Ah balen Vientje. Wel fijn dat je op tijd scande en gelijk weer kan gaan insemineren.
Bo vandaag 61 dgn, gaat eigenlijk best wel snel. Bo heeft zaterdag het veulen voor het eerst gezien op de wei, nou die bleef maar kijken (helemaal verliefd). Heel zachtjes murmelen naar het veulen. Vorig jaar deed ze dat ook naar het veulen en toen vond de moeder van het veulen het niet zo leuk, maar nu vind ze het allemaal prima.
Goed nieuws! Bloos is gisteren in overleg met DA toch gescand in plaats van de geplande scandatum eind augustus, omdat ik echt klaar was met de onzekerheid over de dracht na de allergische reactie (waarvoor dexamethason) twee weken terug. Maar ze is nog steeds hartstikke drachtig! Ribbetjes, wervelkolom en een kloppend hartje. Bloos is vandaag 11 weken drachtig van Guardian S. Dus 1 april 2015 verwacht ik nog steeds een guardian x (sport) wolfgang x elegant veulentje happy me!!
Jullie gaan echt veel te hard Weekend naar 2 shows geweest waarvan 1 in Duitsland, was beetje druk
Vientje wat ontzettend balen!!! Gelukkig op tijd gescand Verder iedereen van harte met het goede nieuws! En met een heel knap veulen zag ik
Zag iets over fokdoel.. ik ga voor een straight Egyptian die ook gewoon een goed peerd is. Dus correct, goed bewegen, en dan ook een mooi smoeltje erop. Eigenlijk gewoon een Arabier zoals ze horen te zijn... allround en spijkerhard maar wel mooi. En goed karakter spreekt voor zich.
Heb het hier verder helemaal los gelaten, scheelt weer teleurstelling. Ik ga op de 23e scannen en dan zien we het wel
Zo en nu ga ik mn best weer doen om bij te blijven hoor!
Carrera is de tweede keer gescand op (als ik goed tel) 53 dagen (niet perse een datum geprikt maar wilden voor de zekerheid weten dat het er nog in zat. Maar het hartje klopte en er zaten beentjes aan. Vind het erg heel erg leuk de dracht/het fokken vanaf het begin zo mee te maken, vorige veulen zat er al in toen ik haar kocht toen moest ze nog maar een aantal maanden.
Mijn fokdoel is de best mogelijke verbetering op mijn merrie te verwezenlijken. Ik heb een half jaar intensief onderzoek gedaan naar verschillende hengsten en hun sterke/zwakke punten in vergelijking met mijn merrie.
Zo wilde ik een hengst met veel focus, omdat mijn dramaqueen snel afgeleid is wat mij op concours tegen zit, fijn makkelijk karakter, meer lossigheid en aanleg tot sluiten. Bloos heeft een top karakter en dat wilde ik niet teniet doen, dat is voor mij het allerbelangrijkste! Vandaar dat ik guardian zag op de HK en hij voldeed aan alle punten. Ik was ook gek van Ferdeaux en Eyecatcher, maar die pasten minder qua plus en minpunten bij haar.
Vind je het dan niet lastig dat er nog geen nafok van hem is? Je kunt je verbeterpunten niet vergelijken met zijn nafok. De hengst zelf kan wel aan je punten voldoen, maar wie weet de nakomelingen wel niet..
Daarom kies ik ook regelmatig voor meer bewezen hengsten!
Zeker! Dat was het minpunt maar mijn merrie heeft ook geen eerdere veulens dus dat zou ook een gok zijn. En ik laat geen hengst staan als dit het enige minpunt is. Veulen is ip voor mezelf en niet voor de verkoop, anders had ik wellicht een andere (commerciëlere) keuze gemaakt.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 15-07-15 13:19
Neon wordt morgen weer gescanned, net een afspraak gemaakt, ze zit dan op 6 weken.
Vientje
Geplaatst: 15-07-15 13:45
Daarom hier ook een bewezen hengst hoor, ik wilde gewoon eentje waar ik er redelijk van op aan kan dat de rug verbeterd wordt. Had eerst wel een F-je op het oog, maar mij was de gok te groot. Ondanks al bekende eerdere veulens van Miep, ze stempelt heel erg dus heeft op rug/bovenlijn vlak echt een sterke vererver nodig om daar nog wat te verbeteren
Spannend Neon! Hopelijk alles goed
Mooie scan dus Nessie En Chrissy ook!
Volgens mij doen de hormoonspuiten hier hun werk (oxytocine?), mijn dame heeft vanochtend mijn smid gesloopt Ze was flink aan het draken met beslaan iig (doet ze anders nooit) en doorlopend druk doen en aan het schijten
Ik baal inderdaad enorm. Alles wel ook weer mooi klaar voor nieuwe poging, baarmoeder goed hengstig en een dik ei erop. We'll see, vanavond dus maar weer gaan klooien met rietje...
