[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:50

Wat leuk dat Elonia nu aan de beurt is Muronia! Ik vind het een knappe hengst die je hebt uitgekozen.

Hier ook even weinig puf. Merk dat mijn lijf nog achterloopt van de longontsteking.
Eigenlijk zou ik best al wel eens een ronde willen dekken met 2 merries maar nog geen energie gehad om te schouwen.
Bevalt me prima de vroege veulens nu.

Verder wel geslaagd voor al mijn examens van januari. Nog 2 te gaan in maart!

Veilige lijst wordt langer!
Quinn begint al mooi uier aan te maken. Dag 308
Afbeelding
Ze lijkt vroeger te beginnen dan de laatste 2 keren. Hopelijk betekent dat deze keer een merrieveulen. Maar ik vorige keren deed ze er ook nog weken over en die uier wordt nog 2x zo groot, haha.

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:58

Ik herken ook geen dikke uiers na zo lang spenen
Wel wat uitgezakte thee zakjes. Maar duidelijk leeg

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:17

Xritt schreef:
Hoihoi,

Ik gooi even een vraag in dit topic. In het “dikke buiken” topic van 2023 kletste ik gezellig mee.

Ik heb een vraag over mijn merrie. Ze heeft in april 2023 een veulen gehad. Begin oktober is het veulen naar de opfok gegaan. Wat mij opvalt is dat mijn merrie soms nog best dikke en harde uiers heeft. Voor haar dracht had ze mini uiers. Nu hoor ik ze met rijden tegen elkaar kletsen en zijn ze na het rijden een stuk zachter. Omdat ze de laatste tijd niet haarzelf is. Stijf, snel zweten en moe. Vroeg ik me af of jullie dit herkennen? Of hoort het erbij dat een merrie na 1 veulen, grotere en harde uiers blijft houden. Op de foto lijkt het minder dan het is.
[ [url=m/cZ5jKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mallow heeft nog 3 jaar na afspenen z'n uier en spenen gehad , kwam zelfs nog "melk" uit. Pas sinds ze dragend is nu, is ze pas opgedroogd en zijn het thee-zakjes.

De moeder van Zaira had zelfs volledig uier na haar veulen en heeft n jaar na haar veulen nog een pleegveulen gehad wat gewoon verder kon waar het andere veulen geëindigd was.

T zal niet bij elke merrie weer netjes klein en terug in vorm komen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:36

Nieky1993 vervelend van Daisy zeg. Hopelijk nu geen last meer. Colosan is fijn spul.

Seven ik ben ook heel benieuwd hoe het veulen eruit gaat zien. Heb er nu 2 gezien en ze zijn heel sjiek. Ik hoop dat het niet al te fijn wordt. Ik houd wel een beetje van body. Gelukkig heeft mijn merrie dat.

Malkybally 3 jaar is lang zeg. Mag hopen dat dit mij niet overkomt

Knolselder ben benieuwd wat Quinn gaat doen. Je zou bijna weddenschappen gaan doen hier ;-)

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:37

Kabayo schreef:
Xritt schreef:
Hoihoi,

Ik gooi even een vraag in dit topic. In het “dikke buiken” topic van 2023 kletste ik gezellig mee.

Ik heb een vraag over mijn merrie. Ze heeft in april 2023 een veulen gehad. Begin oktober is het veulen naar de opfok gegaan. Wat mij opvalt is dat mijn merrie soms nog best dikke en harde uiers heeft. Voor haar dracht had ze mini uiers. Nu hoor ik ze met rijden tegen elkaar kletsen en zijn ze na het rijden een stuk zachter. Omdat ze de laatste tijd niet haarzelf is. Stijf, snel zweten en moe. Vroeg ik me af of jullie dit herkennen? Of hoort het erbij dat een merrie na 1 veulen, grotere en harde uiers blijft houden. Op de foto lijkt het minder dan het is.
[ [url=m/cZ5jKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een paard heeft 1 uier.

