[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:22

Annelies en memere gefeliciteerd!

Noisy fijn dat het allemaal nog goed zit!

Zie allemaal nog mooie strakke buikjes!

Linda ik heb er zelf voor gezorgd dat ze dragend werden dus ook mijn plicht om te zorgen dat het er allemaal goed uit komt :) had alleen nooit verwacht dat ze allemaal die ronde zouDen pakken :P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:24

Vandaag even bij de merrie en veulen wezen kijken.. wat een verandering zeg!!

Zo was ze met 2 weken oud:
Afbeelding

En dit is ze nu, 3 maanden oud:
Afbeelding

Lijkt op de foto een navelbreukje te hebben, maar de peesplaat is mooi dicht..
Dit is een los flubbertje huid en zal tzt gewoon weg trekken.. :j

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:30

Mooie merrie dyonne!!

Mooi veulen hierboven, houd ze die donkere kleur denk je?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:35

Ze zal straks wel iets lichter gaan worden, maar ze mag gerust wat donker blijven.. :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:47

Mooie Merrie Dyonne.
Kan je niet een stukje weide afzetten, zodat het waken wat makkelijker wordt?

Ohhh Juval, jij hebt echt haast haha

Nou van mij mag ze inderdaad een mooie donkere koffievos blijven, vind dat echt prachtig.
Maar jeetje wat is die gegroeid zeg. Gaat het altijd zo hard?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:02

Hinte, ik heb ook alle tanden gemist :( Bij TiSento heb ik het in de gaten gehouden toen ik zag dat hij ging wisselen en nu bij Fiore weer, maar helaas, alles gemist..

DL, zonde van Fab :(:)

Mooie paarden, Alexandra!

O, Myrthe, wat verschrikkelijk zonde :(:) Ik had zo gehoopt dat je een goede uitslag had gekregen!

Setteli, wat is Jazzy knap!

Marije, drie van de drie die gescand konden warden is alvast een heel mooi begin! Cooky loopt precies gelijk met Fiore, wat leuk :)
Hahaha, kijk Classy staan met alle kinders om haar heen :D

Dat zombie zijn door waken, ken ik maar al te goed. Hoewel ik bij TiSento maar twee nachten heb hoeven waken, bij Fiore één nacht en dit jaar bij LaVie ook één nachtje gewaakt en madame besloot om om 15:15 uur buiten te komen kijken :') Maar ik was er wel bij!
En nog steeds was ik zombie..

Gefeliciteerd, Knolselder! Eindelijk komen ze thuis :)

Gefeliciteerd, Memere!! *\o/*

O, Dyonne, wat is Scarlett toch een prachtige merrie! <3

Hier is Fiore vandaag 77 dagen drachtig en valt er verder niets te melden.
Het meest spannende van de afgelopen weken is dat ik haar mest van Daisy zag eten, dus ik op basis daarvan heb besloten om haar toch een beetje muesli bij te gaan voeren (half schepje), aangezien ze blijkbaar wat te kort komt.
Nou... spannend leven hebben we hier hè? _O-

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:04

Ja, ze staan altijd op een beperkt stuk. Maar ik vind een camera het fijnste, dan hoef je ze niet steeds te storen zeg maar. Toen met mijn vorige veulen had ik merrie nog op stal met camera. Zo kon ik haar goed in de gaten houden zonder te storen en kon precies zeggen dat het geboren zou worden. Dus rustig heengelopen en erbij geweest. :)

Casarell, dat is heel verschil!

Cynthia, voer jij normaal niet bij?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:07

Daisy wordt nu wel bijgevoerd, omdat ze een veulen heeft, maar als ze geen veulen hebben en er prima uitzien, voer ik van mei tm augustus niet bij als ze 24/7 op de wei staan. Vaak begin ik er in september mee als ik merk dat ze het nodig hebben.

Hoewel ik het gevoel heb dat Daisy volgend jaar zonder veulen wel bijgevoerd moet worden, aangezien ze dan 22 is en ik dit jaar aan haar merk dat ze moeilijker op gewicht blijft dan de andere jaren met veulen.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 06-08-16 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:08

Ah zo, ik merk nu al dat er minder in het gras zit.
Maar ik voer zomer en winter vitaminen/mineralen door wat Dailyplus. En meestal ook een schepje 'voer' zodat ze allemaal wat krijgen, haha.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:11

Nou, precies, dat merkte ik dus aan Fi ook toen ik haar van de week mest zag eten. Dat was voor mij een teken dat ze wat mist. Dus nu krijgt ze een half schepje Cavalor Juniorix (haar laatste zak moet nog op voordat ze de gewone Strucomix gaat krijgen :) )
Dais krijgt nu 3/4 Cavalor Probreed. Bij de vorige veulens gaf ik haar altijd een half schepje, maar ze werd een paar weken terug gewoon magertjes, dus nu een klein beetje extra en dat helpt goed (LaVie schranst ook echt mee als een boerin als ik niet oplet :+ )

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:19

Hihi, ik voerde veulen al snel, mijn vorige merrie was bevangen geweest dus heb ik nooit veel durven voeren. Dus lekker veulentje voeren, haha.
Gelukkig nu een merrie zonder dat verleden, dus dat scheelt. Maar voorlopig nog wachten, haha.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:21

LaVie mag ook wel mee eten, is ook alleen maar goed voor haar. Maar als ik haar niet in de gaten hou, vreet ze alles op en staat Dais ernaast heel beteuterd te kijken en te wachten tot Vie dr hoofd uit de voerbak haalt (wat ze niet doet). En Dais heeft haar muesli (en poedertje voor artrose) ietsje harder nodig dan de baby, dus ik sta erbij als politieagentje :)

Wanneer is Scarlett uitgerekend?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:35

Net voor half april geloof ik.
Carwyn had als veulentje zijn eigen bakje, want mama mocht zijn eten niet, haha.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:47

Sorry ik heb het allemaal niet bij kunnen houden hoor.

