[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:46

Fotsy schreef:
en evita jij krijgt een ware opvolger.
Wat ik me direct wel de vraag stelde en niet slecht bedoeld hoor maar is hoefkatrol niet extreem erfelijk. Hebben de da's daar iets van gezegd?

Ja, daar zat ik ook over in. Het kan inderdaad erfelijk zijn. De DA dacht eerder aan overbelasting door compensatie. Hij stelde juist voor of het geen goed idee was om een carrièreswitch naar fokmerrie te maken (wat overigens niet op de planning staat)

Desondanks zal ik het veulen extra goed in de gaten houden, mocht het zich wel ontwikkelen ben ik er hopelijk wel optijd bij.

draaakje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:54

Och jeetje wat sneu Moratoetje, moeilijkste is het inschatten hoeveel pijn ze heeft he :(:) Krijgt ze wel pijnstilling?

He Evita, dat is nog eens rotnieuws... Wordt inderdaad zo nog wel een bijzonderder kleintje.

Esmeralda al op 185, ver hoor!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:26

Murosch, heel veel sterkte. Even voor de beeldvorming; Helga was de Shetlander die je niet drachtig kreeg toch?

Evita, ook niet het nieuws wat je wilde horen. Hopelijk heeft je merrie er weinig last van en brengt ze straks een mooi veulen ter wereld.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:37

Sterkte Murosch!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:39

Murosch heel veel sterkte gewenst.

Ook voor moratoetje veel sterkte gewenst.

Ik heb weinig te melden. De dames lopen zich momenteel lekker vol te eten. Ik denk dat over een mannd of misschien 1,5 maand het gras wel op is en dan komen ze weer lekker thuis.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:48

Dank jullie wel. Klopt inderdaad suffie, dat was Helga. En wat ben ik blij dat het niet meer is gelukt nu achteraf. Evita dat maakte het extra moeilijk. Haar voorkant was vrolijk en wou van alles, maar haar achterkant was stuk. Net of ik 2 verschillende pony's in 1 had.

Moratoetje jij ook veel sterkte, dat zijn geen mooie dingen.

Evita ook al rotnieuws. Ik hoop van harte dat je veulentje er nooit last van gaat krijgen.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:13

Excuus evite las over jou berichtje heen. Ook voor jou sterkte gewenst. Hoefkatrol is niet niks.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:02

Sterkte Murosch!

Sterkte met de kat Moratoetje. Altijd sneu om ze zo te zien...

Wat een rotnieuws Evita. Duimen dat je veulen nooit last gaat krijgen dus!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:46

Sterkte Murosch en Moratoetje!

Evita wat was er precies op de foto te zien? Was het straalbeen slecht of was er alleen overbelasting in het hoefkatrol gebied? Als het namelijk dat laatste is, en dat kan inderdaad heel goed door anders lopen door de artrose in haar achterbeen, dan is het niet erfelijk maar puur een overbelasting. Een slecht straalbeen kan wel erfelijk zijn. Meestal noemen ze zo'n overbelasting klinische hoefkatrolontsteking en deze is met de juiste behandeling/revalidatie goed te genezen. Een straalbeen met haakjes erop (een 3 of 4) is niet te genezen en kan wel erfelijk zijn. Kan, hoeft dus ook niet persé.

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:33

Sterkte Murosch, en jij ook met de kat Moratoetje.
Jeetje Evita, dat is heftig..

Wat grappig dat jij ook zulke foto's hebt gemaakt Leonie, ik heb namelijk precies hetzelfde gedaan. De eerste is van augustus (4 maanden dracht) en de ander van deze week (6 maanden). (Jammer dat ik er geen een heb van voor de dracht, maar op 4 maanden was er aan de zijkant van de buik nog vrijwel niks te zien..

Afbeelding

Afbeelding
deze is nog niet recht genoeg, dus ik maak morgen nog een nieuwe..

Pip zit inmiddels op 182 dagen, en ze loopt al 3 weken niet helemaal lekker (en dat heeft ze dus nog nooit gehad). Waarschijnlijk heeft ze zich verstapt en zit er nu iets niet lekker in haar schouder, en dan werkt dat extra gewicht ook niet mee. Ze is inmiddels gemasseerd en het wordt iedere keer ietsje beter, maar het blijft een tikje onregelmatig.
Maar, het veulen groeit in ieder geval hard door. Het zadel past niet meer, want de boom is te smal (en dit is de meest wijde boom).. dus we gaan verder met de barebackpad :')

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:51

Zo Nikita, die van jou ook niet helemaal goed. Balen zeg. Hopelijk voelt ze zich snel beter. Haar buik groeit al flink zo te zien!

Mijn knappe oma is gister bij de osteopaat geweest en is weer los gemaakt. We hebben groen licht gekregen om na het weekend weer aan de slag te gaan. Ben zo blij. Na 4 maanden stil staan mogen we eindelijk weer rustig aan iets doen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:09

Ook echt leuk die foto zo van onderen van Pip, leuk verschil ook al!
Wat vervelend dat ze niet lekker loopt, hopelijk is ze snel weer helemaal soepel.