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Hoe oud is de merrie?
Het kan namelijk ook cushing zijn. Of ze houdt vocht vast. Of schijndrachtig. Of te dik zijn. Ik herken het zeker niet.
Ik zou morgen even informeren bij de dierenarts. Hoe ziet ze er verder uit?

Bedankt voor jullie reacties. Super fijn!
Klopt }> ik praat altijd in meervoud bij uiers. Waarom weet ik eigenlijk niet. Gewenning misschien.

Ze is 12 jaar. Ze was wat mager na het afspenen. Nu moet ik oppassen dat ze niet te dik wordt. Woensdag komt de dierenarts om bloed of te nemen en haar te checken. Vond het zo gek dat haar uier zo hard is en na het rijden zacht is.
Sinds een aantal weken moet ze weer flink aan de bak. Ik heb eerst een tijdje rustiger aan gedaan.
Haar stijfheid en het futloos zijn kan ik nog niet verklaren. Ik dacht ik ga jullie om hulp vragen omdat haar uier ook hard blijft en groter dan eerst. Fysio geweest, maand later masseur, vitamine kuur gehad. Dierenarts naar even afwachten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:57

Kiko
Deze heeft ook gelijk al flinke billen dus dat komt vast goed

Onze dame maakt het spannend, plashouding zonder echt te plassen, omkijken, gapen, schrapen en toen weer dik een uur standbeelden :=

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:56

Seven schreef:
Kiko

Onze dame maakt het spannend, plashouding zonder echt te plassen, omkijken, gapen, schrapen en toen weer dik een uur standbeelden :=

Ohhhhh wat spannend!!
Hoeveel dgn zit ze?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 00:36

Seven schreef:
Kiko

Leuk leuk.. mijn merrie is in training ook net een dik bil stier dus dat wordt wat

Spannend spannend. Dat zal Niet lang meer duren dan. Op hoeveel dagen zat ze ook alweer?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 01:02

Mirjamalvaro. Fijn dat de sneeuw nu weg is. Op naar het voorjaar

Cynthia mooi buikje. Lijkt nog bescheiden met vorige dracht? Al moet ze natuurlijk ook nog even

Muronia. Zo spannend doet wild Thing nog niet. Dus ik denk dat we nog even geduld moeten hebben. Al is een week ook zo voorbij.
Vindt je jonge merrie mooi aan het ontwikkelen. Ik denk met deze hengst een mooie combi. Vrij bloed is altijd een plus. Heb je haar al wel eens hengstig gezien? Ik vindt het soms nog goed lastig bij jonge merries en geen hengst in de buurt :')

Luna 2025 combinaties := al ben ik ook al serieus aan het kijken voor een goede hengst voor mijn bijna Palomino 2 jarige merrie. Best lastig, kleur en kwaliteit. In rijpaard vorm. Bij pony's heb je veel meer keuzes.
Red, gaat weg of word gecastreerd?

LAdonna. Buik steekt goed uit. Dat zit wel wat breder.

Nieky. De merries maken het bij jouw ook nog niet spannend zo te lezen. Wachten op goed weer

Annash. Prachtige foto's <3

Xrit dik en harde uiers? Is het uier wel goed opgedroogd geweest na het spenen? Goed dat je toch even een dierenarts laat komen. Na een veulen kunnen ze toch ook even een verminderde weerstand krijgen

Kabayo fijn dat je zelf weer wat fitter bent. Jeetje een dik been. Mok? Hier heel de winter al deze ellende met de blub. Echt drama

Knolselder. Dat lijkt al heel wat! Gefeliciteerd met behalen van je examens. Even aan jezelf denken en rustig aan doen

Seven. Spannend! Ik ben benieuwd, is ze nu rustig?

Wild Thing vordert nu toch wel met haar uier. Kijk ik nu net even op de camera, gaat ze liggen. Toch maar even extra in de gaten houden.

Na dat zinnetje typen weer gekeken. Ging ze rollen en weer opstaan. Nog geen 5 minuten gelegen.
Afbeelding
Afbeelding

Papa to be even knap gemaakt voor een fotoshoot <3 hij is zo leuk.

