[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:59

Helaas slecht nieuws voor Farita. Aan de hand van echo is gebleken dat ze idd een peesblessure heeft, en we kunnen dus iig 6 maand niet rijden... Het fijne weet ik er nog niet van, spreek de eigenaresse morgen pas weer.
Zit nu te stressen, ik betaal 100 euro in de maand om Farita 2 dagen in de week te mogen rijden, maar dat wil ik eigelijk niet doorbetalen als ik 6 maand lang niets met d'r mag doen. Wil best blijven komen en poesten voeren en mesten, maar daar wil ik dan niet zoveel voor betalen. Dat geld gebruik ik dan liever om ergens anders te rijden of om te sparen ofzo. Maar wat als de eigenaresse nou zegt, je moet blijven betalen, of ik zoek iemand anders? Ik wil Farita ook nie kwijt! ben echt dol op haar...
Zucht... :(

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:04

Sterkte Airbon... moeilijke beslissing... hopelijk kan je een regeling vinden voor Farita.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:16

heel veel sterkte airborn.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:18

@ Airborn: Sterkte!
Ik begrijp dat je geen zin hebt om dan te betalen. Misschien kan je het er gewoon rustig met de eigenaresse over hebben? Ik neem aan dat de overeenkomst was €100,- per maand voor 2x per week rijden, nu aan een kant de overeenkomst min of meer "verbroken" wordt moet daar toch over te praten zijn lijkt mij.

Ik wil Casa nog steeds dekken dit jaar, maar misschien nemen Nicola en ik samen de kosten op ons. Zodat we beide 50% betalen en ook 50% eigenaar zijn.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:19

vuurtoren: ha!!!!! ben toch benieuwd naar mn nieuwste kleinkind-in-spe daar :j ze hebben er vàst iets moois van gemaakt :+:

dankzij fennekes link naar joker foto's ook nieuwe foto's van fynn van marlijn gezien :D +:)+

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:37

mutopia schreef:
XLC70: Jij nog heel veel sterkte met wachten!!!!

Kan t trouwens kwaad als t zolang duurt?

Nee, op zich niet. Heb vrijdag de veearts er nog bij gehad. Alles in orde gelukkig. Het duurt alleen lang, en ik krijg nu van die spookverhalen te horen over 13 mnd dracht...

Ik denk dat mijn merrie gewoon graag beroemd wil worden... :+

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:43

de langste dracht hier op bokt was dacht ik 376 dagen ? (correct me if i'm wrong) ;-)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:18

moet er niet aan denken! we zullen maar zo zeggen, als het veulentje er dan is, dan ben je het lange wachten vast zo vergeten... (hoop ik voor je)

kan me voorstellen dat je dat niet van plan bent airborn, zou niet redelijk zijn. natuurlijk is het belangrijkste dat ze weer beter word, maar 100 euro per maand is een groot bedrag wat je niet zomaar voor niets betaald. de eigenaresse zal dat toch wel snappen? (iemand anders wil immers ook geen 100 euro betalen voor een merrie waar je niets mee kan/mag) hopelijk komen jullie daar uit :)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:22

airborn : beetje balen ,beetje medeleven van de manegehoudster mag toch wel ??

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:25

Hehe, nouja, heb dr niet gesproken nog, dus misschien valt het allemaal reuze mee qua betalen... ik hoop het echt..
Amandake, ze is geen manegehoudster, lol, gewoon een privee eigenaar.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:27

gefeliciteerd met de veulentjess!! *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:30

Airborn schreef:
Helaas slecht nieuws voor Farita. Aan de hand van echo is gebleken dat ze idd een peesblessure heeft, en we kunnen dus iig 6 maand niet rijden... Het fijne weet ik er nog niet van, spreek de eigenaresse morgen pas weer.
Zit nu te stressen, ik betaal 100 euro in de maand om Farita 2 dagen in de week te mogen rijden, maar dat wil ik eigelijk niet doorbetalen als ik 6 maand lang niets met d'r mag doen. Wil best blijven komen en poesten voeren en mesten, maar daar wil ik dan niet zoveel voor betalen. Dat geld gebruik ik dan liever om ergens anders te rijden of om te sparen ofzo. Maar wat als de eigenaresse nou zegt, je moet blijven betalen, of ik zoek iemand anders? Ik wil Farita ook nie kwijt! ben echt dol op haar...
Zucht... :(

Om eerlijk te zijn: ik zou het BELACHELIJK vinden als de eigenaresse er zo over zou denken!
Ten eerste vind ik 100 euro per maand voor 2 keer per week rijden al erg veel geld (ik betaalde voorheen 50 euro per maand en kon Amigo net zo vaak mee nemen als ik wilde, mits in overleg), maar goed, dat is nou eenmaal jullie overeenkomst.
Ten tweede: betalen om te mogen poetsen, voeren en mesten........ ????? De eigenaresse mag blij zijn dat je haar HELPT.
Als de eigenaresse dan idd iemand anders zou nemen, dan is ze gewoon uit op de financiele bijdrage, en niet op het welzijn van Farita.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:32

Mijn dame's waren een beetje lui vanmorgen. Judith zit 3 april op de 335 dagen (de schimmel die gestrekt ligt), Whitney moet tot 11 april (de palomino die er achter staat).
Afbeelding
Let niet op alle mest, dit is de productie van 1 nachtje.... Hoe dikker ze zijn hoe meer ze schijten :P.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:42

haha schattige foto :P

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:46

wat cute Dennis :D

376 dagen was niet het record, dat was de pony van mijn
buurvrouw, copper van Marije droeg langer, het veulen heet ook christmas in juli :=
volgens mij was copper in mei uitgerekend en kwam chrissie dus in juli :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:47

Die waren echt lui :+
Poepen ze nou mooi alleen op dat stukje daar? :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:48

Argh, gelukkig heeft mijn merrie geen internet op stal, als ik deze draagtijden hoor begeven mijn zenuwen het echt....