Fijn Myrthee, lekker weer aan de zwangerschaps-gym :P

Hier als ik zelf fit ben ook lekker nog bezig met Khaleesi, afgelopen weekeind hebben we nog een hele mooie ronde van ruim 10 km door het bos gemaakt. imv de temperatuur en haar wintervachtje wel lekker rustig aan gedaan, maar ze is zo heerlijk fit en vrolijk :D

Vannacht heb ik over het veulentje gedroomd, ik werd helemaal vrolijk wakker /3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:20

Nog bedankt allemaal. Ik heb er inmiddels wel echt vrede mee, natuurlijk is het gemis groot, maar ik weet dat ze echt een goed leven heeft gehad en het was gewoon echt op nu.

Nikita wat naar dat ze onregelmatig loopt, hopelijk is het iets kleins en gaat het snel beter. Leuke foto's!

Myrthe wat fijn dat je oude dame weer fit is, dat waren lange maanden, geloof ik graag.

Draaakje wat grappig, en hoe zag je veulentje eruit?

Suzie geniet nu van dubbele aandacht, dus die komt niets tekort. We gaan bijna richting de 160 dagen, de helft zo ongeveer. Dan kunnen we ook beginnen met aftellen.

Ik zoek nog wel naar een andere camera voor in de stal, maar ik kom er nog niet uit. Ik wil graag één waarbij ik ook vanaf mijn mobiel mee kan kijken als ik op mijn werk ben, dus via internet. Iemand advies?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:26

Zwart met 4 witte voetjes (en die witte voetjes zijn heeeel onwaarschijnlijk met 2 ouders zonder aftekeningen) En het was een meisje :o , in mijn droom was dat even lastig, want ik had alleen een naam voor een hengstje.
(in het echt heb ik zowel voor een hengst als merrie een naam :D )

Heb je een internet aansluiting op stal?
Ik ben echt heel blij met de Foscam IP Camera. Hij is op afstand draaibaar en geeft goed zicht in het donker.
Via het appje op mijn telefoon kan ik de camera draaien en vanaf overal de beelden bekijken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:34

Dat klinkt als een knappe baby!

De stal is ongeveer 20 meter vanaf de aansluiting maar net buiten wifi bereik. Met een repeater er tussen zou het moeten lukken. Welk type van foscam is dat? En kan dan bijvoorbeeld ook de verzorgster op haar mobiel of computer meekijken?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:50

De foscam ip camera led 8921w, ik weet niet of die nog leverbaar is, deze hebben we 4 jaar geleden gekocht.

Mijn ouders kunnen bijvoorbeeld ook meekijken op hun mobiel en vanaf de computer, we hebben hun het wachtwoord gegeven zodat ze ook kunnen inloggen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:00

Ik ga even zoeken, dank je wel. Zoiets zoek ik wel!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:28

draaakje grappig is dat he zo'n droom.
Toen Prada drachtig was van Giv droomde ik ook vaak over het veulen. Nog gekker: het veulen uit mijn droom was exact het veulen wat op 3 juli 2011 geboren is := Allen droomde ik van een hengst en is Giv natuurlijk een merrie geworden.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:50

166 dagen voor Camille vandaag
190 dagen voor Glowy vandaag

gaat mooi zo, de dames worden al echte bolletjes :)

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:29

Ik heb eergister mijn camera binnen gekregen, alleen wat een gedoe zeg om die werkend te krijgen op de 3g...
Verder als die aan de kabel zit, is het echt perfect! Kan alle kanten op draaien vanaf mijn telefoon of laptop, ideaal!
Nu alleen even in contact met het bedrijf hoe ik de simkaart werkend kan krijgen...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:06

Giv had gister afscheiding bij haar kling. De duimen draaien dus dat het geen teken is van verworpen hebben of hengstig worden.
Nu weet ik dat Prada tijdens haar dracht ook wel eens een soort slijm bij haar kling had wat niks te maken had met verwerpen of hengstig zijn want daar kwam gewoon een gezond veulen uit. Ik heb dus nog hoop :o

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:13

Oh kan me voorstellen dat dat even schrikken is. Misschien beetje domme vraag; maar had je het niet moeten zien als ze het echt verworpen had? of is ze daar nog niet ver genoeg voor?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:44

Hier zit de eerste ook alweer over de helft! Yay haha

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:57

droversrun schreef:
Oh kan me voorstellen dat dat even schrikken is. Misschien beetje domme vraag; maar had je het niet moeten zien als ze het echt verworpen had? of is ze daar nog niet ver genoeg voor?

Ze is pas 3 maanden opweg, ik denk niet dat ik het had gevonden wat ze staat dag en nacht op een grote paddock.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:54

Hier Vien op 115 dagen.
Ik heb haar vanochtend bij de Lingehoeve gebracht. Morgenochtend worden er twee kiezen getrokken. Fingers crossed....