Screenshot uit filmpje. Ik jaagde hem weg met een ballon aan longeerzweep. Vond hij eigenlijk niet zo heel boeiend. Na wat meer actie vanuit mij :') dacht hij oké, je krijgt actie :=
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:14

hele mooie combi muronia! Vind je hengstenkeuzes altijd mooi doordacht en dus ook echt een meerwaarde voor het stamboek zo!

Fiore ziet er stralend uit, zoals altijd

Ze is inderdaad flink rond ladonna!

Loes doet inderdaad meer als fleur! Kato mag op het lijstje ja :) vandaag is ze 306 dagen

Beterschap aan Zilver! Tis ook echt rotweer. Alles staat onder :(

Quinn geniet van haar rust voor de drukte weer begint :+ hopelijk deze keer wel een merrie Én kleur.

Am daar kan je je in vergissen hoor. Er zijn heel veel hengstjes maar in mijn ogen maar zeer weinig vaderdieren binnen de minis. Elk jaar is het een opgave om mooie combinaties te maken welke ook nog eens verbeteren. Zo heb ik aankomend jaar gekozen voor 2 jonge veelbelovende hengsten, maar of ze het waar gaan maken is de vraag. Dat weten we over een paar jaar pas.

Redje gaat lekker op pensioen maar blijft hier <3 na 18 dekjaren en meer dan 75 geregistreerde amha nakomelingen (100+ schatten we met enkel nmprs en of niet geregistreerd of enkel amhr) is het wel geweest. Maar een vererver als red zal ik niet snel meer vinden. Stuk voor stuk heeft hij telkens typematig de merries enorm verbeterd en zelfs nu nog

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:37

Marus, kiko, am horses :D
Ze is vandaag veilig 320 dagen
Ze is de rest van de nacht rustig geweest we verwachten dat het veulen d'r dwars zat. Straks even uier checken en ze blijft vanaf nu lekker thuis :j

Am horses
Bij jou ook even spannend dus, mooie glim uier al
En je hengst is een knapperd ben benieuwd naar de shoot

Luna
Dat lijkt me ook lastig kwa fok net de ukkies want waar fok je op, wat is bijv jou fokdoel? Wil je iets kwa sport of juist show of gezelschap?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:02

Annash Carlijn heeft idd een beste buik zo :D Ga je met haar in de toekomst ook rijden/mennen of puur fokken?

Seven vandaag is ze veilig dus *\o/* . Benieuwd hoelang ze het rekt met haar gedrag.

Xritt ik zou zeker eens bloed laten trekken. Heeft ze echt altijd zo een uier of valt het nu specifiek op? Soms wilt de uier namelijk ook even groter worden als ze hengstig moeten worden of zijn.

Kabayo Gelukkig ben je nu wel weer fit :(:) Wij hebben 20 fokmerries :+ Maar in totaal nog meer paarden. Hebben ook nog enkele pensionpaarden en dan mijn eigen paarden en die van mijn man. Lexie reken ik dan even niet meer mee als fokmerrie want die is officieel verkocht naar een gezin met haar veulen. Die verhuisd van de zomer als alles goed gaat. Op het moment maakt nog geen van de merries het spannend.
Dan ga ik misschien proberen de deken af te laten idd bij mijn ruin. Balen zeg van het dikke been van Zilver. Hopelijk knapt dat weer snel op.

Knolselder Gefeliciteerd met de resultaten van je examens *\o/* . Hopelijk voel je je snel beter. Zo een long ontsteking is ook niet niks :(:) . Quin schiet idd al mooi op kwa uier. Als het een merrietje is houd je d'r dan?

Am_horse Wild thing gaat toch met grote sprongen vooruit kwa uier :D . Ben benieuwd naar de foto's van de knappe papa. Hoe is het met jezelf?

