[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monique4

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:45

linda_lekuri schreef:
ayhno schreef:
wortelen voer ik altijd bij dat is heel goed voor drachtige merries..

Is dat zo?

Maar als wortels zo goed zijn, dan vind ik dat wel een goed idee om bij te gaan voeren!

Ik voer in de winter altijd wortels, drachtig of niet, de paarden vinden ze erg lekker, laten het hard-voer er voor liggen, en ze zijn langer bezig, ik voer 2 emmers per paard per dag, en piesen wat ze er van kunnen Nagelbijten / Gniffelen
Zeggen ook dat de caroteen wat in wortels zit gezond is voor drachtige merries.

@Sjoert, ach getver, dat is toch de moeder van Cash is het niet, weet je al een reden van verwerping?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:47

Verdorie Sjoert, wat onwijs zonde!!

Enige aanwijzing waardoor het kwam?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:48

he bah wat een naar bericht....

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:04

dat is balen Sjoert

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:36

Nee, we weten nog niet waar het door is gekomen.
Isabel is idd moeder van Cash. Ja

Kan gebeuren uiteraard

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:49

joh zwaar balen Sjoert!

Ik rijd ook nog steeds met Sjanty in het bos, zo'n 3x per week, gaat prima!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:24

Jeetje Sjoert, wat onwijs erg. En nog wel een merrieveulen. Ach gut
Is met Isabel alles in orde?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:26

Isabel lijkt niks te mankeren, gelukkig. Das nog het belangrijkste natuurlijk Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:28

ah! sjoert! wat jammer! gelukkig alles goed met Isabel, dat is dan idd nog het belangrijkste!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:09

pfff Sjoert, dat is de ergste nachtmerrie! ga je nog wel laten uitzoeken waar het door gekomen is?een merrieveulen....Heb je het gevonden?

Met Ravita gaat het goed hoor, Thirza.
Ik ben alleen wat onzeker of ze wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt die ze moet hebben vandaar dat ik het hier even vroeg.
Alweer 7 maanden! dat gaat snel he, Ravita zit bijna op de helft en ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan natuurlijk!

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:15

@sjoert: Balen zeg van je veulen.. Een merrietje dus.. Hoe is je merrie dr onder?!

@Shamalarb: Hoeveel brok krijgen jullie merries normaal als ze nog geen merrie brok extra krijgen?
En wat een mijlpalen al bij jou. Jeetje, ik dacht dat het bij ons al in de buurt kwam.. pff..

@FennekeR: Jeetje, inderdaad lekker gewent, ik weet alleen niet wat harder gegroeit is, de vachtjes of de buikjes.. haha.. Ze zien dr super uit!!

@Monique4: Beetje late reactie, jullie gaan ook zo snel!! haha.. Jule's heeft inderdaad ongeveer zulke eilandjes voor haar uiers.. Zal wel van de hormoontjes komen..

@Cindy: Leuke namen hoor.. Ik ben bij vlagen ook al erg aan het nadenken, maar ik weet uit ervaring dat de naam na de geboorte ook nog een paar keer zal veranderen, en iets heel anders wordt als je daarvoor gedacht hebt!!

Jammer dat ik het door het klussen in ons nieuwe huisje niet nog beter bij kan houden..
Ik maak bij ons ook steeds foto's van de dames, maar dan zijn ze alweer een week oud als ik achter de computer zit.. Grr..

Jule's zit vandaag op 242 dagen, dus dat gaat al lekker hard..
Pipje heeft vandaag een mooie mijlpaal van 210 dagen!!

Pip gaat waarschijnlijk 12 december gescant worden om te kijken of ze wel echt drachtig is, ik weet het haast wel zeker, ik heb het idee dat er soms iets beweegt en ze is zo dik dat ik dr bijna om kan rollen.. haha..

Verder iedereen weer/nog succes, en tot snel weer!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:21

Sjoert wat naar, maar fijn dan de merrie ok is Ach gut

No Cheer ruim over de 300 dagen en nog geen tekenen van een naderende bevalling...

Shanaia zit vandaag op 250 dagen Lachen ze was altijd al nattig op stal, maar nu ben ik zeer blij dat ze hier op vlas staan... Wat kunnen hoogdrachtige mutzen toch smerig/nat zijn, nou ja, shanaia en njadien dan, shanaya is heel netjes en redelijk droog op stal.

Nu ik niet in de directe toekomst nog evenementen (23 feb pas weer) of andere spannende dingen heb naast de veulens die geboren moeten worden, merk ik wel dat ik inmiddels de kids er wel uit kan kijken...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:24

Niet drachtig en zonder veulen aan de voet krijgen volwassen paarden 2x per dag variërend van 2 handjes tot een kwart schepje krachtvoer per keer.
Na werk krijgen ze wat extra's en de hengsten krijgen na het dekken wat extra's.

voor ze merriebrok krijgen dus ook dit, maar dat bouw ik in 1 maand op als ze de laatste 4 maanden in gaan. De eerste maand bouw ik dan op, de laatste 3 maanden krijgen ze minder "gewoon" voer en vul ik aan met merriebrok. Een enkeling gaat volledig over op merriebrok.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:09

cindybijl schreef:
pfff Sjoert, dat is de ergste nachtmerrie! ga je nog wel laten uitzoeken waar het door gekomen is?een merrieveulen....Heb je het gevonden?

