[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:42

Hier ook storm, maar begint nu af te zakken gelukkig.
Dalijk kat katert ophalen bij de dierenarts.

Zelf kan ik moeilijk lopen, gisteren met stage met mn doos en lies op een zadelhouder gevallen en last van mn rug en nek en een blaar op mn voet plus dat ik nu nog last heb van mijn hallux valgus door die verdomd smalle jophurs :(
Gelukkig kan ik 6 februari terrecht in 't ziekenhuis voor behandeling :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:10

succes met je kater AGarcia.. en nog meer met jouw eigen kwalen.. :(:) :(:)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:45

Kat katert is eidelijk thuis, lekker warm hoekje met 2 fleecedekens voor hem gemaakt.
Dat hij meteen weer zo nieuwschierig is maakt mij wel mijn eigen kwalen vergeten, maar ik blijf lopen als een net bevallen vrouw.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:04

Had het idd gezien, misschien wel een gokje waard, zo duur is dat niet die test.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:32

Dadabo, knappe hengst!! spreekt mij erg aan!!

Agarcia sterkte met je "kater" en met je eigen lastige pijntjes...

Mn nichtje van 4 heeft vandaag voor het eerst Izz dr beeb voelen schoppen :-) Kind was helemaal onder de indruk ;-) Donna dr veulie had geen zin...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:52

dadabo, leuke nieuwe aanwinst, en een mooie hengst waar ze eventueel drachtig van zou moeten zijn. Volgens mij zat er een paar jaar geleden iemand in dit topic die de Wee-A-Foal tests altijd aanraadde. Volgens mij zijn ze ook vrij betrouwbaar.

Wat een weer inderdaad, het waait hier al dagen vrijwel steeds windkracht 9, van mij mag die wind weleens gaan liggen. Paardjes hebben een paar uurtjes buiten gestaan vanochtend, en waren blij dat ze toen weer naar binnen mochten.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:59

Leuke merrie heb je erbij Dadabo! Die testen zijn best betrouwbaar, ooit een onderzoek over gelezen en sprak me wel aan. Alleen nog geen twijfel mogelijk geweest bij mijn merrie dus hoef niet te testen ;)

Hier is het ook verschrikkelijk weer, nu ook al stik donker... Vanavond eens poging doen tot rijden, sinds zaterdag niet gedaan omdat ik zelf ziek was. Kijken of het gaat en dan hopen dat het zondag minder erg weer is als we op wedstrijd mogen...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:14

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst dadabo! en gave hengst!!

agarcia, beterschap! klinkt niet erg fijn :S :(

hier ook haaaarde storm! desondanks wel lekker gereden :D en ben ook sinds vd week begonnen met mijn jonkie :D al hoofdstelletje en singeltje om, geeft er niks om. lekker dier!! ( ik zou normaal in maart beginnen maar aangezien de winter nog moet komen en ik niet achter wil lopen op schema voor de keuring wil ik nu het voorwerk doen en kan ik haar na de winter zo weer oppakken :) )

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:53

Leuke hengst Dadabo. Grappig, vrienden van mij hebben enkele weken terug ook een drachtige bruine stermerrie van Vechtzicht's Cymro Bach gekocht! Echt een gave hengst en ook degene van wie ze evt drachtig is. Wordt vast een knap veulen!

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:01

Ik heb vanmiddag even de kans gezien om een paar foto's te maken van mijn nieuwe aanwinst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor jullie leuke reacties!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:39

ooee, ik kom haar stelen vannacht :D

edit: Hier moet ik wel om lachen, op twitter stond: "Wie loopt alsof er een komkommer in haar reet zit? #Linkdedownie"
Mijn zusje had mij eraan gelinkt :+
Jhaa ik loop als een net bevallen vrouw, maar gelukkig zit er geen komkommer in mijn kont :Y)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:45

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Dadabo, wat een leuk ding.
Leuke hengst ook, idd flinke benenpartij en mooi body, ik ben wel minder gecharmeerd van zijn bovenlijn. (maar dat is uiteraard mijn mening! en een foto) ;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:07

Mooie merrie Dadabo! :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:32

Mooie merrie dadabo.. Ik heb er paar jaar geleden iets over gehoord vandaar mijn mening.. maar ik kan het voor dit soort dekgelden nog wel begrijpen. Als ik er een hengst van 1000,- op zou hebben zou ik toch liever de veearts hebben.. En ik ben te ongeduldig om tot 38 dagen te wachten denk ik met fab :P

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:36

Mel zit vandaag op 263dgn zie ik net!