Luna2006 fijn dat Red mag blijven en genieten van zijn pensioen. Heb je dan nog een ander eigen hengst of moet je altijd buitenaf gaan dekken?

Hier is alles nog heel rustig. Stilte voor de storm :+ . Daisy is gelukkig ook helemaal de oude. Wel opvallend overigens. Ze was al een paar dagen onrustiger. Veel staart zwiepen, rondjes lopen, regelmatig liggen. Aangezien ze wel hele slappe banden had was ik benieuwd wat de uier ging doen en of ze ineens zou volschieten en bevallen. Eergisteren heeft ze dan kramp koliek gehad en 2x colosan voor het weg was. En sindsdien is ze mega rustig. Dus vraag mij af of het veulen ook gewoon ontzettend dwars zat wat mede de kramp veroorzaakte of dat ze gewoon al een paar dagen last had van krampen en wij dachten dat het het veulen was. Ben iniedergeval blij dat ze nu de oude is.

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Tinniie - Jade - 338 dagen
Cheytjuh - Fenyalenza - 334 dagen
Nieky1993 - Fleur - 331 dagen
Am_horse - Wild thing - 326 dagen
Nieky1993 - Loes - 325 dagen
Nieky1993 - Daisy - 324 dagen
Nieky1993 - Amy - 323 dagen
Claucarlien - Shivani - 322 dagen
Claucarlien - Chess - 322 dagen
Cookie2222 - Brown beauty - 321 dagen
Luna2006 - Meesje - 317 dagen
Knolselder - Quinn - 309 dagen
Luna2006 - Kato - 306 dagen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:42

Ja ik ben ook benieuwd
D'r uier vanmorgen had een harsje
Afbeelding
Afbeelding

Maar die mag echt nog een stuk voller

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:49

Nieky: als het een dun merrietje is met hopelijk ook splash of frame is het een kanshebber om te blijven.
Maar ik moet wel hier en daar wat keuzes gaan maken en proberen kritisch na te denken. En dat wordt moeilijk.

Bij de mini’s probeer ik zowiezo fijne karakters te fokken voor als ze verkocht worden als gezelschap, maar tegelijk wil ik graag een leuk kleurtje en probeer je een correct en liefst mooi verfijnd paardje te fokken dat correct beweegt. Niet altijd makkelijk alles te verkrijgen en dan is het soms compromissen sluiten om daarmee verder naar je “einddoel” te fokken.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:04

Ik ben benieuwd Knolselder. <3 <3 Lastig die keuzes met dat mooie spul. Gefeliciteerd met je resultaten *\o/* Wat vervelend dat je nog niet de oude bent qua energie. Spannend met Quinn!!

Seven toch spannend :j

Cynthia Ze staat er echt zo mooi voor!

Annash Prachtig je foto’s. Mooi ziet ze eruit hoor :j

Kabayo wat vervelend, hopelijk voel je je snel weer helemaal de oude. Balen dat Zilver een dik been heeft door die nattigheid, ik begrijp dat je er helemaal klaar mee bent. Hier net zo.

AM_Horses Wild Thing gaat goed, super spannend zeg. Gave foto van de papa <3

Nieky1993 Zeg dat wel, stilte voor de storm voor jou. Wat fijn dat Daisy weer helemaal de oude is zeg. Is niet leuk als ze dat hebben.

Ik heb mijn dametje gisteren even op de foto gezet <3 263 dagen is ze nu onderweg.
Afbeelding

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:03

Ik meld mij ook terug, na de geboorte van Stella is mijn gezondheid er sterk op achteruit gegaan. Was ook nog maar 3 dagen geopereerd, dus heb ik even afstand genomen en dat heeft gelukkig gewerkt :) Stella stelt het ondertussen heel erg goed, ze is een echte boef! Hoop alleen dat het echt snel beter weer wordt zodat ze overdag gewoon op de weide kan.

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf nu lees ik terug mee, ik probeer de komende dagen de berichten van afgelopen weken terug te lezen. De lijst van de veilige merries is ondertussen ook al mooi aangevuld!

