eeen vraagje. een van mijn drachtige merrie's is nu 150 dagen. het onderste deel van haar rechter uier voelt hard aan. en links is hij gewoon zacht. en gelijk bij me andere merrie gevoeld en die der uiers zijn gewoon zacht, wat zou dat kunnen zijn? uierontsteking? hij is wel wat warmer dan die andere, maar niet overdreven ofso. en ze eet wel gewoon goed. en ik ga nu ff tempreturen.
Ik heb er ook eentje opgegeven! Zat in dubio, want had 2 merrieveulens... maar het is dan toch mijn favo-dametje geworden: Fantaghiro! Ben eens benieuwd weer naar de verkiezing, is elk jaar weer even leuk!
Zo even een dag niet gekeken en een heleboel nieuwe buikjes!! Leuk hoor! Vandaag was Porva weer normaal onder het zadel. Ben met haar naar buiten geweest en had praatjes voor 10! Dus kan haar iig buiten nog wel doorrijden gelukkkig.
eeen vraagje. een van mijn drachtige merrie's is nu 150 dagen. het onderste deel van haar rechter uier voelt hard aan. en links is hij gewoon zacht. en gelijk bij me andere merrie gevoeld en die der uiers zijn gewoon zacht, wat zou dat kunnen zijn? uierontsteking? hij is wel wat warmer dan die andere, maar niet overdreven ofso. en ze eet wel gewoon goed. ze 37.5 graden dus opzich geen koorts. maar het doet wel zeer als je er aan zit.
Hm dat is een vraagje voor de kenners hier,ik zou het niet weten.
Mijn merrie die nu bijna 180 dgn drachtig is wil juist heel graag werken,ze is ook veel liever dan normaal.Maar ze loopt zo'n 3x per week 20 min.,dus ik doe niet heel veel meer.
Ik zal mijn neus maar ook weer eens laten zien hier. Had dat in het begin van het topic al gedaan maar tot nu toe geen tijd gehad om de boel bij te houden. En het is nu de 2e keer dat Fayette een veulen krijgt dus al het nieuwe is er eigenlijk ook wel vanaf Maar goed, Fayette is vandaag 19 oktober precies 5 maanden (153 dagen) drachtig van Gulliver O'Britain:
Buikje begint zich al aardig te ontwikkelen
@ froukje_daan: wel even in de gaten houden. Het zou een beginnende uierontsteking kunnen zijn idd. Als je twijfelt gewoon de DA erbij roepen. Liever 10 keer voor niks, dan 1 keer te laat.
@ Elisa2 heeft mijn merrie ook hoor, haar eerste veulen wilde ze totaal niks in de dracht. Zelfs als ik mijn been maar op haar buik raakte werd mevrouw erg boos.
En nu in de dracht vindt ze het normaal en zo hieper als wat Dus rij lekker door met der!
Fayette ziet er goed uit. Gefeliciteerd met je eigen zwangerschap!
Dank je! Fayette d'r buikje is niet de enige die goed in ontwikkeling is hier
Fayette voelt zich inderdaad opperbest. Dressuurmatig train ik niet meer zoveel. De eerste 3 maand van mijn eigen zwangerschap ben ik zo vreselijk moe geweest dat ik na een dag werken geen puf meer had om Fayette nog te rijden. Buurmeisje rijd d'r nu 1 keer in de week basis dressuurmatig in de bak, 1-2 keer in de week ga ik lekker met d'r naar buiten of wordt ze gelongeerd en we proberen 1 keer in de week met de koets op pad te gaan. En verder vinden we het allemaal wel best
Veulenverkiezing doe ik ook niet aan mee.... heb geen veulen van dit jaar
Die veulenverkiezing is leuk!! Volgend jaar zijn we van de partij
Froukje ik kan je ook niet helpen met je vraag. Misschien even DA bellen voor overleg?
Ik rij Ordeal nog wel gewoon dagelijks dressuurmatig, ik wil haar zoveel mogelijk in conditie houden. het niveau is wel wat lager dan voorheen. Springen doe ik nauwelijks meer en anders laag. Ik merkte het de eerste +/- 3 maanden wel dat ze zich echt anders gedroeg, tijdens het rijden maar ook naar andere paarden toe. Nu de laatste tijd is ze wel weer aardig zichzelf geworden Ik ben ook bang dat mijn zadel straks niet goed meer ligt, ik heb sinds een paar dagen al een langere singel
Wij zitten vandaag aan de 150 dagen! Ben alleen zo slim geweest om gisteren mijn fototoestel aan de andere kant van het land te laten liggen..... Dat wordt buikfoto's maken met de telefoon.
Heeft iemand anders trouwens al zijn/haar veulen gevoeld? Wij voelden van het weekend voor het eerst iets bewegen in de buik.
marlijn: en geen voorkeur? ik heb ook even getwijfeld, want natuurlijk hadden ze allebei wel iets en zie ik ze allebei graag, maar Fantaghiro steekt er dan toch wel bovenuit voor mij, dus dan is het zij maar geworden
Jawel, Brynn is echt een lekker ding.. Precies Blossom! Maar goed, ze wint toch niet, dus ik heb niet zo'n zin om mn computer door te spitten voor foto's.
Ik zal binnenkort ook eens een foto van mijn merrie plaatsen. Voorlopig lijkt ze nog geen last te hebben, het werken gaat prima, ze heeft er veel lol in.
froukje weet je al wat meer van de uier? ben benieuwd, hoop dat het meevalt!
Vandaag lekker uitgeleefd bij Divoza, kon het niet laten om ook even iets voor het as veulen te shoppen. Heb nu naast mn blauwe halstertje ook maar een rose gekocht. je weet maar nooit toch?
wat een leuke foto's allemaal. even een update over vidar, we weten nog niet of het nou door de bladeren komt die we hem zien hebben eten of dat het droes is. vanaf nu staat hij op stal en op een afgezet stuk wat we blad vrij houden. dan zouden we misschien verschil kunnen zien. de dierenarts denkt toch ook aan droes, maar dan moeten we wachten tot er iets opengaat en dan zou hij koorts moeten krijgen. verder vind ik hem niet heel sloom maar ook niet zo attent als normaal.
marlijn: ach, mijne wint ook nooit maar doe ik het niet voor, vind het gewoon erg leuk! Hoe meer stemmen hoe liever natuurlijk, dat wel kies nou gewoon de eerste de beste leuke foto en doe mee joh!