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:48

@DL: Klopt. Ik heb mijn schimmel merrie wel laten scannen na 19 dagen, maar deze pony zit nu als het goed is al op de helft van haar dracht, scannen kan dan al niet meer en opvoelen zal ik alleen laten doen om medische redenen.

Ik ben benieuwd of de test morgen bij de post zit.

Vannacht ga ik Candy achter slot en grendel zetten, want er is al diefstal aangekondigd...en jullie reacties zijn zo leuk...ben ik niet altijd gewent op Bokt.
;)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:05

Het is ook echt een leuke pony!! Dus sluit haar maar goed op... Anders kom ik ook ff langs ;-)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:34

Dadabo: snap het ook wel hoor.. Ben benieuwd.. Misschien dat ik hem ook een keer uitprobeer van het voorjaar.. maar wel op mini merries :P

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:34

Wat een ontzettend leuke merrie Dadabo! Ook de hengst vind ik leuk.
Doe maar op slot!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:48

Dadabo, leuke merrie!

noivadapaz schreef:
Misschien dat iemand mij hier kan helpen, mijn andere merrie was niet dragend en heb ik wel dragend geprobeerd te krijgen. Ze hebben haar destijds met 18 dagen gescand en er zat niks behalve een mooi ei. Ze kan dan toch niet alsnog drachtig zijn toch, dan maken ze toch geen ei aan? (ze wordt zo dik maar dat kan ook vet zijn ahem :o )

Er zijn merries die nog wel degelijk eitjes aanmaken, heb ik me ooit laten vertellen door de dierenarts. Zijn zelfs merries geweest die drachtig waren van 2 bevruchtingen op verschillende tijdstippen. Hoe dat kan is me een raadsel, maar schijnbaar zijn er gevallen ooit geweest.
Nu lijkt me de kans wel klein dat je merrie tot die groep hoort, maar als je zekerheid wil hebben, op laten voelen of testen met zo'n test.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:56

Tjah Maaike de natuur wint altijd al zijn sommige dingen niet mogelijk in de kennis van de mens die dan verhalen melden omdat ze de kennis in pacht hebben.
Zo kon Monchique niet meer drachtig worden en zag een beauty van een veulen in 2011.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:07

Dadabo, als ik het zo lees kun je beter bwaking voor de stal zetten haha. Het is mij ook opgevallen (nu voor het 2e jaar) dat de reacties hier altijd leuk, eerlijk of goed bedoeld zijn. Ik zie je ook wel eens in het welsh fokkers topic, daar is de toon vaak, jammer genoeg, anders, negatiever. Echt jammer, aangezien je allemaal een zwak voor hetzelfde ras hebt. Maar gaat helaas in meerdere topics zo. Maar in het DBT kom ik graag. We kletsen ook nog na met de mensen die in 2010 een veulen hadden (weet niet of dat elk jaar zo is).

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:08

@Maseike was zeker een beauty, maar haar broer en zus ook toch?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:12

Nou niet elke jaar is dat geval hoor Diane_Basje zodra men veulen hebt men veel medeleven van velen bokkers hoor je niks meer van die Bokkers kwa verkoop / eigen bezit.
En je ziet die Bokker zich weer melden in nieuwe topic nieuwe dracht,

Of men hoor je allen in dracht tot geboorte en daarna niks meer.
Laatst bijgewerkt door Maseike op 06-01-12 01:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:41

Diane_Basje schreef:
@Maseike was zeker een beauty, maar haar broer en zus ook toch?

Cypress hilll ( Voice x de niro ) eerste kind Monchique ( Zelhem ) lijkt erg veel op Girl scout Cookie,s 2011 ( Vic x jazz ) Cypress nog in eigen bezit en onder het zadel, Fortune Cookie2010( Valeron X Sandro hit ) verkocht aan Bokker Margo en de merrie Cookie is twee druppels Monchique.