Seven: Ohhh, spannend!! Kan niet meer lang duren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:22

Wat een droppie is stella dat neusje <3

Phileine
merrie, 263 dagen dan mag het ook wel eens :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:12

Muronia schreef:
Fiore is een knappe glimworm. Ze heeft niet te gek geleden onder al die drachten lijkt het. Hoeveelste jaar op rij is dit voor haar?

Dankjewel :)
Dit is het 5e jaar op rij voor haar nu.

Wat een knappe hengst heb je uitgezocht! Echt een hele andere combinatie dan dat we gewend zijn van je, leuk!

Bij mij was het nog even de vraag of ik dit jaar weer ging dekken. Ik was het niet van plan (alweer niet :o ), maar zou het alleen doen als een bepaalde hengst goedgekeurd zou worden. En dat is hij, dus ja.. :D

nieky1993 schreef:
Cynthia82 knappe Fi ziet er goed uit. Is haar veulen van vorig jaar al gespeend of loopt zij er nog bij?

Allebei ;) Ze loopt er nog bij, maar Fi heeft haar zelf afgespeend. Finesse probeerde natuurlijk alleen nog te drinken als ze 's ochtends uit stal kwamen, maar dat was Fi op een gegeven moment ook zat. Dus als Finesse het probeerde, tilde Fi haar been op, keek lelijk en als Finesse doorging, kreeg ze een hap in haar bil :+
En toen was het snel klaar. Dus dat ging heel makkelijk en helemaal vanzelf :)

Carlijn is echt bol zeg, heerlijk! <3

Kabayo schreef:
Cynthia complimenten over Fiore. Ze ziet er echt super uit :j

Dankjewel!

Fijn om te lezen dat jullie allemaal Fi er zo goed uit vinden zien. Twee maanden geleden zag ze er natuurlijk een stuk minder goed uit. Wat mager/schraal. We zijn toen overgestapt van Vitalbix naar Metazoa en Hartog grasmix en dat heeft haar echt heel goed gedaan gelukkig! :)

Spannend bij jou Seven! Ik ben benieuwd!!

AM, ik heb even een foto erbij gepakt van vorig jaar met 8 maanden. Ik had zelf nog niet vergeleken.
Dit is vorig jaar:
Afbeelding

En dit nu:
Afbeelding

WT maakt het spannend. Ik ben benieuwd wat ze er dit jaar van gemaakt heeft!

Phileine, die van jou is ook mooi dik zeg, heerlijk <3

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:36

Wat een verschil! Mooie sobere, harde pony is het :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:50

Nieky ze laten je mooi wachten, die 2 merries. Ik had er even overheen gelezen maar je had 1 koliekig? Hopelijk nu weer goed. Colosan is geweldig spul.

Seven op het veilige lijstje, en nu maar wachten tot het zover is!

Elina fijn dat je weer beter bent. Ja het is een jonge hengst, hij wordt 4 dit jaar. Hij is net een paar weekjes in NL. Gets, balen van dat dikke been. Prutweer ook! Lijkt nu beter te worden dacht ik? Ik heb de deken er ook af, maar de nachten worden nu wel weer behoorlijk fris.

Knolselder die gaat denk ik niet voor de 340 dagen! Gefeliciteerd met het halen van je examens. Dat is alvast super. Nu het laatste restje nog.

AM ze toont niet heel duidelijk, maar de ruin (dan ben ik blij dat ik hem heb...als ie dekens van de merries sloopt wat minder) toont dan wel meer interesse in haar. Ik twijfel nog of ik haar op de fertile ga zetten van te voren. Fijn dat WT haar uier begint te vullen, komt de spannende tijd toch dichterbij.

Luna wat fijn dat Red lekker bij jou op pensioen mag! Dank je voor het compliment trouwens, leuk om te horen.

Nieky ik heb bij mijn merries vaker rond de 300 dagen koliek-achtige verschijnselen. Veulen kan ook tegen de darmen drukken he?

