[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:58

Ja klopt, via mare stare kunnen mensen meekijken. En doordat ook mensen uit Amerika kijken, kan je mooi gebruik maken van het tijdsverschil. Ideaal.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:34

Ik heb afgelopen jaar ook melktesten gebruikt op 3 merries. Op 1 merrie zat ik met de avond gelijk, 1 merrie droeg 1 dag langer en 1 merrie had geen melk de avond van te voren en volgende middag zag in ineens een veulen in de weide :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:54

Waar krijg je die refractometer?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:12

MarijeR: het paardje rechtsonder op cam ligt helemaal plat te slapen. Zo schattig <3

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:10

Ik heb mijn refractometer via marktplaats

Bij de stal waar ik werkte was de eerste meteen raak.
Die merrie (fries) had ineens een grote daling.
Maar verder geen tekenen. Dus ik de stal eigenaar ingelicht.
Van hou haar maar in de gaten vannacht want het komt hoor.
Hij geloofde er niet zo in.
Maar heeft in de nacht wat extra gekeken. En om half 4 kwam het ineens.
Verder geen tekenen alleen de melk gaf het aan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:29

ik gebruik vooral mijn eigen gevoel. Pony was al 2 dagen aan het kegelen en ik sliep er geen minuut minder om. Dag voor de bevalling kreeg ik zo'n gevoel van binnen en ben erbij gaan slapen, elk uur kijken en de volgende avond begon ze onrustiger te doen van de voorweëen. Hoop dit jaar weer dat mijn gevoel me niet in de steek laat :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:43

de enige refractometers die ik op marktplaats zie is voor wijn en koelvloeistof?
is dat dezelfde?

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:47

Als ik jullie buikjes zie van de mooie merries...
Vindt ik het best jammer dat Kitzbi niet drachtig is :)

Ik blijf jullie volgen hoor.. :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:56

Ik heb er een voor wijn inderdaad inowa

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:21

aahh die kwam dus tegen,hoe werkt zoiets precies dan? moet je bij elke test een nieuwe aanschaffen of kun je hem steeds opnieuw gebruiken?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:45

Ik gebruik een 0-32% brix refractometer.
Heb net eentje besteld omdat van de oude die ik had het klepje los lag (je moet ze ook niet laten vallen...)
https://www.landtek.nl/index.php/refrac ... -1518.html

Na gebruik spoel ik hem af met wat gedemineraliseerd water (gewoon bij de supermarkt te koop) omdat ons kraanwater heel hard is en ik de meting zo zuiver mogelijk probeer te houden.

Als ik de oude niet had laten vallen vorig jaar, had ie nog wel jaren mee gekund...

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:38

@Marije dat klinkt als de goede manier, zo moeten wij het ook bij chemie doen op mn opleiding :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:58

Zoals Marije al zegt gaat ie jaren mee.
Netjes schoonmaken en hij is klaar voor de volgende

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:38

O dat is wel de moeite waard ja.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:42

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:30

Even ego postje.
Cally is nu 214 dagen drachtig:). Haar buikje is nu al echt een hangbuikje aan het worden. En ik heb dit weekend voor het eerst beweging gezien. Maar nog niet gevoeld. Zal zo blij zijn als het weer lente is en we het veulen kunnen zien ronddartelen.

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:32

wat een mooie dame zeg :)

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:35

Vandaag weer na 8 weken weer op mijn kanjer gezeten wat voeld dat toch lekker en ze was super braaf. Wat ben ik toch blij met die zwangerschaps hormonen :D vorrige keer moest ik haar drogeren de eerste keren na de vorrige blessuren anders ging ze als een rodeopaard door de bak. Nu echt geen stap verkeerd gedaan terwijl ze al acht weken alleen ad hand stapt. Vandaag mocht ze voor het eerst weer even draven.
nu weet ik toch wel zeker dat het nog wel goed zit met het veulen anders was ze vast niet zo braaf geweest haha. Ze heeft nog niet echt veel buik maar weet ook niet wat normaal is voor 180 dagen dracht. Is ons eerste veulen :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:42

nou super dat ze zich zo goed gedraagt. Hopen dat ze zo zoet blijft :)

