Mja ben dr niet zo weg van, scannen verder in de dracht. Van de week even de dekens aftrekken, en als ze wel gewoon drachtig is, waar we nu gewoon van uit gaan Dan zal ze een buikje hebben.
Hier nog steeds niets. Verwacht het echt in de nacht van de derde op de vierde. Haha. Haar uier wordt mlet de dag voller. Farenca zal denken : mooie dingen duren langer....
Alle merrie's die drachtig zijn, zijn wel extreem lief. Hoop ook dat er een buikje zit. Er zou dan in theorie een mooi Anders 451 kind uit moeten komen..
Joto op haar buikje allee nzou ik niet durfen afgaan. Een vriendin haar merrie had 11 maand na dekkken een buik en uier waar melk uitkwam,ze was drachtig gescand maar veulen verloren waar niemand iets van wist,want er kwam geen veulen ook niet op 12 maanden dracht. En we waren zeker dat we een veulen zagen bewegen....
Joto
Geplaatst: 01-03-10 13:28
Dat is zo, maar tis een maiden, en ze heeft de zelfde bouw als haar halfzus, dus kan dr redelijk van op aan. Tis simpel, als ze niet drachtig is, komt er niks. Is ze wel drachtig, komt het er in juli uit.
Jolise, die uitspraak geld voor onze merrie niet Alhoewel, ze is van haarzelf al een beetje een 'rare' merrie. Haha! Leuk een Anders veulen, ben benieuwd of er al een kleine Anders geboren is.
Savath, apart verhaal zeg. Dan zou je zeggen dat er toch iets uit is gekomen.
Hier vannacht alles rustig gebleven.. we zijn maar boven gaan slapen, vriendlief miste me in bed.. K denk dat het 2 op 3 maart komt als ik in me eentje lig te waken en m'n vriendin die bij mij slaapt vanaf eergisteren slaapdienst heeft op haar werk.. K heb juist het tegenover gestelde.. de moeder van mijn oude paardje die in december 2008 helaas overleden is hebben wij vorig jaar geprobeert drachtig te krijgen van Coriano.. de vader van mijn oude paardje, om het fijne stukje karakter terug te krijgen voor het hele gezin.. want het was t paardje voor t hele gezin ook al was hij van mij.. Nou is zij in juli niet drachtig gescant maar wordt toch steeds dikker?? me schoonvader gelooft er ni en en die zegt je merkt het vanzelf...
Bibi heeft al een mooi uier! Al zie ik niet heel veel verschil tussen die beide foto's.
Heb even een vraagje diesje is in de periode van 27 april tot 16 mei gedekt, haar uier begint al te komen en naast de staart word het ook al weker.
Nou heb ik de laatste dekdatum aangehouden dus ben er vanuit gegaan dat ze 16 april uitgerekend is. Kan het dat ze ook bij 1 van de eerste dekkingen al gepakt heeft want dan zou het veulen rond 27 maar al kunnen komen!
Amandake
Geplaatst: 01-03-10 14:34
Kan altijd Guenivere
Kyra 's uier vorig jaar op dag 318...moet ik me nu zorgen beginnen maken ??
Toevallig zag ik dit net in een ander topic, misschien wat voor de mensen die in dubio zitten of merrie's wel of niet drachtig zijn? http://www.wee-foal.com/nederlands/Home.html