[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 16:53

Hier begint Qalenza meer en meer te liggen, en ook minder hooi te eten, maar wel voor mesten
Afbeelding

Haar uier is nog vrij bescheiden
Afbeelding

Maar ze moet nog 96 dagen tot veilig :D

Annash wat een bescheiden buik zeg! Ze draagt dan eerder laag?

nieky1993 dat worden precies slapeloze nachten _O-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:02

TJ_Stables schreef:

Voor mij is alles redelijk nieuw, maar ik heb me laten vertellen dat ze juist hoog draagt, verstopt? :P

Van een aantal weken geleden:
Afbeelding

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:14

Annash schreef:
TJ_Stables schreef:

Voor mij is alles redelijk nieuw, maar ik heb me laten vertellen dat ze juist hoog draagt, verstopt? :P

Van een aantal weken geleden:
[ [url=m/s5Vx3P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zou bijna niet zeggen dat er een veulentje in zit :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:24

Bijna wel he!

Maar als ik een handige foto maak, kan ze ook maar zomaar mega zijn (en dat is ze echt niet.)

Ook van vanochtend, net als de eerste foto:

Afbeelding

De foto ging meer om haar staart, maar je kunt wel zien hoe anders het al toont.

En recent met zadel oop, dan zie je ook wel dat er iets in zit (of een goed doorvoede ruin :') ). Van de zijkant is het wel te zien hier vind ik:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Annash op 24-02-24 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:25

Nadat we onze Pasja hebben moeten laten inslapen, hebben we weer een pup gekocht, Bonnie
Afbeelding
Hopelijk wordt zij ook vrienden met de pony's

corinadrenth

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:22

Annika haar uier gisteravond dag 315
Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:25

LouLou Gelukkig heeft het dan meteen gepakt als je maar 1 kans had. Tijd gaat best snel vind ik, voor je het weet ben je alweer aan het waken :D

claucarlien Fijn dat jullie samen kunnen waken, scheelt enorm als je mekaar kunt afwisselen.

goldenarrow Interessant om je plannen te horen ivm de bak. En lijkt mij ook zeker een slim plan hoe je het beschrijft.

KikoAch het went wel zoveel paarden die moeten bevallen. Op een gegeven moment maakt 1 meer of minder ook niet meer uit :+ Vorig jaar was het iets meer verspreid maar doordat enkele merries overdroegen en andere flink vroeger waren hadden we alsnog 9 bevallingen in april :')

muronia benieuwd of je je definitieve keuze hebt kunnen maken vandaag :D

hennos Dat is inderdaad nog een bescheiden uier zo :j En bijna veilig *\o/*

kabayo Voorlopig slaap ik nog lekker :D Maar ben benieuwd voor hoelang nog :+
Zilver ligt er idd schattig bij zo. Jij hebt de deken al af toch? Geen last met regen enz dat ze het koud hebben? puur interesse vraag hoor. Mijn ruin heeft zijn deken gesloopt. Ik heb hem een beetje kunnen maken maar dat zal niet lang duren. Ik was aan het kijken of ik de deken kan aflaten maar durf nog niet zo goed dus ben benieuwd hoe jij het ervaart.

Am_horse Oooh dat klinkt toch al een beetje spannend als ze gedrags verandering heeft. Benieuwd of ze het volgens het boekje doet of je verrast :D De uier vult ook snel precies.

Tinniie zooo Jade gaat hard zeg kwa uier. Benieuwd of je gevoel gaat kloppen.

Quir Gefeliciteerd met de resultaten van je hengst *\o/* . Je zult wel ( terecht) trots zijn op je knappe kerel <3

Balko Welkom weer, hoeveel merries heb je drachtig?

Annash jouw trainings paard is idd nog super bescheiden. Ga je haar ook nog verder trainen na de bevalling?

JennyK Wij waken idd weer met 3-4 mensen. Alhoewel ik meestal de echte nacht shift pak maar ik kan ervoor slapen en smorgens ook :j Wat een suuuppeerrrr schattige puppy <3

TJ_stables sneu is dat he als ze het al wat zwaarder krijgen :(:)

Hier begint daisy eindelijk aan wat uier. Nog niet spectaculair maar het begin is er. Ze had vandaag wat krampkoliek :(:) Na 2x colosan voelde ze zich weer een stuk fitter maar is altijd sneu om te zien. En spannend met het veulen. Dan ben ik ook extra blij met de camera's zodat ik haar in de gaten kan houden nu.
Afbeelding

En fleur haar uier is ook een beetje voller. Maar nog steeds geen grote vorderingen :')
Afbeelding

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Tinniie - Jade - 336 dagen
Cheytjuh - Fenyalenza - 332 dagen
Nieky1993 - Fleur - 329 dagen
Am_horse - Wild thing - 323 dagen
Nieky1993 - Loes - 323 dagen
Nieky1993 - Daisy - 322 dagen
Nieky1993 - Amy - 321 dagen
Luna2006 - Meesje - 315 dagen
Knolselder - Quinn - 307 dagen

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:39

oh ik kan het echt niet bijhouden hier. heb pas een nieuwe extra job welke de energie extreem absorbeert.
Ik lees wel braaf mee, maar de energie om actief mee te posten ontbreekt en wil niemand over slaan.