Afbeelding
Pony heeft een mijlpaaltje 210 dagen :) Hansje begint flink te groeien en te zakken. Nou ging Pony echt super de laatste tijd, valt ze maandag weereens. Ze maakt zulke malle sprongen en dan verliest ze controle en valt op d'r knieën gevolgd door voorover kukkelen en in de palen en draden terecht komen. De sufferd. Vandaag goed stram dus helaas weer, maar verbeterde wel weer dus gelukkig daat ze ene stuk beter dan vorig jaar :)

Zie nu trouwens wel dat je al haar regenrot plekken op de bips extra goed kan zien op de foto :s

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:43

Bedankt voor de reacties op mijn vraag over IP-camera's, als er meer mensen ervaring mee hebben hoor ik het graag. Ik waak normaal ook altijd in een caravan direct naast de stal, met een camera met zeer weinig bereik, maar het lijkt me wel praktisch om ze ook van thuis te kunnen zien, niet alleen voor tijdens de dracht, maar ook als er eventueel eens 1 ziek is ofzo. Dat moet dan dus inderdaad een IP-camera worden, want ik woon op 10 km afstand, en wil het dan dus ook graag op mijn telefoon kunnen zien.

Fotsy, die camera kan je dus thuis gewoon op een laptop ofzo bekijken? En ook via je telefoon? (Heb nog niet echt tijd gehad om er verder naar te kijken, sorry)

Met Mausi alles goed, maak me alleen een beetje zorgen om Aziza, ze is zo extreem chagrijnig de laatste maand.. Maar kan ook niet echt iets zien aan haar wat haar niet lekker zou zitten, dus ik hoop dat het gewoon snel weer bijtrekt. :(:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:49

Wij hebben helaas geen internet op stal, dus voor mij wordt het, net als vorig jaar, heen en weer rijden...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:25

Al_Zawraa schreef:
Bedankt voor de reacties op mijn vraag over IP-camera's, als er meer mensen ervaring mee hebben hoor ik het graag. Ik waak normaal ook altijd in een caravan direct naast de stal, met een camera met zeer weinig bereik, maar het lijkt me wel praktisch om ze ook van thuis te kunnen zien, niet alleen voor tijdens de dracht, maar ook als er eventueel eens 1 ziek is ofzo. Dat moet dan dus inderdaad een IP-camera worden, want ik woon op 10 km afstand, en wil het dan dus ook graag op mijn telefoon kunnen zien.

Fotsy, die camera kan je dus thuis gewoon op een laptop ofzo bekijken? En ook via je telefoon? (Heb nog niet echt tijd gehad om er verder naar te kijken, sorry)

Met Mausi alles goed, maak me alleen een beetje zorgen om Aziza, ze is zo extreem chagrijnig de laatste maand.. Maar kan ook niet echt iets zien aan haar wat haar niet lekker zou zitten, dus ik hoop dat het gewoon snel weer bijtrekt. :(:)

Heb ook zon camera! Ideaal. Had een app op m'n telefoon en kon zo mooi alles zien! Had ook infrarood echt fijn want dus ook in het donker alles zichtbaar. Via die app en via computer kan je zelfs camera draaien. Waar het halster faalde (nooit weer zon ding) kon ik met de camera alles volgen en zag ik de vliezen breken.
Het is een foscam.

Ben hier tijdje niet geweest dus zal ff moeten bijlezen! :o
Verder alles goed: een mega dikke Tie en ook weer nieuwe hengst geboekt.
Dekken jullie trouwens direct in de veulenhengstigheid of wachten jullie een of twee cycli?
Nou ja, eerst dit veulen er gezond en wel uit zien te krijgen, begint te korten! ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:43

Yildiz ik heb dit jaar bijna alles in de veulenhengstigheid gedekt omdat de meeste best laat waren. Ligt er bij mij ook aan of alles goed is gegaan en inderdaad hoelaat we zitten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:07

Ben het met DL eens.
Afhankelijk van hoe de bevalling is gegaan.
En of ze vroeg in het seizoen zijn bevallen of laat.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:45

Thanks! Tie is hier een van de eerste, voor februari gepland. Dus behoorlijk vroeg in het seizoen!