Gwen is overmorgen 2 maanden drachtig, ik ga binnenkort nog laten scannen voor de zekerheid.

Ik zal zsm de pagina's doorlezen :p

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:44

Leuk om iedereen zijn berichten binnen zien te komen. Hopelijk blijven de net drachtige merrie nu ook drachtig!

Vraagje he. Mijn paard is begin juni geinsimineerd. Nu moet ze nog de ibob lopen om keur/elite te worden en kan dit in eind september, half november of begin december. Qua rijden ga ik woensdag op vakantie (2 weken) dus zou ik haar dan pas weer wat kort onder het zadel hebben voor september. Ben bang dat dit wat kort is.... maar van de andere kant twijfel ik of ze in november al niet te dik is om nog zoiets neer te kunnen zetten. Hoe staan jullie daarin of wat is jullie ervaring? Het is haar tweede veulen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:51

Hier pas 32 en 85 dagen dracht... DUUUURT LAANNGGG :')
Vooral de merrie die pas op 32 dagen zit, vertrouw ik niet zo... Maar ik vind het nu toch te laat om haar eventueel nog te laten dekken dus we hopen maar op het beste en in september (na alle stress van keuring) zal ik haar nog eens laten scannen.

Rowan, haha nee alles zo rond die periode, dat hebben ze vast met elkaar afgesproken :')

Bijvoeren bij paardjes die 24/7 op de wei staan doe ik niet echt, zo lang er gras genoeg is en de paarden er goed uit zien. maar Ze krijgen wel allemaal 2x per dag een heel klein handje fiberforce (voor het idee van eten krijgen, anders worden ze jaloers op de paardjes die op de paddock staan :o en voor wat vitamientjes :) ) en veulentje (inmiddels afgespeend) een handje pavo podo start.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:03

Yolien, November zou prima moeten kunnen hoor, ze gaan naar wat ik erover heb gelezen pas na de 6e maand een buikje krijgen.

Waarom vertrouw je die merrie niet Linda?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:49

Joan kreeg ook pas rond december wat meer buik. Ze werd wel al vrij vlot wat bol maar echt buikje kwam pas ergens in december opzetten. In maart heb ik haar voor het laatst gereden. Het zadel lag toen echt in de weg.

Extra bijvoeren doe ik nu ook. Joan kan dat wel gebruiken met haar grote pleegkind. Lavendel groeit als kool. Ze krijgt naast haar normale kwart schep Nature's Best nu een halve schep + nog een halve schep Podo Lac. Verder de hele dag op de wei en hooi op stal. Daar doet ze het goed op al zie ik nu wel dat echt al haar mooie bespiering verdwenen is, maar daar gaat verandering in komen :D Ze zal dan wel nog wat extra moeten hebben. Spieren opbouwen kost natuurlijk ook de nodige energie. Ik twijfel of ik haar iets van muscle build zal bijgeven. Hoe doen jullie dat met de merries die onder het zadel zijn?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:40

Mijn ruin voer ik Pavo Topsport voor de spieren. Maar voordat dit op de markt was voerde ik merriemuesli, omdat daar ook veel eiwit in zit.
Verder geef ik olie bij.

Yolien, hoe ver is ze? Volgens mij moet nog in december een Ibop rijden geen probleem zijn.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:40

Yolien, zou na de 6 maanden dracht niet meer springen, neem aan dat je dat ook moet doen bij de IBOP. Dan wordt het veulen wat zwaar. Heb horror verhalen gehoord over wat er kan gebeuren.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:09

Yolien, november zou ik nog wel aandurven hoor. Vaak hoeven ze maar een paar sprongetjes te maken. Met mijn merrie spring ik ook nog gewoon en per 1 oktober begint bij ons het binnenseizoen en dan ga ik verder springen met mijn andere merrie. Lara is dan ruim 5 maanden drachtig en dan vind ik het mooi geweest.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:12

Mijn merrie is 4 maanden nu en daar spring ik ook nog mee, volgende week zelfs onze eerste crossles.
Maar met 6 maanden stop ik daar wel mee.
Gaat erom dat met de extra kilo's de belasting op de pezen te groot Is.
Met 5 maanden dracht mag je bv ook al geen wedstrijden meer rijden

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:16

Yolien.. ze hoeft als dressuurpaard niet eens te springen toch?
Kan het niet zo zijn dat ze na 2 weken vakantie niet een stuk fijner gaat lopen?
En als het in september niet lukt, kan je altijd kijken of november gaat lukken..
Is het haar eerste veulen? Dan zal het wellicht wat langer duren voordat ze een buikje krijgt, omdat die buikspieren nog vrij strak zijn ;)

Val heeft nog steeds een dikke buik.. vraag me af of ze zo blijft, of straks nog dikker gaat worden.
Ze loopt natuurlijk wel 24/7 in de wei en doet verder helemaal niets.. :n
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-08-16 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:18

Vraagje ,hoezo kan je niet springen? En wat voor horrorverhalen :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:05

Silly, ze werd pas na 3e poging drachtig, en ze was al eens drachtig geweest maar vruchtje verloren. Nu veel stress gehad van verhuizing en beleren. Ik vind haar continu wel-niet hengstig tonen. De ene dag lijkt ze hengstig, volgende dag weer totaal niet... Dus ik betwijfel gewoon een beetje of ze het vruchtje nu wel heeft vastgehouden :(