[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:23

@amandake (makkelijk als je naam er zo boven staat ) succes zo met de scan ik hoop dat ze drachtig is, ik zal voor je duimen en voor Bioux gaaaaf dat je het veulen hebt gevoeld, nu maar afwachten wanneer het komt.

@TL ahhh die foto met die jaarling is lieffff hij ligt echt zo te kijken van waarom mag ik hier niet liggen dan?

@Sammie, tjee die heeft ook al een behoorlijke buikvoor 268 dagen Vraag me af hoe die is als ze 340 dagen is...

@Pretty ik heb helaas niet zoverstand van vocht in de baarmoeder en dan spoelen, dus ik kan je alleen maar succes wensen.

@Niezzz ze laat je wel wachten he hihihi tjeee das echt erg, melk langs de benen en dan nog geen veulen vannacht, heb je zitten waken? Leuk ook om dan nu op je werk te zitten

@cheytjuh hihihi kan nog wel ff duren hoor, ben je nu ook al aan het waken of wacht je daar nog mee.

@freialover, wat lief zo'n geboortekaartje. Ik denk alleen dat als ik hier iedereen zoiets stuur, ze me helemaal voor gek verklaren, dat doen ze nu al met 3 paarden

@flettie tja ik moet het veulen nog krijgen maar ik heb nu al zoiets van ohhh ik wou dat Angel ook al zover was Ik zit erover te denken om Lizzy te laten dekken in haar veulenhensgtigheid of iets later, maar ik weet niet hoe haar conditie dan is. Eerst maar even de bevalling van nu afwachten...

@Mac leuk he dat waken en dan nog geen veulen, pfff ook zij laat je lekker wachten, ik hoop dat het snel komt hoor

@nimber Successss ik denk dat iedereen wel vindt dat je dat zeker wel vediend hebt, na wat er allemaal gebeurd is!

@Loopapelooza(weer zo'n lekkere naam hihihi) gefeliciteerd met je mijlpaal (nou ja je merrie dan) het eerste begin naar een mooi veulen is er

@saffier Arme Zezani gaat het vandaag al iets beter met hem?

@Wenk Ik had al in je topic gereageerd, wat een lieffies zeg Je zult nu wel dubbel genieten van ze, niet meer zo lang rijden, gewoon gelijk kunnen kijken en genieten.

@Barb nou ik hoop voor je dat het een hengst wordt. Ik wil graag een merrie, mag ik ook alvast bestellen of is dat nu te laat

@Areke Lekkere uiers en buiken allemaal

@tonie misschien dat het nog komt met je veulen? Hij zal wel denken waarom wij zo raar lopen, hebben we niet alle 4 de benen nodig

@Crazy_funky Hihihi ik zou toch maar een naam gaan bedenken dan, als hij dalijk groter is (ehhh 1,70 ofzo?) dan klinkt baby zo raar Het is wel een poepie hoor, lieve foto

@alicon, gelijk maar even toevoegen dan Welkom in de groep, ik hoop dat ze snel mag bevallen en dat het zonder problemen gaat. misschien dat het tijd is dat ze met pensioen gaat, zeker als de bevalling nu een probleem gaat opleveren. Ik duim met je mee op een hengst hoor

@degene met een link naar hun schatjes, wat een poepies allemaal pffff van mij mag het NU komen, ik wil ook genieten

Nou iedereen gehadnu pffff jullie kleppen echt teveel hoor, ik hou het nie bij met mijn hoofdpijn Morgen de uitslag van de foto's ik ben benieuwd, anders moet ik naar de neuroloog toe.
Met Lizzy gaat alles lekker, grote buik en iedereen op stal denkt dat het eerder komt. We hebben al een poll van wanneer, hoelaat en wat het wordt hihihi

Ik heb wel al namen bedacht voor als het een merrie wordt of een hengst Dus ik ben er klaar voor, nu Lizzy nog

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:23

Tjee lang bericht geworden sorry

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:30

Citaat:
@tonie misschien dat het nog komt met je veulen? Hij zal wel denken waarom wij zo raar lopen, hebben we niet alle 4 de benen nodig

ik hoop het, ze vind me echt doodeng ik kan amper foto's maken, ze zit alleen maar achter mams en weer achter mams

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:47

@cheytjuh hihihi kan nog wel ff duren hoor, ben je nu ook al aan het waken of wacht je daar nog mee

Ik weet het ...Uhm niet echt waken, we kijken smorgens om 7 uur.. en overdag is er altijd wel iemand (staat op manege)..en savonds om 11 uur en snachts om 3 uur...

