[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas5

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:18

Ik probeer hier mee te lezen en te volgen maar het lukt niet altijd, jullie gaan wel erg snel Tong uitsteken
Ik reageer niet veel, maar ik lees wel alles mee Vork
Even een update van mijn kant, mijn merrie zat gisteren op 175 dagen Hyper!
Alles gaat goed en ze wordt echt al snel dik!
kijk zelf maar..
Afbeelding
huh? Koe Vork
Afbeelding
even ter vergelijking, dit was ze op 4 maanden dracht (ongeveer 120 dagen):
Afbeelding

veel verschil al he? Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:44

frenia schreef:
marlijn: Haha! ach, mijne wint ook nooit Knipoog maar doe ik het niet voor, vind het gewoon erg leuk! Hoe meer stemmen hoe liever natuurlijk, dat wel Haha!
kies nou gewoon de eerste de beste leuke foto en doe mee joh!

Oke dan. Knipoog Kiezen is natuurlijk weer eens moeilijk. Clown Maar ben toch maar voor een lieve babyfoto gegaan. Lovers

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:55

ik rijd ook op een merrie. (ze word nu doorgereden door mij en nog een meisje) over een maand hoop ik haar te kunnen huren.

24 maart. Jolandaa_ Paard: Zina Olivia ( Orchid's Tonii) x Oijense Vincent

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:04

hey een van de paardenmelkerij, leuk!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:22

@ Thomas daar zit al een mooie toeter onder zeg Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:33

marlijn: Haha! Go jij! Go jij!

hier vandaag,
eerst bij Siuan (179 dagen drachtig) in stal: buik gevoeld, uier gevoeld (meer ter gewenning dan wat anders)
en haar gezegd dat ze best rap vetjes op de ribben kweekt Bloos! niet normaal! veel sneller dan mn tinkers Wow! dus haar gezegd dat ze beetje "op dieet" gaat Clown
veulen wil nog niet gedag zeggen, hoop dus op een merrie Haha! maar ligt er ook aan dat ik niet de perfecte positie kan aannemen voor het voelen (gezien ik nog rekening moet houden met onverwachte bewegingen van Siuan)
Dan bij Tinkerbell: (153 dagen) van veulen nog geen spoor te bekennen Tink was weer wat liever vandaag, was laatste dagen nogal chagrijnig, mankt ook nog steeds achteraan (mistrapt) Ach gut krijgt dit jaar een dikke pels voor haar doen Wow!
Veulennaam is beslist, wordt een merrie Haha!
Tot slot bij mijn Angie Lovers sja, met geen woorden te beschrijving hoe favoriet zij is Lovers Bloos (erg he, dat je één van je paarden zo voortrekt op de rest Bloos ) dikke knuffel gegeven, beiden genoten,
toen keek ik naar dr buik en dacht: wow, nu deint die plots wel uit Bloos! sja, is ook al 183 dagen ver nu en precies 6 maand drachtig vandaag, wordt eigenlijk eens tijd voor buikpics, veulie heel eventjes heel klein beetje gevoeld, maar was meteen weer weg, merrie dus Knipoog ben ik wél érg blij mee, zusje voor Dillemans (Dilhara) Lovers (die voelde ik vanaf begin oktober bijna dagelijks en flink tekeergaan, dus deze wordt zeker een meisje Knipoog)
Nu alleen die naam nog... balen...

Wie een leuke naam weet voor een tinkerveulen, beginnend met een H => tis zéér welkom, kind heeft een naam nodig nu Ja

Zoek me ook rot naar een naam voor Siuans kind, maar dat wil al helemaal niet vlotten. Rolleyes
Weet ook zo niet wat ik kan verwachten voor dit veulen...
Heb ook nog zo weinig voeling met moeder, dat ik het veulen al helemaal niet "aanvoel"
Een beginletter zou ook handig zijn, wist ik tenminste waar te beginnen met zoeken Clown

sorry, ben een beetje emotioneel heb ik de indruk Clown Bloos

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:39

Ik weet nog wel een leuke naam hoor met een h Lachen Heidie.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:41

Is de naam van de slechte baas van mn vriend, niet echt een goeie optie dus Tong uitsteken
Bovendien past het niet echt in het rijtje van de vorige veulens: Argon (h), Baileys (m), Chenoa (h), Dilhara (h), Emaris (m), Fantaghiro (m) en Galadriël (m) Nagelbijten / Gniffelen

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:43

Ik denk dat er bij mij dan ook een kans is op een merrie veulen Lachen daar hoop ik op tenminste.. Heb het nog steeds niet gevoeld terwijl ze nu toch wel al ongeveer 6 maanden drachtig is en bij haar vorig veulen kreeg ik dan altijd al antwoord van daarbinnen Tong uitsteken dat was een hengstje..
En haar buik gaat nu vooral in de breedte, vorige keer had ze een puntbuik naar onder.. Tong uitsteken laten we hopen!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:44

Maseike schreef:
Ik weet nog wel een leuke naam hoor met een h Lachen Heidie.

lol Vork

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:46

Frenia: Ik vind je altijd zo grappig, met het buiken voelen en het namengeven. Haha! Voel mezelf bijna slecht dat ik het niet doe. Nagelbijten / Gniffelen Maar nee, dat is niet aan mij besteed. Ben niet zo goed in het voorspellen van veulens! (Al had ik het dit jaar wel goed.. Maar dat is meer toeval. Knipoog ) En dat voortrekken heb ik ook wel hoor. Spirit is ook echt helemaal mijn meisje. Vooral als ze drachtig is, dan is ze liever. Nagelbijten / Gniffelen

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:48

Bij het vorige veulen zei ik al 2 jaar (ja echt) voor de geboorte: het wordt een vos hengstje, ongelooflijke deugniet.. en dat werd het ook. Dit keer heb ik er eigenlijk nog geen flauw idee van Nagelbijten / Gniffelen

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:49

@ Thomas nee dan doe dat maar niet nee de naam Heidie.
Was wel leuk idee.