Mees doet niet echt voort momenteel, vind haar heel erg stil staan zelf.
Kato is inmiddels ook veilig maar die doet ook nog niets. De andere dames zijn nog wel een eindje.

Ih voorjaar beginnen we met de grote werken aan de stal/paddock. We wouden eerst nieuwe stallen maar dat is niet door gegaan. Nu een goede oplossing gevonden.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:10

Muronia schreef:
Fijn dat jullie het waken zo verdelen claucarlien, dat scheelt een ieder wat uurtjes nachtrust. Ik ben nu wel nieuwsgierig.. hebben wij dezelfde voornaam Claudia

Ja dat klopt helemaal, ik heet idd ook Claudia.

Wat gaat het topic hard *D

Hier vandaag wat foto's gemaakt van de dames op 320 dagen.

Dit is mijn eigen merrie Shivani:

Afbeelding

Afbeelding

En dit is Chess de merrie van mijn baas.

Afbeelding

Afbeelding

Ze staan gezellig naast elkaar op stal. (Liggen) <3

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:28

TJ_Stables die mag nog even lekker broeden op haar kind!

Annash dat veulen zit inderdaad goed verstopt. Is het voor of achteraanzicht ook bescheiden of draagt ze breed? Oh wacht ik zie het al, breed inderdaad! Dat heeft Veroon ook.

Jennyk wat een prachtige pup <3 , hopelijk ook een paardenvriendje.

Nieky het was echt een lastige dit jaar, maar ik denk dat ik eruit ben. Wel een hele fijne keuringsdag en 4 van de 7 jonge hengsten, waaronder een halfbroer van Elonia, zijn voorlopig aangewezen. Mooie aanvulling aan ons kleine hengstenbestand.

Jouw merries zijn mooi onderweg. Ze konden wel dicht bij elkaar uitkomen straks.

Corina ze maakt er werk van! Op hoeveel dagen beviel ze vorig jaar? Ik heb je helemaal niet gesproken vandaag in Tolbert trouwens!

Luna herkenbaar hoor, wat niet lukt, lukt niet! Flinke plannen dus voor het voorjaar.

Leuk, een naamgenote :D . De merrie van je baas lijkt voor te gaan. Ik ben benieuwd wie het eerst de eindsprint inzet!

Ik zag nog vragen of Veronia niet wordt teruggedekt dit jaar. Nee, die mag straks even lekker bijkomen van het moederen en de sport in met haar bijrijdster (en voor de wagen met mij). Ik hoop dat ze haar sportpredicaat kan verdienen. Dus dit jaar wordt het Elonia's jaar mbt het fokken.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 03:55

Ik moet ook wel op mijn handen zitten. Het liefst begin ik al met dekken. Maar moet toch even reëel zijn. In maart een veulen is al mooi op tijd.
Ik zal de merrie wat meer in de gaten houden eventueel schouwen. En anders gaan we scannen als ik geen hengstigheid zie. Ik dek dit jaar ook maar 1 merrie.

Mirjamalvaro. Snap ik. Bij jullie kan het nu nog heel koud zijn en sneeuw liggen. Is ondertussen alles gesmolten? :')

Tinniie. Dat begint erop te lijken *\o/*

Quir. Nogmaals gefeliciteerd <3 hij is prachtig. Dat wordt druk met dekken. Krijg je dit jaar ook al merries van buitenaf om te begeleiden?

Balko. Heel herkenbaar. Het lukt mij ook niet altijd om te reageren. Ook al een merrie veilig. Spannend

Kiko. Ik zag ook weer een one million voorbij komen. Ze zien er goed uit. Nog even geduld hebben voor je eigen one milion

Annash. Heerlijk dat je nog zo met ze bezig bent.
Vorig jaar had ik ook een merrie die helemaal niet dik was. De dag dat ze ging bevallen was voor het eerst dat de buik iets gezakt was en je kon zeggen die is drachtig.