Vannacht stond ze wel redelijk onrustig, maar dat kan ook komen door de wind e.d..

Het is altijd maar afwachten....Het kan ook nog wel 2 of 3 weken duren...Maar dat hoop ik niet ...en dat verwacht ik eigenlijk ook niet

flettie

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:53

@ tonie: hoe kom jij op haar afgelopen dan? Hoe sta jij in de stal?
Als je namelijk rechtop gewoon op haar afstapt dan kan ik me voorstellen dat Fenderose daar bang van wordt. Op die manier kom jij namelijk vrij imponerend en dreigend op haar over.
De eerste dagen/weken benaderde ik Dunla altijd op haar ooghoogte. Ik ging dan of op mijn hurken zitten wachten tot zij bij mij kwam of maakte mij klein en liep heel langzaam op haar af.
Meestal als jij je klein(er) maakt dan het veulen dan ben je veel minder eng en bedreigend dan als je gewoon recht op blijft staan en komen ze uiteindelijk van zelf op je afgelopen. Als ze maar nieuwsgierig genoeg zijn.

En anders: gewoon uren en uren doorbrengen in de stal en de wei. Geen aandacht schenken aan Fenderose maar je merrie alle aandacht geven. Veulentjes worden dan vaak wel nieuwsgierig genoeg gemaakt om het eens allemaal van dichtbij te bekijken en besnuffelen. En ze ziet gelijk dat mamma jou niet eng vindt en als mamma het niet eng vind dan is het vaak toch goed?
Als ze dan op je afkomt laat haar aan jou snuffelen, maak rustige en beheersde bewegingen en probeer haar heel voorzichtig wat op d'r nekje/halsje te krabben. Alles moet vrijwillig van haar kant komen, dwing haar nergens toe want dat bevestigt dan alleen maar haar angst.

Fayette had als veulen de eerste uren ook geen menselijk contact gehad waardoor zij ook angst had voor mensen. Haar een halstertje proberen om te doen was een uitdaging. Op de wei kwam ze niet op je af lopen, liet ze zich niet pakken en verstopte zich constant achter d'r moeder. Maar als jij bij hun in de wei ging zitten dan werd haar nieuwsgierigheid gewekt en kwam uiteindelijk wel op je aflopen.
En met Fayette is het uiteindelijk ook allemaal goed gekomen. Die komt nu naar het hek toe gedraafd als het etenstijd is en ze ziet me aankomen

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:58

Heb toch maar even een tussen-update gemaakt.
Je zou toch serieus zeggen dat we te maken hebben met losse banden:
Afbeelding
Ja ok, ik ben er wel speciaal voor gaan staan om dit er goed op te krijgen, maar toch

Zo ziet het er van de zijkant uit:
Afbeelding

En om toch even zeker te stellen dat mensen niet denken dat het hier om een zwaar verwaarloosde drachtige merrie gaat hier nog even een plaatje van het hele paard, met haar driejarige zoon op de achtergrond:
Afbeelding

En eentje op het weitje (zwiep zwiep):
Afbeelding

Uier (niet opgepoetst; zie ook zand voor "bewijs" ):
Afbeelding

Hmz. Behalve hars/melk hebben we volgens mij alles wel ...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:06

tietjes zijn nog niet geplopt

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:12

Gaan ze waarschijnlijk ook niet doen. Dit is haar uier de dag voor de bevalling in 2003:
Afbeelding

NIET SCHRIKKEN, DIT IS EEN OUDE FOTO !!!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:48

Jee, Mac idd losse banden. Dit heeft Moor niet zo gehad! Ziet eruit alsof ze er klaar voor is

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:09

veearts is geweest, en dat Fleurtje niet hengstig werd was niet te verwonderen want ze moet namelijk binnen dit en 3 weken VEULEN !!!!
Heb haar nu 3 maanden in mijn bezit en eigenaar had ze laten scannen (zegt hij) en was NIET drachtig
Heb alles op echo gezien,oogje,schedel......yessss ik mag nog effe meedoen op DBT
Ga straks alvast foto's maken hihi,en jullie ermee lastig vallen

Iris was gedekt door Swieber maar is waarschijnlijk niet drachtig ,ze word Dinsdag voor de zekerheid nog eens gescant.
En Romy had nog geen eisprong dus ook nog effe wachten.

