lieve mensen, ik meld me even. wil langs deze weg iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes en PB's. Heb even een foto topic gemaakt: viewtopic.php?f=175&t=782471
We hebben sinds vandaag Furia TV. Ze ligt nu. Eigenlijk niks vreemd, want dat doet ze vaak. Ze is heel zwaar en 's avonds echt moe. Maar ja, het is een merrie he! Uitgerekend op 15 juni volgens de 340 dagen draagtijd, 10 juni volgens de 11 maanden draagtijd. Ze staat weer en neemt een slokkie water . Er is nog niks te zien dat er iets aankomt. Furia is een gediplomeerde fokmerrie, maar dit wordt het eerste veulen bij ons. Allemaal spannend dus. Van Famosa weten we dat ze het niet aangeeft dat het veulen moet komen.
Met Buena gaat het super. Ze rent en rent en vliegt en neemt geen rust. Vanmiddag hebben we ze maar naar binnen gebracht, want ze bleef rennen en dan 2 seconde slapen, opspringen en weer rennen. Het is een hele bijdehante tante dat alles wil weten en ontdekken.
Ik waak al een week. Donderdag dacht ik dat het komen zou, want Tarana was ontzettend onrustig aan het eind van de nacht. Misschien ook wel proefdraaien. Nu lijkt alles gek genoeg weer rustig, weinig tot geen hars meer maar wel pudding banden, echt heel slap. Vanavond wandeling gemaakt want ze kreeg wat zucht, maantjes bijgewerkt, aandacht vond ze wel even fijn. Ik hang er al een week alleen maar onder ipv eens een normale bostelbeurt ofzo.
@ wow Silkie.. 385 dagen.. is toch niet te hopen voor je..
De rest allemaal succes met waken.. althans.. kan zijn dat er op dit tijdstip al wat veulentjes geboren zijn... Ik kijk uit naar de berichten morgen vroeg...
Whoeehoee.. Gefeliciteerd... Amandake!!!!.. Ben heeeeel benieuwd!!
Hahaha Is mijn voorspelling toch bijna goed geweest.. had alleen dat je een merrie zou krijgen.. maar een mooie grote hengst is ook een super resultaat!!
Het gaat helaas niet zo goed met hem ,hij kan alleen maar staan met onze hulp en vind de melkbar niet. Heb hem al een hèèl klein beetje met de fles kunnen geven maar dat is te verwaarlozen. Veearts is onderweg (eindelijk) ,ik hou jullie op de hoogte ,duimen jullie allen mee aub ?