Jennyk. Wat een schatje <3

Corinadrenth. Flink uier al

Nieky. Wat vervelend dat daisy niet helemaal lekker was. Hopelijk heeft ze nu geen last meer

Luna. Bij jouw ook nog geen echte vorderingen. Ze wachten op beter weer :j

Muronia. Snap ik van veroon. Ook leuk dat je dit nu kan afwisselen met haar dochter. Na haar veulen de sport in. Is ook mijn plan bij Nigrante. Heb je een hengst gezien die je wilt gaan gebruiken op de keuring?

Uier hetzelfde. Staat wel met staart meer af. Ik denk nog twee weken. Of ze moet ineens snel gaan vorderen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:26

AM ja alles weer weggesmolten. Nu willen we lente, zon, drooooog!!! :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:37

Quir, ook hier onwijs gefeliciteerd met het resultaat! Hij is prachtig! En dat vind ik al vanaf dag 1 <3

Fiore is inmiddels 8 maanden drachtig en vandaag was het eindelijk droog, dus kon ze haar buikje even showen op de foto <3
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:40

AM pff dikkie, nog een week of 2? Dan zal ze er ook wel klaar mee zijn! Leuk dat je dezelfde plannen hebt met Nigrante. Nu zorgen dat we niet van gedachten veranderen he? Bij mij is dat onmogelijk, dan krijg ik ruzie met haar amazone, die heb ik beloofd dat ze dit jaar leeg blijft.

Fiore is een knappe glimworm. Ze heeft niet te gek geleden onder al die drachten lijkt het. Hoeveelste jaar op rij is dit voor haar?

Ik vond het een pittige opgave dit jaar met de hengstenkeuze maar ik ben er wel uit nu. Deze jonge man mag op date met mijn jonge dame.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De jonge dame in kwestie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:10

Wat fijn dat je een keuze hebt kunnen maken Muronia! Hoe heet deze hengst en wat is zijn afstamming?

Ik heb heel veel zin in volgend weekend. Dan zijn we even kind vrij en dan gaan we naar de show in Dronten :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:16

hier zijn die 2025 combinaties ook gemaakt :)

Als alles goed gaat hebben we mees die nog een veulentje krijgt. Dit keer met een uit huis dekking.
Belle gaat met Red, 1 van zijn laatste dekkingen
En Alma is een jonge merrie en die gaat onder mijn jonge grullo bonte hengst.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:36

Sophie hij heet Major. Het is een Mylord x Valentin. Een duitse SW hengst. Mijn merrie is SW x Gronings (GrP ingeschreven) en ik hoop hieruit een mooie nakomeling met vrij bloed voor het stamboek te fokken.

Luna leuk dat je er ook al uit bent met je keuzes! Maart komt er zo aan en voor je het weet kunnen we beginnen.

Ik zou ook rond half-eind april willen beginnen. Nu alvast de cyclus opvolgen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:07

Mooie hengst Muronia. De afstamming zegt me niks maar hij lijkt op de foto’s mooi bij je jongedame te passen.

Cynthia ze ziet er goed uit!

Veel merries die het spannend maken, of in elk geval flink aan het uitbuiken zijn.

Annash wow, die buikt niet uit haha.

Nieky jij hebt er al 3 veilig, poeh. Hopelijk gaan ze goed na elkaar, zodat je ook nog wat nachtrust krijgt.

Jennyk wat een leuke hond, Toller?

Ik lees alles, maar ben niet zo goed in bijleesposts sorry! Hier gaat het goed, Sanaa zit alweer op 261 dagen. Gisteren hebben we klein buitenritje gemaakt samen met mijn dochter en haar pony. Hier een fotootje van op onze oprit, hier zie je wel goed hoe dik Sanaa is haha. En de nattigheid in de wei rechts :+ (de vos is de pony met dochterlief)

Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:10

Luna2006 begrijpelijk hoor dat je weinig fut hebt om bijlees posten te maken met een nieuwe job. Wil je Kato ook op de veilige lijst? Ga je de stallen nu gewoon verbouwen dan?

Claucarlien weer 2 veilige merries *\o/* . Je eigen merrie doet het nog rustig aan kwa uier.

Am_horse Ze draagt de staart idd flink hoog al. Nog vorderingen in uier?

Cynthia82 knappe Fi ziet er goed uit. Is haar veulen van vorig jaar al gespeend of loopt zij er nog bij?

Muronia hele leuke hengst heb je gekozen <3 . Ben nu al benieuwd wat dat gaat geven.

Hier beginnen we begin april met dekken. We hebben 1 maiden voor te dekken en 5 lege merries dus daar beginnen we mee. En dan zien we welke van de merries die dit jaar moeten terug gedekt worden.