Seven die gaat haar tijd ook niet vol maken! Ben benieuwd hoe lang ze je nog laat wachten maar ik vermoed niet lang.

Imani_abby ben je weer opgeknapt? Wat een snoesje is het!

Haha Cynthia, tja dan moet je wel he? Dank je, Elonia is ook een heel andere merrie dan haar moeder. Ik ben heel nieuwsgierig hoe ze het gaat doen als mama en hoe ze fokt.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:52

Helemaal vergeten sorry , super leuk dat je een date voor je jonge merrie hebt gevonden Muronia. Wat een buffel is zij al.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:28

Kabayo schreef:
Claucarlien ook veilig! Super. Je eigen merrie ziet er erg goed uit, glimt je tegemoet. Je ziet ook duidelijk dat de banden al slap zijn. Chess gaat eerder denk ik :D

Dankje. Ze doet het ook goed verder.
Denk zelf idd ook dat Chess eerder gaat.
Begint sinds vandaag met een klein hars puntje.

Beide merries vannacht toch wat onrustig. Dat er daar binnen in iets gebeurd is duidelijk.

Shivani haar uier ontwikkeld nu in elk geval al wel verder.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:50

Phileine jouw merrie is al flink rond! Benieuwd hoe ze er tegen het einde uit zal zien.

Mijn jonge merrie moet nog gaan uitzwaren, ze is vooral groot nu (inmiddels de 1.70 al over en ze wordt in april 3). Ik denk wel dat het een hele flinke dame gaat worden!

Claucarlien spannend! Je hoort ook wel vaker dat 2 merries die gelijk op lopen tegelijk bevallen, dat zou leuk zijn!

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 01:00

Muronia Ik ben ook erg benieuwd. Ze zal nu wel hard gaan groeien.
Maar inderdaad, jouw jonge merrie is al behoorlijk indrukwekkend :oo Geeft haar moeder vaker veel maat? Of komt dit (voor zover je weet) bij de hengst vandaan?
Haar moeder is ook dezelfde merrie die nu weer drachtig is toch? Of ben ik nu in de bonen :=

Claucarlien Inderdaad spannend :j *\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 04:03

Luna. Ik had het niet goed geformuleerd. Ik bedoelde sportponys. Ik weet dat dat er bij de mini's veel op kleur wordt gefokt maar kwaliteit vaak minder is. Dat zal waarschijnlijk een hele zoektocht zijn.
Wat fijn dat Redje mag blijven voor zijn pensioen. Met deze aantallen is hij idd een bewezen vererver.

Nieky. Lief dat je het vraagt. Het gaat steeds beter. Ik ben wel veel voorzichtiger, kan even geen gekke dingen permitteren.
Fijn dat daisy weer helemaal terug de oude is. Ik vindt het ook lastig te beoordelen als ze zover in dracht zitten, is het het veulen of toch koliek. De merries wachten op de zon.

Seven. Uier kan idd nog wel voller. Maar met een maiden weet je het nooit

Phileine. Mooi rond al

Imani_abby. Dat was ook wel even pittig zo te lezen. Fijn dat het nu weer beter gaat. Wat heeft stella een schuitig snuitje <3

Cynthia. Wauw wat een verschil. Ze ziet er nu echt fantastisch uit zeg! Oooh wat leuk. Dus stiekem toch dekplannen :):)

Muronia. Dat scheelt wel een ruin erbij. Ze staat hier alles tussen de merries. Ik zat ook nog te twijfelen om fertile te geven. Maargoed, ze is jong dan zou het normaal geen probleem zijn om een goede cyclus te hebben. Oké altijd uitzonderingen.
Jeetje al over de 1.70 dat wordt een bakbeest! Love it <3

Nigrante is 1.75 veel vinden haar misschien niet sjeik genoeg. Maar ik hou ervan. Er komt iets binnen zeg ik altijd _/-\o_

Wild Thing vordert rustig door. Enorm aan het verharen, dus even wat tijd in gestoken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding