heel mooi veulentje :9
Ik wordt alleen zo moe van dat gezeur over hem, terwijl hij op elke keuring nu al zeer appart mooie veulentjes heeft laten zien, vele liepen er mee in de kop groepen en zelfs 1tje werdt uitgeroepen dat kampioen!
Maar we wachten mooi zijn veulen rapport ff af, ik weet zeker dat het een mooi rapport gaat worden! :D

@jennyk mijn 100 dagen gaan net zo snel als bij andere :=

Dat denk ik ook.
Mijn gevoel zegt deze hengst op Monchique.
Joh daar moet je helemaal niet naar luisteren wat een ander over een hengst zeg.
Zeiden ze ook over Voice en zie eens wat voor een mooie 2 jarige ik van hem heb.
En zo zie je maar wat je nu naast je merrie heb.
Als je moet luisteren naar een andere dan ga ik liever op vakantie voor dat geld :P :P
Je eigen hartje volgenen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:49

manueeltje84 schreef:
Nou wet look vandaag dus op 100 dagen!! *\o/*
Jeuhhh ga meteen een feest organiseren hier thuis :=

Zit toch al gezellig aan het wijntje dus ik neem er nog eentje op jou paardje zijn dracht hahaha!!!

Proost *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:31

Even vreselijk off topic;

Heb ik weer.....
Buren (waar Casa ook staat) zijn op vakantie, dus ik verzorg de geiten, paarden, kippen, eenden en ganzen.
De eenden (4) en ganzen zitten allemaal bij elkaar op een stuk grond..
Vorige week zaterdag, een van de eenden dood. Ok kan gebeuren, misschien was ie wel oud. Gister toen ik kwam, weer een eend dood, dat is wel vreemd. Ik hoef niets aan de eenden en ganzen te doen, maar heb ze toch maar even twee emmers water neergezet, ze hebben een "meertje" maar wie weet wat mis met het water? Kom ik net weer aan, een eend en een gans dood. Toch maar even de buren gebeld. Zij denken aan wormen. Het stuk waar de beesten opzitten is wel behandeld, maar misschien niet goed genoeg, en hebben ze toch wormen.... Ben benieuwd wat ik morgen weer aantref :+ Die twee van vandaag liggen nog bij de buren in de tuin, het regend behoorlijk, en had geen plastic zak bij me. Leg nu maar even standaard vuilnis zakken in mijn auto.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:58

Iedereen met een mijlpaal gefeliciteerd *\o/*

Hier geen nieuws te melden verder.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:33

@ maseike
Ik luister ook naar mijn eigen gevoel, ik heb mijn eigen ideaal beeld van fokken en daar streef ik naartoe.
Ik dek met een bepaalde hengst omdat ik dat wil, en niet omdat een ander dat wilt :+

Tot nu toe hebben al mijn fok producten volgend mijn verwachting uitgepakt :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:45

saffier: Is er nu niet iets te doen aan die wormen dan? Zou toch sneu zijn als ze straks allemaal weg zijn

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:49

manueeltje84 schreef:
@ maseike
Ik luister ook naar mijn eigen gevoel, ik heb mijn eigen ideaal beeld van fokken en daar streef ik naartoe.
Ik dek met een bepaalde hengst omdat ik dat wil, en niet omdat een ander dat wilt :+

Tot nu toe hebben al mijn fok producten volgend mijn verwachting uitgepakt :D

En zo denk ik er dus ook over.
Lekker doen wat je zelf wilt en niet met de mode meelopen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:21

@ Nicole: Ik heb geen idee.... Ze hebben me verder niet gevraagd de DA te bellen of zo. En Nic is op vakantie, daarbij weet hij nauwelijks iets van gevogelte dus daar hebben we ook niets aan :+

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:21

hallo iedereen,ben ik weer.
Gefeliciteerd met juliie drachtige merrie's.
Heb een vraagje weet neit of iemand die kan beantwoorden,Melody is nu 3 maanden drachtig en begint al echt dik te worden in haar liezen ze lijkt wel dik 4 mnden.
Tis haar eerste veulen en van een grote hengst (melody is 1.53m en de vader is 1,70m)als ze zo blijft groeien word ze wel heel erg dik.Ik zie haar iedere week groeien.Hebben die van jullie dat ook zo erg?
Of moet ik me zorgen gaan maken?
Weet ook niet of dat dalijk ineens een paar maanden stil ligt en dan net voor het einde verder gaat?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:53

die van mij is nu ok 3,5 maand dragend en daar zie je het ook duidelijk aan. (mensen die het niet weten natuurlijk niet maar ik zelf wel). Ze is in de flanken duidelijk wat voller en de spenen zijn teruggetrokken in de buik. Maar het is nog niet zo dat er iemand zegt goh is ze drachtig. Met 4 maanden is het veulen 25 cm lang dus dan is het logisch dat je al iets aan de merrie gaat zien.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:26

MelodyT ik kan je niet helpen helaas. Bij mijn eerste veulen zag je het pas bij 8 maanden.

Nu is ze als het goed is 2 mnd drachtig, wordt al wel veel dikker, maar ze was ook ZO mager toen floortje weg ging dat het ook daardoor kan komen.

Maar sommige merrie's reageren gewoon op de dracht en groeien snel. Nu zal je hetzelf van je eigen paard beter zien als een ander.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:04

Pretty is nu ook 3 maand en van haar zie ik het ook duidelijk,vollere flanken.
Maar een buitenstaander zou wel niks zien ;)
Denk dat het nog wel even duurt voor je het echt aan de buik ziet,is wel al haar 3e of 4e veulen intussen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:10

Bij de een zal je het eerder zien dan bij de ander.
Bij Casa begon het de eerste keer ook wel wat later..
Wel was de hengst even groot als de merrie, merrie op het einde echt mega rond.... Bleek erg veel vruchtwater in te zitten, veulen was maar een klein dingetje (zie foto's profiel, Cashmere) Denk dat in mijn profiel ook die enorme foto van Casaa dr buik staat...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:51

Okey dus het is niet raar dat ze nu al zo rond is?
Het is niet zo dat het eeneens stopt en dan enkele maanden weer verder gaat?
Als ze zo blijft groeien als ze nu doet dan word ze echt heel dik.

Als ik erop zit zie ik van bovenaf toch gouw 4/5cm aan bijde kanten uitsteken wat ze eerst helemaal niet had.Das erg veel of niet?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:44

Hier zijn de dames ook al goed rond. Weet alleen niet of dat nú al van de dracht is of van het gras.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:51

Ik heb net Casa weer gemeten... Buik is op het dikste stuk 245cm groot :+ Nou heeft ze ook al een jaar niets gedaan, en heeft ze een lekker weiland, met een hoop gras...

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:07

uhm mijne is nu 29 dagen en zo dik als ik weet niet hoe...maar dat komt denk ik meer van het gras/kuil dan de beeb ;)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:13

Melody staat vollop intraining en het lijkt me sterk dat het van het hooi is.Maar dat is dus ongeveer 10cm intotaal voor 3maanden dracht!

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:27

Haflinger hier is bijna 3 maanden drachtig en is de laatste 3 weken 5 cm per week gegroeit in omvang :D Ligt echt aan de merrie, de ene heeft er gewoon meer aanleg voor als de andere..

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:19

Maar blijft dat tot het eind met zoveel centimeter bijzetten?
Dan word ze echt zo ontzettend dik,denk dat ze dan bijna ontploft hihi.Hoop op een groot veulen maar ze moet wel een beetje normaal kunnen bevallen..
Het is haar eerste veulentje die zijn toch vaak kleiner,kan ze nu al veel vruchtwater hebben?