Ik zelf ga voor een merrie bij Monchique, haar eerste veulen zei ik hengst maar ik ga nu voor een merrie.
De naam voor een hengst is er al maar voor een merrie is die er nog niet.
Vindt toch wel moeilijk iets verzinnen met een E.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:52

Maseike schreef:
Was wel leuk idee.

Ik zelf ga voor een merrie bij Monchique, haar eerste veulen zei ik hengst maar ik ga nu voor een merrie.

Vind het wel een leuke naam hoor Lachen maar gewoon grappig omdat je zelf zo heet.. ja toch he Nagelbijten / Gniffelen ? Tong uitsteken

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:53

Ik durf niet te zeggen of het een merrie of hengst wordt, het is Vien en mijn eerste veulen. Als ik zo jullie omschrijvingen hoor gok ik op een merrie. Namen heb ik al wel, al twijfel ik bij een hengstveulen nog tussen twee die erg op elkaar lijken. Voorlopig heet die gewoon Baby Cool (pappa is Daddy Cool).

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:59

Thomas5 schreef:
Maseike schreef:
Was wel leuk idee.

Vind het wel een leuke naam hoor Lachen maar gewoon grappig omdat je zelf zo heet.. ja toch he Nagelbijten / Gniffelen ? Tong uitsteken

hahahahaha ja was ook aardig bekent op bokt schijnbaar dat ik zo heet Bloos

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:14

Ik wil allemaal namen die eindigen op "bel" ,behalve die van Kyra...zij is gedekt door Swieber ,de andere door onze Romabel Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:33

Ik ga ook niet gokken of het hengst of merrieveulens worden, ben slecht in gokken en een logica zie ik er bij de merries ook niet in Haha!
Niet qua gedrag en niet qua buikvorm.
Namen heb ik ook nog niet echt over nagedacht.
Roepnamen komen pas na de geboorte en stamboeknamen vaak op het moment dat ik het opsturen van de geboortebewijzen écht niet langer uit kan stellen Bloos

Isis begint nu zachtjes aan te waggelen ipv te lopen. Haar buik groeit echt hard op het moment.
Macy is nog redelijk strak maar een buikje is er nu toch wel te zien.
En Dynamic is zo vet dat er slecht een buikje van een veulen te zien is. Haar buik zou nu onderhand wel wat meer moeten gaan zakken maar zit nu nog erg hoog.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 00:12

Draakje: Droes, da’s niet fijn! Als dat zo is kan hij dan de anderen ook al besmet hebben?

Thomas: Al een flink buikje! Al over de helft ook!

Frenia: Als het nu toch een hengstje wordt met de H : Hador of Húrin (elf-friends, geïnspireerd door je laatste naam Galadriël Knipoog )

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 01:06

Frenia, ik zal als ik weer thuis ben m'n moeders tolkien boeken eens naslaan op een leuke merrie naam met een H

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:33

Oei draaakje, droes zou niet fijn zijn. Maar ook daar knappen ze weer snel van op als het open springt. Ach gut

Namen en halsters kopen? Daar ga ik me pas mee bezig houden als de kleine naast mams loopt. Clown Hoewel ik al een aantal jaar wel een naam heb voor een gevlekt veulen. Tong uitsteken
Ik durf wel de gok aan of het een hengst of merrieveulen wordt. Gezien het feit dat de stand 18-2 is voor de hengstveulens zijn de merries hier per ongeluk verkeerd bezorgd door de ooievaar. Ik denk dat de ooievaar zijn werk dit jaar weer goed doet, en dan zal er dus wel weer een hengstveulen komen. Clown

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:38

Goede morgen all. Ik ben reeds ook al met namen bezig. Voor een merrieveulen zit ik nog te twijfelen tussen 2. En voor een hengst moet het met een W beginnen omdat paps zijn naam met een W begint. En het liefst wil ik een naam wat een betekenis heeft. Maar met een W is het zo moeilijk om een mooie naam te zoeken. Heb al meer dan 25 namen verzamelen en niet eentje daarvan zeg ik van wauw dat wordt hem ... Ik heb nog eventjes te gaan, ze is vandaag pas 105 dagen drachtig en door het vet zijn, kan ik ook nog niet echt een buikje zien van de dracht. Mag ook helaas niet rijden met merrie, ze staat al 5 mnd stil, wat niet echt bevoordelijk is.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:42

Mn vriendin komt pas met een naam als het veulen er vaak is.
Cash, Don Aparte en Model's Wise Guy gaven we ook pas na de geboorte hun naam.

Cash wilden we eerst Calimero noemen *LOL* *LOL* Haha!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:46

Namen zijn bij ons ook pas voor als het veulen er is... Meestal loopt veulen ook nog een paar dagen naamloos rond.

Cash is toch beter als Calimero, Sjoert Haha! Wie weet liep hij nu anders rond met een minderwaardigheidscomplex....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:48

Naja, doet ie beter zn best dan wanneer hij arrogant zou zijn Haha!