Pfffffffffffff nu ben ik toch weer evne hyper hoor sorry

Oooh ja , losse banden zie je hier bij de paarden ook hèèl goed.
@mac : mooie tietjes !!!!!

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:24

Marga zit op 350 dagen en nog steeds noppes hier.
Het bovenste deel van haar tepels is al wel dik, maar
het onderste stukje niet. De rest van de uier is wel
heel warm en dik/hard. Je kan haar staart zo bijna 190
graden omhoog tillen zonder moeite. En ze is énorm!
Maar wanneer komt mijn veulie nououououou, ik wacht
al zo lang en ik word gek van iedereen die steeds vraagt:

"Nog niks?"

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:55

Hier ook een merrie aan het kegelen. Het is haar 4e veulen dus meestal kegelt ze wel een paar dagen.

kannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:39

flettie: nee, het is echt de uier die wat gaat zwellen, maar nogmaals; het stelt nog heel weinig voor en dat is maar goed ook.
het duurt gewoon nog een poos (48 dagen geloof ik)
ik kan er alleen nog geen foto van maken, zal ik volgende week
eens doen, als het weer weer wat beter is.
ben vannacht weer tot 2 uur opgebleven om naar Copper te kijken.
en ik heb weer zo'n spijt, ik ben zooo moe..
vanavond vroeg mijn nestje in...dan zal het wel geboren worden natuurlijk...

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Net dus even geweest en ze had ineens een hele dikke doos
Ze zit vandaag op dag 350, mag ook wel een keer komen dus!

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:16

Ullwinn schreef:
Afbeelding:oo

Zo, over een dwarsligger gesproken

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:29

*o/* HET IS GEBOREN
Een bonte hengst (bont was ook de bedoeling)
Alles is goed gegaan met nageboorte en drinken. Niemand was erbij, vanmorgen is het geboren.
Hij heeft in iig hele hoge benen. Ben echt heel erg blij fotos volgen nog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:38

Jaaaaaah,gefeliciteerd!!!

Welkom bij de veulen club!!
Maak snel foto's,we zijn benieuwd!!!

*vergeet je onderschrift niet te veranderen..*

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:40

Goed dat je het zeg tinkerloos moet nog even veranderen.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:41

Nou Lee, zullen we afspreken dat je een beeb hebt als ik morgenavond weer thuis ben?

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:43

Niezzz, gefeliciteerd!!1

Heb net Lisje & Vic, de jaarlingen en de hackney bij elkaar gegooid, Echt grappig hoe dat gaat. Na een paar rake klappen kregen ze allemaal respect en bleven ze uit de buurt. De hackney (enige ruin) ging Lisje en Vic steeds verdedigen tegen de jaarlingen, echt zo schattig!!!

Heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de schuur eens op te ruimen. Jemig wat is het daar in de loop van de winter een bende geworden zeg! Heb alleen nog maar een begin gemaakt, maar de onderste laag zooi durf ik niet op te pakken, er zitten ook redelijk veel ratten... Iewl!!!

Foto's van het samengooien zet ik zo op bokt... Moet ze ff bekijken en uploaden...

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:53

Vanmiddag toen ik in marga's uier kneep was het nog net water, zonet was het duidelijk melk! Afbeelding

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:58

Lieve baby hoor Crazy_Funky
Even een ander vraagje Is Ukkie verkocht aan de Owlish Fortress? Die hebben ook een merrie met hetzelfde kleurtje en een baby die Lady Eve heet.. Dat kan haast geen toeval zijn

Wat fijn dat Lisje en Vic weer thuis zijn WenK! Hoef je je ook geen zorgen meer te maken over het water

Ahhh Thomas is echt lief FreiaLover!! Leuk geboortekaartje

Jeah!! Waldfee krijgt uiers LEUK Nimber!!

