ben benieuwd joh!
hoe oud/jong is ze? ziet er nog vrij jong uit..
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TabeR schreef:Mijn merrie krijgt helemaal geen veulenbrok, volgends haar echte eigenaar werkt dat namelijk helemaal niet..
hij fokt al zijn hele leven lang met de paarden heeft het wel geprobeerd maar vind het niet werken..
Nicole288 schreef:TabeR schreef:Mijn merrie krijgt helemaal geen veulenbrok, volgends haar echte eigenaar werkt dat namelijk helemaal niet..
hij fokt al zijn hele leven lang met de paarden heeft het wel geprobeerd maar vind het niet werken..
Als je merriebrok bedoelde, hoe weet hij dan dat het niet werkt, kun je toch niet zien?
germie schreef:Rijden jullie ook nog gewoon? Ik weet dus niet wanneer m'n paard uitgeteld is, en ik doe dus nog alles met haar. De laatste weken merk ik dat ze conditioneel iets minder wordt, maar die 20 minuten tot een half uur dat ik met haar werk vindt ze het nog steeds leuk. Ik spring ook nog wel, maar niet hoog meer, max. 70 cm. De veearts die begin november geweest is zegt dat ik moet kijken naar m'n paard, het ene paard kan een maand van te voren nog een parcours springen en een ander vindt het 3 maanden van te voren al niet leuk meer. Rijden moet je in principe tot de dag van de geboorte kunnen doen zei deze veearts en dat heb ik bij andere fokmerries ook altijd gedaan. Wel hield dat rijden soms niet meer in dan een kwartiertje stappen.
Maar houden jullie een richtlijn aan met stoppen met springen? Mijn springinstructeur houdt wel rekening met haar, we doen dus geen hoog werk meer, maar wel gymnastiekjes en volgens hem kan het nog steeds prima en is er geen reden om te stoppen, maar een parcours rijden raadt hij niet meer aan. Je ziet wel dat ze een buikje krijgt, maar nog geen hangbuik waar ze last van heeft. Dressuurmatig loopt ze nog als een zonnetje.
ayhno schreef:wortelen voer ik altijd bij dat is heel goed voor drachtige merries..
Sjoert schreef:3 (als alles goed gaat natuurlijk )
cindybijl schreef:@ kitzbi mooi buikje! mooie merrie!!
ik ben nog steeds met mijn dilemma bezig,WAT moet ik mijn merrie nou voeren?!
Is het verstandig om nu al (30 mei uitgerekend dus nu +-51/2 maanden drachtig) merriebrok te gaan geven?
Of is het verstandiger om haar op
* basisbrok, of
* Pavokoek, of
* senior strucomix, of
* merriebrok, te zetten?
wat is jullie advies?