Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:31

@Hollybollie,nee mijn hondje had geen ijs onder der voetjes hoor Lachenen mijn fransebullie&jackrussel waren zo binnen de mietjes hahaha.

En over de namen daar zijn we nu overuit dus het is nu wachten tot de mooie dag Lachen

En ik stem tegen want ik ik wil meer hollybollie pic zien,wil ook wel een dagje ruilen holly op monnie (rijmt)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:22

Fotos heb ik nog niet gemaakt. Bedacht t me net nog. Vorig jaar was ik al weken fotos aan t maken van een uier die niets deed.. En nu heeft ze al uier en heb ik nog geen foto gemaakt Tong uitsteken

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:47

Vandaag eindelijk kioon bevallen.........ze kom geen melk geven en heb uiteindelijk het veulen afgestaan...met kioon gaan alles goed.....het veulen gaat ook wel redelijk....
Ik heb geen fotos genomen,om het sneller te verwerken...mischien dat mijn verzorgstertje het gedaan heeft...maar dan zal ze ze wel snel laten zien...xxxx

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:23

Gefeliciteerd met het veulen Amanda! Is het veulen nou bij de merrie weggehaald? Jammer dat het niet zo voorspoedig ging.. Is het een hengstje of een merrie?
Ben benieuwd naar foto's Ja

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:32

ach gut Ach gut veel sterkte! dit lijkt me echt erg!

ik weet dat je er misschien nu geen begrip voor hebt Ach gut maar zou je iets meer willen vertellen? hoe komt het dat ze geen melk kon geven? Was er niks aan te doen ivm producten inspuiten ofzo? Is het veulen nu nog van jou of heb je het echt helemaal helemaal afgestaan en dus niet even voor de melk naar een pleegmama?
sorry voor de vele vragen Bloos maar ik kan er maar uit bijleren Bloos

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:39

frenia schreef:
ach gut Ach gut veel sterkte! dit lijkt me echt erg!

ik weet dat je er misschien nu geen begrip voor hebt Ach gut maar zou je iets meer willen vertellen? hoe komt het dat ze geen melk kon geven? Was er niks aan te doen ivm producten inspuiten ofzo? Is het veulen nu nog van jou of heb je het echt helemaal helemaal afgestaan en dus niet even voor de melk naar een pleegmama?
sorry voor de vele vragen Bloos maar ik kan er maar uit bijleren Bloos

Ik denk dat het heel interessant is voor mensen in dit topic die allemaal nog een veulen moeten krijgen Ja

Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar foto's van Baileys frenia! Schijnheilig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 08:35

O, wat vervelend voor Kiony! Hoe is ze er zelf onder dat het veulen nu weg is? Hebben jullie een pleegmoeder kunnen vinden?
Ben eigenlijk wel benieuwd, was het het gehoopte hengstje?
Sterkte meiden!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 10:05

Amanda_kiony heel veel sterkte gewenst.
En ga idd met de vragen van de rest mee.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 10:17

@Amanda_Kiony: Gefeliciteerd en sterkte Ach gut !

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:46

Borderdan; mooie merrie, en spannend al zeg.. die is ook al over tijd!

Pauk; je dametje in de merriebox, lekker hoor zoveel ruimte!

Tien; mooi buikje zeg!

Froukje_daan; gaat ook al enorm opschieten!

Frenia; Angel ook al over de 300 dagen, jeetje spannend zeg!
Mooie buik en ook al een aardig uiertje!
Tinkerbell heeft ook al een mooi uiertje, en een knap buikje. Ik vind ze allebei behoorlijk schoon vergeleken met mijn merrie’s hahaha
Wat had angel idd een strak lijntje zeg, wauw!

Quirinake; je dame in de beval-stal Knipoog spannend! En ideaal zo’n camera!

Jennyk; he wat balen zeg, heel veel beterschap!

Maseike; birthalarm al besteld!! Haha! ik zit nog te twijfelen wat ik doe..
En de handdoeken al klaar haha, je kunt idd niet vroeg genoeg beginnen

Hollybollie; gefeliciteerd met de mijlpaal!
Wat heb je toch een schitterende merrie Kwijl

Kjoetie; super dat de nieuwe baan zo goed bevalt!

Carpediem; spannend! Wellicht idd een carnavalsveulen Knipoog

Frenia; lekkere drukke beeb dus, dat wordt nog wat Knipoog

Dreeke; herkenbaar.. darlah doet dat namelijk ook… wat dat betreft zou ik gerust kunnen zeggen dat ze wél drachtig is, want het is echt een coupe pleeborstel

Amanda_kiony; gefeliciteerd en wat zonde dat het niet voorspoedig ging en het veulen niet bij de moeder meer staat.. sterkte!!

bedankt voor de reacties op Darlah.. tja, we willen het 'even' afwachten. Ze heeft idd echt een enorme buik en gisteren zag ik er zelfs wat beweging in (of wíl ik dat zien Verward ) .. en ze schuurt d'r staart ook behoorlijk. Dus alles zou er op wijzen dat er idd nog een beeb in zit behalve dat ze dus behoorlijk hengstig toonde van de week Boos! .. ik zal vanmiddag eventjes foto's maken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:57

Hé Mazzel-Meid.. Ach gut Aan haar buik te zien zou je toch echt niet geloven dat er niks in zit hoor..ik duim mee voor jou,maar mijn gevoel zegt dat ze momenteel gewoon met jouw voeten speelt!