Tuurlijk is Roy verslaafd aan de beesten en veulentjes Flettie! Ik vind het ook zo geweldig! Veulentjes fokken Ik ben ook heel blij dat wij aan het werk zijn voor 2 lieve baby's volgend jaar

ZO! Lee gaat goed Mac!! Nou nog de kegels

Fleur binnen 3 weken een veulen Amandake JEE!! Dat is pas een leuke verassing Nou ben ik wel benieuwd hoe Fleurtje eruit ziet dan

Tjee Ulwinn.. na 350 dagen nog geen veulie Ze gaat richting Femke's dracht WAT IS ZE BREED!! Jeetje!! Dat veulen licht echt helemaal in de breedte volgens mij Ze krijgt melk

JEUHHH Gefeliciteerd Niezzz!! Een hengstje
Foto's

Verder heb ik hier eigenlijk niet veel meer te melden zonder drachtige mutsen De veulens groeien goed door en alles gaat eigenlijk lekker zijn gangetje Morgen is Maddox alweer 2 weken oud!!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:00

flettie schreef:
@ tonie: hoe kom jij op haar afgelopen dan? Hoe sta jij in de stal?
Als je namelijk rechtop gewoon op haar afstapt dan kan ik me voorstellen dat Fenderose daar bang van wordt. Op die manier kom jij namelijk vrij imponerend en dreigend op haar over.
De eerste dagen/weken benaderde ik Dunla altijd op haar ooghoogte. Ik ging dan of op mijn hurken zitten wachten tot zij bij mij kwam of maakte mij klein en liep heel langzaam op haar af.
Meestal als jij je klein(er) maakt dan het veulen dan ben je veel minder eng en bedreigend dan als je gewoon recht op blijft staan en komen ze uiteindelijk van zelf op je afgelopen. Als ze maar nieuwsgierig genoeg zijn.

En anders: gewoon uren en uren doorbrengen in de stal en de wei. Geen aandacht schenken aan Fenderose maar je merrie alle aandacht geven. Veulentjes worden dan vaak wel nieuwsgierig genoeg gemaakt om het eens allemaal van dichtbij te bekijken en besnuffelen. En ze ziet gelijk dat mamma jou niet eng vindt en als mamma het niet eng vind dan is het vaak toch goed?
Als ze dan op je afkomt laat haar aan jou snuffelen, maak rustige en beheersde bewegingen en probeer haar heel voorzichtig wat op d'r nekje/halsje te krabben. Alles moet vrijwillig van haar kant komen, dwing haar nergens toe want dat bevestigt dan alleen maar haar angst.

Fayette had als veulen de eerste uren ook geen menselijk contact gehad waardoor zij ook angst had voor mensen. Haar een halstertje proberen om te doen was een uitdaging. Op de wei kwam ze niet op je af lopen, liet ze zich niet pakken en verstopte zich constant achter d'r moeder. Maar als jij bij hun in de wei ging zitten dan werd haar nieuwsgierigheid gewekt en kwam uiteindelijk wel op je aflopen.
En met Fayette is het uiteindelijk ook allemaal goed gekomen. Die komt nu naar het hek toe gedraafd als het etenstijd is en ze ziet me aankomen

ik zal het proberen, maar ik zit ook vaak in de stal, maar ze durft nog niet echt contact te zoeken.........

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:03

niezzz gefeliciteerd met je veulen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:03

geen tijd om alles bij te lezen, sorry...
De reden is wel een zeer goede;
We hebben een hengstje!!

Soraya is vannacht bevallen van een supermooi hengstje Helaas zonder dat er iemand bij was, maar ze heeft de klus keurig geklaard. Drinken was wat lastig, het duurde een flinke poos voordat hij doorhad hoe de melkbar werkte. Het leek even erg eng te worden toen het eenmaal lukte; hij maakte een raar rochelend geluid en de melk kwam er via zijn neus weer uit. Dierenarts kwam vrij snel (wilden we zowiezo omdat de dracht best gecompliceerd was); het is geen probleem van Carlito maar Soraya maakt dusdanig veel melk dat hij het gewoon niet weggedronken krijgt!

Moeder en zoon maken het prima nu, zelf had ik geen idee dat het zo enorm mooi en vertederend en hartverwarmend en goed en lief kon zijn