Fleur is vandaag 330. Ze heeft een duidelijke rechts ligger vandaag. Het valt zelf op vanaf de camera :+ . Uier doet niet veel helaas haha.

Loes begint vanachter te vullen. Ik gok nog 10-14 dagen bij haar tenzij ze ineens heel snel gaat.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:12

Luna2006 begrijpelijk hoor dat je weinig fut hebt om bijlees posten te maken met een nieuwe job. Wil je Kato ook op de veilige lijst? Ga je de stallen nu gewoon verbouwen dan?

Claucarlien weer 2 veilige merries *\o/* . Je eigen merrie doet het nog rustig aan kwa uier.

Am_horse Ze draagt de staart idd flink hoog al. Nog vorderingen in uier?

Cynthia82 knappe Fi ziet er goed uit. Is haar veulen van vorig jaar al gespeend of loopt zij er nog bij?

Muronia hele leuke hengst heb je gekozen <3 . Ben nu al benieuwd wat dat gaat geven.

Hier beginnen we begin april met dekken. We hebben 1 maiden voor te dekken en 5 lege merries dus daar beginnen we mee. En dan zien we welke van de merries die dit jaar moeten terug gedekt worden.

Fleur is vandaag 330. Ze heeft een duidelijke rechts ligger vandaag. Het valt zelf op vanaf de camera :+ . Uier doet niet veel helaas haha.
Afbeelding
Afbeelding

Loes begint vanachter te vullen. Ik gok nog 10-14 dagen bij haar tenzij ze ineens heel snel gaat.
Afbeelding

Het lijstje is aardig aan het groeien nu :D

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Tinniie - Jade - 337 dagen
Cheytjuh - Fenyalenza - 333 dagen
Nieky1993 - Fleur - 330 dagen
Am_horse - Wild thing - 324 dagen
Nieky1993 - Loes - 324 dagen
Nieky1993 - Daisy - 323 dagen
Nieky1993 - Amy - 322 dagen
Claucarlien - Shivani - 321 dagen
Claucarlien - Chess - 321 dagen
Cookie2222 - Brown beauty - 320 dagen
Luna2006 - Meesje - 316 dagen
Knolselder - Quinn - 308 dagen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:40

LaDonna75 schreef:
Annash wow, die buikt niet uit haha.

Trainingspaard niet inderdaad, vandaag nog een heel fijn rondje van een minuut of twintig gestuurd.

Carlijn daarentegen... Dit was vorige week, +/- op 268. Maargoed, die is al jaren alleen fokmerrie, dus het mag!

Afbeelding

Afbeelding

Wat leuk om te zien dat het lijstje met veilige merries toch gestaag begint te groeien. Succes allemaal!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:06

Zo ik zal eerst een bijlezen even wat minder tijd en een stuk meer gekletst :D

Balko *\o/*
Hoi :Y)

Kiko
Ben benieuwd naar jou OM vriendin van me heeft er een sjiek merrie veulen van

Annash
Waar zit dat veulen :=

Tj stables
Heerlijk als je ze zo kan volgen he, uier is inderdaad 0 nog

Annash
Wat een knapperd <3
Met zadel ze je het wel ietsjes maar lekker jusit voor d'r zo'n mega buik mee zeulen is ook niet fijn weet ik uit ervaring :=

Jenny
Wat een droppie <3
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Corinadrenth
Dat begint er op te lijken

Nieky
Nou ze begint inderdaad echt
Zelfs fleur :D

Claucarlien
De dame van je baas gaat de goede kant op zo te zien

Muronia
Leuk vooruitzicht lekker de sport in
En mooie hengst heb je gekozen top dat er vrijer bloed beschikbaar is :j

Am horses
Ja de voor ons ookal zo bekende staart dracht :j
Goh wat is ze rond :D

Cynthia
Wauw wat ziet fiore er prachtignuit met d'r appeltjes <3

Sophie
Lekker is dat soms zonder de kinderen paarden kijken :j

Luna
Ik ben er denk ik ook wel uit voor 2025 :D

Ladonna
Lekker even naar buiten als je tenminste droog blijft :D

Morgen is onze dame ook veilig *\o/*

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:17

Hoihoi,

Ik gooi even een vraag in dit topic. In het “dikke buiken” topic van 2023 kletste ik gezellig mee.

