[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kitbits

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:59

Hier nog steeds niets wel een geboorte melder die steeds afgaat. Merrie ligt dan gestrekt en het zit even niet lekker, veel flemen en schrapen. Maar dan enkele minuten later is er weer niks aan de hand. Vandaag lag ze drie keer gestrekt in het land.

Banden zijn helemaal slap en de staart kan ik zowat op de rug leggen, de uier is vol en de tepels staan uit, maar nog steeds niet kegelen.

Hoop dat het gauw komt want hier wordt ik wel gek van; Dinsdagnacht ging ie af en nu vannacht ook weer en nu net weer! Ze neemt wel een lange aanloop, wie heeft dit ook meegemaakt?

Ik heb haar nu weer binnen staan en net nog het veulen voelen bewegen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:02

bij mijn merrie ging het alarm vorig jaar ook vaak af. Dit jaar (met slaapdettectie) niet. Tenminste tot nu toe niet Schijnheilig

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:10

westernfreak en fenia: gefeliciteerd !!!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:12

jennyk schreef:
bij mijn merrie ging het alarm vorig jaar ook vaak af. Dit jaar (met slaapdettectie) niet. Tenminste tot nu toe niet Schijnheilig

Ja maar ze slaapt niet, ik heb er bij gestaan ze steunt en kreunt alsof ze het loodje legt en dan voordat de drie minuten voorbij zijn staat ze weer op en doet alsof er niets aan de hand is, dus een slaapdettectie zal niks oplossen denk ik. Het lijkt ook heel erg op koliek en daar wordt een geboorte melder ook voor gebruikt.

Nu denk ik dat het een soort van voorweeen zijn, maar ik heb dit zo nog nooit meegemaakt. Mijn andere merrie liet nooit wat merken, meestal een paar dagen van te voren kegelen en dan in eens was het veulen er (elke keer rond 4 uur 's nachts).

Zij staat vreselijk te kreunen en te steunen. Ze is ook wel wat kleinzerig geloof ik. Heb haar welleens op drie benen in de wei gevonden, dierenarst erbij die vond dat ik de hoefsmid maar moest bellen, hoefsmid gebeld, gekeken voor een hoefzweer maar ook deze kon niks vinden en de andere dag was het over.

jurriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:13

Taber, wat bij mijn tinker goed helpt, is hoeven eerst goed schoonmaken, en afspoelen, dan de voeten tijdje in een emmer
met lauw water biotex zetten, dit beetje inmasseren.
afspoelen, laten drogen en dan paar druppels tea tree olie erop!
en dan even kijken of het de volgende dag een korst heeft gevormd. en dat anders nog met een tussen dag herhalen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:32

Adhira: Bah wat sneu Ach gut

Westernfreak: Wow, dat is idd apart getekend! Geweldige namen hebben vader en moeder, ik ben al helemaal benieuwd hoe de kleine man gaat heten Lachen

Mausje: gefeliciteerd met de mijlpaal

Monique: Dank je wel Lachen

Muzefee: gefeliciteerd met de jarige en beterschap voor jou, heb je al gehoord of er iets geboren is?

Mirm: Heerlijk Lovers

Casanova: Wat een super mooie mexx op die bovenste foto, ze was blij je te zien Ja Lachen
Het mag nu wel eens gebeuren bij jullie, succes, hopelijk dan vannacht!

Jennyk: slaapdetectie.. dat is nu iets waar ik niet aan gedacht heb, heeft een halsteralarm dat ook?

Marije/Marlijn: Volgens mij gaat een halsteralarm gewoon af en na resetten gewoon weer opnieuw af als de merrie nog plat ligt te slapen of niet? Wat doe je daar aan, uitzetten en bijven kijken tot ze weer staat voor je het opnieuw aanzet?
(dan kon ik nog wel eens meer tijd in de wei doorbrengen dan andere jaren ipv minder Haha! )

Kitbits: Ja, wij hadden dat vorig jaar met Hes toch ook wel, niet zo lang, maar wel een aantal dagen dat het leek alsof het zover was en dan was het weer over.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:38

Hey kitbits, tja sommige merries nemen er eeuwenlang de tijd voor ja. Toch wel goed in de gaten houden! Let goed op of het geen persweeen zijn, want dan is het wel foute boel.
Je kent het verhaal van Citty misschien wel, die heeft 3/4 van de bokkers op dit topic wel 3 weken bezig gehouden, en uiteindlijk ging het radicaal fout, met wel een goede afloop.... gelukkig.
Het kan best zijn dat je merrie flinke voorweeen heeft, of dat het veulen enorm ligt te klieren in buik..