Dreeke: Ons minietje is ook aan het naderen bij haar bevalling,en zij schuurt momenteel haar staart nét zo!
Gaat vast weer over hoor achteraf,al is het dan vaak het veulen dat de staart afvreet Duivel

Frenia: Wat een uiers al! Ze zijn behoorlijk gevuld,hélemaal,maar ze naderen ook DE dag hé!
Ons minietje heeft momenteel net zo een uier als die van Angel,nog ietsje meer gevuld,ik verwacht het veulentje dan ook binnen een week of 2-3(hopen we Clown )

Onze ooien zijn nog steeds niet gelammerd,maar als je echt veel slijm ziet,zou ik toch een lam verwachten hoor!
Sommigen hier lammeren voor de tweede keer,en hebben hier echt al een MEGA uier,net koeien! Koe

Ik denk dat ons merrietje Fleur OOK drachtig is,ik zie wat zucht bij de uier veschijnen en ze dijt echt uit naar onderen..dat betekent dan dat alle 3 onze minies drachtig zijn én mijn grote merrie,dat zijn 4 veullies! Haha!

Pretty Woman staat veel te suffen in haar stal,het is net of ze het veulen-getrap opvangt,ze staat met haar kont naar me toe,onbeweeglijk voor zich uit te staren,net of ze echt ongemakkelijk is.
Wat heb ik haar eigenlijk aangedaan? Bloos
Bij haar vorige veulen had ze dit niet zo vlug..laten we hopen dat het dus dit keer een merrietje is! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:10

Doei!
Ik ben gisteren weer thuis gekomen uit Amerika en ga me nu weer richten op de eigen merries Lachen
Vanaf nu zal ik ook weer proberen hier mee te lezen en te posten, zover dat lukt met de tijd.
De eerste weken van waken en geboortes van veulens heb ik er al opzitten en nu even een paar weken bijslapen voordat hier de storm los barst Haha!

Vanmorgen heb ik ook maar eens een uierfoto van Macy gemaakt.
In januari had ik al eens een foto gemaakt van een 'leeg'uier om zo te kunnen gaan vergelijken en zowaar is ze al begonnen met wat uier...

Afbeelding
Afbeelding
Toch al een klein verschil te zien Lachen

In de loop van de week haal ik de andere drachtige merries op van de winterweide en dan komen ze 's nachts weer op stal (en ook op de cam).
Ook maar eens kijken voor een cam voor de mini's, die cam gebruik ik nu nog als buitencam.

Eens even kijken op hoeveel dagen ze nu zitten:
Macy dag 288
Catrin dag 279
Kyra dag 276
Violette (mini) dag 264
Fleur dag 260
Pepsie (mini) dag 238

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:28

mazzelmeid: Ik weet wat je voelt, heb het vorig jaar met Honey gehad. 340 dagen zitten wachten (en ze werd wel dikker! Bleek achteraf dat ze bijgevoerd werd, en tja, dat tikt aan bij een shet natuurlijk) en pats boem, op de 340ste dag hengstig.
Kan je haar niet nog even op laten voelen?

Marije: Idd wat verschil...
Wat voor mini's heb je? (heb kennelijk wat gemist)

Tis lekker rustig op mn werk, dus ik kan bijlezen Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:35

De mini's zijn pensionpony's. Zijn vorig jaar hier gekomen om hier af te veulenen en zijn gebleven Haha!
Heb dus ook nog een tijdje een mini hengstje hier op stal gehad om ze weer te dekken.

Moet zeggen dat ik ze zo leuk ben gaan vinden dat het me over heeft gehaald om dit jaar flink te gaan minderen met de cobs en zelf over te gaan op mini's.
Grotendeels omdat de cobs voor mij (lichamelijk) toch steeds lastiger worden om er zoveel te hebben maar nu ik heb gezien hoe leuk die mini's zijn, is de beslissing wel sneller gemaakt.