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:49

valt mee hoor, de buuf was lastiger dan de pony :=

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:51

Lees straks bij, niet alles is blijven hangen :)

draakje: Als het water breekt en er komt geen pootjesblaas is het een verkeerde ligging, maar dan heeft de merrie wel weeën en die zakken ook niet weer af, ze is dan actief aan het bevallen

airborn: Hm dat is idd lastig, ligt er mss ook aan of ze het bedrag ingecalculeerd heeft bij wat ze zelf aan kosten heeft. Maar zoals gezegd, iemand anders zal ook geen 100 euro betalen om alleen te poetsen.
Ik zou het ook wel moeilijk vinden hoe ik er over moest beginnen denk ik. Succes
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 24-03-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:52

Saffier schreef:
Die waren echt lui :+
Poepen ze nou mooi alleen op dat stukje daar? :)

Was het maar zo, ze poepen overal (al is dat wel de grootste verzamelplaats).

De zwartjes (twenter van de vos-roan en een enter van m'n grote zwartje) lagen ook gestrekt maar kreeg ik er niet bij op.
Heb ze helaas moeten storen, de VA was onderweg om van m'n stoere hengst een jeweetwel-hengstje te maken.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:55

hahaha ach, arme hengstjes.. je zou maar een hengstje zijn gaan al die baasjes vrolijk je mannelijkheid er af laten halen :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:10

oke nicole, dus ze blijven dan gewoon persen, fijn idee wel, dat zie je tenminste :)

die van ons poepen wel maar op 3 plekken :P heeft de oudtse van ons ze geleerd :P (wel heeel makkelijk)

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:18

vraagje:
komt er altijd melk uit een merrie haar uier als je haar melkt?
mijn merrie gaf maar uit 1 tepel melk(hier zat ook een harsje op).

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:32

Pauk: alweer een nacht voorbij en geen kleintje :(:) . Hopelijk pakt ze vanavond eens door ;-)
Saffier: ben nog niet echt aan het nadenken geweest over de stalnaam.....sorry :o .....maar ik ga mijn best doen!
Amandake: GEfeliciteerd met je mijlpaal!!! *\o/* Én met je lieve kuikens!! Wat een droppies! en waar heb je dat kattekleed gekocht??? _O-
XLC70: ook gefeliciteerd?! -O- .......jeetje, een jaar!! Zal duimen dat ze eens wat aktie onderneemt!
Sanne: gefeliciteerd met je geweldige mannetje!! +:)+
Marije: dat ziet er goed uit!! Las op MS dat je een test hebt kunnen doen! +:)+ (ik geniet van de kleine Joker in de stal.....geweldig!).
Draakje: Syl laat je wel in het gewis zeg!!
Marieke: wat bokt stuk dan?
Maseike: trek je het nog een beetje? Hoeveel nachten waken heb je er al opzitten? En is de wijnvoorraad nog wel groot genoeg? ;-)
hiboune: Zo dat zijn er genoeg die moeten veulenen!! Drukke tijd voor je!
Inkepink: +:)+
Yvande: ze ziet er goed uit! EN lekker he, die vrolijke paarden als de zon schijnt!
Frenia: weer goede uiers zeg! Benbneiuwd hoe alng ze het nog volhouden! Slecht weer bij jullie gehad? Hier gelukkig maar 1 bui en verder zon.
BG: langzaam maar zeker kom je steeds dichter bij de 320 dagen!
Danae: Als jij nou een hengstje krijgt, blijven er meer merries over ;-) (komt me goed uit).
NL gaat dekfolder bekijken......:-)
Vuurtoren: Wat een lekkere buik van Tara :):)
Peetje: ook die merrie van jou schiet al op!
FennekeR: :~ :~ Wat een lekker stel!!!
Mutopia: zou ze dan........?! Gaaf ooievaars......Merrie?! :D
littleroosie: :(:) ...maar weet je, dat is nog maar 6 nachten slapen (hoeze positief ingesteld?!) ;)
PP: wat super zeg!!! Mooiert!!!! :D
Airborn: wat balen zeg!!! ;( . Ik zou me er nu nog niet te druk om maken. Kan me niet voorstellen dat er problemen van komen. Lijkt me meer dan lgisch dat je dan niet door hoeft te betalen. Als het een redelijke mevrouw/meisje/meneer/jongen is, dan komt dat vast goed!!
Dennis: die liggen er idd lekker bij zeg.......dromers!

Zo hèhè!!!!!!!!!!!! Ook weer doorgespit. Was er de laatste tijd niet zo van gekomen.....
Por nog steeds niet veel veranderd.
Ik heb vandaag een super gave camera geregeld. Met een super scherp beeld!! Ben zo blij, mijn camera heeft niet echt veel pixels en in het donker zien de foto's er helemaal niet uit. Ik wilde natuurlijk wel foto's van het a.s. veulen die er goed uitzien!!

Vandaag de stal schoongemaakt, de "kraam-emmer" :D klaargemaakt, het weiland is klaar en morgen nog even de concoursbox voor Porva haar maatje klaarmaken en dan mag ze los (va 2 april want dan is ze pas 320 dagen)!!!!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:39

Afbeelding

Voor Neon ;) .. heb 'm gevonden :D

Airborn, lijkt me toch dat je er wel met de eigenaresse van Farita uit komt komen ? Het lijkt me niet redelijk dat je de volle prijs moet blijven betalen de komende maanden.