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:52

Even snel weer de topics sinds gisterenmiddag doorgelezen en gelukkig zijn er veulens geboren Hyper!
Gefeliciteerd allemaal!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:56

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:57

@ Nicole, nog niks gehoord, ga zometeen eventjes een half uurtje heen, Lin lekker verwennen en kijken of er klein grut is. Ik verwacht niks, maarjah, you never know!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:02

uh by the way, lees wel over geboorten, maar krijg geen mail!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:31

Kitbits, ik herken jouw verhaal (jemig, het lijkt wel of Gypsi alles doet wat iedere merrie hier doet, behalve bevallen Haha! ). Zij kan ook een hele tijd gaan liggen en dan vreselijk liggen zuchten en kreunen, alsof ze druk bezig is. Dan gaat ze verliggen, op zo'n manier dat je denkt: ja! Maar nee hoor, na een paar keer staat mevrouw op en gaat ze staan eten.
Nog steeds geen verandering aan haar.

Bij Mira wel verandering. Gistern was ze aan het harsen, vandaag is haar uier weer zo droog alsof er nooit wat gebeurd is....

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:39

Nicole: Dat is dus het probleem. Daar dacht ik ook pas 2 wekenu geleden aan. Clown Volgens mij blijft hij idd afgaan. Nagelbijten / Gniffelen (Ik heb hem bij Puzzel uitgezet toen ik zag dat ze weeen had) Daarom denk ik dat ik erg slapeloze nachten krijg bij Blos. Dat wordt wachten tot ze klaar zijn met slapen ben ik bang. Nagelbijten / Gniffelen

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:40

@Diablo Ja dat lijkt er zeker op! Eerst heel moeilijk lopen doen en dan weer lekker staan eten!

@PDV Persweeen zullen toch wel frequenter moeten komen neem ik aan, maar ik hou het in mijn achterhoofd.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:42

nicole: geen idee eigenlijk of een halsteralarm ook meerdere standen heeft.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:47

jenny: nee, zendertje is batterij erin en omhangen, geen verschillende standen. pieper kun je alleen kiezen of hij wel of geen geluid geeft (anders alleen lichtsignaaltje). Ik denk idd dat hij gewoon blijft afgaan steeds als je op reset hebt gedrukt en de merrie nog steeds plat ligt...

marlijn: en dat wachten tot ze klaar zijn met slapen zal ik dus in de wei moeten doen.. halleluja daar kan ik klaar mee zijn, minstens 2 van de 3 slaapt languit gestrekt Haha!

PaukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:49

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:51

Hallo allemaal!! Iedereen met een veulen of mijlpaal van harte gefeliciteerd! Inmiddels zijn beide merries bij mij gedekt, dus hopelijk volgend jaar 2 veulentjes in maart. Wiske is gedekt door James Bont Jr en Danielle weer door Winser-G.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:52

halsteralarm kan je het % helling wel instellen

slaapdetectie zou ik niet doen, je kan beter een keer extra gaan kijken voor het geval als ze wel bezig zijn, te lang bezig zijn etc

Suffie wanneer weet je of ze drachtig zijn?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:59

Wiske wordt 28 april gescand en Danielle 7 mei en als ze dan allebei drachtig zijn nog een keer na zo'n 3,5 week.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:59

Mijn merrie heeft nu eindelijk écht hars! Go jij! Go jij!
Ze wordt ong. elk uur gecheckt dus da's wel fijn.
Hopelijk zet het een beetje door nu...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:02

kitsbits@ Ja indd. Ik neem aan dat je indd weet wat persweeeen zijn Ja. Ik zei het dus om aan te geven dat het bij voorweeen niet erg is, en bij persweeen wel.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:11

De ooieaars hebben hun werk gedaan zo te zien. Allemaal gefeliciteerd met jullie beeldschone veulens.

Vandaag was sjanne weer een heel stuk rustiger. Dus zijn we een stuk wezen wandelen naar een boer met een weeg brug waar we wel vaker heen gaan om de paarden te wegen. Haar normaale gewicht is 440 en weegt nu 540. Dus 100 kilo !!
Ook heeft ze niet meer zoon dik been. Dus alles loopt op rolletjes.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:16

@TabeR, sudocreme al geprobeert?? wordt anders gebruikt voor babybilletjes Tong uitsteken verkrijgbaar bij de DA, kruidvat e.d, is een soort zinkzalf, helpt bij ons best goed.

@Mirm, wat een beauty!!

@Thirsa, oehhh harsjes, hopelijk zet het idd door!!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:31

Spannend Thisra!

Mirm, leuke foto Ja

Hoe zou het bij Hiboune zijn, zag er gisteren wel spannend uit en ben denk ik geen bericht van tegengekomen...