Laatst bijgewerkt door Vientje op 15-07-15 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Gefeliciteerd aan alle drachtige dames!!!! En voor de niet drachtige dames....... wat onwijs balen! juist nu de lijn weer wat positiever werd, zijn er toch paar niet drachtig. hoop dat bij een eventuele nieuwe poging het nu wel wil!
Ik blijf mij verbazen over de kosten van een scan bij sommige! hier nog geen 19 euro per keer....... anders wordt het wel echt een prijzige gebeuren!
Ook al zijn het mijn paarden niet, eigen hengst heeft nog 3 andere dames mogen dekken dit jaar (pas in april dit jaar goed gekeurd, en pas 4 jaar oud) 2 gaan deze week voor de 35 dagen scan, zijn nog niet eerder gescand maar met schouwen geen tekenen van hengstigheid en 1 dame gaat eind deze maand voor een scan. ben zooooo benieuwd
Ik heb voor dit jaar 2 KWPN, vind het dan wel leuk om een bewezen hengst (Charmeur) en een jonge hengst (For Gribaldi) te gebruiken. Nu lijken de veulens van FG erg goed, maar dat wist ik nog niet met insemineren.
De appaloosa hengst geeft betere veulens dan hij zelf. Is mijn mening tenminste! Heb er nu al een paar erg mooie van gezien en zelf gehad.
Ja ik ga pas weer scannen voor de gustverklaring, het wordt toch te laat nu om weer te dekken als ze het kwijt zijn geraakt
Anonymous86
Geplaatst: 15-07-15 18:42
Balen vientje!!
Veel positieve berichten. Zaterdag kan ik me hopelijk erbij voegen. Om half 4 wordt ze gescand
Sorry voel me dom. Wat is gust verklaring?
Vulina
Geplaatst: 15-07-15 18:46
Dat is een verklaring die een dierenarts af geeft voor de hengstenhouder, dat je merrie leeg is, zodat je niet het volledige bedrag hoeft te betalen
Ik scan Augustus nogmaals, voor de 3 die in April uitgerekend zijn, (tenzij ik er één hengstig zie) en daarna niet weer.
Vientje
Geplaatst: 15-07-15 18:53
Mocht ze nu wel drachtig zijn en blijven dan scan ik idd voor de gustverklaring nog een keer eind september
Hier was het een vluggertje, binnen 5 minuten hoppa Ei ook meteen eraf gespoten, morgen scannen en spoelen wat ik begreep. Duimen op meer succes dit keer dan maar!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 15-07-15 19:00
Vulina schreef:
De appaloosa hengst geeft betere veulens dan hij zelf. Is mijn mening tenminste! Heb er nu al een paar erg mooie van gezien en zelf gehad.
Die hengst heeft mij heel erg verbaasd, niet alleen qua nafok, maar ook hoe hij zelf is uitgegroeid. Het verschil met hoe hij nu is en als 3-jarige vind ik echt enorm. Ik snapte niet dat ze hem toen goedkeurden, maar ze zagen het duidelijk beter dan ik.
Hij is zeker ten goede veranderd Maar toch vind ik zijn nakomelingen nog beter.. Merrieveulen wat ik nu heb, en hengstenveulen van vorig jaar zijn echt niet verkeerd! Hengstje van gisteren kan ik nog niet zo goed beoordelen, als is het in ieder geval wel echt een mega groot veulen, met een prachtig hoofdje!
Er wordt weer lekker met rietjes geklooid vandaag lees ik Duimen draaien weer hoor!
Ik zag op de factuur dat ze Nas dit keer hebben gespoeld, volgens mij voor het eerst. Heel benieuwd of daar nou het probleem heeft gezeten dan.
Hengst blijft altijd lastig kiezen. Ik heb vooralsnog nog steeds geen andere gevonden die aan mn wensen voldoet maar zou geen moeite hebben met een onbewezen hengst. Met het papier kan ik al een hoop En ik zou eerlijk gezegd al lang blij zijn als er een tweede hengst op mn lijstje kan Maar als er voldoende keus is kan ik me goed voorstellen dat de voorkeur gaat naar een bewezen hengst Maar zo'n jonkie gebruiken lijkt me dan toch ook wel weer op een leuke manier heel spannend!
Hier ook de bedoeling om alleen in september nog een keer te scannen voor de gustverklaring. Of ik moet echt gaan twijfelen, maar nog niets gezien bij beide dames.
En scannen kost bij onze da ook 20eu, alleen 30eu per visite. Dus laatst toen alleen Roos gescand hoefde, ben je ook 50eu kwijt per bezoekje. En Lies heeft een keer verdovingsspuitje gekregen a 13eu. Zit dus ook nog een beetje in twijfel voor volgend jaar. Aangezien we zelf geen auto/trailer hebben. Dan toch het beste om ze weer weg te brengen. Elke keer scannen op het eitje tikt dan ook wel aan.