Zelf wil ik dit jaar na het veulenen een groot deel van de cobs gaan verkopen en daarna rond gaan kijken voor mini's.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:38

stef schreef:
mazzelmeid: Ik weet wat je voelt, heb het vorig jaar met Honey gehad. 340 dagen zitten wachten (en ze werd wel dikker! Bleek achteraf dat ze bijgevoerd werd, en tja, dat tikt aan bij een shet natuurlijk) en pats boem, op de 340ste dag hengstig.
Kan je haar niet nog even op laten voelen?

ik zit er idd ook over na te denken om d'r op te laten voelen.
Ze wordt ook al een tijd bijgevoerd, en ze heeft toch al aanleg om buikvet te kweken Haha! dusja, behoorlijke twijfels hier. En als ze niet drachtig is kan ik meteen met de hengstenhouder overleggen wanneer ze terug gaat om gedekt te worden.

Marije; leuk dat je weer thuis bent, nu je eigen merrie's dus, spannend!

Pretty; je dametje nogal suffig dus, soms denk ik ook weleens bij Shak van 'oei, wat heb ik met haar gedaan' het is echt zo'n chagerijnige muts geworden hihi

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:00

marije: Mini's in de zin van shets of minipaarden?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 14:01

Wow, weer een hoop gebeurd hier! Ik kan helaas niet op iedereen uitgebreid reageren, maar heb jullie stukjes wel gelezen en foto's ook gekeken! De dames zien we allemaal goed uit en gelukkig gaat ook alles goed.

@ jennyk: Heel veel sterkte met je been, laat je maar goed verwennen!

@ Amanda_Kiony: Heel veel sterkte gewenst. Ben benieuwd naar het precieze verhaal, maar alle begrip als je daar geen behoefte aan hebt.

Nou, hoe gaat het hier:
Wild is nog steeds heerlijk knuffelig, lekker wakker en loopt als een zonnetje! Gister weer op wedstrijd geweest: twee keer eerste en vijf (!!) keer winst! Nu dus L1 + 12 en nog 85 dagen te gaan. Buik groeit lekker. Heb donderdag foto's in de sneeuw gemaakt, maar helaas is het kaartje waar die op staan geblokkeerd, dus hoop dat de fotowinkel ze nog kan redden. Zal proberen vandaag of morgen nieuwe foto's te maken.

Oh ja, nog even @ Mazzel-meid: We hebben Wild nog een keer extra laten scannen, omdat ze steeds hengstig toonde in het begin van haar dracht. Onderlaatst leek ze weer hengstig, maar ze is dus gewoon drachtig. Misschien een oppepper voor je?

Ni_Mi_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:03

_Marlijn schreef:
KDHtjuh; Welkom!

Dank je, leuk om het zo een beetje bij te kunnen houden, al duurt het nog erg lang voor ons Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:17

stef schreef:
marije: Mini's in de zin van shets of minipaarden?

De pensionpony's zijn mini appaloosas. Hoewel 1 zonder stippels Knipoog
Zelf wil ik mini paardjes gaan fokken straks, amha.
Ben net terug uit de USA waar ik helaas geen tijd had om mini fokkers te bezoeken maar dat staat op de planning voor later dit jaar.
Hoop dat dan ook te combineren met wat shows te bezoeken enz.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:07

bedankt allemaal voor de leuke reacties...
Quick Step is een new forest merrie van bijna 24 jaar oud, en verwacht haar 17e veulen. een ervaren mama dus. die puntbuik heeft ze eigenlijk al tijden, zo vormt haar buik zich zodra het veulen groter begint te worden. zij heeft verder nog geen enkel uier dus ik verwacht nog niet heel snel een veulen,maar ja alles kan...ik hou jullie op de hoogte en zal kijken of ik wat foto`s van haar uiers kan maken..

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:56

Hier wat foto's van Vinga op 278 dagen dracht. Ze groeit echt met
de week, vraag me af of het ooit weer goed komt met dr figuurtje Tong uitsteken

Zo was Vinga (hier 94 dagen drachtig)
Afbeelding

En zo is ze nu Bloos Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er lijkt al een heel klein beetje werking in de uier te komen vooral
dr melkklieren zijn echt enorm. Voor de rest gaat het prima alleen is
ze geen vriendinnetjes meer met de andere drachtige tinkermerrie
op stal, die twee hebben continue ruzie. Zullen de hormonen wel zijn Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:00

Zoo wat een verschil dreeke!
Echt gegroeit hoor!

Hier geen foto's meer, het is onmogelijk om met krukken bij mijn paardjes te komen Huilen
A.S woensdag wordt ik geopereerd, misschien daarna loopgips. Dan kan het misschien wel weer Knipoog

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:08

Zo Dreeke, je knappe dame wordt nu wel duidelijk dik, zeg! Ze ziet er goed uit!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:30

Jennyk: Oei,veel succes met de operatie morgen dan.. Ach gut

Dreeke; jeetje,zo zie je écht het verschil eens! Komt wel terug goed hoor,maar niet meteen Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:46

@ pretty: Ben jij wel helemaal wakker? Haha! Het is morgen nog geen woensdag, hoor! (En volgens mij zei jennyk toch echt dat ze woensdag geopereerd wordt. Knipoog)