Met Ravita gaat het goed hoor, Thirza.
Ik ben alleen wat onzeker of ze wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt die ze moet hebben vandaar dat ik het hier even vroeg.
Alweer 7 maanden! dat gaat snel he, Ravita zit bijna op de helft en ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan natuurlijk!

Mooi dat het goed met haar gaat!
Krijgt ze al een beetje een buikje?
Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:28

ze heeft als een lekkere dikke wintervacht dus lijkt het ook wel iets meer, maar ze begint wel een beetje te groeien ja!
waar blijven jouw buikenfoto's!? ben nu wel heel nieuwschierig hoor!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:52

Meavey schreef:
Grasbrok hoef je niet perse te mengen met water hoor je moet alleen niet teveel geven omdat het best uitzet maar eigenlijk doen alle brokken dat.
Ik geef ook grasbrok bij.

nou volgends mij is het dan puur vergif wat je ze geeft, ik heb gehoord da ze daar dood aan kunnen gaan..!
en heb het nog nagevraagd, en neem dat dan ook maar aan Lachen

Dana01 schreef:
jeetje SA , jij bent er al bijna Bloos!
Hier weinig te vertellen... merrie toont niets, en ik kan momenteel niet heen voor foto's aangezien ik met mijn rug thuis zit Clown

hier wordt trouwens nooit merriebrok gevoerd, gewoon basisbrok, kruidenmix en kuilvoer... ze doen het er super op Ja

paarden werken door tot aan de bevalling of tot ze echt niet meer willen, mij is geleerd dat ze juist de weken na de bevalling even tijd nodig hebben. hoe beter de conditie, hoe makkelijker de bevalling.

zo doe ik het dus ook ga daar wel in mee! voer dus alleen wel grasbrok bij na het rijden vinden ze erg lekker Lachen

@sjoert, jee dat is ook erg! Ach gut dat verwacht je dan natuurlijk niet meer...
ben je het tegen gekomen dan of?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:56

Wij hebben een pensionstal aan huis, dus er is relatief vaak iemand in de stal te vinden (ouders of broers).
Mn vader zag het rond half 8 op gang komen en 5 minuten later zag ik de kleine al vallen.
De merrie moet van de DA tot maandag 2 x daags getemperatuurd worden. Tot nu toe zit ze nog steeds onder de gestelde grens van 38 graden.

We overwegen wel sectie, idd om erachter te komen wat de oorzaak is. Dat kan overigens pas maandag. Tot die tijd ligt het in de koeling.

Merrie heeft niet 1 keer naar de kleine geroepen. Daar merk je nog steeds niks aan. Vreemd..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:58

Sjoert schreef:
Isabel heeft een merrieveulen vergooid op 5 maand Lachen

potverdrie sjoert!!! das erg sneu!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:00

als het moet dan moet het, denk ik dan maar.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:01

dat is wel waar, maar toch.

*wat lees ik nu in je onderschrift *

bij leur ziet alles d'r nog prima uit..
klein buikje maar verder, energie voor 10, en merk maar weinig van de dracht
ze heeft vorige week de Ibop met succes afgerond en kreeg het ster preidkaat op d'r voorhoofd geplakt Haha!
Laatst bijgewerkt door terorita op 01-12-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:01

ShamalArabs schreef:
Sjoert wat naar, maar fijn dan de merrie ok is Ach gut

No Cheer ruim over de 300 dagen en nog geen tekenen van een naderende bevalling...

Shanaia zit vandaag op 250 dagen Lachen ze was altijd al nattig op stal, maar nu ben ik zeer blij dat ze hier op vlas staan... Wat kunnen hoogdrachtige mutzen toch smerig/nat zijn, nou ja, shanaia en njadien dan, shanaya is heel netjes en redelijk droog op stal.

Nu ik niet in de directe toekomst nog evenementen (23 feb pas weer) of andere spannende dingen heb naast de veulens die geboren moeten worden, merk ik wel dat ik inmiddels de kids er wel uit kan kijken...

Shamalarabs, wat ik me afvraag.. Waarom zijn jullie zo vroeg/laat met de veulens?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:02

terorita schreef:

Het is die stoere merrie van jou nou stermerrie geworden?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:06

Sjoert schreef:
terorita schreef:

Het is die stoere merrie van jou nou stermerrie geworden?

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! ja goed he..en geslaagd voor de Ibop

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:07

Gaaf! Ik vond dr ook best zat daarvoor Ja
Heb je er nog mooie foto's van?

Drachtig van Fidelio toch?
Je moet je baas eens overhalen dat ik beide hengsten op de foto zet. Westenwind moet toch nog een keer overnieuw. Ik ben echt al mn foto's kwijt namelijk.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:08

Gefeliciteerd meid