Ik heb een vraag over mijn merrie. Ze heeft in april 2023 een veulen gehad. Begin oktober is het veulen naar de opfok gegaan. Wat mij opvalt is dat mijn merrie soms nog best dikke en harde uiers heeft. Voor haar dracht had ze mini uiers. Nu hoor ik ze met rijden tegen elkaar kletsen en zijn ze na het rijden een stuk zachter. Omdat ze de laatste tijd niet haarzelf is. Stijf, snel zweten en moe. Vroeg ik me af of jullie dit herkennen? Of hoort het erbij dat een merrie na 1 veulen, grotere en harde uiers blijft houden. Op de foto lijkt het minder dan het is.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:34

Het schoot er hier ook even in. Hele week al aan het kwakkelen met gezondheid. Niet zo fit. Nu wel weer gelukkig

Seven morgen veilig *\o/* Wat fijn

Annash dat veulen zit verstopt! Ze ziet er mooi uit!
Carlijn is ook mooi, die toont wel een buikje :j

TjStables klinkt nog zo ver weg. Ik stuur je een doosje geduld. Lijkt mij vreselijk haha!

Claudia qua bloed kan ik het zeker begrijpen. Is het een jonge hengst?
Leuke plannen qua sport! Altijd fijn dat predikaat erbij toe te voegen

Cynthia complimenten over Fiore. Ze ziet er echt super uit :j

Nieky1993 de ene wel aan het vullen, de andere nog niet. Nog niet heel spannend? Of sommige al wel?
Hoeveel paarden heb jij totaal? Je verwacht best veel en hebt nog 6 lege merries staan? Haha heb je er stuk of 30? :P
Fijn dat je nog lekker kan slapen. De deken heb ik al afgetrokken toen het net 10gr was. Dus alweer een maand of meer. Ik heb haar goed gemonitord en meerdere malen per dat gevoeld en gekeken of ze het niet koud had. Maar dat ging prima! Hele erge zeikregen komen ze korter buiten. Vooral nu in de modder... ze heeft nu een dik been er van. Baal als een stekker. Geef maar lente!
Ik zou 'm er af halen en gewoon goed blijven voelen en kijken. Als ze niet koud aanvoelt of trilt lekker aflaten.
Sneu van de koliek... Vind dat zo naar altijd. Gelukkig knapte ze weer vlug op

LaDonna begrijpelijk. Het gaat ook snel hier. Die van jou wordt lekker bol! En ja... Al dat water... verschrikkelijk!

SophievdV heerlijk even dagje weg!

Mirjamalvaro ik duim voor je dat ook daar de lente nou door mag breken :j

Amhorses pff ja op je handen zitten, herkenbaar! Ik moet alleen nog een jaar wachten, de pinto is nog maar 2 haha!
Wild thing lijkt er wel klaar voor! Wat doet haar uier? Ben zo benieuwd, vind Sisi ook zo goed gelukt

Claucarlien ook veilig! Super. Je eigen merrie ziet er erg goed uit, glimt je tegemoet. Je ziet ook duidelijk dat de banden al slap zijn. Chess gaat eerder denk ik :D

Luna2006 leuk een nieuwe baan! Ik vind de eerste weken altijd erg vermoeiend van een nieuwe baan haha. En het gaat ook hard hier. Ben benieuwd wanneer je dames gaan. Wellicht vordert het binnenkort wel nu het weerbericht wat droger lijkt..

Corinadrenth die draagt niet lang over denk ik :j

Jennyk wat een leuke pup! Geniet er van

Ik kijk vooral uit naar de lente. Die vieze rot modder. Echt klaar mee. Zilver ook. Die heeft door die natte bende nu een dik been... zucht

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:36

Xritt schreef:
Hoihoi,

Ik gooi even een vraag in dit topic. In het “dikke buiken” topic van 2023 kletste ik gezellig mee.

Ik heb een vraag over mijn merrie. Ze heeft in april 2023 een veulen gehad. Begin oktober is het veulen naar de opfok gegaan. Wat mij opvalt is dat mijn merrie soms nog best dikke en harde uiers heeft. Voor haar dracht had ze mini uiers. Nu hoor ik ze met rijden tegen elkaar kletsen en zijn ze na het rijden een stuk zachter. Omdat ze de laatste tijd niet haarzelf is. Stijf, snel zweten en moe. Vroeg ik me af of jullie dit herkennen? Of hoort het erbij dat een merrie na 1 veulen, grotere en harde uiers blijft houden. Op de foto lijkt het minder dan het is.
[ [url=m/cZ5jKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een paard heeft 1 uier.

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Hoe oud is de merrie?
Het kan namelijk ook cushing zijn. Of ze houdt vocht vast. Of schijndrachtig. Of te dik zijn. Ik herken het zeker niet.
Ik zou morgen even informeren bij de dierenarts. Hoe ziet ze er verder uit?